Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
PeterV schreef:Maargoed quarterH, promoot jij nou maar het in mijn ogen doodbloedende kindje, waar niemand zich afvraagt wat een ruiter op de rug van een paard eigenlijk zelf kan.
Vr Gr peter
PeterV schreef:QuarterH ik weet als geen ander dat luisteren vaak veel moeilijker is, soms ook vermoeiender dan praten of schrijven. Maar probeer ook te begrijpen dat bestuurders werken met een uit gezet beleid waar de vereniging voor gekozen heeft.
Binnen dit beleid is een anticipatie aanwezig, op ontwikkelingen die kunnen komen of gewoon gaan komen. Het beleid wat ik met mijn bestuurders zegmaar aantrof geven wij nog steeds leiding aan. wij konden ons ook helemaal in vinden in het uitgezette beleid. Stel dat het niet geweest was, hadden wij ons voor de bestuursfuncties niet beschikbaar gesteld.
Mijn inziens mag je dit gewoon verwachten van een nieuw gekozen bestuur dat deze met het reeds bestaande beleid doorgaat. Dit neemt niet weg dat bij tot stand gekomen beleid wat wij overgenomen hebben, dat deze toentertijd door alle cellen die zich binnen de WRAN begeven ook gedragen werden. Maar wat wij wel als nieuw bestuur hebben mogen aannemen dat het overgenomen beleid wel op een democratische manier tot stand is gekomen, toch?
Nogmaals nee ik ben niet bang voor de afnemende kwaliteit omdat ik de overtuiging heb en ook volledig achter sta dat de verwerkte educatie binnen het level systeem uiteindelijk betere, nettere, bewustere ruiters zal gaan voort brengen, dan zoals het altijd in het verleden is gegaan. Natuurlijk heeft dit zijn tijd nodig, maar de signalen zijn er al dat het werkt.
Mensen bang maken? Beste quarterH hoe kan ik nou mensen bang maken met bijvoorbeeld de KNHS! De KNHS liep als een soort van rode draad van het overgenomen beleid toen ik met mijn nieuwe bestuurders aantrad! In 2006 moesten wij al mee op die trein geloof ik, toch was mijn eerste toespraak in functie als voorzitter een hele andere.
Nergens staat dat het nu niet meer belangrijk is, integendeel zelfs.
Nee ik ben niet blij in de zin zoals jij dat nu schrijft, ik schreef maak me blij dit in een heel ander verband. Paar leden die nog blij zijn? Vandaar dat wij weer zijn gegroeid.
Nogmaals het is niet wat ik wil, ik geef leiding aan een beleid dat uit gezet is door de meerderheid van leden van deze vereniging, is het nou zo moeilijk om daar respect voor op te brengen? Waarom heb jij toch zo’n moeite met het feit dat deze leden voor dit beleid gekozen hebben, deze hoor je toch ook niet over de jou geroemde verenigingen!
Neem voor de rest nu maar van mijn aan dat het met name de WRAN is die zeker niet stil staat. Dat dit ook nog eens misschien wel de enige vereniging is die zich kan schikken, kan inspringen op vraagstukken die toch echt komen gaan. Dat het hippische gebeuren tegen het licht gehouden wordt hebben wij niet verzonnen. Doch zal een goed bestuur wel met die vraagstukken moeten omgaan, dit omdat deze je zouden kunnen raken. Dit is ook de rede geweest dat de bestuurders die nu leiding geven aan de WRAN, zo rond 2005/2006 in deze vereniging gestapt zijn, ja er lag een verstandig beleid klaar waar wij verder mee gegaan zijn.
Maar nogmaals mocht het één en ander nou niet zo’n vaart lopen, stel dat de vraag aan de hippische sector, reguleer u zelf binnen drie jaar op de knelpunten die er zijn, dus stel dat dit een soort van bangmakerij geweest zal zijn, acties uitblijven waarmee gedreigd is……
Ben ik nog trots op die WRAN, die feitelijk met het gekozen systeem aangeeft, ga nou is eerst lekker in het zadel zitten, dit binnen de stap, draf en galop, voor je bijvoorbeeld aan spinnen, stoppen, rolbacks of zeer intensief geziene proeven gaat deelnemen, die feitelijk bedoeld zijn voor die ruiters die de eerst benoemde gangen bij een paard hun wel bekwaamd in hebben.
Heb de overtuiging dat dit een systeem is dat binnen de breedte sport een tool is waar breedte sport om bedoeld is. Dus waar de ruiters waar jij op doelt ook gaan komen, dat dit zal uiteindelijk de KWALITEIT vergroten, binnen de normen die gaan komen op grote schaal.
