Lang leve mijn cap...!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TheHorseInn

Re: Lang leve mijn cap...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:57

ik ook,draag altijd een cap.

heb 2 keer zonder cap gereden en rijd ook wel eens op shettie zonder zadel maar zo'n shet zet(meestal)geen stap verkeerd

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:01

2weken terug ben ik ook tijdens een buitenrit gevallen, daarbij kreeg ik een hersenschudding ben dus achterop mijn hoofd gevallen.
Was ook erg blij dat ik een cap op had dat ik niet met mijn hoofd op de stenen viel..

Loechest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:59

Zo, dat moest schrikken geweest zijn.
Gelukkig dat je je cap op had ja.
En dat er geen ernstige verwondingen zijn bij jou én je paard! ;)

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:00

zo dat zal vast schrikken zijn ben wel beniuewdnaar je cap zoals iedereen:P

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:04

Ook benieuwd.
gelukkig heb je er enkels schrik aan over gehouden

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:06

oee,
gelukkig had je je cap op,
wel geschrokken zeker ...
nou 1 tip gewoon door rijdemn
anders word je bang ;)

Plumeautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:13

Ik schrik gewoon van je verhaal!
Inderdaad altijd met cap rijden.
Gaat het ook al beter met je knie?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:03

tjeetje, dan prijs je jezelf zo gelukkig dat je die cap hebt opgezet.
Mensen roepen altijd maar dat hun paard zo betrouwbaar is. Nou, die van mij is 100.000% betrouwbaar, zet nooit een stap verkeerd, maar ik zal nooit zonder cap opstappen, levensgevaarlijk.
Ben uiteraard ook nog heel benieuwd naar de foto van je cap (en je knie). Wellicht een harde les voor veel mensen...

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:17

Wow, wat een verhaal! Gelukkig maar dat je je cap op had, en jij en je paard er verder goed vanaf zijn gekomen!
Ik vind dat je wel gelijk hebt wat caps betreft. Ze zijn er niet voor niets. Bij mij op de manege was het sowieso verplicht om een cap te dragen, en ook op mijn verzorgpaarden (die niet op de manege stonden) heb ik eigenlijk altijd een cap gedragen als ik ging rijden. Ik heb ook wel een paar flinke snoekduiken gehad, ook een paar keer buiten de bak, en toen was ik echt blij dat ik een cap op had!

Ik ben benieuwd naar de foto van je cap!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:24

Ik heb selectief m'n cap op.
Als ik met m'n ene paard dressuur in onze eigen bak rij (zonder andere ruiters) heb ik hem meestal niet op.
Ga ik met dat paard springen, buiten rijden, ergens anders rijden of gewoon iets anders dan normaal doen, dan wel cap op. En bij m'n andere paard heb ik hem altijd op, vertrouw dat paard niet 100% :P (mede doordat ik een keer met hem samen gevallen ben)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:30

Ik heb altijd mijn cap op dat is de enige eis die mijn ouders altijd gesteld hebben..en als ik zoiets lees denk ik: Gelukkig maar, en heeeeeeel terecht.

Hoe is het verder met je knie, kan me voorstellen dat die ook niet heel prettig aanvoelt?

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:30

Meneer cap heeft een mooie uitvinding gedaan! (weet niet hoe de maker van de cap heet! xD)
Je hebt in iedergeval ongelovelijke mazzel gehad met je cap!

Sterkte met je knie! en de schrik!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:36

Pff dat is schrikken zeg!
Heb jaren altijd zonder cap gereden, vond het maar ondingen, je ging er onder zweten en voelde me daar niet fijn bij.
Heel stom natuurlijk, bij het inrijden van jonge paarden wel altijd netjes op en daarna meteen weer af.
tot dat het bij ons op de stal verplicht werd.
Rijd nu al 3 jaar iedere keer met cap en zal er nooit meer zonder op klimmen. Ga ik bij een kennis een paard rijden, dan gaat mijn cap mee.
Heb zelf in de afgelopen 3 jaar niets mee gemaakt waarbij mijn cap noodzakelijk is geweest, maar toch klim ik er zonder niet meer op.
Het moet maar eens voorkomen en dan heb je hem hard nodig.
Heel veel sterkte verder met je knie!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:38

