Mijn nieuwe Paardje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberly001

Re: Mijn nieuwe Paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 21:56

daantjuhhh: Dankjewel!

bigone: ik heb geen foto's van halsstrekken enzoo, maar ik rij hem 3 keer in de week 20 minutjes en ik ben er echt wel zuinig mee, als hij moe wordt stop ik, en ik weet echt wel wat ik doe, ik heb 1 wedstrijdje verder niets, en hij is met rijden super ontspannen hoor

First_Unique: haha ik hou hem liever zelf! (A) dankjeewel!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 02:28

wat een beauty zeg! wees er inderdaad maar zuinig op:)

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 08:57

__danielle__: Dankjee

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 14:51

Noompiejjj schreef:
Mellanii schreef:
Waarom probeer je geen martingaaltje??
Vind het onzin om een 3 jarige met slof te rijden, als je bang bent hem niet te kunnen houden.
Maar je hebt hem al een half jaar zeg je ?
al een half jaar onder het zadel of hoe

Omdat je met het stukje van het bit tot het ringetje van de martingaal HO! zegt ipv dat je stuurt, lijkt me niet echt handig met een 3 jarige :)

Verder, wat een BLOEDmooi paard! Wees er zuinig op, en natuurlijk heel veel succes gewenst! *D

Ligt er maar net aan hoe je de martengaal gebruikt.
Bij die van mij hangt de martengaal ontzettend los, en doet vrijwel niks.
Totdat ze echt eruit schiet e.d.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:02

Ik hou zelf niet zo van een martingaal (alleen bij mijn jonge paarden hoor), puur omdat ie vast zit.
In een slof kun je meegaan en vrijheid geven als ze er tegen aan komen.
Maar dat is natuurlijk bij elk paard verschillend ;)

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 15:12

Mellanii: Die slof is niet voor als hij zijn hoofd omhoog gooit, maar als hij er vandoor gaat, en dan heb je niets aan een martingaal.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 16:20

Ja daar heb je wel gelijk in!
Zit denk ik meer in mezelf dan bij het paard dat het mee werkt.. :P

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:19

Wat een onwijs leuk paard hoop dat die van mij ook zo groot word ;)

Je slof gebruik is keurig te noemen ben er het er helemaal mee eens dat je hem voor de zekerheid erbij kan pakken je weet maar nooit met zo'n joekel.

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 19:15

Cocktail: Dankjeewel! haha, jaa ze hebben af en toe van die buien haha

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:56

Wat een mooi paardje zeg (en je pony trouwens ook)! :D
Al dat gezeik over die slof, echt typisch bokt. Gelukkig gaan ze zelf wel allemaal "goed" met hun paard om en kunnen ze fantastisch rijden, maar niet heus.
Ik vind dat je echt heel netjes rijd, en zoals je zegt; de slof hangt erbij. Ik begrijp je keuze voor veiligheid etc!
Nog heel veel succes verder

ff offtopic;
haha deze foto uit je profiel is echt leuk
http://i826.photobucket.com/albums/zz18 ... ewerkt.jpg
lijkt net of hij gewoon in een huis staat, uit het keukenraam kijkt := moest ik ff zeggen!

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 20:09

jaimy92: haha dankjee :D hihi jaa leuk is die foto hea!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:21

Wat is Bokt toch 'leuk'.
Ieder topic in RITRP of HAW is weer een zoekplaatje voor de Bokker. In jouw topic heeft men de slof, de sporen en zelfs in je profiel een 'te groot'aantal paarden en ponies gespot. En o ja, je paard was misschien nog wel iets te jong, die vergat ik nog.
En nu komen zo direct de berichten dat een mening geven mag want het is tenslotte een 'discussie'forum.

TS: ik vind dat je een schitterend paard hebt. Volgens mij heb je voldoende begeleiding om er iets moois van te maken.

PS: niet verder vertellen maar ik gebruikte ook regelmatig een slof als noodrem hoor, niks mis mee, veiligheid voor alles!

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 21:03

Vala: haha, jaa ze kijken alleen maar naar de slof en niet naar hoe die hier gebruikt word. en dankjee wel!

