Licor (PRE-hengst) @ training bij David de Wispelaere

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 15:00

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik lees jullie commentaar heus wel en zie dan wel of ik er mee aan de slag ga ;) Zondag heb ik weer les, dus dan kunnen er ook weer een aantal werkpunten bijkomen. Uiteraard is het nog allemaal verre van perfect, maar ik heb de laatste jaren bewust een aantal dingen aan mijn houding veranderd (zoals het meer verdelen van het zitgewicht over de driehoek zitbeenknobbels en schaambeen en het bewust verder naar achteren leggen van mijn benen en het iets meer naar voren plaatsen van mijn lichaamsgewicht bij moeilijke momenten), dus ik ben het zeker niet met iedereen eens.

Mijn hoofdstel is zo'n rondgenaaid HB Turijn - hoofdstel.

Ik geef de complimenten door aan Licor, hopelijk gaat hij niet naast zijn hoeven lopen dan ;)

WolinLotte: haha, hersenvocht? In welke taal dan? In het Spaans betekent Licor gewoon Likeur :)

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:11

wat een heerlijke foto's om naar te kijken!
Het geeft een eerlijk en ontspannen beeld!

en Lico blijft gewoon een plaatje van een paard!

die foto van de travers, dat neusje van hem :D (hij had vast een loopneus R :+ )

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:03

Ziet er heel netjes uit! Jij rijdt zo te zien vriendelijk! Mooi ontspannen.
Hij zou van achter nog wat meer mogen zakken en iets meer power mogen hebben.

Jeanneee_

Re: Licor (PRE-hengst) @ training bij David de Wispelaere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:07

Wat een prachtig paard :) Ergens werd al iets gezegd over de aanleuning, die viel mij ook op.
Maar verder heb je een mooie rijstijl :)

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:06

Prachtig paard zeg! Ik vind het er ontspannen en vriendelijk uitzien. :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:52

Ik kan er niets aan doen. Als ik Licor zie, ga ik kwijlen! Wat een machtig mooi beest!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:02

Oh Lobke iedere keer als je foto's plaatst lijkt hij weer mooier!! Echt een geweldig dier heb je, en jullie zijn een super stel!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:40

Wat een prachtig dier zeg! rijden ziet er ook fijn uit, af en toe leg je je been wat teveel naar achter maar als je nog verder bent kun je die hulpen steeds meer verfijnen. en je hulpen kleiner en meer naast elkaar plaatsten.

Lekker door blijven rijden, zo te zien krijg je op een fijne manier les.

iris_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:20

zucht.... wat een mooi paard zeg!!! ik ben echt helemaal dol op barokke paarden en een droom is toch wel een eigen PRE hengst :D
je rijdt erg vriendelijk en het ziet er echt ontspannen uit

lovepieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:11

wauw!! ik ben verliefd op je paard :o :oo wat een ONTZETTEND gaaf beest, jullie zien er ook echt heel leuk uit samen!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:36

lobke,wat leuk weer eens foto's van jullie te zien!

wat een heerlijk paard is het toch ook :+: ,en een prachtige bak ook daar zeg :)

hoe gaat het met die kleine shet van je?gaat het daar ook goed mee?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:27

knappe foto's Evi ! Zo te zien een erg fijne piste om in te werken ?

Licor blijft prachtig Lobke. :j Rijtechnisch commentaar kan ik natuurlijk niet geven, maar ik denk dat je wel tevreden bent van je lessen, niet ?

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:55

Vind het er super uit zien!! Erg in balans en het is een vriendelijk beeld.
Lijkt me fantastisch om van David les te hebben, ben wel n beetje jaloers hoor :o
Wat me opviel was je holle rug. Heeft dat inderdaad te maken met de klassieke manier van rijden zoals iemand hiervoor zei? Mag ik vragen waarom dat is? Merk je een groot verschil met een 'normale' rug (als je teminste ooit zo gereden hebt)? Gewoon interesse hoor, geen kritiek want schijbaar heeft het wel een gunstig effect, vind je paard namelijk super lopen!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 22:37

Bedankt voor de reacties!

Jessica: je kan David gewoon bellen en les gaan volgen, hoor :)

Over mijn houding: ik heb op welgeteld 1 foto een holle rug, dat is een beetje een foute momentopname (ik vermoed dat ik hier even mijn bekken wat meer naar voren kantelde om zijn rug te ontlasten in een overgang naar de passage) en zeker geen ideaal beeld, dat zal ik niet tegenspreken :)
Wat wel klassieker is, is denk ik mijn beenligging, veel mensen hier merken op dat mijn benen te ver naar achteren liggen, maar dat vind ik dus niet. Veel moderne GP-ruiters zitten af en toe wel in stoelzit lijkt het. Maar mij is altijd geleerd om schouder - heup - hak op 1 lijn te hebben. Als je foto's bekijkt van David op zijn site, zie je de in mijn ogen perfecte zit (http://www.dwdewispelaere.com), ook Anja Beran (http://www.anjaberan.de) zie ik graag zitten. Ik heb nog een lange weg te gaan :+
Met je benen wat meer achteruit, kan je naar mijn gevoel veel beter communiceren met de achterbenen en dus veel beter van achteren naar voren rijden.
Ik heb hier ook nog wel een filmpje van de les: http://www.youtube.com/watch?v=EgcBLNyNg-U

