Update Shetlander Puck, laatste nieuws: ingeslapen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:51

Amen Debbie.
Jammer dat er weer een paar dames (zaten ook al op het andere topic)TS haar bedoelingen niet geloven.
Hoop dat het topic daarom weer niet gesloten word.
Snap ook niet dat ze hier dan weer komen kijken.
Hoevaak moet de ts nog zeggen dat ze het beste met Puck voor heeft en hem niet onnodig laat lijden.
Waarom geloven sommige haar niet???
Kunnen jullie haar persoonlijk??

Hoe dan ook hij heeft het nu een stuk beter dan daar waar hij vandaan komt. En dat is toch een prettiger idee dat hij hier nog tot maandag staat, en dan gekeken word of hij een paardwaardig bestaan kan hebben of naar de eeuwige weides gebracht word. Alles is beter dan dat hij bij die botte handelaar staat pijn te lijden, bij TS krijgt hij iig genoeg te eten en aandacht. Is toch heerlijk voor Puck om nog een beetje liefde te onvangen, van iemand die zijn toestand aangreep.
Kan alleen maar zeggen dat de TS haar hart op de goede plek heeft zitten.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:51

Ik snap de zorgen van sommigen wel; de toon over de pony klinkt al veel hoopvoller, maar behalve de omgeving is er nog niets verandert aan zijn toestand. Terwijl velen eerst direct riepen inslapen wordt die toon nu echt milder. Ik hoop dat de da een heel wijs besluit neemt.neemt niet weg dat het voor de pony bij ts een betere plek is om in te slapen dan eerst het geval was en dat ie nu pijn heeft is duidelijk, gelukkig wel tussen mensen die hem zorg willen bieden. En geloof me wij hebben ook zo'n soort dilemma; ik weet hoe moeilijk het is, maar de da beslist; hoe lief en schattig en hoe veel hoop je ook hebt. Sterkte en succes!

Mystique04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:56

Wat goed van je om zo'n pony te kopen, hoop dat de dierenarts maandag uitsluitsel kan geven.
En dat de pony niet langer hoeft te lijden.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:57

Tja het blijft moeilijk, oordelen over het leven van een levend iets.
Vaak kun je wel aan eht dier zien of die nog wil of niet.

Daarin moet ieder zijn eigen gevoel volgen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:57

Het klinkt alsof je nu al gehecht bent aan de pony en het opeens veel zonniger in ziet.
In het eerste topic is het allemaal heel ernstig, 2 DA's die zeggen: inslapen! En zelf was je daar ook heel resoluut over. In dit topic druipt het er bij de eerste zinnen al van af dat er toch ineens kansen zijn, het valt allemaal wel mee, je hebt de pony een naam gegeven etc.

De beentjes staan nog net zo krom hoor.

Het is jouw pony en je moet geheel zelf weten wat je er mee doet maar het lijkt alsof je niet goed hebt ingeschat welke emoties het bij je los zou maken. Ik hoop dat je je koppie erbij houdt en niet iedere strohalm aan gaat grijpen. Blijf reeel. Voor de pony en voor je eigen portemonnee. Succes maandag, ben benieuwd!

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:58

Cassidy schreef:
Als iemand zich te kakken zet dan is dat de TS.
Dat er alleen maar positieve reacties komen in dit topic, en er veel vaker naar is gekeken, zegt al genoeg in mijn ogen. :D

We zullen zien. Time is on my side....helaas niet op de kant van de pony.

Omg Cassidy, klein kind. Zo goed als alle topics hebben meer views dan reacties. En jij doet net alsof je het goed voor hebt met het dier, en er mee inzit dat hij te veel pijn hebt. Maar je doet hier uitspraken waarmee je bijna zit te gokken op het leven van dit dier. Als dat diertje echt in pijn zou zijn zou hij helemaal anders reageren dan ie op het filmpje doet, rustig wat naar eten zoeken en de andere paardjes volgen. Maar daarmee bedoel ik niet dat hij pijnvrij is. Je ziet duidelijk dat er wat mis is.

