2x vallen in 1 wedstrijd haha

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:24

x_Anne_x schreef:
Uhm.. pony had 1 of 2 keer daarvoor gelopen volgens mij.
Altijd een hele brave pony maar voelt die wedstrijd stress heel erg.

Ik vind persoonlijk niet dat de pony er gestresst uitziet eigenlijk. Het is wel een pony met snelle reflexen en energie.
En hij schrikt wel van een klap. Maar gestresst? Vind ik eigenlijk helemaal niet. Een pony die zo doodkalm naar de uitgang loopt...
(Wij hebben er ook zoeen. Nergens bang voor, wel energiek bij tijden maar niet nerveus. Alleen - met hele snelle reacties. Als er wat gebeurt staat hij in een oogwenk andersom en dat volg je als ruiter niet altijd.)

Jij werkt op die manege? Dan denk ik wel dat het kan helpen om de hele situatie voor iedereen (zeker ook de ruiter!) wat rustiger te maken. Het is vrij rumoerig en met veel beweging, dat maakt het wel extra lastig om ontspannen te blijven rijden.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:24

Dit is niet iets om trots op te zijn. _O-

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:28

Shadow0 schreef:
x_Anne_x schreef:
Uhm.. pony had 1 of 2 keer daarvoor gelopen volgens mij.
Altijd een hele brave pony maar voelt die wedstrijd stress heel erg.

Ik vind persoonlijk niet dat de pony er gestresst uitziet eigenlijk. Het is wel een pony met snelle reflexen en energie.
En hij schrikt wel van een klap. Maar gestresst? Vind ik eigenlijk helemaal niet. Een pony die zo doodkalm naar de uitgang loopt...
(Wij hebben er ook zoeen. Nergens bang voor, wel energiek bij tijden maar niet nerveus. Alleen - met hele snelle reacties. Als er wat gebeurt staat hij in een oogwenk andersom en dat volg je als ruiter niet altijd.)

Jij werkt op die manege? Dan denk ik wel dat het kan helpen om de hele situatie voor iedereen (zeker ook de ruiter!) wat rustiger te maken. Het is vrij rumoerig en met veel beweging, dat maakt het wel extra lastig om ontspannen te blijven rijden.

Bedoelde ook niet zo zeer dat hij gestresst is. Maar wel duidelijk anders reageert in deze wedstrijd sfeer,
Maar ik heb t nooit echt op deze pony eigenlijk :=

En ja ik werk af en toe en rijd op deze manege.

En deze oliebollencup wedstrijden zijn altijd redelijk gestresst idd, zijn super veel mensen die mee doen op een dag en ze willen zo snel mogelijk klaar zijn. Ze hebben mij ook redelijk doorgedraait gekregen die dag. Weet wel dat ik volgend jaar geen ringmeester meer ben :Y)
Laatst bijgewerkt door x_Anne_x op 07-03-10 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:29

x_Anne_x schreef:
anais96 schreef:
Hoor niks meer van TS?
De reacties op dit topic zijn best wel heftig... Misschien wil ze niet meer reageren?

Het is inmiddels tien voor half 12, denk dat t dan wel bedtijd is voor de ts. :)

_O- :') Had ik helemaal niet gezien! haha.

Bonita_Bon

Re: 2x vallen in 1 wedstrijd haha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:39

Paardje is doodbraaf, sneu dat het door ts en de 'ringmeester' grotendeels daarop word afgeschoven "hij was vervelend" "hij was echt koppig" etcetcetc.
jammer

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:40

hoho, je hoort mij niet zeggen dat ik dit netjes vind hoor. Ik zeg alleen dat hij wel vervelend was.
Vervelender dan normaal iig, want is idd een doodbraaf paardje

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:42

Ik zie daar dus niks van terug op het filmpje, op het eerste filmpje rijd ze in een onlogische lijn, ze springt over de rechterkant van de hindernis terwijl de pony iets naar links gesteld staat, voor hem logisch om naar links te gaan dus? Met de adrenaline in zijn lijf (dat is nl wel te zien idd) en zijn onrustige ruiter die niet in balans is, is zijn reactie dus wat feller/sneller dan ts verwacht had. Hij stopt netjes als ze valt...?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:44

Ik vind dat we niet echt kunnen oordelen verder, Anne was er daadwerkelijk bij en heeft alles gezien, wij waren er niet bij en oordelen aan de hand van een filmpje...en daar zie je toch dingen minder goed dan IRL.

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:45

rensju schreef:
Arm beest ;(
Neem les en doe pas parcourtjes als je hier klaar voor bent...

Ik ben het helemaal eens met rensju ! :7

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:49

2de filmpje ook bekeken, bij die hindernis met die golfjes zie je aan de lichaamshouding van het paardje: "ik wil weg, auw, ik wil weg" Dan hoor je even je rust te pakken, en daar is de begeleiding voor. Ik zie wel dat ze geholpen word trouwens, maar ik had een meisje als dit in de eerste plaats niet in zo'n parcourtje gezet. Je leert o.a door fouten, tuurlijk, maar dit gaat ten koste van haar en de pony's zelfvertrouwen...
De pony vind ik echt doodbraaf springen, zelfs als de ruiter naar voren hangt, in z'n mond trekt en schuin aanrijd springt ie gewoon de dubbel. Beestje verdient een prijs!

