[WN] zondag 11 april 2010, ALV WRAN

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:02

Sorry Peter , jij denkt toch echt niet dat @quarterH voorzitster wil zijn van een vereniging die ook andere rassen toe laat dan Quarters. := :D

menteur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:19

PeterV schreef:
Maargoed quarterH, promoot jij nou maar het in mijn ogen doodbloedende kindje, waar niemand zich afvraagt wat een ruiter op de rug van een paard eigenlijk zelf kan.

Vr Gr peter

hehe eindelijk een stukje waarheid.
De zoveelste voorspelling die gaat uitkomen.
Hoop dat de rassen verenigingen begrijpen wat je hier mee bedoelt.

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 01:17

Ik vind het echt heel jammer dat een bestuur op deze manier aangesproken word door mensen. Die hebben geen weet van het werk en tijd wat je erin stopt. Het is niet alsof er een rij mensen klaar staat die je plekje wel even overnemen want zeiken langs de kantlijn is veel makkelijker en kost minder tijd.

Natuurlijk zijn er zaken die verbeterd moeten worden. En een bestuur mag daar op aangesproken worden maar wel op een volwassen manier. De WRAN is niet verantwoordelijk voor de ontwikkeling van ruiters bij andere verenigingen zoals eerder gezegd werd.

Naar mijn mening is de lage instap van het level systeem een goede zet geweest. Je hoeft geen topper te zijn om een wedstrijd te rijden en voldaan thuis te komen. Op dit moment is het ten koste gegaan van de hogere levels omdat de WRAN in hun ogen geen toegevoegde waarde heeft voor hun prestatie's/bedrijf. Zaak is dus om dit te evalueren en keuze's te maken.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:09

QuarterH ik weet als geen ander dat luisteren vaak veel moeilijker is, soms ook vermoeiender dan praten of schrijven. Maar probeer ook te begrijpen dat bestuurders werken met een uit gezet beleid waar de vereniging voor gekozen heeft.
Binnen dit beleid is een anticipatie aanwezig, op ontwikkelingen die kunnen komen of gewoon gaan komen. Het beleid wat ik met mijn bestuurders zegmaar aantrof geven wij nog steeds leiding aan. wij konden ons ook helemaal in vinden in het uitgezette beleid. Stel dat het niet geweest was, hadden wij ons voor de bestuursfuncties niet beschikbaar gesteld.

Mijn inziens mag je dit gewoon verwachten van een nieuw gekozen bestuur dat deze met het reeds bestaande beleid doorgaat. Dit neemt niet weg dat bij tot stand gekomen beleid wat wij overgenomen hebben, dat deze toentertijd door alle cellen die zich binnen de WRAN begeven ook gedragen werden. Maar wat wij wel als nieuw bestuur hebben mogen aannemen dat het overgenomen beleid wel op een democratische manier tot stand is gekomen, toch?

Nogmaals nee ik ben niet bang voor de afnemende kwaliteit omdat ik de overtuiging heb en ook volledig achter sta dat de verwerkte educatie binnen het level systeem uiteindelijk betere, nettere, bewustere ruiters zal gaan voort brengen, dan zoals het altijd in het verleden is gegaan. Natuurlijk heeft dit zijn tijd nodig, maar de signalen zijn er al dat het werkt.

Mensen bang maken? Beste quarterH hoe kan ik nou mensen bang maken met bijvoorbeeld de KNHS! De KNHS liep als een soort van rode draad van het overgenomen beleid toen ik met mijn nieuwe bestuurders aantrad! In 2006 moesten wij al mee op die trein geloof ik, toch was mijn eerste toespraak in functie als voorzitter een hele andere.
Nergens staat dat het nu niet meer belangrijk is, integendeel zelfs.

Nee ik ben niet blij in de zin zoals jij dat nu schrijft, ik schreef maak me blij dit in een heel ander verband. Paar leden die nog blij zijn? Vandaar dat wij weer zijn gegroeid.
Nogmaals het is niet wat ik wil, ik geef leiding aan een beleid dat uit gezet is door de meerderheid van leden van deze vereniging, is het nou zo moeilijk om daar respect voor op te brengen? Waarom heb jij toch zo’n moeite met het feit dat deze leden voor dit beleid gekozen hebben, deze hoor je toch ook niet over de jou geroemde verenigingen!

Neem voor de rest nu maar van mijn aan dat het met name de WRAN is die zeker niet stil staat. Dat dit ook nog eens misschien wel de enige vereniging is die zich kan schikken, kan inspringen op vraagstukken die toch echt komen gaan. Dat het hippische gebeuren tegen het licht gehouden wordt hebben wij niet verzonnen. Doch zal een goed bestuur wel met die vraagstukken moeten omgaan, dit omdat deze je zouden kunnen raken. Dit is ook de rede geweest dat de bestuurders die nu leiding geven aan de WRAN, zo rond 2005/2006 in deze vereniging gestapt zijn, ja er lag een verstandig beleid klaar waar wij verder mee gegaan zijn.