Mag ik eens vragen wat jij er aan hebt om elke keer jezelf hier zo in de kijker te zetten en de TS af te blaffen ? Het is al zeker niet je geloofwaardigheid en reputatie denk ik ;)

edit: Eventjes voor de duidelijkheid, ben ik zelf van mening dat als men zou moeten kiezen tussen een dure operatie of inslapen, ik voor het inslapen zou kiezen. Bot weg omdat ik het niet echt waard vind om een shetteveulentje met zoiets op te zadelen.
Laatst bijgewerkt door Liene op 02-01-10 21:13, in het totaal 3 keer bewerkt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:00

zoetjes schreef:
Hier dus Zoetjes niet Zoutjes... :D

Ik ben blij dan kleine man daar weg is. Echter na PB contact met de TS was ik er stellig van overtuigd dat hij direct naar de slager zou worden gebracht zoals steeds haar plan is geweest. Immers was het door twee dierenartsen bevestigd dat dit veulen niet "levensvatbaar" zou zijn.

Nu heb ik in het vorige topic steeds aangeboden hem te gaan halen, hem hier grondig te laten onderzoeken en afhankelijk van de expertise van mijn dierenarts beslissingen te nemen. No matter the costs.
Wat ik nu dus niet begrijp is dat het veulen door de TS naar huis is gehaald er maandag een dierenarts komt, maar als blijkt dat hij diverse operaties nodig heeft hij alsnog zal worden ingeslapen. Een veulen met een dermate dwerggroei gaat hoe dan ook flinke financiele aderlatingen vragen. Hetzij dmv operaties, speciale zwachtelperiodes, misschien peessnedes, hoefbehandelingen of wat nog meer. Naar wat ik uit de PB's met de TS heb begrepen zijn die financiele middelen er niet of niet genoeg.

Ik zal bij deze nogmaals (en voor de laatste keer) mijn diensten aanbieden. Puur in het belang van de kleine man. Maar als blijkt dat hij met speciale medische behandelingen een pijnvrij leven kan leiden maar dit wegens gebrek aan financiele middelen geen doorgang kan vinden en dus alsnog wordt ingeslapen, dan heb ik een beetje een wrang gevoel.

Heel veel sterkte met de kleine man en wees eerlijk naar hem toe!

Zoetjes haha ik probeer het uit elkaar te houden! ;)
Via PM was jou dus duidelijk dat ie rechtstreeks richting slagerij zou gaan?
Ik moet (helaas? ) wel toegeven dat ik je punt begrijp en ook wel achter sta.
De dikgedrukte zin: TS kun je niet als de DA dit zegt alsnog met Zoetjes in overleg ? Want als jij het neit betalen kan (Begrijp me niet verkeerd) en hij wel een leven heeft na het 1 en ander aan operatie's is het wel zo eerlijk voor hem , om die kans dan ook te krijgen!
Dan red je hem nog meer dan je nu al hebt gedaan, dan voelt het toch veel meer als voltooit? Dat is toch waar je naar toe wil werken net als Zoetjes?

Ik krijg er namelijk net als Zoetjes een dubbel en misselijk gevoel bij als ie daardoor moet sterven.
Dit is geen bericht wat iemand ook maar moet zijn als aanval of negatieviteit

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:01

ik vind het moeilijk beoordelen.
maar idd er komt veel bij kijken zoals zoetjes al zegt..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:05

Epona_ schreef:
Mag ik eens vragen wat jij er aan hebt om elke keer jezelf hier zo in de kijker te zetten en de TS af te blaffen ? Het is al zeker niet je geloofwaardigheid en reputatie denk ik ;)

We zullen zien wiens geloofwaardigheid hoger is, die van mij of van de TS. Ik geil iig niet op aandacht, en mijn reputatie is hoog genoeg bij de mensen die weten waar ik voor sta. Ik heb geen schaduwaccounts nodig om aandacht te krijgen, en hoef geen zielige paardjes te reden om in the picture komen te staan.
Voor degenen bij wie mijn reputatie door mijn reacties in dit en het vorige door de TS gestartte topic kelderen: bad luck, ik heb maar beperkte tijd en beperkte energie, en hoef geen trossen met zogenaamde vrienden achter me aan...:D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:09

Jammer hoor dit, Natasja50 TS heeft van dezelfde mods die van alles op de hoogte zijn dit account terug gekregen. Andere accounts zijn ongebruikt en volgens mij doet al jou informatie niks ten goede van puck.

