Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cassidy schreef:Als iemand zich te kakken zet dan is dat de TS.
Dat er alleen maar positieve reacties komen in dit topic, en er veel vaker naar is gekeken, zegt al genoeg in mijn ogen.
We zullen zien. Time is on my side....helaas niet op de kant van de pony.
zoetjes schreef:Hier dus Zoetjes niet Zoutjes...![]()
Ik ben blij dan kleine man daar weg is. Echter na PB contact met de TS was ik er stellig van overtuigd dat hij direct naar de slager zou worden gebracht zoals steeds haar plan is geweest. Immers was het door twee dierenartsen bevestigd dat dit veulen niet "levensvatbaar" zou zijn.
Nu heb ik in het vorige topic steeds aangeboden hem te gaan halen, hem hier grondig te laten onderzoeken en afhankelijk van de expertise van mijn dierenarts beslissingen te nemen. No matter the costs.
Wat ik nu dus niet begrijp is dat het veulen door de TS naar huis is gehaald er maandag een dierenarts komt, maar als blijkt dat hij diverse operaties nodig heeft hij alsnog zal worden ingeslapen. Een veulen met een dermate dwerggroei gaat hoe dan ook flinke financiele aderlatingen vragen. Hetzij dmv operaties, speciale zwachtelperiodes, misschien peessnedes, hoefbehandelingen of wat nog meer. Naar wat ik uit de PB's met de TS heb begrepen zijn die financiele middelen er niet of niet genoeg.
Ik zal bij deze nogmaals (en voor de laatste keer) mijn diensten aanbieden. Puur in het belang van de kleine man. Maar als blijkt dat hij met speciale medische behandelingen een pijnvrij leven kan leiden maar dit wegens gebrek aan financiele middelen geen doorgang kan vinden en dus alsnog wordt ingeslapen, dan heb ik een beetje een wrang gevoel.
Heel veel sterkte met de kleine man en wees eerlijk naar hem toe!
Epona_ schreef:Mag ik eens vragen wat jij er aan hebt om elke keer jezelf hier zo in de kijker te zetten en de TS af te blaffen ? Het is al zeker niet je geloofwaardigheid en reputatie denk ik
Lotus83 schreef:http://www.paardensport.nu/medisch/zeld ... -1825.html
hebben jullie dit verhaal wel eens gelezen?
Ik zeg niet dat dit bij Puck ook moet gebeuren, maar er zijn voor zulke beestjes blijkbaar wel mogelijkheden
Cassidy schreef:@ Epona. Er is een ding dat ik hoog in mijn vaandel heb staan, en dat is: rechtvaardigheid. Het rechtssysteem in Nederland zit krom in elkaar. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn nog twee heel verschillende dingen.
Als jij serieus belazerd wordt door iemand, en met geen mogelijkheid je recht kunt krijgen, raak jij daar ook door gefrustreerd?
Als iemand niet eerlijk is, maar daarmee wegkomt, dan is dat een flinke frustratie. Dan moet je je schouders ophalen, en moet je door. En uiteindelijk gaat het toch vaak om geld, toch?
Het gaat om dat autoongeluk waar je niet schuldig aan bent en waar een ander mee wegkomt. Om het verlies van je baan, waar de baas mee wegkomt zonder dat jij je gelijk krijgt. Om de sollicitatie waar je wordt gediscrimineerd om je leeftijd of om je huidskleur of geslacht. Take it with pride and roll with the punches.
Alleen in dit geval gaat het om een levend wezen. Een dier dat pijn heeft. Een dier dat geen toekomst heeft. Om een erfelijke afwijking, waar geen genezing voor is.
En in dat geval kies ik voor het dier.
Ik zal iig de uitslag maandag afwachten. Maar in mijn ogen had het dier allang uit zijn lijden moeten worden verlost.
Lotus83 schreef:http://www.paardensport.nu/medisch/zeld ... -1825.html
hebben jullie dit verhaal wel eens gelezen?
Ik zeg niet dat dit bij Puck ook moet gebeuren, maar er zijn voor zulke beestjes blijkbaar wel mogelijkheden