Maar nogmaals mocht het één en ander nou niet zo’n vaart lopen, stel dat de vraag aan de hippische sector, reguleer u zelf binnen drie jaar op de knelpunten die er zijn, dus stel dat dit een soort van bangmakerij geweest zal zijn, acties uitblijven waarmee gedreigd is……
Ben ik nog trots op die WRAN, die feitelijk met het gekozen systeem aangeeft, ga nou is eerst lekker in het zadel zitten, dit binnen de stap, draf en galop, voor je bijvoorbeeld aan spinnen, stoppen, rolbacks of zeer intensief geziene proeven gaat deelnemen, die feitelijk bedoeld zijn voor die ruiters die de eerst benoemde gangen bij een paard hun wel bekwaamd in hebben.

Heb de overtuiging dat dit een systeem is dat binnen de breedte sport een tool is waar breedte sport om bedoeld is. Dus waar de ruiters waar jij op doelt ook gaan komen, dat dit zal uiteindelijk de KWALITEIT vergroten, binnen de normen die gaan komen op grote schaal.

Vraag je af wat jij zal kunnen betekenen, antwoorden hebt klaar leggen op de vragen waardoor deze sector zo in beweging gekomen is. Denk mee in de antwoorden die deze sector gegeven heeft op de gestelde vragen, en nu alweer gekraak worden door partijen die deze maatregelen, voorgekomen uit die zelf regulering niet ver genoeg vinden gaan. Of denk je nou echt dat de door jou benoemde, geroemde verenigingen er aan gaan ontkomen,…..nee toch!

Weet je waar mijn grootse zorg zit, dit dan voor die tak die wersten heet, dat je straks een ieder voor zich en god voor ons alle instroom hebt van opzicht los staande westernpartijen.
Allen groot in woorden maar klein in leden, dus terecht over afgevraagd wordt zoals het reeds geplaatste artikel ook hier op bokt, waarin wordt afgevraagd wanneer je zal investeren in een discipline. Ben trots dat ik een vereniging mag voor zitten die nog steeds gehoor heeft gegeven aan de verenigde verenigingen vraag, ben ook trots op die verenigingen die dat belang ook nog steeds dragen.

Leuk om even te refereren aan het feit dat wij als tak, western tak ons dus zelf hebben mogen reguleren, trek deze lijn is door waar de gehele hippische sector dus mee te maken heeft. Jammer dat wij niet als één western partij met één westernvuist binnen die ontwikkelingen staan die gaande zijn voor alles wat maar met het hippische te maken heeft.
Het niet aan de feiten houden, dus waar het omgaat het om te doen geweest is, is ondergeschikt geraakt aan het doel van zo rond 2000, dus ver voor waar jij mijn teveel persoonlijk op aanspreekt.

Groet Peter

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:34

PeterV schreef:
QuarterH ik weet als geen ander dat luisteren vaak veel moeilijker is, soms ook vermoeiender dan praten of schrijven. Maar probeer ook te begrijpen dat bestuurders werken met een uit gezet beleid waar de vereniging voor gekozen heeft.
Binnen dit beleid is een anticipatie aanwezig, op ontwikkelingen die kunnen komen of gewoon gaan komen. Het beleid wat ik met mijn bestuurders zegmaar aantrof geven wij nog steeds leiding aan. wij konden ons ook helemaal in vinden in het uitgezette beleid. Stel dat het niet geweest was, hadden wij ons voor de bestuursfuncties niet beschikbaar gesteld.

Mijn inziens mag je dit gewoon verwachten van een nieuw gekozen bestuur dat deze met het reeds bestaande beleid doorgaat. Dit neemt niet weg dat bij tot stand gekomen beleid wat wij overgenomen hebben, dat deze toentertijd door alle cellen die zich binnen de WRAN begeven ook gedragen werden. Maar wat wij wel als nieuw bestuur hebben mogen aannemen dat het overgenomen beleid wel op een democratische manier tot stand is gekomen, toch?

Nogmaals nee ik ben niet bang voor de afnemende kwaliteit omdat ik de overtuiging heb en ook volledig achter sta dat de verwerkte educatie binnen het level systeem uiteindelijk betere, nettere, bewustere ruiters zal gaan voort brengen, dan zoals het altijd in het verleden is gegaan. Natuurlijk heeft dit zijn tijd nodig, maar de signalen zijn er al dat het werkt.

