Mamma Lady en kinders Garish(Henkie) en Kyra

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Re: Mamma Lady en kinders Garish(Henkie) en Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 08:47

Eerlijk gezegd hè;

Ik zou niet eens WILLEN zorgen voor paarden die al zo jong in het tuig staan!
Het gaat er toch om dat je op 1 lijn zit met de eigenaar?
Dat je er achter staat wat ermee gebeurd?
En dat sta je niet mag ik hopen!
Dit is geen mishandeling te noemen, maar wel uiterst triest.
Snap al helemaal niet waarom je die foto's ook post..

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:29

@YgaLoVer: Het zou idd niet door iedereen herhaald hoeven worden, maar toen de TS onderstaande schreef, gingen mijn nekharen overeind staan.
__Lotte schreef:
Omdat in dit topic veruit (en herhaaldelijk door dezelfde personen) nogal harde negatieve reacties geplaats zijn gaat dit topic op slot.
Nee het zijn niet een paar personen, ik denk iedereen met paarden... En ik fok ook, en heb mijn paard met 2 voor de wagen gezet, maar val toch over de redenaties van de TS. Opvoeden betekend niet zo jong al voor zo`n zware wagen.. En dat de merrie mager is omdat ze 2 jaar achter elkaar een veulen heeft gehad. Nou kom hier maar even kijken.. Een fokmerrie hoeft niet in te vallen met de juiste voeding..
En in plaats van dat je je verstand gebruikt, praat je met de eigenaar mee dat het allemaal wel goed is zo.. En daar vallen we (ik in ieder geval) over..

Maar leuk voor je dat je daar mag helpen... 8)7

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:14

Lotte, ik ken je niet..
maar ik heb ook een poosje hier gereden en ik weet dat de paardjes het hiet echt heel erg goed hebben!
misschien toch beter om er een slotje op te doen :)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:20

Dat kan alleen een moderator.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 01:53

ik rij er ook en de paarden worden wel super verzorgt en de eigenaar is erg goed voor ze.Ik vindt het ook wel een beetje jong maar goed iedereen denkt er anders over en ik weet dat de eigenaar het niet te zwaar maakt voor henk.De paarden staan bijna 24 uur op het land en worden bij gevoert dus.Ook worden ze heel netjes optijd bekapt.Dus alsjeblieft oordeel niet alleen van de foto's.Mijn verzorgpaard staat ik mijn profiel en dat beestje is vrolijk en wil alles voor je doen en ziet er super uit.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 07:20

Niet te zwaar voor henk, weet je wel wat voor kar erachter hangt? Daar zitten van die hele dikke autobanden onder die dus heel zwaar zijn om te trekken (zeker in de bak), geen een of ander sportwagentje of sulky. Dus nee de eigenaar weet dus niet waar hij mee bezig is...

Oh en dan las ik dat de merrie schraal zou zijn doordat er een 2e veulen bij staat, nou mijn merrie is een jaar 10/11 en is drachtig van haar 4e veulen met nog een halfjarige aan de voet. Nou ze is toch absoluut niet schraal hoor!! Dus dan zit er toch ene foutje in de voeding lijkt mij, dus weer een bevestiging dat het niet zo goed gaat daar....

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 10:11

ach ja meis jij weet het veel beter dat er een foutje in de voeding zit.Bah bah,dat je commentaar hebt over schattige henkie oke kan ik me wel indenken maar dat jij nou meteen je conclusie trekt over de voeding.Dit is dan echt bokt weer.Je hebt veel beterweters die overal commentaar over hebben,terwijl ze vaak niet eens weten hoe of wat

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:05

sabje1985 schreef:
ach ja meis jij weet het veel beter dat er een foutje in de voeding zit.Bah bah,dat je commentaar hebt over schattige henkie oke kan ik me wel indenken maar dat jij nou meteen je conclusie trekt over de voeding.Dit is dan echt bokt weer.Je hebt veel beterweters die overal commentaar over hebben,terwijl ze vaak niet eens weten hoe of wat

Waarom haal je dan dit topic na anderhalve week weer naar boven? Kritiek is dan heus niet minder geworden.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:12

ik heb het over de voeding voor de rest hoor je me er niet over.En anderhalve week is niet zo lang dus reageer ik gewoon.