En hoe jammer ook dat er hier mensen zijn met een bord voor hun kop. Ik ben goed bevriend met de 2 die hebben gehaalt, ben zelf bij t beestje geweest, maar niet ieder dier met vergoeiingen hoeft die pijn te hebben hoor ;) en zo wel dan word daar maandag na nog 3 dagen met soortgenotjes te hebben genoten er een einde aan dit leed gemaakt.

Zoetjes je aanbod is lief, maar talloze operaties zijn niet alleen financieel wellicht niet haalbaar, maar ook niet erg eerlijk voor een pony die daarna nog jarenlange revalidaties moet ondergaan ook.

Ik verzoek de ruzieschoppers hier om :
- of het topic te laten voor wat het is
- of met de grote mond te wachten tot maandag en dan even gaan schelden hoe slecht t is dat prissey de pony heeft laten gaan.

denk is na joh, volgens mij zijn jullie van volwassen leeftijd en is ts dat ook en kan prima nadenken en ik ken oko behandelend arts, die is niet snel van de pijnstillers, en komt ook niet met oplossingen die maar 5% kans op slagen hebben zodra pijn in t spel is. Ikzelf heb dezelfde DA even als de rest van mijn stal, goudeerlijke man die zegt wat er gezegt moet worden. Klaar is Klaar, voor puck en ook voor de relschoppers hier ;)!

goeroe

Re: Update Shetlander Kneusje / Puck!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:10

Hoewel ik niet twijfel aan de goede bedoelingen van TS (of ze die nou altijd financieel heeft waargemaakt/kan blijven waarmaken of niet) hoop ook ik dat ze een verstandige dierenarts treft en dit diertje zo spoedig mogelijk uit zijn lijden wordt verlost. Net als ThePast03 krijg ik plaatsvervangende pijn bij het zien van het filmpje. ;( Jammer dat deze 'reddingsactie' zo'n lang en vervelend staartje krijgt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:12

Kijkt iedereen naar hetzelfde filmpje als waar ik naar gekeken heb?
Hoe kunnen er mensen zijn die denken dat dit diertje geen pijn heeft?

Sorry maar ik kan dit werkelijk niet begrijpen. Dierenliefde is niet koste wat kost alles maar in leven laten (meestal voor eigen gewin: het gevoel iets goed te doen....), maar juist in het belang van een dier handelen.

Een normaal mens met gezonde ogen heeft geen dierenarts nodig om te constateren dat dit diertje pijn lijdt.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:13

Het dier barst inderdaad van de pijn plunk. Het doet gewoon zeer in mijn hart. Arm beestje. |(

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:15

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:16

@ Epona. Er is een ding dat ik hoog in mijn vaandel heb staan, en dat is: rechtvaardigheid. Het rechtssysteem in Nederland zit krom in elkaar. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn nog twee heel verschillende dingen.

Als jij serieus belazerd wordt door iemand, en met geen mogelijkheid je recht kunt krijgen, raak jij daar ook door gefrustreerd?

Als iemand niet eerlijk is, maar daarmee wegkomt, dan is dat een flinke frustratie. Dan moet je je schouders ophalen, en moet je door. En uiteindelijk gaat het toch vaak om geld, toch?

Het gaat om dat autoongeluk waar je niet schuldig aan bent en waar een ander mee wegkomt. Om het verlies van je baan, waar de baas mee wegkomt zonder dat jij je gelijk krijgt. Om de sollicitatie waar je wordt gediscrimineerd om je leeftijd of om je huidskleur of geslacht. Take it with pride and roll with the punches.

Alleen in dit geval gaat het om een levend wezen. Een dier dat pijn heeft. Een dier dat geen toekomst heeft. Om een erfelijke afwijking, waar geen genezing voor is.

