Ik heb een dood paard in de wei staan....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:24

Wat een toestand.

Misschien is er wel helemaal niets met haar aan de hand maar is ze "weggedaan" omdat ze niet meer drachtig wilde worden..
Raar maar waar...dit gebeurd nog steeds.

Ik vind het een hele leuke merrie..er zal qua type misschien wel het een en ander aan mankeren (heb geen verstand van Friezen) maar ze spat wel van de foto.

Ben erg benieuwd wat je gaat vinden en blijf het even volgen..
Hou je ons op de hoogte??

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:26

wat een schatje lijkt zo zo op de foto!
raar verhaal, maar als ze happy is bij jullie, dan is er op zich niks aan de hand, heeft ze gewoon dik mazzel gehad dat ze een mooie oude dag kan meemaken!
misschien is ze alleen maar weggebracht omdat ze niet meer drachtig wilde raken of zoiets.

Fury08

Re: Ik heb een dood paard in de wei staan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:37

Wat een verhaal weer! Ik hoop dat je erachter kan komen wat er allemaal precies gebeurt is. En natuurlijk hopen dat je kindjes nog heel lang van haar mogen genieten.
Ondanks alles veel plezier met haar.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:40

Jij hebt wel bijzondere paarden hoor! :j Hopelijk loopt het ook met deze dame allemaal goed af. Als ze zoveel opduikt via Google, heb je dan geen adres van een vorige eigenaar? Misschien kan je zo nog iets achterhalen.

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 13:11

De vorige eigenares heeft haar van een handelaar, daar krijgen we niets los, dus dan maar via het stamboek proberen.

Ottsjes laatste veulen is van 2006, en overlijdensdatum zou 1-12-2007 zijn, dus van die niet meer drachtig worden lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
Ze schijnt uit stam 50 te komen volgens kenners, dus een goed papier als ze die nog had hihi.

Kids staan een uur eerder op om mee te gaan naar de wei om Otts buiten te zetten en te voeren, dus gek zijn ze er zekers mee.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:19

Mijn oom heeft helaas ook eens zoiets meegemaakt. Bij een belgische handelaar een superleuk dier gekocht, daar ook op gereden en ze liep als een trein. Hij ging er van uit dat ze niet gechipt was, dierenarts kwam er bij, apparaatje langs de hals en jawel: er zat toch een chip in. Deze nagetrokken, bleek het paard van een meisje uit nederland te zijn geweest, die haar paardje weg had moeten doen vanwege enorme arthrose. Paardje was via de verzekering naar de slacht verkocht. Vervolgens dus via de slager naar belgie verkocht, spuitje er in en hij liep weer een paar maandjes als een trein. Dat was natuurlijk snel klaar, het beestje is uiteindelijk toch nog naar de slacht gegaan.

Mijn oom heeft nog contact gehad met de vorige eigenaresse en die was behoorlijk over haar toeren. Ze is nog 1 keer afscheid wezen nemen.

Dus....groot kans dat ze op 1 of andere manier toch naar de slacht had gemoeten, doorverkocht is en nu hier weer opduikt. Zou haar dan voor de zekerheid wel nog eens laten nakijken, maar als ze geen pijn heeft en het werk doet waar je haar voor aangeschaft hebt.....dan maar op een dood paard rijden toch!

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:24

wat ontzettend fijn dat je haar nog een lekker oud dagj geeft! :(:)

+:)+

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 13:30

We hebben haar als recreatiepaardje gekocht en dat blijft ze ook zolang als ze dat kan. Tot nu toe geniet ze er vreselijk van lekker stappen en wat draven in het bos en heeeeeeeeeeeel ve
el buiten op de wei. Moet haar alleen extra bijvoeren en onder dekens zetten omdat ze wat moeite heeft zich warm te houden. Die gaan we nu ook nog bijhalen, want eentje is wel wat weinig voor de hele winter.....

Verder sinds ze hier is nog geen gekke dingen gemerkt, ze is heel onderdanig in de kudde, lief en aanhankelijk voor mensen, wat willen we nog meer ??

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:39

Heb je haar stamboeknr ook? Want ik het papier van mijn vorige Fries kwam ook een Ottsje voor (Ja ik weet het, er zijn meer hondjes die Fikkie heten maar toch) en dat was een stamboek+stermerrie. Dat was dan de oma van mijn merrie.

