Laat we er nu van uit gaan dat iedereen hiervan iets leert, en niet alleen de mensen die iets met paarden hebben, maar ook diegene die nu weten dat ze zich op een goede plek moeten ophouden om niet op hun tenen, voeten getrapt worden.
Ik heb in mijn training met politiepaarden ook versteld gestaan hoe snel ze waren en ik net iets te laat. Als je ze al een poosje kent VOEL je wanneer er iets kan gaan gebeuren, maar bij een plotselinge reactie kan je al te laat zijn. Geloof me niet elke ruiter kan elk paard rijden, in tegendeel. Je moet bij elkaar passen om zoiets als dit te kunnen doen met publiek, en dan nog blijft het een groot, zwaar, en zeer sterk dier wat ons overtreft hierin. Alleen met, en nu citeer ik graag Licorne, "fatsoenlijke training en vooral tijd, RUST, VERTROUWEN." en DISCIPLINE kan je veel met een paard bereiken.
Ik ging met ze door het vuur, ze kregen vuurwerk voor hun voeten, denk je dat ze dat uit hun zelf doen, nee alleen door opbouwen, en met het voorgaande kan je veel bereiken.
Maar er zijn maar weinig paarden geschrikt om als politiepaard te kunnen werken. Maar in dit geval van een evenement kan het ook met meerdere paarden. Maar ook zij hebben wel eens niet hun dag net zoals wij mensen. Alleen dan moet je de baas kunnen blijven en de volgende keer misschien mensen die hierbij kunnen helpen als het fout gaat. Ik ben bereid om mijn ervaring met de leiding te delen als dat gewenst is . Ik ben zelf standhouder op de midwinterfair, maar wil gerust tijd maken om vooral in de aanloop naar het evenement vanuit mij ervaring ze te helpen. MAAR ook ik kan niet alles en zeker niet alles verzien.
Daarom blijven paarden denk ik ook zulke heerlijke dieren, ze laten ons vaak zien wat wij fout doen.
Voor iedereen een fijne kerst en een gezond 2010 voor mens en dier.
Stalmeester (vond deze naam wel leuk)