Jeetje wat een verhaal. Soms kunnen die beesten zich in zulke vreemde toestanden werken. Ik heb hier vroeger wel eens aan gedacht toen we een veulentje kregen. Mijn man heeft toen gaas aan de tralies vast gemaakt waardoor er echt geen hoefjes meer tussen konden komen. Misschien is dat ook een idee voor bij jouw paardje in de box? Verder is het niet raar dat hij zich nu helemaal ellendig voelt. Misschien heeft hij daar de hele nacht gehangen, dat kost gewoon tijd om overheen te komen. Hopelijk gaat dat nu ook lukken. Sterkte hiermee!
opisop_shop
Geplaatst: 27-12-09 18:59
Jeetje wat erg zeg, sterkte...
_Anna
Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-09 19:00
Bedankt voor alle berichtjes weer!
Mijn arme schat gisteren:
Laatst bijgewerkt door _Anna op 27-12-09 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt
rissa
Geplaatst: 27-12-09 19:02
Heey, wil ook even reageren op jouw verhaal.
Ik heb met mijn merrie precies hetzelfde meegemaakt. Vastgehangen met haar achterbeen tussen de tralies, gekke draai gemaakt en omgevallen waardoor ze, weet ik hoeveel uur, aan een been heeft gehangen. Ik heb haar zelf gevonden in haar box. Met een autokrik de tralies opengekregen en haar kunnen bevrijden. In de 10 dagen hierna had ze veel koorts, dikke benen en ontzettend veel spierpijn. Op advies van de da is haar goede achterbeen gebandageerd ter ondersteuning, omdat ze haar gewonde been compleet ontlaste. Ook kreeg ze een metacamkuur. Na de 10 dagen knapte ze wonderbaarlijk snel op en met 2,5 maand mocht ik haar weer rustig aan aan het werk gaan zetten onder het zadel. Helaas bleken de verwondingen ernstiger dan gedacht en heb ik haar nu als weidepaardje staan. Ze heeft haar si gewricht beschadigd en 3 van haar benen zijn beschadigd. Dit zeg ik niet om je te ontmoedigen, want ik hoop van harte dat het helemaal goed gaat komen met je paardje. Ik heb mijn paardje een paar keer laten behandelen door fysio en osteopaat en daar heeft ze zeer veel baat bij gehad. De definitieve diagnose kreeg ik echter pas nadat er een scintografie was gemaakt.
Een hele hoop TLC. Dat doet ook echt wonderen! Sterkte!
Myour
Geplaatst: 27-12-09 19:11
Jeminee Anna wat ziet ie eruit... nogmaals veel sterkte en beterschap.. kan eigenlijk niets anders zeggen...
tinkert
Geplaatst: 27-12-09 19:11
Heel veel sterkte, ik schrok wel van de foto zeg! Maar blijf moed houden!, ik lees ook veel berichtjes van mensen die dit ook hebben meegemaakt en waar hun paardje zich toch weer heeft hersteld.
Dankje Franca en @ tinkert; ik hoop ook dat het zo mag aflopen!
gillian
Geplaatst: 27-12-09 19:19
Jeetje dat is wel schrikken... Ik duim voor je dat ie er niks aan over houdt...
Heb het ook eens meegemaakt bij ons op stal, helaas werd dat paard zwaar spierbevangen door dat gevecht en getrek en is daardoor ingeslapen. Behandeld je da hem ook tegen spierbevangenheid??!! Dat donkerbluine plassen is daar een teken van!! Heel veel sterkte!!
Heel veel sterkte gewenst voor je paardje! Paard van mijn vriendin heeft het zelfde meegemaakt, dit was ook op de stal waar jij staat zie ik net! (tweede box aan de linkerkant binnen) ze merkten het gelukkig savonds nadat er al afgevoerd was omdat er nog iemand naar achter ging naar het weiland (was rond half elf savonds of zoiets) paard heeft zich inwendig onwijs op lopen fokken maar bleef gelukkig heel stil liggen. Tralies zijn doorgeslepen, en hij kwam gelukkig goed overeind. Wel stijf en dik been maar dit is weer helemaal goed gekomen. Zal voor je duimen dat het met jouw paard ook zo goed afloopt.