Fjordenhengst Toot onder het zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Rosanna

Re: Fjordenhengst Toot onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:53

kreeg van amber een smsje: Helaas een B
(ik wis niet wat b was ma thoen smsde ze niet goegekeurd)

Junkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:01

zo hij is echt mooi slank met fijne gangen, mooie lange benen :D
maar waarom niet goedgekeurd :O

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:38

Ah zonde zeg meiden!! Moet je nu weer een heel jaar wachten, Amber? Of kan je alsnog het proefje een extra keer doen op de echte HK dit voorjaar (toch?)? Zou wel balen zijn als die knappe Toot nog een jaar moet wachten.. Heb er geen verstand van, maar vind het zo'n gave hengst dat ik geschokt ben dat ie niet is goedgekeurd!

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:44

Euh om een hengst goedgekeurd te krijgen moet ie een
A of een AA halen en mag hij geen zessen hebben in z'n cijferlijst heb ik begrepen. Toot had 83 punten en voor een A moeten het er 87 zijn. Verder had hij een 6 voor het onderdeel wat bestaat uit halthouden, stilstaan tijdens opzadelen en accepteren van het gewicht van de ruiter.

Hij deed bij het opzadelen 3 passen achteruit en wilde niet goed stilstaan buiten (liepen toen ook 4 andere fjorden omheen dus dat vond hij duidelijk wel spannend)

Hij had wel een 8 voor alle gangen (als enige trouwens)

Dacht zal het ff vertellen, want ben vanochtend maar vroeg opgestaan om te gaan kijken aangezien ik vrij was...

Hij kan de zadelproef volgend jaar trouwens gewoon over doen hoor dus niet definitief afgekeurd ;)

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 00:04

Het ging wel harstikke goed vandaag, Toot was harstikke braaf, zijn 2de keer op een vreemde terrein en nu met merries om zich heen. wij waren heel erg trots op hem. Whitepanther heeft het allemaal heel netjes uitgelegd, het enigste wat ik toe kan voegen is dat hij een zeer nette dressuurproef liet zien en heel netjes heeft gesprongen, wij hadden iets hogere punten verwacht voor springen (9 in plaats van 8). Verder is de dressuurproef geen makkie.. het is niet te vergelijken met een b proef, want er zit middengalop in, je moet aangaloperen in een hoek en je moet een slangevolte rijden en 2 keer een s van hand veranderen achter elkaar. Dit kan dus echt allemaal niet als hij niet makkelijk stelling zou pakken, maar gelukkig doet hij dat wel. Links iets stug aan het einde van de proef, maar gelukkig vinden ze dat wel minder belangrijk voor een 3.5jarige. In het weiland moest ik rond rijden terwijl er 3 merries ook liepen, hij blijft heeeel erg netjes bij me, hij maakte zich wel groot en liep heel stoer maar dat was niet erg. Het enigste is dat hij niet meer ruim wou stappen en idd met stilstaan bleef hij rustig draaien om toch de merries in de gaten te houden. We hebben alsnog een 7 gekregen voor dit onderdeel wat ik wel toepasselijk vind.
Het is heel jammer dat hij net geen A haalde, maar hij moet in april naar de HK om een cijfer te krijgen voor zijn uiterlijk, en als dit goed genoeg is dan gaan we gewoon nog een keer in December 2010 voor de zadelproef.
Ik was iig heeeel erg blij met Toot, heb weinig op hem gereden en toch laat hij zien hoe eerlijk hij is om toch bij mij te blijven, hij toont wel respect, hij is gewoon goed opgevoed door Amber. Dus ja wel teleurgesteld met het resultaat, maar toch erg tevreden met Toot. :D

oh ja ik zie nu wel een foutje: het is 85 punten voor een A, dus hij kwam 2 punten te kort.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:40

Tja, voor een 3,5 jarige, net ingereden hengst, vind ik het alsnog een superknappe prestatie, toch!? :j Hardstikke netjes gedaan met zijn drieën, het karakter en de gangen heeft ie, nu alleen nog wat ervaring, denk ik. Moet goedkomen! :D

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:48

mooie fjord! :D
loopt ook echt super, en wat een nek heeft ie! :P

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:09

Jaa dank je Joyce !

En ook super Ginny bedankt !! Ik ga je volgend jaar zeker weer vragen.

Hij liep ook super, ben ook erg trots.
Het is alleen zonde natuurlijk :D. Maar idd, 3 weken onder het zadel, vreemd terrein en merries haha. De proef ging idd netjes, het springen deed hij zonder twijfelen ! *D

Met buiten rijden bleef hij super bij Ginny, en er kwam een super draf uit ! Helaas met stilstaan ging hij idd draaien, maar dan weten we waar we op moeten oefenen.

In April gaat hij voor Exterieur keuring, haalt hij die, gaat hij in December 2010 weer naar Zadelproef.

Pff.. Duurt lang haha :=
Zodra er foto's zijn van de Proef, zal ik showen :D

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:17

Jammer dat je net 2 punten te kort kwam!
Maar dit gaat zeker goedkomen met de proef van volgend jaar.

Nic001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:18

Wat een gave fjordenman zeg!! :j En zo superbraaf voor zn 3,5 jaar en net onder het zadel.. ziet er netjes uit!
Jullie kunnen trots zijn op hem!
En gewoon volgend jaar voor de herkansing gaan! Een jaar verder doet wonderen..dan zit je er geen 2 punten onder maar zeker 2 punten boven! ;)

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:09

Aah dat is inderdaad jammer Amber..
Maar toch super knap hoor. En nu weet je waar het in zit en het ook punten zijn die je kunt verbeteren/oefenen -bijv. als Toot een 6 op zijn gangen had gehad, daar kun je niet zoveel aan veranderen, maar je kunt wel oefenen om stil te blijven staan met opzalen :)

Ik hoop dat ze hem qua uiterlijk net zo geweldig vinden als wij hem vinden! :)) -maar dat verschilt natuurlijk nogal per jury.. :=

danique1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 23:48

Ik ben niet echt weg van fjorden maar dit is echt een super mooi beest

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 10:54

Ziet er goed uit, wel jammer dat je beugels zo kort zijn, dat benadeeld toch een beetje je been ligging,
maar het ziet er goed uit!