En in dat geval kies ik voor het dier.
Ik zal iig de uitslag maandag afwachten. Maar in mijn ogen had het dier allang uit zijn lijden moeten worden verlost.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:17

Lotus83 schreef:
http://www.paardensport.nu/medisch/zeld ... -1825.html

hebben jullie dit verhaal wel eens gelezen?

Ik zeg niet dat dit bij Puck ook moet gebeuren, maar er zijn voor zulke beestjes blijkbaar wel mogelijkheden

Daar is geld voor nodig, en dit werkt niet bij dwerggroei. Er zijn meer afwijkingen bij dit dier dan alleen die voorbenen.

Debbie

Jammer dat dit topic weer compleet de verkeerde kant op gaat.. Net als het vorige.
Ik ben namelijk wel serieus geïnteresseerd naar wat de dierenarts maandag zegt en hoe het
verder gaat met deze pony. ;)

Inney

Het ziet er niet helemaal lekker uit, die beentjes. Maar we hebben volgens mij eerder een dergelijk topic gehad. Al was dat minder erg als hier. Ik kan het op het filmpje niet helemaal beoordelen, maar het ziet er niet helemaal soepel uit. Ik kan eigenlijk niet inzien wat de DA daar aan veranderen kan. Maar ik ben geen dierenarts. ;)
Hoop alleen dat TS niet té gehecht aan Puck is geraakt, en als het blijkt dat hij geen waardig en pijnvrij bestaan kan leiden, het beste voor de pony weet te kiezen. Hoe naar dat ook mag zijn.

Yatooch3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:18

Kijkt iedereen naar hetzelfde filmpje als waar ik naar gekeken heb?
Hoe kunnen er mensen zijn die denken dat dit diertje geen pijn heeft?

Sorry maar ik kan dit werkelijk niet begrijpen. Dierenliefde is niet koste wat kost alles maar in leven laten (meestal voor eigen gewin: het gevoel iets goed te doen....), maar juist in het belang van een dier handelen.

Een normaal mens met gezonde ogen heeft geen dierenarts nodig om te constateren dat dit diertje pijn lijdt.

@ ThePast03:
Mag ik van mening zijn dat je pijn niet uit een filmpje of foto kan aflijden. het heeft er alle schijn van, is waar maar als die pijn ondraaglijk zou zijn, zou hij dan niet gaan liggen??
Is een goede arts niet de aangewezen persoon om dit te beoordelen?
dierenliefde is inderdaad de keus kunnen maken tussen leven en dood, absoluut maar kom op, nogmaals.
geef ts een kans hier het juiste te doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:19

@ThePast03
'Dan raad ik je aan DA te worden, want die heeft men blijkbaar blijkbaar niet meer nodig om een diagnose te stellen.

Ik heb een paardje op stal staan waarvan men ook zei dat hij beter af was bij de Rendac.
Ze wisten alleen al door naar zijn hoofd te kijken dat het een verloren zaak was.
Iedereen wist het beter hij had zware HKO en min. zware artrose...zonde om daar kosten aan te maken.....foto's? niet nodig...
Bleken ingekapselde hoefzweren te zijn.........
Beestje heeft 2x een 1/2 dag op de kliniek gestaan en is 2x staand geopereerd aan zijn hoef (totale kosten 300E) en loopt nu alweer 2 jaar super.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:20

Wat ik nog even wil zeggen (ik heb het nu over mijn persoonlijke ervaring)

iedereen riep destijds tegen mij dat ook mijn pony veel pijn zou hebben etc. etc.
en dat een pony niet snel zijn pijn zou laten zien.....

echter, als mijn pony erg moe was of last had ging hij liggen, soms lag hij meerdere malen per dag een uur te rusten...., inmiddels doet hij dit nog maar af en toe omdat de spieren sterker zijn en hij dus minder last heeft

denken jullie niet dat als deze pony veel pijn zou hebben, dan ook niet veel zou gaan liggen omdat zijn benen het niet aankunnen?

ik denk even hardop hoor :o

zoetjes

Cassidy schreef:
@ Epona. Er is een ding dat ik hoog in mijn vaandel heb staan, en dat is: rechtvaardigheid. Het rechtssysteem in Nederland zit krom in elkaar. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn nog twee heel verschillende dingen.