Mensen bang maken? Beste quarterH hoe kan ik nou mensen bang maken met bijvoorbeeld de KNHS! De KNHS liep als een soort van rode draad van het overgenomen beleid toen ik met mijn nieuwe bestuurders aantrad! In 2006 moesten wij al mee op die trein geloof ik, toch was mijn eerste toespraak in functie als voorzitter een hele andere.
Nergens staat dat het nu niet meer belangrijk is, integendeel zelfs.

Nee ik ben niet blij in de zin zoals jij dat nu schrijft, ik schreef maak me blij dit in een heel ander verband. Paar leden die nog blij zijn? Vandaar dat wij weer zijn gegroeid.
Nogmaals het is niet wat ik wil, ik geef leiding aan een beleid dat uit gezet is door de meerderheid van leden van deze vereniging, is het nou zo moeilijk om daar respect voor op te brengen? Waarom heb jij toch zo’n moeite met het feit dat deze leden voor dit beleid gekozen hebben, deze hoor je toch ook niet over de jou geroemde verenigingen!

Neem voor de rest nu maar van mijn aan dat het met name de WRAN is die zeker niet stil staat. Dat dit ook nog eens misschien wel de enige vereniging is die zich kan schikken, kan inspringen op vraagstukken die toch echt komen gaan. Dat het hippische gebeuren tegen het licht gehouden wordt hebben wij niet verzonnen. Doch zal een goed bestuur wel met die vraagstukken moeten omgaan, dit omdat deze je zouden kunnen raken. Dit is ook de rede geweest dat de bestuurders die nu leiding geven aan de WRAN, zo rond 2005/2006 in deze vereniging gestapt zijn, ja er lag een verstandig beleid klaar waar wij verder mee gegaan zijn.

Maar nogmaals mocht het één en ander nou niet zo’n vaart lopen, stel dat de vraag aan de hippische sector, reguleer u zelf binnen drie jaar op de knelpunten die er zijn, dus stel dat dit een soort van bangmakerij geweest zal zijn, acties uitblijven waarmee gedreigd is……
Ben ik nog trots op die WRAN, die feitelijk met het gekozen systeem aangeeft, ga nou is eerst lekker in het zadel zitten, dit binnen de stap, draf en galop, voor je bijvoorbeeld aan spinnen, stoppen, rolbacks of zeer intensief geziene proeven gaat deelnemen, die feitelijk bedoeld zijn voor die ruiters die de eerst benoemde gangen bij een paard hun wel bekwaamd in hebben.

Heb de overtuiging dat dit een systeem is dat binnen de breedte sport een tool is waar breedte sport om bedoeld is. Dus waar de ruiters waar jij op doelt ook gaan komen, dat dit zal uiteindelijk de KWALITEIT vergroten, binnen de normen die gaan komen op grote schaal.

Vraag je af wat jij zal kunnen betekenen, antwoorden hebt klaar leggen op de vragen waardoor deze sector zo in beweging gekomen is. Denk mee in de antwoorden die deze sector gegeven heeft op de gestelde vragen, en nu alweer gekraak worden door partijen die deze maatregelen, voorgekomen uit die zelf regulering niet ver genoeg vinden gaan. Of denk je nou echt dat de door jou benoemde, geroemde verenigingen er aan gaan ontkomen,…..nee toch!

Weet je waar mijn grootse zorg zit, dit dan voor die tak die wersten heet, dat je straks een ieder voor zich en god voor ons alle instroom hebt van opzicht los staande westernpartijen.
Allen groot in woorden maar klein in leden, dus terecht over afgevraagd wordt zoals het reeds geplaatste artikel ook hier op bokt, waarin wordt afgevraagd wanneer je zal investeren in een discipline. Ben trots dat ik een vereniging mag voor zitten die nog steeds gehoor heeft gegeven aan de verenigde verenigingen vraag, ben ook trots op die verenigingen die dat belang ook nog steeds dragen.

Leuk om even te refereren aan het feit dat wij als tak, western tak ons dus zelf hebben mogen reguleren, trek deze lijn is door waar de gehele hippische sector dus mee te maken heeft. Jammer dat wij niet als één western partij met één westernvuist binnen die ontwikkelingen staan die gaande zijn voor alles wat maar met het hippische te maken heeft.
Het niet aan de feiten houden, dus waar het omgaat het om te doen geweest is, is ondergeschikt geraakt aan het doel van zo rond 2000, dus ver voor waar jij mijn teveel persoonlijk op aanspreekt.

Groet Peter

weet je wat ik nu zo jammer vind, na meermaals vragen wordt je nog steeds niet concreet. het blijft een beetje gepraat in de ruimte.