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:44

Haha tja je kunt m bellen maar ben bang dat de les vervolgens wel een tikkeltje te duur voor mij is :+
Maar je benen vind ik prima liggen hoor! En over je rug zeg je het was op 1 foto, alleen ik vond het eigenlijk bij vrijwel allemaal het geval. Maar was dus geen duidelijke reden voor. Dat vroeg ik me alleen even af ;)

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 09:02

Prachtig paardje!,
Ziet er goed uit ;)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:54

Idra schreef:
Over mijn houding: ik heb op welgeteld 1 foto een holle rug, dat is een beetje een foute momentopname (ik vermoed dat ik hier even mijn bekken wat meer naar voren kantelde om zijn rug te ontlasten in een overgang naar de passage) en zeker geen ideaal beeld, dat zal ik niet tegenspreken :)
Wat wel klassieker is, is denk ik mijn beenligging, veel mensen hier merken op dat mijn benen te ver naar achteren liggen, maar dat vind ik dus niet. Veel moderne GP-ruiters zitten af en toe wel in stoelzit lijkt het. Maar mij is altijd geleerd om schouder - heup - hak op 1 lijn te hebben. Als je foto's bekijkt van David op zijn site, zie je de in mijn ogen perfecte zit (http://www.dwdewispelaere.com), ook Anja Beran (http://www.anjaberan.de) zie ik graag zitten. Ik heb nog een lange weg te gaan :+
Met je benen wat meer achteruit, kan je naar mijn gevoel veel beter communiceren met de achterbenen en dus veel beter van achteren naar voren rijden.
Ik heb hier ook nog wel een filmpje van de les: http://www.youtube.com/watch?v=EgcBLNyNg-U

Je hebt gelijk dat je inderdaad maar op 1 foto duidelijk met een holle rug zit ;)

Ik vind jouw beenligging juist erg mooi. Waarschijnlijk precies om dezelfde reden als jij: ik krijg les in een klassiekere richting (zou niet anders meer willen). Mogelijk dat ik daarom de stoelzit vreselijk lelijk vind.
Ook hier de regel van schouder, bekken en hiel op 1 lijn. In de houding die je op je paard hebt zou je ook op de grond moeten kunnen staan. Moet bekennen dat mijn onderbenen helaas wel eens iets te ver naar voren gaan, mede door de iets te goede conditie van mijn paard (slecht excuus :o ).

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:38

Idra schreef:
Met je benen wat meer achteruit, kan je naar mijn gevoel veel beter communiceren met de achterbenen en dus veel beter van achteren naar voren rijden

Plus je hebt in mijn ogen ook een onafhankelijkere en evenwichterige zit waardoor je beter in kan spelen op wat er onder je gebeurt :) Is in de zogenaamde stoelzit toch lastiger.

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:53

Wauw zeg, wat ziet het er prachtig uit :d.
Niet alleen omdat hij zo mooi is, het geheel ziet er gewoon netjes uit :).
Jij zit netjes, paard loopt netjes, echt mooi om naar te kijken ^^

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 16:32

Ik vind je beenligging juist erg mooi!
Ik krijg ook op de 'Klassieke manier' les en ik heb mijn benen volgens vele anderen ook te ver naar achteren liggen. Maar het is idd zo als je zegt: schouder, heup en hak moeten op één lijn liggen.
Verder vind ik het er heel netjes uitzien! Licor is een machtig dier onder het zadel! :~

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:09

mooi paard

ziet er allemaal redelijk fijn uit

juist voor een zelf georganiseerde dag mocht je wel het juiste voorbeeld geven en die tok opzetten of toch tenminste een dressuurhoed
dat is voor mij een heel hekel punt

Djinteequa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:58

Wooh Wat een MOOI Paard!!!! ech een knapperd.
Loopt echt goed!!!
Veel succes ermee!!Maar dat komt zeker goed.
GROETJESSS

nutella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:00

Wauw, wat een geweldig paard! En wat een leuke combi zijn jullie.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:17

ziet er echt vriendelijk uit .
Mag ik vragen wat voor zadel je hebt ? :)
want hij ziet er erg fijn uit :D

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:46

Lobke rijdt met een Bates Isabelle Werth, als ik me niet vergis.

Keandra, ik vind toch niet dat je zelf het goede voorbeeld moet geven als je een dag organiseert. Zowel op de site van David als op die van Anja rijden ze beide ook zonder cap. Trouwens, een hoedje beschermt helemaal niets, dus dat vind lijkt me dan al helemaal onnozel...