Bellatrix, natuurlijk vertekend een filmpje wel eens wat. Maar om dan maar niet meer te reageren... dan kan men beter helemaal geen foto's en filmpjes en verhalen meer plaatsen, want dan is niemand er ooit bij en weet niemand het echt...?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:50

Ze reageert niet omdat ze waarschijnlijk al slaapt. ;)
TS is 12...

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:57

probeer de volgende keer met een zachtere hand te rijden.
het is voor een paard niet fijn om zo in zijn montgetroken teworden.
hopelijk heb je er niet veel aan overgehouden :(:)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:58

Ik reageer op jou post........... ik bedoel dus 'moeten we maar niet meer reageren op filmpjes omdat wij er niet bij waren en ts en nog 1 iemand wel, terwijl je van deze filmpjes al alles kunt aflezen, soms vertekend een filmpje wat maar dat gaat vooral op voor slechte beelden, ingewikkelde lijnen of een rare hoek, dat is hier niet aan de orde' Zo zeg maar

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:59

Ook ik ga met het vele commentaar mee. Je was waarschijnlijk erg zenuwachtig, en hebt daardoor misschien wel anders gereden dan anders. Want je hebt wel erg vaak je pony op het laatste moment omgetrokken. Dat is jammer. Volgende keer goed parcours lopen, goed onthouden. Heb je wel springles? Of alleen dressuur les? Anders in de springles ook oefenen met zo'n parcoursje?

Wat ik je ook nog mee wil geven: Ik denk dat je pony het je in dank af zal nemen, als je de volgende keer wat minder hard op zijn rug neerploft bij het opstappen (2e filmpje). Als je niet meteen goed zit is dat prima, maar plof dan niet heel hard heen en weer op zijn rug om goed te gaan zitten..

Verder veel succes en plezier! Springen is leuk!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 08:36

Bonita_Bon schreef:
Ik reageer op jou post........... ik bedoel dus 'moeten we maar niet meer reageren op filmpjes omdat wij er niet bij waren en ts en nog 1 iemand wel, terwijl je van deze filmpjes al alles kunt aflezen, soms vertekend een filmpje wat maar dat gaat vooral op voor slechte beelden, ingewikkelde lijnen of een rare hoek, dat is hier niet aan de orde' Zo zeg maar

Ik zeg ook niet dat we niet mogen reageren, want mag natuurlijk wel, reageren staat vrij maar ik zeg alleen maar dat we een beetje rekening moeten houden met het feit dat wij het paard niet kennen en niet weten hoe hij normaal is en totdat Anne het zei niet wisten hoe vaak hij al gelopen had.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:02

Met Erena is ze een keer eerste geworden in het springen.
Dus ze heeft het al wel een keer heel goed gedaan.
Deze ponny is de verkeerde keuze geweest voor haar.
Ik zou de volgende keer wel met een pony gaan springen die het wat makkelijker aanpakt.
Want dat geeft jou vertrouwen en kun je ook wat meer gaan werken aan de rust in het rijden en de houding.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:10

Ach dit doet me aan mezelf denken toen ik die leeftijd had :D :D :D

ik kan me niet voorstellen dat NIEMAND hier op bokt ook wel eens een springwedstrijdje op de manege gereden heeft, en toen precies dezelfde fouten maakte!!!

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:51

niet zo gek dat je 2 keer bent gevallen, ik zou je ook niet op mn rug willen hebben als ik dat paard was.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:54

kimmert schreef:
niet zo gek dat je 2 keer bent gevallen, ik zou je ook niet op mn rug willen hebben als ik dat paard was.

Misschien slim om het hele topic even door te lezen alvorens je een reactie plaatst...

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:55

Vind het niet vreemd waarom je viel. :n
Eerst maar goed les nemen bij springen en heel veel dingen bij jezelf er aan werken. Je bent er zo nog niet klaar voor om een parcours te springen.

Je handen zijn veel te streng , je houd ze hoog en trekt je paard zo om.

Ik hoop dat je er beter om denkt en ik begrijp het paard anders wel dat hij jouw er liever af heeft ;).

En nu je het hier hebt gepost kun je zien wat je beter moet doen toch ? :) Veel succes ermee dan maar.

Mariekeboei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:56

Citaat:
Oke dit slaat echt nergens op.
Leg het me is uit.

Waarom die haha, wat vind je hier grappig aan?
Als je weet dat je veel commentaar krijgt waarom begin je dan überhaupt een topic?
Hoeveel spring- en zitlessen heb jij gehad? want dit ziet er niet mooi uit.
Hoelang zit je op paardrijden, niet lang genoeg dat je weet dat je dat lieve beestje pijn doet!?
En hebben ze op de manege niks erover gezegd?

Oeps sorrie ik moet volgende keer ff doorlezen :o
Laatst bijgewerkt door Mariekeboei op 07-03-10 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:56

Jij hebt het topic zeker ook niet doorgelezen?

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:59

iedereen is het wel ermee eens dat dit niet kan denk ik maar TS is nog maar 12 .. dusja :P.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:02

meiden, hoe zijn julie vroeger ooit begonnen met het rijden/springen!
Tuurlijk kan er veel beter maar dat leer je alleen maar om te doen dus mag het commentaar gewoon wat milder met in je achterhoofd je eerste eigen parcourtjes?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:03

Nou niet zo jury :')