Vraag je af wat jij zal kunnen betekenen, antwoorden hebt klaar leggen op de vragen waardoor deze sector zo in beweging gekomen is. Denk mee in de antwoorden die deze sector gegeven heeft op de gestelde vragen, en nu alweer gekraak worden door partijen die deze maatregelen, voorgekomen uit die zelf regulering niet ver genoeg vinden gaan. Of denk je nou echt dat de door jou benoemde, geroemde verenigingen er aan gaan ontkomen,…..nee toch!
Weet je waar mijn grootse zorg zit, dit dan voor die tak die wersten heet, dat je straks een ieder voor zich en god voor ons alle instroom hebt van opzicht los staande westernpartijen.
Allen groot in woorden maar klein in leden, dus terecht over afgevraagd wordt zoals het reeds geplaatste artikel ook hier op bokt, waarin wordt afgevraagd wanneer je zal investeren in een discipline. Ben trots dat ik een vereniging mag voor zitten die nog steeds gehoor heeft gegeven aan de verenigde verenigingen vraag, ben ook trots op die verenigingen die dat belang ook nog steeds dragen.
Leuk om even te refereren aan het feit dat wij als tak, western tak ons dus zelf hebben mogen reguleren, trek deze lijn is door waar de gehele hippische sector dus mee te maken heeft. Jammer dat wij niet als één western partij met één westernvuist binnen die ontwikkelingen staan die gaande zijn voor alles wat maar met het hippische te maken heeft.
Het niet aan de feiten houden, dus waar het omgaat het om te doen geweest is, is ondergeschikt geraakt aan het doel van zo rond 2000, dus ver voor waar jij mijn teveel persoonlijk op aanspreekt.
Groet Peter
--> wat is dit dan?Citaat:- op ontwikkelingen die kunnen komen of gewoon gaan komen
. --> welke signalen dan? waarop baseer je jouw 'overtuiging'? op welke feiten?Citaat:- overtuiging heb en ook volledig achter sta dat de verwerkte educatie binnen het level systeem uiteindelijk betere, nettere, bewustere ruiters zal gaan voort brengen, dan zoals het altijd in het verleden is gegaan. Natuurlijk heeft dit zijn tijd nodig, maar de signalen zijn er al dat het werkt
--? meerderheid van leden of meerderheid van mensen die op de vergadering waren? en hoe groot is die meerderheid dan?Citaat:- meerderheid van leden van deze vereniging
--> waaruit blijkt dit dan? voorbeelden? plannen? concreet.Citaat:- Neem voor de rest nu maar van mijn aan dat het met name de WRAN is die zeker niet stil staat
--> klinkt leuk maar waar blijkt dit nu uit? feiten? cijfers? een overtuiging is leuk maar persoonlijk ga ik liever voor feiten.Citaat:- Heb de overtuiging dat dit een systeem is dat binnen de breedte sport een tool is waar breedte sport om bedoeld is. Dus waar de ruiters waar jij op doelt ook gaan komen, dat dit zal uiteindelijk de KWALITEIT vergroten, binnen de normen die gaan komen op grote schaal.
waaraan? wees eens concreet en duidelijk... waar hebben we het precies over? en moet men zich wel schikken? van wie? waarom? kunnen we zonder? willen we dat? belangrijke vragen lijkt me...Citaat:- Of denk je nou echt dat de door jou benoemde, geroemde verenigingen er aan gaan ontkomen -->
. --> waarom ben je daar bang voor? bang dat er iets tussen zou zitten wat men mischien beter vind? zoiets lost zich vanzelf op, survival of the fittest krijg je dan...Citaat:- dat je straks een ieder voor zich en god voor ons alle instroom hebt van opzicht los staande westernpartijen
--> geen idee waar je nu op doelt. aub concreet en duidelijk.Citaat:- Het niet aan de feiten houden, dus waar het omgaat het om te doen geweest is, is ondergeschikt geraakt aan het doel van zo rond 2000, dus ver voor waar jij mijn teveel persoonlijk op aanspreekt
quarterH schreef:komop, ben een man en een leider en neem je verantwoordelijkheden. dat is je taak als voorzitter.
edit: wat duidelijker gemaakt dmv qoutes
PeterV schreef:Vandaar dat ik voor het beleid ga en sta dat op een democratische manier bij deze vereniging tot stand gekomen is. Hier ook leiding aan wil geven omdat ik mijn daarin vinden kan.
...Excuses alsnog hiervoor.
PeterV schreef:quarterH schreef:komop, ben een man en een leider en neem je verantwoordelijkheden. dat is je taak als voorzitter.
edit: wat duidelijker gemaakt dmv qoutes
Vandaar dat ik voor het beleid ga en sta dat op een democratische manier bij deze vereniging tot stand gekomen is. Hier ook leiding aan wil geven omdat ik mijn daarin vinden kan.