Citaat:
- op ontwikkelingen die kunnen komen of gewoon gaan komen
--> wat is dit dan?
Citaat:
- overtuiging heb en ook volledig achter sta dat de verwerkte educatie binnen het level systeem uiteindelijk betere, nettere, bewustere ruiters zal gaan voort brengen, dan zoals het altijd in het verleden is gegaan. Natuurlijk heeft dit zijn tijd nodig, maar de signalen zijn er al dat het werkt
. --> welke signalen dan? waarop baseer je jouw 'overtuiging'? op welke feiten?
Citaat:
- meerderheid van leden van deze vereniging
--? meerderheid van leden of meerderheid van mensen die op de vergadering waren? en hoe groot is die meerderheid dan?
Citaat:
- Neem voor de rest nu maar van mijn aan dat het met name de WRAN is die zeker niet stil staat
--> waaruit blijkt dit dan? voorbeelden? plannen? concreet.
Citaat:
- Heb de overtuiging dat dit een systeem is dat binnen de breedte sport een tool is waar breedte sport om bedoeld is. Dus waar de ruiters waar jij op doelt ook gaan komen, dat dit zal uiteindelijk de KWALITEIT vergroten, binnen de normen die gaan komen op grote schaal.
--> klinkt leuk maar waar blijkt dit nu uit? feiten? cijfers? een overtuiging is leuk maar persoonlijk ga ik liever voor feiten.
Citaat:
- Of denk je nou echt dat de door jou benoemde, geroemde verenigingen er aan gaan ontkomen -->
waaraan? wees eens concreet en duidelijk... waar hebben we het precies over? en moet men zich wel schikken? van wie? waarom? kunnen we zonder? willen we dat? belangrijke vragen lijkt me...
Citaat:
- dat je straks een ieder voor zich en god voor ons alle instroom hebt van opzicht los staande westernpartijen
. --> waarom ben je daar bang voor? bang dat er iets tussen zou zitten wat men mischien beter vind? zoiets lost zich vanzelf op, survival of the fittest krijg je dan...
Citaat:
- Het niet aan de feiten houden, dus waar het omgaat het om te doen geweest is, is ondergeschikt geraakt aan het doel van zo rond 2000, dus ver voor waar jij mijn teveel persoonlijk op aanspreekt
--> geen idee waar je nu op doelt. aub concreet en duidelijk.

verder: ik heb op iedere management training geleerd dat er 1 grote no-no is: geef nooit de anderen de schuld en zeg dat je er niks aan kunt doen ( 'tja kan ik ook niks aan doen wordt mij ook maar opgelegd'). en dat is precies wat ik in al jouw reacties proef. 'ik wil het niet de leden' 'ik heb het niet verzonnen dat stond er al'. komop, ben een man en een leider en neem je verantwoordelijkheden. dat is je taak als voorzitter.

edit: wat duidelijker gemaakt dmv qoutes

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:15

quarterH schreef:
komop, ben een man en een leider en neem je verantwoordelijkheden. dat is je taak als voorzitter.

Vandaar dat ik voor het beleid ga en sta dat op een democratische manier bij deze vereniging tot stand gekomen is. Hier ook leiding aan wil geven omdat ik mijn daarin vinden kan.
Voer mijn taak als voorzitter voor deze vereniging dus goed uit.
Wil jou dit feit meegeven, nu je daar toch voor wil gaan.

Verder heb ik op de management trainingen geleerd spreek of laat je pas uit als je de stof beheerst in een bepaalde zaak.
Ik zou zeggen richt je tot de door jou hoog verheven verenigingen, misschien dat die jou van een betere uitleg kunnen voorzien.

Dit is namelijk ook mijn taak binnen de WRAN, naar die leden toe.

Groet peter

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:20

PeterV schreef:
Vandaar dat ik voor het beleid ga en sta dat op een democratische manier bij deze vereniging tot stand gekomen is. Hier ook leiding aan wil geven omdat ik mijn daarin vinden kan.

Wat vormt binnen de WRAN de democratie? Ik heb vernomen dat de afgelopen ALV er maar 23 leden waren. Vormen die dan de stemgerechtigen? en vormt dat dus de WRAN democratie?
Dat komt dan toch gewoon neer op wie de meeste aanhangers mee kan nemen om een voorstel er door te duwen?

Of is de democratie binnen de WRAN het per post toesturen van een stemcode en via internet alle leden de kans bieden te stemmen over een voorstel? Dat zou nog is democratisch zijn. Misschien is dit mogelijk binnen de WRAN? Het bezoeken van ALV is altijd lastig voor werkenden of mensen die geen vervoer hebben. Als je promoot dat een vereniging met zijn tijd mee moet gaan moeten we misschien gaan kijken of het niet mogelijk is om een digitale ALV te houden.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:30

Helaas kon ik niet aanwezig zijn op de ALV en heb zelfs verzuimd me officieel af te melden :o ...Excuses alsnog hiervoor.

