Ja, idd het is flink balen... Maar ja, gelukkig zijn de meesten van ons verzekerd, dus dat maakt het ietsjes minder erg. Maar wel gewoon raar dat er mensen hebben rondgelopen
Ik heb een goed dekkende zadelverzekering genomen. Juist door de vele inbraken op diverse stallen in de regio was dit het enige wat ik me kon bedenken. Ik wil mijn spullen voor geen goud kwijt, maar om telkens alles mee te moeten slepen zie ik echt niet zitten. Onze stalling is goed afgesloten met alarm en met toezicht, maar toch. In een afgesloten kast in de stalling valt een zadel niet meer onder de inboedelverzekering, zoals vroeger wel het geval was. Ik wil mijn spullen voor geen goud kwijt, maar om telkens alles mee te moeten slepen zie ik echt niet zitten. Voor mijn gevoel heb ik het goed opgelost.
...in de nacht van vrijdag op zaterdag (dezelfde nacht als in Hemmen) zijn op de Manege in Bemmel 9 zadels gestolen.... ze zijn wel bezig in de regio..
@duchanguis
wat kost zo'n zadelverzekering nou zo ongeveer..?...ik denk er ook over...heb mijn zadel nu thuis maar dat is geen doen...
verzekering kost 2,5 tot 3 % vna de verzekerde waarde. Kijk wel uit je hebt verzekeringen die alleen je zadel verzekeren maar ook voor de gehele harnachement. 100 euro eigen risiko maar ook maar 25 euro.
Zoals Lady 1969 al zegt. Je hebt verschillende vormen van verzekeringen. Mijn verzekering dekt zowel de stalling, de kofferbak van de auto en de zadelkamer in de trailer. Als hij maar in een afgesloten ruimte hangt.
merken wordt al gedaan bij de betere zadels, maar het heeft weinig zin. Deze dieven hebben een markt gevonden over de grenzen. Het schijnt dat de zadels naar het buitenland gaan. Dan houdt het zoeken natuurlijk op.
Mijn zadels zijn ook gemerkt, maar ik ben bang dat als ze weg zijn, ik ze niet weer zie.
de politie doet verder toch niets, dan alleen je aangifte te bewaren. Mijn zadels zijn ook weg en heb me erop ingesteld dat ik deze nooit meer terug ga zien Ik denk dat een chip of een merk ook weinig uitmaakt....
Hoorde het ook van Vosdal, echt wel in de buurt:( heb vandaag foto's gemaakt van mijn westernzadel voor het geval dat. En een dikke staalkabel gekocht en slot om hem zo aan mijn zadel steun te maken. Hoop dat ze hem dan niet mee nemen!!!
cinderellaaa
Geplaatst: 24-01-10 00:13
Ja op Vosdal hebben ze donderdag nacht toegeslagen. De zadelkasten stonden eerst boven de stallen, maar sinds een aantal dagen zijn die naar beneden verplaatst. Dat moeten ze dus geweten hebben! Ze hebben inderdaad ook zadels laten hangen en de bontjes en dekjes eraf gesneden... Tevens met kruiwagens te werk gegaan!