Ik ben zo pro cap dat ik me eerder weleens betrapte dat ik na een les of ritje de cap zelfs nog ophad in de auto, hihi.... }:0

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:41

Dit topic is echt super goed dat het geopend is! het heeft inelk geval wel mijn ogen goed geopend reed ALTIJD zonder cap omdat mijn paardje gewoon super mak is maar nadat ik dit gelezen en gezien heb rijd ik altijd MET cap :D bedankt!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:42

@ venitymay, Ik heb ook een pro cap. die zijn echt heel fijn!

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:44

Enige wat ik erop kan zeggen is dat jij je paard niet meer onder controle had, dat vind ik veel slimmer (erger)
ik rij echter altijd zonder cap..

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:36

MSophie schreef:
Enige wat ik erop kan zeggen is dat jij je paard niet meer onder controle had, dat vind ik veel slimmer (erger)

Het blijven dieren!! Het kan iedereen overkomen..zelf mensen die denken dat ze hun paard wel helemaal onder controle hebben!

Ben ook erg nieuwsgierig naar hoe de cap er uit ziet ;)
Moet eerlijk toegeven dat ik niet echt leer van dit soort verhalen..dom dom ja ik weet het..rij tegewoordig wel als ik de weg op ga met
een cap op. (ben vorig jaar er af gevallen met een hersenschudding als gevolg..gewoon in de rijbak...ow ja ik had me paard ook niet onder controle...hij bokte?!)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:46

MSophie schreef:

Hoe goed je je paard ook kent, je paard kan altijd schrikken of ergens over struikelen met jou er op en raar ten val komen. Je kunt nooit met 100% zekerheid zeggen dat jouw paard niet schrikt.

Een cap is gewoon een veiligheidsmiddel net als een brommerhelm of een gordel. Er zijn ook zo veel mensen die geen gordel dragen en dat vind ik dom, net zoals het niet dragen van een cap. Dat kleine stukje extra veiligheid waar je zelf voor kunt kiezen laat je dan links liggen. Zo moet mijn dochter van bijna 2 ook altijd in haar autstoeltje met de gordels goed vast, ook al is het maar 5 minuten rijden. Als ze later paard wil gaan rijden moet ze van mij een cap op!

Ik heb zelf ooit een ernstige val gemaakt, sindsdien rijd ik niet meer. Ik ben met paard en al ten val gekomen in de galop en het paard sloeg over de kop. Ik heb daarbij ook een flinke trap tegen mijn hoofd (cap) gehad. Mijn cap was ook helemaal gescheurd. Ik heb er een gebroken nek aan over gehouden en 8 mnd moeten herstellen. Als ik geen cap op had gehad was het heel anders afgelopen.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:51

Delphi schreef:
MSophie schreef:

Hoe goed je je paard ook kent, je paard kan altijd schrikken of ergens over struikelen met jou er op en raar ten val komen. Je kunt nooit met 100% zekerheid zeggen dat jouw paard niet schrikt.

Een cap is gewoon een veiligheidsmiddel net als een brommerhelm of een gordel. Er zijn ook zo veel mensen die geen gordel dragen en dat vind ik dom, net zoals het niet dragen van een cap. Dat kleine stukje extra veiligheid waar je zelf voor kunt kiezen laat je dan links liggen. Zo moet mijn dochter van bijna 2 ook altijd in haar autstoeltje met de gordels goed vast, ook al is het maar 5 minuten rijden. Als ze later paard wil gaan rijden moet ze van mij een cap op!

Ik heb zelf ooit een ernstige val gemaakt, sindsdien rijd ik niet meer. Ik ben met paard en al ten val gekomen in de galop en het paard sloeg over de kop. Ik heb daarbij ook een flinke trap tegen mijn hoofd (cap) gehad. Mijn cap was ook helemaal gescheurd. Ik heb er een gebroken nek aan over gehouden en 8 mnd moeten herstellen. Als ik geen cap op had gehad was het heel anders afgelopen.

