halve rechterduim eraf gebeten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:05

Jeetje zeg! Lijkt me een enorm pijnlijke zaak, en ik kan me voorstellen dat het zo snel gaat dat je niet de tijd hebt om te reageren.
Hopelijk kunnen ze binnen een tijd nog wat maken van je duim. Ik ben ook benieuwd wat de eigenaar gaat zeggen.
Sterkte ermee!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:06

jeetje wat erg! Heel veel sterkte hiermee en ik hoop dat die eigenaar zich ook komt verontschuldigen... Het is immers haar paard...

Yessy

Re: halve rechterduim eraf gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:09

Jeetje wat afschuwelijk, heel veel sterkte en succes morgen, ik hoop dat er toch nog een beetje mooie oplossing voor blijkt te zijn!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:09

wat een verschrikkelijk ongeluk
ik wil je heel veel sterkte wensen met het herstel :(:)

ook ik ben eens op die manier in mijn hand gebeten
paard moest alleen mij niet, waarom weet ik niet
paard was net nieuw op de manege en ik liep gewoon langs, vloog naar voren en greep mijn hand
paard heeft nog jaren daar gestaan

ik zou zeker de eigenaar aansprakelijk stellen want hier komen nog veel kosten van
hopelijk wordt het paard ook gelijk zo gezet dat hij het niet kan herhalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:13

Jeetje wat een verhaal, ik wil je ook heel veel sterkte wensen. Hopelijk valt het mee en komt het nog goed. En ik hoop dat je snel iets van die eigenaar hoort, want het lijkt me toch een kleine moeite om jou even op te bellen en te vragen hoe het met je gaat.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:15

Wat vervelend zeg! Heel veel sterkte!

Het zou wel netjes zijn als je iets hoort van de eigenaar!

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:18

Heel veel sterkte toegewenst!

Hopelijk komt het goed en hoor je iets van de eigenaar van het paard.

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:25

Jemig, nou dat is echt waardeloos!
Zorg dat je goede pijnstilling hebt! Ik hoop dat de chirurg iets voor je kan betekenen!!
Enne idd de eigenaar aansprakelijk stellen voor alle hieruit voortkomende kosten.
Succes en sterkte ermee!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:26

Jeetje meid, wat verschrikkelijk!! Ik begrijp dat je overstuur hiervan bent, is ook niet niets!! Ik hoop heel erg voor je dat het meevalt en er straks met plastische chirugie ofzo nog iets gedaan kan worden, of dat het in ieder geval zo is dat je hem nog redelijk kan gebruiken!! Heel veel sterkte!!

ik snap trouwens niet dat de eigenaar je niet gebeld heeft, ik zou me ook verschrikkelijk voelen als mijn paard dat gedaan zou hebben, maar zou op zijn minst met bloemen bij je langs gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:26

Weet de eigenaar wel dat haar/zijn paard dit bij jou heeft gedaan? Ik kan namelijk geen andere reden bedenken waarom je dan niets van de eigenaar gehoort zou hebben.

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:33

Jeetje wat een verhaal meid, ik wil je heel veel sterkte wensen. Ik weet helaas hoe je je voelt. Precies ook die gedachten, en heel gek, ook geen pijn. Later wel.

Mijn duim (gelukkig links) is afgerukt bij het laden van mijn toenmalige verzorgpaard. Helaas niet meer te redden na een operatie van 9 uur!

Bij mij wilden ze er in eerste instantie ook een teen aanmaken, de teen naast je grote teen. Maar dat heb ik niet gedaan. Vond het echt geen gezicht en zat eenhele zware operatie aan vast. Wel heb ik voor de bloedsomloop 4 weken vastgenaaid gezeten in mijn lies. En daarna nog een tijd met vel van mijn lies om mijn duim gelopen. En daarna is dat vel eraf gehaald. Ook heb ik nog een tijdje moeten revalideren omdat de huid eromheen super gevoelig was en ik bepaalde dingen mezelf anders aan moest leren. (denk aan ei breken, broek dichtknopen). Maar dat maak je je heel snel eigen.

In totaal 3 operaties gehad dus. Voor 1 duim. Dat had ik toen niet verwacht. Bij mij is het inmiddels ruim 12 jaar gelden en ik heb er geen last van kan alles ermee. Alleen het ziet er niet zo mooi uit. (stomp) Dat heeft me heel veel moeite gekost (ik was 14 toen het gebeurde) maar nu ook niet meer echt eigenlijk. En heb er ook geen pijn meer aan o.i.d.

Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd.

Wij hebben destijds de eigenaar niet aansprakelijk gesteld, die man was er helemaal kapot van, zat huilend bij mijn ouders thuis.

Maar mijn ouders hadden een ongevallen verzekering en omdat ik dus blijvend mijn duim moest missen heb ik destijds 20.000 gulden uitgekeerd gekregen. Misschien eens iets om na te kijken. Niet iets wat je nu boeit of waar je aan denkt, maar toch het nakijken waard.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:40

Phoe!
Dat is neit niets hoor!!

hopelijk kan je snel contact met de eigenaar leggen...
het blijven dieren......

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:00

Jeetje, dat is echt heftig!
Ik kan me heel goed voorstellen dat je zo in paniek raakte.
Ik zou dan ook helemaal in paniek zijn.
Heel erg veel sterkte ermee! :(:)
Laatst bijgewerkt door Mies op 09-12-09 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:19

Sterkte ermee, vervelend hoor.

Lees dit even door en sla dan het stukje over 'eigen schuld' niet over: Amanda @ [TAO] FAQ TAO

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:26

Wat een verhaal!

ik wens je heeel erg veel sterkte!

:+:

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:05

Hoi ik heb alles eens ''even'' bijgelezen.
Kan je het allemaal nog een beetje bevatten en verwerken?
Het lijkt me een héél onwekelijk idee dat je een gedeelte van je lichaam moet missen, wens je heel veel sterkte toe en
ben ook zeer beieuwd hoe de eigenaar zal reageren, ik denk dat hij er ook kapot van zal zijn toch?
Hoe is dat paard eigenlijk zo geworden?

Wil je nog als tip meegeven dat als je naar buiten gaat je er voor moet zorgen dat je duim niet koud word anders verga je nog meer van de pijn, ik hoop dat je er wat aan hebt, vind het echt heel erg voor je.
Laatst bijgewerkt door R.X. op 09-12-09 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:09

Nog maar eens een voorbeeld van wat er kan gebeuren met een paard dat geen degelijke opvoeding krijgt.
Laat het een les zijn voor iedereen die dit topic leest : dit kan voorkomen worden als alle paardeneigenaars meer aandacht zouden besteden aan de opvoeding van hun paarden.
Ik hoop dat alles in orde komt met jou en dat je je vertrouwen in je eigen paardje niet verliest.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:15

Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen. :(:)

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:15

Heb je nog verdoving erbij gehad?
En heb je durven kijken hoe het er nu uitzag?

Ik heb alle reacties tot nu toe gelezen, en ik kan me nu ook iets meer inleven (nog moeilijk), maar inderdaad, om ineens je duim half er af te zien lijkt me zooo onwerkelijk. Hebben jullie niks meer gevonden in stal ? Het lijkt me echt verschrikkelijk om een deel van je lichaam te moeten missen. Natuurlijk ga je er wel aan wennen, maar dat kost wel heel veel kracht. Je zal sterk moeten zijn ...
pfff.... nogmaals heel erg veel sterkte!:(:)

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:19

TS heel veel sterkte.. Wat erg voor je !!

@ MarcR: Ik lees nergens dat het met opvoeding te maken heeft? Ik heb 3 paarden, alle 3 even lief, maar van hun bijt er ook wel eens 1. Dit heeft niks met opvoeding te maken, maar met het feit dat het een dier is. Niet netjes van je om zulke dingen nu meteen al vast te stellen als we nog nergens vanaf weten van hoe of wat

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:24

Wat vreselijk voor je. Heel veel sterkte!!!

Ik vind het wel raar dat de eigenaar van dat paard nog geen contact met je heeft opgenomen. Weet hij het wel, of weet hij wel hoe ernstig het is??

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:33

lijkt me dat de eigenaar van het paard makkelijk contact had kunnen opnemen (denk dat de manege jou gegevens wel heeft?) vind het niet zo netjes van de eigenaar. Veel sterkte gewenst.

__Naomii__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:50

Jeetje dat moet pijn doen! :(:)

Veel sterkte en beterschap!

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:52

Heel veel sterkte en beterschap!
Kan me niet indenken wat er door je hoofd moet hebben gegaan..

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:34

:oo wat erg zeg :(:) veel sterkte :(:)