En dan wordt je gebeld........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Re: En dan wordt je gebeld........

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:42

Allemachtig wat een verhaal! Gelukkig is alles goed met je paardje!

En vrij logisch dat je niet met dat meisje verder wilt, zou ik ook niet willen...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 21:47

moet zeggen dat ik wel blij ben dat mensen snappen dat ik niet verder wil met haar, heb wel getwijfeld omdat ik het sneu vind voor haar, maar hierin moet ik gewoon voor thinka en mezelf kiezen

guessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 22:02

Jeetje heftig verhaal zeg!!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 22:17

Jeetje dat is schrikken!

Ook niet zo slim van je verzorgster om de afspraken niet na te komen.. Gelukkig is het "goed" afgelopen!

sernet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:08

hyppolyte schreef:
Citaat:
Zo zie je maar weer de gevaren van het even 'leuk' wandelen met je paard aan de hand
Mét ook nog s een halster....Jongens jongens jongens

Sorry, maar hier wil ik nog wel even op reageren, ik vind het vrij normaal om gewoon met een halster buiten te gaan wandelen, het lijkt mij dat je paard dat gewoon moet kunnen. Dus jouw reactie vind ik lichtelijk overdreven, alsof het levensgevaarlijk is om met een halster te gaan wandelen. Ik vind het persoonlijk gevaarlijker om met een hoofdstel te gaan wandelen, dan heb je veel meer kans op verwondingen e.d. Als je paard nog wel eens sterk is of raar doet dan kun je voor een touwhalster kiezen, maar dan moet je 'm beter opvoeden i.m.o.

Jouw reactie hierop is dan ook weer ietwat "lichtelijk naief" met .......je paard beter opvoeden en wandelen met een halster de normaalste zaak van de wereld is? :n

Paarden zijn nog altijd vluchtdieren en kúnnen bij een echte schrikreactie het rit aannemen en geen 10 mensen die ze dan nog tegenhouden.
Nu heb je ook wel supermakke paarden er tussen zitten, maar toch....
Het blijft gewoon hartsikke link, vooral in zo'n druk gebied met veel verkeer bij ons in de bollenstreek (is niet echt 'paardvriendelijk' onze omgeving)
Dat 'levensgevaarlijke' heb ik trouwens zélf s ondervonden tijdens een wandelingtje met mijn paard.
En ik kan je dit vertellen....... Daar knap je niet van op!
Wees er gewoon voorzichtig mee Hyppolyte ;)

Rachel!
Gelukkig heeft ze er niets aan over gehouden, je moet er toch niet aan denken...
Al een beetje vd schrik bekomen?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 09:26

Jah redelijk trinette, en wat betreft opvoeding is think wel degelijk goed opgevoed alleen zoals normaal is bij een pony en zeker een merrie proberen ze ook uit. Daarnaast gaat het bij schrikken ook om het vertrouwen en de band de ze hebben met de begeleider aan het andere eind van het touw. ze schrikt bij mij ook wel eens maar blijft dan bij mij, komt nauwelijks spanning op mijn lijn, maar zoals ik al eerder zei het blijven vluchtdieren dus als ze echt eens weg wil......

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:34

Hoe jammer ook voor t meisje, ik snap heel goed dat je haar niet langer als verzorgster wil. Ik zou daar ook gelijk klaar mee zijn.
Wat een opluchting dat Thinka er zo goed vanaf is gekomen!!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 11:49

nou ik hoor steeds meer dingen waardoor ik heel blij ben dat ik deze verzorster de deur gewezen heb. ze heeft di, haar eerste dag, zonder toestemming! buiten gereden met wat mensen. Toen er gevraagd werd of dat mocht zei ze dat ik gezegd had dat ze overal heen mocht wandelen/rijden wat ik dus juist niet gezegd heb

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:33

Zo dat is schrikken! Gelukkig dat het nog redelijk goed is afgelopen!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:39

Dat is nu net de kwelling als je een bijrijder of verzorger aan je paard laat!
Mij niet gezien dat er iemand anders aan mn beestjes komt.
Ben blij voor je dat er niks ernstigs is gebeurd!pfff :(:)

trustHim

Re: En dan wordt je gebeld.puntjepuntjepuntjepuntjepuntjepuntje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 15:39

mja ik ben er ook nooit blij mee om iemand aan mijn paard te laten funnyhorses maar ik maak op werk 2 dusdanig lange dagen dat ik dan wel iemand nodig heb

__Naomii__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 16:25

Goh wat een verhaal zeg :oo
Is echt super eng.