Lotje_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:41

Kim staat naast my op de manege,
ze rijd em 3 x in de week ong 20 minuutjes wat uiteraard genoeg is voor een 3 jarige
Dat ze em met slof ryd is voor veiligheid van andere want als tie gaat gaat die hard ;) en zon groot paard maakt niiet snel een wending want dat snapt die niet als die 3 is
Mensen die em nog nooit uit zen stekker hebben zien gaan kunnen dus ook niet beoordelen waarom ze wel of niet een slof mag/ kan gebruiken
Als der paard door de bak rent en hy zet zen nekk erop ken je 25 rondjes met em rennen voordat die mis is een keertje denkt ooh wacht ik stop ermee
Stel jezelf eventjes voor dat een paard van 180 op je afgerent komt en het meisje dat erop zit heeft niets meer te vertellen,
1 jou paard kan meegaan doen en je valt er zelf vanaf of 2 je word plat gewalst, nou das ook niet fijn neem ik aan
Ze rijd em iig heel goed en zeker niet vast getrokken met slof ;)

Savannah__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:08

hee!
wat is tie toch knap he!

pff wat een gezeur over dat je met een slof rijdt, ik ben ook met een 4 jarige aan het rijden en reed ik ook altijd met slof voor de veiligheid, heb hem inmiddels er nu gewoon af. Als hij er gewoon los aan hangt wat maakt het dan uit ;)

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 22:18

Boelette_saf: Heeey dankjee!!!
jaa, ik rij ook alvaak zonder, maar deze foto's waren van de eert maand dat ik ehm had... en toen was hij net 1 maandjee onder het zadel ;)

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:19

mooi paard hoor!
maar je lijkt op een paard van 180 nog niet klein, wat is jou lengte dan?

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 22:24

Ik ben rond de 1.75 ongeveer..

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:28

Hey Kim, hoe is t met de grote zwater reus? :+
Kan me nog heugen dat ie net van de moeder uit duitsland van de trailer kwam :wow: leek wel een 3jarige al hahah hij was echt zoooo groot!!
Fijn dat alles goed gaat, heel veel plezier met je reus ;)

dusty01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:32

is hij zo groot hihi

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:37

erg leuk paard maar zo ontzettend jammer dat ie nu al onder het zadel is en met slof gereden word.
Dat de meeste handelaren met slof rijden wil niet zeggen dat iedereen het dan maar moet doen.

Een paard van dit formaat heeft extra tijd nodig om zich goed te ontwikkelen en uit te groeien. een paardje van 1.60m is dat grotendeels al wel bij 3 maar een paard van 1.80 absoluut niet.

Dat je het excuus erbij haald, hij is net geruind en als hij ervandoor schiet ben ik blij dat ik die slof heb een excuus van de onderste plank.
nou en hij schiet er vandoor het is een jong dier die nog lang niet de hele wereld gezien heeft en dus kan schrikken dat hoor je anders op te lossen dan geen gelul paard in de krul.

edit:

zie ook dat je hem met spoor rijd, schandalig!

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:25

die laatste post zal ik maar negeren :7

wat een gaaf dier onder je kont! ondanks dat hij zo groot is, komt hij me helemaal niet slungelig over

hier nog iemand die de slof als veiligheid gebruikt, niks mis mee!
wat ik van de fotos kan zien gebruik je hem goed, hangt er gewoon los aan, dus snap het gezeur ook niet ;)

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:39

Mooi paard :) Ik vind um niet zo groot lijken, Heeft wel al een mooi prostuur voor zijn leeftijd.

Veel succes ermee!

MarloesD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:24

Wat een praaachtig paard! Te koop? :Y)
Foei Marloes, je hebt zelf net een nieuwe springtopper, haha.

Hij loopt al keurig en ik denk dat jullie een heel eind gaan komen, wat een talent onder je billen zeg.
Ik zou wel proberen nog wat meer lengte te zoeken, is natuurlijk erg lastig voor een jonkie die graag in zn eigen houding loopt, maar het is wel goed voor ze.
Is ie al fijn qua balans? Zal vast moeilijk zijn voor zo'n reusje :(:)

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 18:30

Pashon: jou bericht gaat nergens over ik krijg les van Patrick vana der Meer hij is wereldkampioen en krijg ook les van Danielle van Mierlo die met 2 paarden is het A-kader zitten ik denk dat ze wel weten waar ze het over hebben.

flora:Dankjeewel (A)

_Joycke_: haha, dat zeggen veel als ik er op zit ;) maar het is echt wel een reusjee hihi

MarloesDijs: haha dankjewel (A) neeeee :P niet tekoop hoor (A)
jaa, ik rij ook vaak wel met wat lengte hoor, maar dit zijn foto's van een half jaar geleden toen ik hem net had, en toen was hij pas net onder het zadel, en als ik hem dan een beetje ruimte gaf, ging hij erg slingeren enzoo, dus ik heb hem maar een beetjee gelaten nog 2 maanden en ben nu meer met lengte bezig ;) Jaa hij is echt heeel fijn in zijn balans, de meeste jonge paarden hebben daar heel erg moeite mee, en hij heeft het eigelyk al bijnaa helemaal voor me kaar, zijn soms wel wat stukkjes niet hoor ;) maarjaa daar zijn ze jong voor