Ook al was ik afwezig, toch heb ik geprobeerd mijn steentje bij te dragen door het hieronder ingekomen stuk in te zenden. Helaas lees ik er hier (nog) niets over terug, maar ik neem wel aan dat dit stuk ter discussie op tafel is gekomen, zodat de leden hun mening hierover konden uiten. Ik ben dus heel benieuwd hoe hierop is gereageerd.

Mijn bijdrage, per e-mail ingezonden d.d. 2 febr. j.l. met als onderwerp: tav alv ingekomen stukken

Ik zie op de website dat de ALV eraan komt met daarbij op de agenda het punt ingekomen stukken.

Hiervoor wil ik graag het volgende inbrengen als voorstel:

- Leadline Horsemanship toe voegen als rubriek
Voor de 7, 8 en 9 jarige onder ons is er nu helaas slechts 1 rubriek waar zij aan deel kunnen nemen. Meer rubrieken kan deelname aantrekkelijker maken en tevens vindt ik het persoonlijk een goede zaak dat ze "kennis maken" met een pattern.

- Leeftijd In Hand Trail L5 verlagen naar bv. 7 jaar (ipv 10 jr). In dit IHT pattern zit reeds een "veiligheid" ingebouwd, t.w. in het vierkant 5 seconden halthouden en wachten of je van de jury het pattern mag vervolgen. Grondwerk is immers waar iedereen behoord te beginnen.

- Idem Showmanship at Halter L5. Als "veiligheid" zou dan de inspectie naar voren geschoven kunnen worden.

- Bij de IHT rubrieken de deelnemers laten opstellen aan de korte zijde conform Horsemanship etc. Dit seizoen heb ik dat 1 jury zien doen en dat zag er goed uit.

Verders heeft het DAWRA bestuur ook een aantal voorstellen qua regelwijzigen richting haar leden. Het betreft m.n. class in class. Wellicht is dit reeds bij de WRAN bekend of komt het zelfs bij de WRAN vandaan, *********?!??? Mijns inzien is dit zeer het overwegen waard zeker als er weinig deelnemers zijn in een level. De oplossing die de DAWRA (en WRAN?) hiervoor heeft, vind ik persoonlijk heel eerlijk tegenover iedereen en kost het niemand eventuele "weggekaapte" levelpunten.

Zo tot zover mijn bijdrage ;-)

Omdat ik ******* hierin noem, stuur ik haar een cctje.

Groetjes
Nancy Groenenboom lidnr. 1902

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:44

Beste Nancy, heb jou mail die jij verstuurd hebt als ingekomen stuk voor deze ALV aan de voorzitter gegeven van de regelgevingcommissie. Dus zal ook behandeld worden zoals ik al eerder aangegeven heb, in lijn hoe wij besproken hebben dus hoe wij op het gebied van regels e.d. handelen.

Dus deze commissie buigt zich over de vragen, legt deze voor aan andere commissie en het bestuur, die dan weer samen komen met antwoorden op deze vragen, enz, enz.

Vr Gr Peter en bedankt voor je inbreng.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:58

Ha Peter,
Oh, okay super! Dacht dus ook dat andere leden dan mee konden bepalen.Verkeerd begrepen, maar nu heb ik het in ieder geval officieel ingediend!

Mocht het er doorheen komen voor de kleintjes, dan zal het voor mijn dochter helaas te laat zijn. Die wordt in 2011 10 jaar en dan mag ze dus vanaf januari meer starten dan alleen Leadline Pleasure bij de WRAN.

Trouwens....nu we het er over hebben....best vreemd dat de leeftijd grens per kalenderjaar loopt en niet gelijk aan het wedstrijdseizoen. Mooiste zou zijn dat de 10 jarige direct aan het wedstrijdseizoen mee mogen doen als ze in de loop van het wedstrijdseizoen 10 jaar worden. Nu is het wachten op 1 januari in geval van mijn dochter.

hè vergeten in te dienen |o
Laatst bijgewerkt door CounTree op 16-04-10 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:58

PeterV schreef:
quarterH schreef:
komop, ben een man en een leider en neem je verantwoordelijkheden. dat is je taak als voorzitter.

Voer mijn taak als voorzitter voor deze vereniging dus goed uit.
Wil jou dit feit meegeven, nu je daar toch voor wil gaan.

Verder heb ik op de management trainingen geleerd spreek of laat je pas uit als je de stof beheerst in een bepaalde zaak.
Ik zou zeggen richt je tot de door jou hoog verheven verenigingen, misschien dat die jou van een betere uitleg kunnen voorzien.