Veel sterkte :(:)

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 16:33

trustHim schreef:
het niet weten waar ze was vond ik erg, maar horen dat ze er bijna niet meer was geweest was nog net ff heftiger

Zal het geen kalmeringsmiddel zijn geweest, of toch echte kogels?
Ik kan mij niet namelijk niet voorstellen dat zij echte kogels zouden gaan gebruiken....

trustHim

Re: En dan wordt je gebeld.puntjepuntjepuntjepuntjepuntjepuntje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 21:23

agenten hebben alleen kogels en geen verdoving op zak.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:21

Dat is een nachtmerrie die werkelijkheid word, kan me amper indenken hoe dat moet voelen voor jou! Vind het knap dat je zo rustig blijft eronder.

Wat de verzorgster betreft, wees blij dat je er vanaf bent! Met zo'n griet kan je wachten op dat andere bericht dat je niet wil horen. Voor de toekomst wat verzorgsters betreft, licht je stalgenoten even in over wat ze mag en wat niet. Dan kunnen die eventueel bijsturen, zodat je ook achter je rug om zicht hebt op wat er gebeurt. Doen we bij ons op stal ook bij nieuwe verzorgsters, dan letten we allemaal een beetje op wat zo'n nieuwe doet, en dat die geen dingen doet die niet mogen of kunnen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:41

Heb je de verzorgster al zelf gesproken? Want ik begrijp dat je nu alleen via via wat gehoord hebt?
Want ik kan mij voorstellen dat zij hier ook best mee zit.

(neemt niet weg dat ik best begrijp dat je niet verder wil met haar, want blijkbaar mist ze nog wel wat inzicht)

Het is echt een wonder dat alles zo goed is afgelopen!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 12:33

heb wel contact met haar hoor, ze zou ook haar verhaal gister naar mij mailen, helaas nog niets ontvangen

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 12:54

Jezus, nou kom er helemaal in dat je met haar stopt! Als ze zich zo snel niet aan regels houd, zie je wat ervan komt, ik zou dr ook meteen de deur hebben gewezen!! Meteen al buiten gereden ook denk?? hoe brutaal!!!!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 12:57

Gelukkig nog redelijk goed afgelopen allemaal. Hopelijk houd je paardje er niets aan over geestelijk en lichamelijk.

Ook kan ik me goed voorstellen dat je het vertrouwen in je verzorgster totaal kwijt bent en niet met haar verder wil. Snap eigenlijk niet dat iemand als verzorgster gewoon haar eigen plan trekt en doet waar ze zelf zin in heeft. Het is toch niet je eigen paard en dan zou je daar juist nog voorzichtiger mee om moeten springen lijkt me.
(weet niet of ze hem al goed kende en lang verzorgde natuurlijk, maar afspraak is afspraak toch?)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 12:59

ze kende het dier totaal niet, heeft idd de eerste dag al buiten gereden, zonder zadel want ik heb een westernzadel en ze wist dus waarschijnlijk ook niet hoe dan de singel werkt

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:06

nouajaaaaaaaaa dat meen je niet..... wat een loenatic, brengt zichzelf en dus je paard goed in gevaar, malloot

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:37

Zo kan ie wel weer, meisje heeft het niet expres gedaan en weet zich waarschijnlijk ook geen houding te geven. Ik gok een meisje onder de 16? Ik snap heel goed dat je niet met haar verder wil, maar vind sommige reacties hier ook wat overtrokken. Eerst met z'n allen tegen de politie en nu tegen de verzorgster, mag wel wat minder denk....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:42

Met zijn allen? Vooral TS houdt zich behoorlijk op de vlakte, terwijl zij toch alle reden heeft om boos te zijn, dacht ik.

Maar goed - het zal inderdaad een jong meisje zijn geweest en ik geef TS ook groot gelijk dat ze hier niet mee verder wil gaan. Ik zou ook niet meer met een rustig gevoel op mijn werk zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:50

Wat heftig zeg!
Goed dat het zo afgelopen is.. Zometeen was je idd je paard kwijt. Wat een naar idee zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:58

sterkte met je paardje! wat een verhaal zeg :(