Showtime voor het eerst onder het zadel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 15:00

Discussieren jullie lekker door zou ik zeggen ga ik me met mijn paard bezig houden, zal me hier niet meer laten zien en verzoek tot sluiten vragen. En dit is NIET om dat ik niet tegen kritiek kan, maar omdat dit gewoonweg nergens op slaat ;) En ja ik vind het ook 100% bemoeizucht want bezorgdheid is hier niet op zijn plaats.

Sorry dat ik nog geen antwoord heb gegeven er stond ook zoveel in!
Ik wil hem voor de sport. Eerste 2 jaar voor de dressuur alleen zowieso en als ie wat ouder is zeker ook voor springen! Hij heeft aanleg voor beide.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:00

*zucht*

Leuk paard met een heel erg mooi hoofd.
Ik wil je veel plezier met hem wensen.. 8-)
Het komt vast wel goed met jullie..

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:00

Ik heb t idd ook totaal niet op de dressuur/wedstrijdwereld (dus vooral de top) klopt, tijd is geld en helaas moeten de paarden daaronder lijden. Nee niet mijn ding :n

Maar dat is geheel offtopic :Y)

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:01

mooi paard hoor en zo te zien al best goed ontwikkeld dus die kan het makkelijk hebben en geestelijk is hij er ook wel aan toe als ik de TS zo hoor.

meid trek je niets aan van al dat commentaar je doet het toch nooit goed bij sommige.
maar blijf wel foto`s plaatsen dan kunnen we een beetje mee genieten van dat schitterende paard van je ;)

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 15:02

gelukkig hoeft dit paard geen geld op te leveren ;)
Was nog even vergeten de mensen te bedanken die het voor me opnemen ;) En ik ben niet van slag of iets kan wel wat hebben maar vind het gewoon niet terecht.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:02

Showtime_ schreef:
Discussieren jullie lekker door zou ik zeggen ga ik me met mijn paard bezig houden, zal me hier niet meer laten zien en verzoek tot sluiten vragen. En dit is NIET om dat ik niet tegen kritiek kan, maar omdat dit gewoonweg nergens op slaat ;) En ja ik vind het ook 100% bemoeizucht want bezorgdheid is hier niet op zijn plaats.

Sorry dat ik nog geen antwoord heb gegeven er stond ook zoveel in!
Ik wil hem voor de sport. Eerste 2 jaar voor de dressuur alleen zowieso en als ie wat ouder is zeker ook voor springen! Hij heeft aanleg voor beide.

Kijk dat zijn de betere paarden, prima te combineren hoor springen en dressuur. heel veel succes met hem en lees nog eens rustig terug het was niet mijn bedoeling om je kwaad of van streek te maken. Het is geen bezorgdheid, het is een goed onderbouwde mening, thats all.

Bonita_Bon

Re: Showtime voor het eerst onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:03

Je afsluiten voor kritiek is niet goed, probeer het objectief te lezen. Zoals het ook objectief getypt is ;-)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:03

Showtime_ schreef:
Zozo wat een gedoe zeg! Ten eerste voor de bezorgde onder ons (over mijn super verwende paard) hij wordt 11 november 3..
Buiten dat is hij al erg goed ontwikkeld en geeft naar mijn idee zelf aan een stapje verder te willen en vind alle nieuwe dingen erg leuk. Ik ben ervan overtuigd dat ik beter nu al op deze manier kan beginnen en rustig aa kan doen dan m over een maand of een jaar of wat dan ook meteen snel ga doorrijden. De winterperiode komt eraan en hij heeft een eigen paddock waar ie de ochtend in staat en een paar keer per week komt hij overdag met een vriendje op het land. Hij kan nou eenmaal niet meer hele dagen op de wei en ik wil m gewoon lekker bezig houden. Als het zomer was geweest had ie nog wel een tijdje op de wei gebleven waarschijnlijk. Mijn plan is dus om 1 a 2x in de week erop te gaan zitten en alleen een beetje te stappen zoals ik nu dus ook heb gedaan.. Verder nog helemaal niks.. Dan kan juist alles goed op hem inwerken. Maar dan nog.. het is en blijft mijn paard en snap soms niet waar mensen het recht vandaan halen zo te oordelen. Ik weet dat hij het super heeft bij mij en dat dit het beste voor hem is!

Nog even over het hangen aan 1 kant: Dat doe ik vaak alleen de eerste keer even heel kort als ik nog nooit heb gehangen ofzo dan kan ik er namelijk snel vanaf springen mocht dat nodig zijn :P Hoop dat het voor iedereen duidelijk is zo ookal voelt het voor mij niet alsof het nodig is verantwoording af te leggen

Iemand zei het al..... waarom en - en?? Waarom niet gewoon wachten tot minstens 3,5 en dan precies hetzelfde doen als dat je nu doet?? Waarom zou het dan snel snel moeten? Omdat je rijden belangrijker vindt dan de gezondheid (zeker op lange termijn) van je paard??

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:07

Bokt gaat weer lekker zie ik.

Wat is je paard een super lekker ding! Hartstikke leuk dat hij het allemaal zo goed oppakt.
Lekker rustig dooroefenen, volgens mij komt het helemaal goed met jullie :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:07

Maar alsnog heb ik nog één vraag (die al meerdere malen gesteld is, maar ik heb nog steeds geen antwoord gelezen), waarom nu? Waarom niet over een paar maandjes? Wat zijn die paar maandjes nou op een paardenleven? :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:10

Calanddra schreef:
Maar alsnog heb ik nog één vraag (die al meerdere malen gesteld is, maar ik heb nog steeds geen antwoord gelezen), waarom nu? Waarom niet over een paar maandjes? Wat zijn die paar maandjes nou op een paardenleven? :)

om jou te plagen!nu goed?! ~~}>

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:10

Waar slaat dat nou op? Het is een hele normale vraag, al meerdere malen gesteld door meerderen op het topic.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 15:11

Calanddra schreef:

Ik kan het toch niet laten in dit geval even te reageren.. Want als je nou eerst eens even zou beginnen met goed te lezen voor commentaar te geven!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:13

Daar had ts al op geantwoord, Calanddra, nog niet op mijn wedervraag op dat antwoord. maar het zijn nogal lappen tekst om bij te lezen voor haar dus ik wacht het nog even af...