fjordlover91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 14:50

leuke paardjes :D
maar laat henkie niet voor de kar lopen,
hij moet nog puberen en groeit nog telang door,

denk maar zo , hoe zou jij et vinden als we je aan het werk zetten als je 14 bent
midden in je pubertijd? niet leuk, hij kan het miss wel goed oppakken maar het
helemaal niet goed voor hem, zoals hier al eerder is gezegt,
ga lekker wandelen, laat em gek doen in de wei ofzo
lekker tuttelen en frutsellen, dat is wat je nu hoort te doen,
maar nog niet voor de kar, hij moet nog te veel groeien,
wacht tot hij een jaar of 4 of 5 is, en ga dan rustig aan met em aant werk

advies is alleen goed bedoelt :o

nogmaals; leuke paardjes hehe :+

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 04:50

sabje1985 schreef:

Ten eerste ben ik geen "meis" ik ben toch wel al iets ouder dan jij 8-) Zeg dan maar gewoon mevrouw...

Ten tweede: Ik zeg niet dat er een fout in de voeding zit, ik zeg dat er een fout in kan zitten aangezien ze zo schraal blijft. Als de eigenaar het zo goed zou weten, waarom blijft ze dan zo schraal (met alleen maar commentaar dat het door het 2e veulen zou komen en dan ook alleen maar nadat ik het heb geopperd) ik zeg alleen dat mijn merrie niet schraal staat terwijl ze al voor de 4e drachtig is. Als hij het goed voor heeft met zijn paardjes dan had hij het na laten kijken, maar ja wie ben ik...oja een "meis" die het beter weet... De eigenaar zet liever een anderhalf jarige voor een zware kar omdat hij anders niet handelbaar zou zijn, _/-\o_ lang leven de kunde met hengsten omgaan...

Ik ben inderdaad trouwens iemand die dus normaal bijna nooit negatief reageert of een betweter ben (lees mn berichten maar eens na) maar van dit ben ik gewoon heel erg geschrokken en dan nog vooral om het feit dat het allemaal zo goed gepraat wordt. Maar ja leef je uit op de paarden daar, Henk zal dalijk op zijn 8ste/9de afgeschreven zijn omdat al zijn ruggenwervels niet goed gesloten zijn, zijn groeischijven in zijn benen, hals en bekken versleten of vergroeid zijn, maar de eigenaar weet het zelf zoooooo goed, ja lang leven bokt en het internet, als je dan naar wiki gaat zal je eens kunnen lezen hoe een paard groeit en wat de belastbaarheid is... succes met je erin te verdiepen.

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:45

__Lotte schreef:
Merrie krijgt geen merriebrok, wel standaard brok....

Dus klopt er toch iets niet met de voedingstoestand zoals Biancaa zegt...
De dame van een vriendin van mij; OOK een fok merrie, was nooit schraal, ook niet na 2x achter elkaar een veulen te hebben gehad!
Ook ik vind het een vreselijk gezicht om die kleine voor die zware kar te zien.
De eigenaar zal vast wel goed voor zijn paardjes zijn en jullie ook.
Maar geef een klein ding wel de tijd om zich te ontwikkelen en geef mams de juiste voeding...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:45

Moderatoropmerking:
Ik heb al eerder gevraagd respectvol naar elkaar te blijven, en ook nu zijn weer enkele berichten verwijderd.

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 14:45

Wij fokken vrijwel altijd met onze merries en ze zien er altijd goed uit. Zelfs een merrie met veulen kun je gewoon in showconditie hebben. Als ze minder worden doordat het veulen ze leeg trekt zou ik maar heel snel bij gaan voeren,, anders doe je je merrie echt te kort.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 14:51

Veulen is er inmiddels ongeveer een maand vanaf en je ziet de merrie nu ook duidelijk verbeteren. Het speelt ook een rol dat hij conditie op dit moment niet consequent op pijl wordt gehouden.

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:18

hier wordt ik toch echt moe van he
het is gevoel zielig klaar
maar zei heeft er niks over te zeggen klaar
dus laat haar niet zo schrikken klaar
slotje klaar

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 19:34

Slotje krijg ik niet, ik had maar van te voren moeten voorzien wat voor reacties ik zou krijgen :?