Als jij serieus belazerd wordt door iemand, en met geen mogelijkheid je recht kunt krijgen, raak jij daar ook door gefrustreerd?

Als iemand niet eerlijk is, maar daarmee wegkomt, dan is dat een flinke frustratie. Dan moet je je schouders ophalen, en moet je door. En uiteindelijk gaat het toch vaak om geld, toch?

Het gaat om dat autoongeluk waar je niet schuldig aan bent en waar een ander mee wegkomt. Om het verlies van je baan, waar de baas mee wegkomt zonder dat jij je gelijk krijgt. Om de sollicitatie waar je wordt gediscrimineerd om je leeftijd of om je huidskleur of geslacht. Take it with pride and roll with the punches.

Alleen in dit geval gaat het om een levend wezen. Een dier dat pijn heeft. Een dier dat geen toekomst heeft. Om een erfelijke afwijking, waar geen genezing voor is.

En in dat geval kies ik voor het dier.
Ik zal iig de uitslag maandag afwachten. Maar in mijn ogen had het dier allang uit zijn lijden moeten worden verlost.

Ik denk dat die beslissing uitsluitend toebehoort aan mensen die daarvoor zijn opgeleid. Zij kennen de mogelijkheden en de onmogelijkheden. Het lijkt me dus een goed plan de beoordeling over te laten aan een dierenarts. En hopen dat hij deze in wijsheid en eerlijkheid zal nemen. En dat de TS dit ter harte zal nemen met evt financiele kosten buitenbeschouwing gelaten.

Dit is wat mij betreft het laatste wat ik er over zal zeggen. Is mijn hulp nodig dan weet de TS me te vinden.

goeroe

Re: Update Shetlander Kneusje / Puck!!!

Lotus83 schreef:
http://www.paardensport.nu/medisch/zeld ... -1825.html

hebben jullie dit verhaal wel eens gelezen?

Ik zeg niet dat dit bij Puck ook moet gebeuren, maar er zijn voor zulke beestjes blijkbaar wel mogelijkheden

Los van de vraag of zoiets in het belang van het dier is en op termijn geen andere problemen veroorzaakt had hier dan al veel eerder mee begonnen moeten worden. Sorry dat ik het zo zeg, maar naar mijn mening is dit gedroom en gefantaseer niet in het belang van de pony. Hoe langer Prissey zichzelf voor de gek houdt en denkt dat het allemaal wel goed zal komen, des te moeilijker zal het afscheid zijn.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:24

Ook ik zie een dier met pijn op het filmpje :n ik hoop dat de TS een goede da heeft gevonden die maandag duidelijkheid kan geven over zijn toestand en indien hij pijn heeft Prissey hem direct in uit zn lijden zal halen, al moet ik eerlijk toegeven na het lezen van haar reacties dat ik daar toch wel over twijfel.

Ik ben het er overigens wel mee eens dat mocht het diertje kunnen genezen (of iig een pijnvrij leven kunnen krijgen) door behandeling/operatie hij die kans wel moet krijgen. Al is dit dus blijkbaar niet het idee van TS.

Ik snap ook niet dat er niet direct een dierenarts bij is gehaald, diertje heeft dus toch een paar uur in de trailer moeten staan ipv direct naar de kliniek te zijn gereden terwijl het plan was. De dingen die je in het andere topic zei te doen staan compleet tegenover wat je nu zegt/hebt gedaan.

Erg jammer dat je niet op het aanbod van zoetjes bent ingegaan, erg zonde :n
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 02-01-10 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:24

Ik snap niet waarom die pony met dwerggroei nog rond loopt?
Zoals in de link van Pluck te zien is, worden die pony's niet oud.
Vaak (meestal) ook nog eens met veel pijn.
Denk niet aan jezelf, maar aan het diertje.
Gun hem een enkeltje pijnloze weide.
Ik vind het een geweldig idee, het beestje daar weg halen en van zijn pijn verlossen.
Maar inmiddels loopt hij weer drie dagen met pijn rond.
Als ik de TS was, zou ik de hulp van zoetjes met beide handen aannemen.
Als je een dier langer hebt, is het moeilijk om er afstand van te doen..