Voer mijn taak als voorzitter voor deze vereniging dus goed uit.
Wil jou dit feit meegeven, nu je daar toch voor wil gaan.
Verder heb ik op de management trainingen geleerd spreek of laat je pas uit als je de stof beheerst in een bepaalde zaak.
Ik zou zeggen richt je tot de door jou hoog verheven verenigingen, misschien dat die jou van een betere uitleg kunnen voorzien.
Dit is namelijk ook mijn taak binnen de WRAN, naar die leden toe.
Groet peter
, je best informatie kan krijgen zodat je daar meer over te weten komtquarterH schreef:toch jammer dat je geen antwoorden kunt geven op de vragen maar vaag blijft, zoals verwacht.
PeterV schreef:Verder kan ik er even niks mee wat je bedoeld met de meeste aanhangers meenemen, maar stel dat het zo is, waar zijn die andere aanhangers dan?
Verder weet ik niet hoe er bijvoorbeeld al omgegaan wordt binnen het verenigingsrecht betreffende het digitale stem recht. Buiten het feit dat dit bij de landelijke verkiezingen al voor de nodige problemen gezorgd heeft denk ik ook dat je statutair het één en ander zal moeten wijzigen om dit überhaupt mogelijk te maken.
ALV altijd lastig om te bezoeken? Nee ik denk niet dat het de verklaring zal zijn voor dit leden bezoek aan de ALV, heeft gemiddeld altijd zo rond de 30 gelegen.
PeterV schreef:quarterH schreef:toch jammer dat je geen antwoorden kunt geven op de vragen maar vaag blijft, zoals verwacht.
Zo vaag ben ik niet hoor, hoor vaker dat ik een open boek ben, maar misschien is een avondje stappen samen, misschien kan dat verhelderend werken. Tenslotte is het zo dat je een heel andere beeldvorming vaak hebt als je zaken van horen zeggen hebt.
Groet Peter
catalyst1 schreef:PeterV weet vast wel hoe dit statutair bij de WRAN geregeld is.Volgens mij is het zo dat bij een vereniging er minstens 50% ( of zelfs meer, weet niet het preciese percentage meer)van de leden aanwezig moet zijn,wil een stemming geldig zijn ..
DubbelDun schreef:PeterV weet vast wel hoe dit statutair bij de WRAN geregeld is.
Overigens kunnen ook leden deze regel wijzigen als ze dat zouden willen

HumbleTalent schreef:PeterV schreef:Vandaar dat ik voor het beleid ga en sta dat op een democratische manier bij deze vereniging tot stand gekomen is. Hier ook leiding aan wil geven omdat ik mijn daarin vinden kan.
Wat vormt binnen de WRAN de democratie? Ik heb vernomen dat de afgelopen ALV er maar 23 leden waren. Vormen die dan de stemgerechtigen? en vormt dat dus de WRAN democratie?
Dat komt dan toch gewoon neer op wie de meeste aanhangers mee kan nemen om een voorstel er door te duwen?
Of is de democratie binnen de WRAN het per post toesturen van een stemcode en via internet alle leden de kans bieden te stemmen over een voorstel? Dat zou nog is democratisch zijn. Misschien is dit mogelijk binnen de WRAN? Het bezoeken van ALV is altijd lastig voor werkenden of mensen die geen vervoer hebben. Als je promoot dat een vereniging met zijn tijd mee moet gaan moeten we misschien gaan kijken of het niet mogelijk is om een digitale ALV te houden.
) A is het systeem daarvoor veel te kort actief om die invloeden al te kunnen waarnemen en B het is geen opleidingsysteem maar een systeem waar ruiters van gelijkwaardig niveau zich met elkaar meten. Bovendien rijden de meeste rassen starters ook WRAN en ik neem niet aan dat hun niveau veranderd als ze voor een andere vereniging starten.
En nu maar hopen dat deze smily goed gekozen is want zelfs daar kunnen ze hier over schrijven. PeterV schreef:ALV altijd lastig om te bezoeken? Nee ik denk niet dat het de verklaring zal zijn voor dit leden bezoek aan de ALV, heeft gemiddeld altijd zo rond de 30 gelegen.
Wel grappig dat deze vereniging ook 30 jaar bestaat, maar dit terzijde.
Groet Peter
Citaat:cocao]Het lijkt me beter om te bespreken dingen in vervolg vooraf op papier te zetten, zodat een ieder daar alvast over na kan denken. En de discussie moet centraler gevoerd worden met de voorzitter als gespreksleider.
)
) DubbelDun schreef:PeterV weet vast wel hoe dit statutair bij de WRAN geregeld is.
[/quote]