Dit is namelijk ook mijn taak binnen de WRAN, naar die leden toe.

Groet peter

toch jammer dat je geen antwoorden kunt geven op de vragen maar vaag blijft, zoals verwacht.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:02

Humble Talent, heb nog even een overzicht foto uit de zaal bekeken en kom tot een aantal leden dat ik gewent ben een ALV van de WRAN, zolang ik meeloop dan.
Één ALV heb ik mee gemaakt dat er driemaal het gemiddelde aan leden aanwezig waren, dat was de vergadering waarbinnen het cap verhaal centraal stond.
Verder kan ik er even niks mee wat je bedoeld met de meeste aanhangers meenemen, maar stel dat het zo is, waar zijn die andere aanhangers dan?
Verder weet ik niet hoe er bijvoorbeeld al omgegaan wordt binnen het verenigingsrecht betreffende het digitale stem recht. Buiten het feit dat dit bij de landelijke verkiezingen al voor de nodige problemen gezorgd heeft denk ik ook dat je statutair het één en ander zal moeten wijzigen om dit überhaupt mogelijk te maken.

ALV altijd lastig om te bezoeken? Nee ik denk niet dat het de verklaring zal zijn voor dit leden bezoek aan de ALV, heeft gemiddeld altijd zo rond de 30 gelegen.

Wel grappig dat deze vereniging ook 30 jaar bestaat, maar dit terzijde.

Groet Peter

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:07

quarterh je vraagt bij zoveel dingen naar de bekende weg, tenminste voor de mensen die al een paar jaar lid zijn van de WRAN
maar ik denk dat als je lid wordt :P , je best informatie kan krijgen zodat je daar meer over te weten komt
andere mogelijkheid is bokt eens afzoeken, er is zat over te vinden

ik vraag me af of juist IHT enzo verstandig is met zulke jonge kinderen
een 7 jarige die een quarter of paint van 1.60 in toom moet houden, zal niet altijd even geweldig gaan
even mijn idee hoor
mijn 11 jarige dochter heeft haar handen nog vol aan haar Atje als die niet luisteren wil

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:08

quarterH schreef:
toch jammer dat je geen antwoorden kunt geven op de vragen maar vaag blijft, zoals verwacht.

Zo vaag ben ik niet hoor, hoor vaker dat ik een open boek ben, maar misschien is een avondje stappen samen, misschien kan dat verhelderend werken. Tenslotte is het zo dat je een heel andere beeldvorming vaak hebt als je zaken van horen zeggen hebt.

Groet Peter

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:11

Volgens mij is het zo dat bij een vereniging er minstens 50% ( of zelfs meer, weet niet het preciese percentage meer)van de leden aanwezig moet zijn,wil een stemming geldig zijn .Als dit ledenaantal niet gehaald wordt,moet er per brief, de leden op de hoogte worden gesteld van het te stemmen feit.Via internet stemmen is dus zo'n slecht idee nog niet.Dan krijg je in ieder geval een wat laagdrempelige manier van je mening geven en een meer representatief beeld.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:15

Kan je bij de wran dan niet je stem uitbrengen door gewoon een mailtje met je keuze? Zo nee, das jammer zeg.

Bij een andere vereniging kan dat wel, daar krijgen we zelfs de agenda met de nodige bijlages gemaild, zodat we er tijdig en goed over na kunnen denken alvorens de ALV plaats vindt. Ideaal om je op je gemak over de voorstellen serieus te buigen.
En als je niet aanwezig kan zijn, kan je per mail je mening geven en je stem uitbrengen. Super handig en erg fijn!
Weet niet hoe het daar in de statuten staat omschreven, maar het werkt wel.

Of dit de opkomst van de ALV gunstig heeft beinvloed is de vraag, maar feit is dat de laatste jaren deze hoger ligt. Een opkomst van 25% en zelfs 33% is geen uitzondering meer.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 16-04-10 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:20

PeterV schreef:
Verder kan ik er even niks mee wat je bedoeld met de meeste aanhangers meenemen, maar stel dat het zo is, waar zijn die andere aanhangers dan?
Verder weet ik niet hoe er bijvoorbeeld al omgegaan wordt binnen het verenigingsrecht betreffende het digitale stem recht. Buiten het feit dat dit bij de landelijke verkiezingen al voor de nodige problemen gezorgd heeft denk ik ook dat je statutair het één en ander zal moeten wijzigen om dit überhaupt mogelijk te maken.

ALV altijd lastig om te bezoeken? Nee ik denk niet dat het de verklaring zal zijn voor dit leden bezoek aan de ALV, heeft gemiddeld altijd zo rond de 30 gelegen.

