Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Inderdaad schandalig dat deze mensen die pony als betrouwbaar te koop hebben gezet...

KiWiKo schreef:Hoe vreselijk ik het ook voor je vind, maar er zijn ook ontzettend veel kopers die zich overschatten....... Misschien was deze ponie net even een maatje te groot voor je dochter.
de meest betrouwbare paarden kunnen veranderen in levensgevaarlijk bij een niet passende ruiter.
Ik vind het zelf wat moeilijk om dit bij alleen de verkopende partij neer te leggen. Wellicht wil je je standpunt nog eens overdenken.
Ik wens je heel veel beterschap met je dochter, en ik hoop dat alles helemaal in orde komt
KiWiKo schreef:Als de koper zegt dat er een goede 10 jarige opgaat wel.
En dat is dus wat ik probeer te zeggen, heb je verhaal bij elkaar als je straks voor de rechter staat. Want als je als koper zegt een ponie te zoeken voor een 10 jarige wedstrijd ruiter die goed kan rijden......... TS zegt hier bijvoorbeeld dat haar dochter springruiter is........
en de tegenpartij gaat echt aanvoeren dat dit zo gezegd is en dat hun dus niet hadden hoeven twijfelen over de rijcapaciteit van de ruiter......
LDRD schreef:KiWiKo schreef:Als de koper zegt dat er een goede 10 jarige opgaat wel.
En dat is dus wat ik probeer te zeggen, heb je verhaal bij elkaar als je straks voor de rechter staat. Want als je als koper zegt een ponie te zoeken voor een 10 jarige wedstrijd ruiter die goed kan rijden......... TS zegt hier bijvoorbeeld dat haar dochter springruiter is........
en de tegenpartij gaat echt aanvoeren dat dit zo gezegd is en dat hun dus niet hadden hoeven twijfelen over de rijcapaciteit van de ruiter......
Hier wil ik wel even wat van zeggen.
Het gaat hier om een kind jonger dan 14 jaar. Die kan géén 'eigen schuld' worden toegerekend.

.