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 13:44

@mayflower_ je hebt pb

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:50

Jeetje wat een verhaal zeg. Hoop dat je nog t een en ander kan achterhalen, helaas is dat soms ontzettend moeilijk en ben je overgeleverd aan de goodwill van mensen. Succes, blijf je verhaal volgen.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:21

idylle schreef:
VInd het goed van ej dat je het uit gaat zoeken.
Ik heb een merrie gekent (stond bij mn verzorgpaard) die ook aan de slager werd verkocht en een week later hoorde we dat ze bij een handelaar zou staan. wij naar die handelaar en alle paardjes liepen buiten maar 'onze' pony liep er niet, wij stiekem de stallen in geglipt en daar stond een pony in een stand met de kont naar ons toe. wij roepen en ze draaidde dr hoofd om en begon te hinneken, nou dan krijg je echt kippevel, werd er echt niet goed van, dan denk je dat ze dood is (ze waren al een jaar aan het veeartsen geweest met dr omdat ze altijd maar kreupel liep en er geen oorzaak te vinden was vandaar dat ze afgemaakt moest worden ze leed pijn)
hoop echt dat je de mensen kan vinden van wie het paard is, want als je paard dood hoort te zijn en je ziet hem onverwachts spring levend bij iemand anders staan dan kun je wel door de gond zakken!!

Ohh dat is echt vreselijk!! Dat dit soort dingen gebeuren zeg.. Daar wil je echt niet aan denken..

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:02

Wat ik zo raar vind, ik moest van de week mijn papier opsturen naar het stamboek, ik vroeg nog of het paspoort er ook bij moest om ongeldig te laten verklaren, maar dat hoefde niet.

bellegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:33

hoe is dit mogelijk?
ze ziet er niet dood uit hoor ;)

PinkLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:45

jeetje, het zou je maar gebeuren!
denk je dat je paardje dood is, loopt ie bij een nieuwe eigenaar in de wei....
ik lees dit verhaal verder mee, ben benieuwd hoe het afloopt, en wat je allemaal te weten kunt komen over het paardje.
en verders maar lekker verwennen dat mooie paardje!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:53

Jeetje, wat een verhaal zeg! Maar zo te zien heb je er een super paardje aan voor de kids.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:58

Wat een bizar verhaal zeg ...
Ze ziet er nog jong uit voor een dood oud paard :))

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:01

10 veulens?

hmm.. zou zo een paard hier uit de buurt kunnen zijn.
heb een behoorlijke tijd geleden een friese merrie van een jaar of 12 gereden en de moeder van die fries, was rond de leeftijd van dit paard.
ook ingezakt, en behoorlijk grijs, wel heel knuffelig.

geloof dat die merrie geslacht zou worden, of naar het buitenland ging voor iets wat op hetzelfde neer kwam geloof ik.

simplysyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:19

wat iedereen al zegt, dit klinkt heel appart.

maar ik ben blij dat ze bij jou is terecht gekomen. nu kan ze lekker genieten van haar leven en duidelijk verwend worden met alle liefde die ze kan krijgen.

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:28

Jeetje wat erg dat zulke dingen nog gebeuren.. Daarom ben ik dus meegegaan met ons paard dat naar de slacht ging vanwege een blessure/pijn wat nooit meer overging. Ben erbij gebleven tot ze dood was.. Brrr moet er toch niet aandenken dat ze ineens zo bij iemand anders staat?!

Top dat je haar verleden nagaat Swieb! Jij hebt toch wel erg veel pech al gehad in de paarden.. :n Gelukkig is dit wel een lieverdje en blijverdje maar toch.. Beetje vreemd verhaal allemaal... Hoop dat je meer duidelijkheid krijgt! Het is iig wel een leuk beestje, lief koppie zit erop :j

franka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:39

wat een apart verhaal zeg! gelukkig heeft ze nu een goed plekje. ben benieuwd wat je over haar te weten kunt komen.
heb eens een merrieboek gezien van de frieze stamboek merries, misschien dat je daar iets in kan vinden over haar. succes met uitzoeken en nog veel plezier met haar!

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:47

vreemd verhaal.ben benieuwd hoe het afloopt!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:48

Je treft het wel he met je paarden!?

Super dat je deze knappe dame een oude dag wilt geven! Wees maar zuinig op haar!

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:48

Das banketstaaf ;)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:59

Wat een apart verhaal! Hopelijk kan ze bij jou nog lang blijven en van dr oude dag genieten :)