Aanhangers: interessant dat je meteen spreekt van andere aanhangers als zijnde dat je je persoonlijk aangevallen voelt mbt het meenemen van aanhangers. Ik bedoel daarmee dat als je een bepaalde stemming er door wil helpen dat je alleen maar een grote groep voorstanders mee hoeft te nemen, want er zijn onvoldoende mensen op de ALV om dit soort groeperingen tegen te gaan. Dat is in algemene zin bedoeld.

Stemmingen hoeven niet rechtsgeldig te zijn voor een bestuur om haar conclusies uit een stemming te kunnen trekken. Zie het meer als een referendum waar mensen zich voor of tegen kunnen uiten bij bepaalde voorstellen.

Misschien is het lage bezoekers aantal wel te wijten aan totale desinteresse in de voortgang van een vereniging.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:21

PeterV schreef:
quarterH schreef:

Zo vaag ben ik niet hoor, hoor vaker dat ik een open boek ben, maar misschien is een avondje stappen samen, misschien kan dat verhelderend werken. Tenslotte is het zo dat je een heel andere beeldvorming vaak hebt als je zaken van horen zeggen hebt.

Groet Peter

en je draait er weer omheen. waarom geef je niet gewoon concreet antwoord op de vragen? vinden de tientallen meelezers hier vast ook leuk om te weten.
dus gooi maar open dat open boek van je ik wacht op de antwoorden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:22

catalyst1 schreef:
Volgens mij is het zo dat bij een vereniging er minstens 50% ( of zelfs meer, weet niet het preciese percentage meer)van de leden aanwezig moet zijn,wil een stemming geldig zijn ..
PeterV weet vast wel hoe dit statutair bij de WRAN geregeld is.
Overigens kunnen ook leden deze regel wijzigen als ze dat zouden willen ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:31

DubbelDun schreef:
Overigens kunnen ook leden deze regel wijzigen als ze dat zouden willen ;)

Oh (steekt vinger op) vanaf wanneer mag je agenda punten inbrengen voor volgende ALV volgend jaar? :D
Heb er inmiddels alweer twee! Kan ik dat nu al doen (please!) dan kan ik ze niet vergeten :D :o

Of kan ik dat nu al voorstellen bij de regelcie zodat het de volgende ALV voorgedragen kan worden aan de leden ter stemming? :)*

Peter?

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:03

HumbleTalent schreef:
PeterV schreef:

Wat vormt binnen de WRAN de democratie? Ik heb vernomen dat de afgelopen ALV er maar 23 leden waren. Vormen die dan de stemgerechtigen? en vormt dat dus de WRAN democratie?
Dat komt dan toch gewoon neer op wie de meeste aanhangers mee kan nemen om een voorstel er door te duwen?

Of is de democratie binnen de WRAN het per post toesturen van een stemcode en via internet alle leden de kans bieden te stemmen over een voorstel? Dat zou nog is democratisch zijn. Misschien is dit mogelijk binnen de WRAN? Het bezoeken van ALV is altijd lastig voor werkenden of mensen die geen vervoer hebben. Als je promoot dat een vereniging met zijn tijd mee moet gaan moeten we misschien gaan kijken of het niet mogelijk is om een digitale ALV te houden.

Wat is dit toch weer een leuk onderwerp.
Als ik het goed lees vind je de WRAN niet democratisch omdat er weinig leden naar de ledenvergadering komen en dat de leden die er zijn het lef hebben om beslissingen te nemen voor de leden die over het algemeen tevreden zijn met de gang van zaken en dus niet naar de vergadering komen?
De WRAN geeft iedereen gelegenheid om te stemmen, door aanwezig te zijn of door een machtiging af te geven. Wat is daar ondemocratisch aan?
Daarnaast, het is niet alleen bij de WRAN hoor dat de ALV zo slecht bezocht wordt, daar hebben bijna alle verenigingen in Nederland last van. Er worden niet voor niets bij andere verenigingen allerlei randverschijnselen georganiseerd (lezingen, BBQ etc.) om de leden maar te motiveren om naar de ALV te komen