Ik zeg ook niet dat mijn paard niet schrikt.. heb juist pony die heel erg schrikachtig is..
maar toch rijd ik biitloos buiten (eigenlijk overal) en zelfs zonder teugels dus ja er kan altijd wel iets gebeuren..
Ohwja en mijn pony blijft altijd stuurbaar ook als ze in paniek is.. Vorige week nog gebeurd..
Enige waar ik cap op zal doen is als ik mijn jongste pony ga inrijden.. maar misschien ook wel niet..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:59

MSophie schreef:
Ik zeg ook niet dat mijn paard niet schrikt.. heb juist pony die heel erg schrikachtig is..
maar toch rijd ik biitloos buiten (eigenlijk overal) en zelfs zonder teugels dus ja er kan altijd wel iets gebeuren..
Ohwja en mijn pony blijft altijd stuurbaar ook als ze in paniek is.. Vorige week nog gebeurd..
Enige waar ik cap op zal doen is als ik mijn jongste pony ga inrijden.. maar misschien ook wel niet..

Maar wat is dan eigenlijk de reden dat je hem niet op doet? Zit hij je in de weg of vind je het niet staan qua uiterlijk? Vind je het niet belangrijk om jezelf te beschermen voor als er iets gebeurt?

Ik moet toegeven dat ik in het verleden ook vaak zonder cap reed, maar gelukkig met dat ongeluk wel. Ik weet niet hoe oud je bent hoor, maar draag je dan bijv. ook geen gordel in de auto?

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:09

Ik moet nu zeggen mijn cap die ik nu heb heb ik gekregen en past niet goed, ik ga wel opzoek naar een nieuwe..
Want rij ook op manege's soms waar ik hem op moet..
Ohwja en ben helemaal niet modieus ofz hoor want ik loop in oude kleren bij de paarden enz, dus haha dat is het helemaal niet..
ben totaal niet met mijn uiterlijk bezig
En ben 19
en in de auto heb ik wel gordel om.. want anders krijg ik een bekeuring haha:P
Laatst bijgewerkt door MSophie op 27-10-09 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:10

Lang leven Caps!! _/-\o_ +:)+

Jeeetje! Mijn cap is ook heilig! Ben er een 2 x zonder opgestapt.. maar dat kwam omdat ik het vergeten was :o

Ook ik rijd altijd met cap :D ! ;) Gelukkig hebben jullie beide niks ernstigs! :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:24

MSophie schreef:

Sorry, maar dit is echt een opmerking die nergens op slaat.
Er hoeft maar iets te gebeuren en je kunt je paard niet meer onder controle hebben, dat kan zelfs de besten gebeuren.

ik rij echter altijd zonder cap.. Stel dat je van je paard valt, of die van een ander, dan moet je ook niet zeuren als je er ernstig hersenletsel aan over houd. Btw, ik vind dan ook dat je zelf voor de kosten moet opdraaien, je hebt bewust risico genomen.
Helaas gebeurt het maar al te vaak dat mensen geen cap op hebben en dan na een ongeval nooit weer de oude worden.

edit: het dragen van een gordel wordt er echt ingeprent, het dragen van een cap niet. Waarschijnlijk zit hier een wezenlijk verschil, ook in het feit dat je voor het 1 een bekeuring krijgt, en voor het ander niet.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:27

MSophie schreef:

Dus je rijdt niet op een vluchtdier die toch evt kan schrikken, juist omdat je die momenten niet altijd aan ziet komen omdat deze niet gepland zijn.. Ook al heb je je paard nog zo goed onder controle?
Hmmm, misschien kunnen een hoop meer mensen dan gaan bedenken hun cap af te zetten.., want ken er genoeg die hun paard op hun pinken kunnen rijden, en toch lekker verstandig hun cap opzetten.. Dat vind ik veel slimmer!! :D