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:15

het lijkt af en toe wel een geloof |(
er worden geen dingen gevraagd maar TS wordt hier gewoon ter verantwoording geroepen!

vragen staat vrij maar sommige reageren zo vel dat ik mij kan voorstellen dat TS er geen toegevoegde waarde meer in ziet.

naar mijn mening is ieder paard verschillend en is ook niet ieder paard met 3,5 klaar voor het werk.
dus als TS het idee heeft dat haar paard klaar is om een stapje verder te gaan.. wie zijn wij dan om haar tegen te spreken??

ik zeg niet dat het goed is om heel vroeg te beginnen maar het is zeker niet aan mij te beoordelen of dit paard het wel of niet aan kan.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:16

Mijn excuses daar had ik over heen gelezen.

Maar alsnog, waarom er meteen opstappen? Waarom niet lekker met hem gaan wandelen of andere leuke dingen om hem bezig te houden? En waarom zou je, mocht je een maand wachten m dan meteen moeten doorrijden. Je kan toch prima een paar maandjes wachten en dan net zo verder gaan als dat je nu doet, op dit tempo?

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:17

Gaaf paard! Ik vind het er wel mooi uitzien, rustig ook. Het ziet er absoluut niet uit alsof je persé wil dat je hem zo snel mogelijk zadelmak e.d. hebt :n . Over het inrijden voordat hij 3 is zeg ik niets omdat ik er ten eerste geen verstand van heb en ten tweede omdat dat jou eigen keuze is, lijkt mij.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:21

vaak zie ik op bokt dat de horsemenshippers onder ons hun manier van paard "benaderen" aan ons op wil dringen.
iedereen doet het op zijn of haar eigen manier.Alles begint met logisch nadenken dan zijn er ook meerdere wegen die naar Rome leiden!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:23

hier meld zich een fan!
net het hele topic doorgelezen en showtime, wat een schitterend paard heb jij. wat mij opvalt is dat het altijd dezelfde mensen zijn met commentaar.

ik zou zeggen, geniet lekker van je paardje en hou ons op de hoogte hè.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:24

Calanddra schreef:
beestje is nog lang niet uitgegroeit.... het misschien wel 'maar' 3 maanden, maar wel 3 maanden te vroeg en dat kan grote gevolgen hebben.

Als het toch maar 3 maanden zijn, waarom dan niet even iets langer wachten?

Daarbij vind ik 2 jaar en 9 maanden niet 'bijna 3'. Ik dacht eerder aan dat het nog een maand was. (en dan nog zou ik het niet goedkeuren, vanwaar al die haast? Je wilt toch zo lang mogelijk kunnen genieten van je paardje? )

waarom maak je je zo druk erom!
het ziet er goed uit en het ziet er rustig uit!
op de hengstenkeuring worden hengsten ook vroeger dan 3 zadelmak gemaakt hoor, je denkt toch echt niet dat ze een dag voor hun 3e erop gaan en direct naar de keuring ;)
heerlijk beest! ziet er al grof uit!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:25

Dat vind ik ook echt vreselijk met dat opdringen van natural horsemanship. Niet om de manier van omgaan met de dieren, maar omdat het zo vreselijk wordt opgedrongen af en toe. Daardoor knappen mensen er alleen maar op af.
Vind het zelf ontzettend knap als je het kunt en heerlijk om te zien, maar dit is niet altijd de oplossing en niet voor elke ruiter en elk paard besteed.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:26

DDW1190: klopt, ik weet dat het er zo aan toe gaat. Maar dat betekent alsnog niet dat het goed is. De enige reden waarom ze dan al worden ingereden is zodat ze vroeg gekeurd kunnen worden en tja, zeker bij dit soort dingen (en nu heb ik het dus niet over TS ;) ) is tijd geld en staat het paard niet meer voorop.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:27

Calanddra schreef:
DDW1190: klopt, ik weet dat het er zo aan toe gaat. Maar dat betekent alsnog niet dat het goed is. De enige reden waarom ze dan al worden ingereden is zodat ze vroeg gekeurd kunnen worden en tja, zeker bij dit soort dingen (en nu heb ik het dus niet over TS ;) ) is tijd geld en staat het paard niet meer voorop.

Ik vind het bijzonder vervelend dat jij dit
topic zo verziekt, met alle off topic berichten !

Accepteer eens dat niet iedereen het op z'n Calanddra's zou doen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:28

Wat een waanzinnige knapperd!!!
Geloof ook niet dat dit de eerste keer is :P :D
Hoop voor je dat het geen stilte is voor de storm :D
Ben echt jalours :+

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:29

Dat zeg ik toch ook helemaal niet :') en dan zeg je dat ik het topic verziek. TS plaats foto's van een paard van onder de 3 waar ze al op zit, het is een openbaar forum dus ze had deze reacties al kunnen verwachten. Niet iedereen denkt nou eenmaal hetzelfde. Dat ik een andere mening heb betekent niet gelijk dat ik dan maar niks moet zeggen.

Daarbij ben ik niet 1x bot geweest, ik probeer mijn mening netjes te onderbouwen. Als dat al niet meer mag, waarom zit je dan op een forum?

Moeten we dan allemaal maar zeggen hoe geweldig het eruit ziet?