En om even aan alle verwarring een eind te maken: IK ben degene die aan de prille basis van het levelsysteem heb gestaan en toen IK voorzitter was is er een commissie benoemd die voorstellen hiertoe moest formuleren. En het hele systeem is niets origineels, bij de EWU hebben ze en hadden ze al een vergelijkbaar systeem. Maar dat is natuurlijk een vereniging waar ze net zo achterlijk zijn als bij de WRAN.
Om het niveau in Nederland op te hangen aan het levelsysteem is helemaal stupide (als ik dit nu maar goed schrijf 8-) ) A is het systeem daarvoor veel te kort actief om die invloeden al te kunnen waarnemen en B het is geen opleidingsysteem maar een systeem waar ruiters van gelijkwaardig niveau zich met elkaar meten. Bovendien rijden de meeste rassen starters ook WRAN en ik neem niet aan dat hun niveau veranderd als ze voor een andere vereniging starten.
Hou nou eens op met dingen schrijven die niet waar zijn,hou je bij de feiten en heb waardering voor mensen die iets voor de sport doen. En nee ik wil geen wit voetje halen bij de WRAN en nee Peter Vet is mijn vriendje niet en nee ik ben niet van de WRAN afhankelijk.
Ik ben gewoon Jan Trel, laad je geweer en schiet maar.
Het is mij bekend dat een deel van de mensen hier op bokt mij arrogant vindt en een l.l en dat er mensen zijn die vinden dat ik totaal geen verstand heb, laat staan van de westernsport.

Zal ik jullie eens een goed bewaard geheim vertellen: het laat me volkomen koud.

8-) En nu maar hopen dat deze smily goed gekozen is want zelfs daar kunnen ze hier over schrijven.

CounTree

Re: zondag 11 april 2010, ALV WRAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:30

Ach machtiging....vond het al zoooo vreemd.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:34

Nancy, op het moment dat een vereniging een commissie aanstelt voor wat dan ook, dan is dit een vertegenwoordiging vanuit de leden, dus voor en door de leden. Om deze commissie in stand te houden is aangedrongen door de voorzitter die er mee stopte. Zijn zorg, een hele terechte is als je de zoals jou gestelde vragen even laat beoordelen op een ALV kan leiden tot onoverzienbare zaken. Bestudering door bekwamen mensen, die ruggen spraak houden met een ander belangrijk instituut van de WRAN, het jury korps, die op hun beurt weer samen met het bestuur van gedachten wisselen over ingebrachte voorstellen, leid tot veel minder onwenselijkheden. De voorgestelde voorzitter die het van de eerste overnam is nog steeds in functie, en heeft met zijn team een behoorlijke lijst aan veranderingen, wijzigingen voort gebracht, die stuk voor stuk door en aangenomen zijn.

Peter

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:39

PeterV schreef:

Wel grappig dat deze vereniging ook 30 jaar bestaat, maar dit terzijde.

Groet Peter

Ik moet helaas toch wel zeggen dat het wel lastig is om de ALV te bezoeken.
Het is voor ons (en met ons zullen dit nog vele anderen zijn) enkele reis 2½ uur reizen dus 5 uur in totaal.

Citaat:
cocao]Het lijkt me beter om te bespreken dingen in vervolg vooraf op papier te zetten, zodat een ieder daar alvast over na kan denken. En de discussie moet centraler gevoerd worden met de voorzitter als gespreksleider.

Dit vind ik dus een goed idee, zat daar ook aan te denken.
Als je weet wat er wordt besproken kun je je daar op voorbereiden, zodat je een goed onderbouwd overleg kunt hebben.
En het niet alleen met de informatie hoeft te doen die door het bestuur wordt gebracht.
Dan weet je ook waarvoor je naar de vergadering gaat en heb je de tijd er voor over.(nacht dienst of niet ;) )

Zou het niet een idee zijn om een vergadering te plannen rond een grote WRAN show, waar dus al vele WRAN leden aanwezig zullen zijn bijv de maandagavond in de week van de NK.(is maar een idee ;) )

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:47

DubbelDun schreef:

Overigens kunnen ook leden deze regel wijzigen als ze dat zouden willen ;)[/quote]

Tja zal wel slecht zijn als ik dat niet zal weten hé, en ja de vereniging is van de leden en kan besluiten op aangegeven van het gekozen bestuur als er zaken zijn die statutair gewijzigd niet meer kloppen door bijvoorbeeld en een wetswijziging zal zijn. Op het moment dat een statuut gesloten wordt mag je aannemen daar deze door een notaris bestempeld wordt, voldoen aan de geldende regels die er op dat moment zijn. Ik denk gezien het feit dat wij ons op statuut verzekerd zijn voor bestuurlijke aansprakelijkheid, dat ons statuut dus nog voldoet.

Ik weet niet of leden zomaar een doelstelling of iets dergelijk kunnen of mogen veranderen van een vereniging, dit omdat je op basis lid wordt van een vereniging, en ben je bijvoorbeeld het niet met de doelstelling eens, wordt je dus geen lid, meer voor de hand zal dan liggen om je eigen vereniging op te richten, immers is iedereen daar vrij in toch.

Statutair iets wijzigen zou ook inhouden dat je op nieuw door de ballotage heen moet van die verzekeraar, dit omdat de veranderingen wel in het dekkende plaatje moet blijven passen.

Groet Peter