Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MSophie schreef:Enige wat ik erop kan zeggen is dat jij je paard niet meer onder controle had, dat vind ik veel slimmer (erger)
ik rij echter altijd zonder cap..
MSophie schreef:Enige wat ik erop kan zeggen is dat jij je paard niet meer onder controle had, dat vind ik veel slimmer (erger)
Delphi schreef:MSophie schreef:Enige wat ik erop kan zeggen is dat jij je paard niet meer onder controle had, dat vind ik veel slimmer (erger)
Hoe goed je je paard ook kent, je paard kan altijd schrikken of ergens over struikelen met jou er op en raar ten val komen. Je kunt nooit met 100% zekerheid zeggen dat jouw paard niet schrikt.
Een cap is gewoon een veiligheidsmiddel net als een brommerhelm of een gordel. Er zijn ook zo veel mensen die geen gordel dragen en dat vind ik dom, net zoals het niet dragen van een cap. Dat kleine stukje extra veiligheid waar je zelf voor kunt kiezen laat je dan links liggen. Zo moet mijn dochter van bijna 2 ook altijd in haar autstoeltje met de gordels goed vast, ook al is het maar 5 minuten rijden. Als ze later paard wil gaan rijden moet ze van mij een cap op!
Ik heb zelf ooit een ernstige val gemaakt, sindsdien rijd ik niet meer. Ik ben met paard en al ten val gekomen in de galop en het paard sloeg over de kop. Ik heb daarbij ook een flinke trap tegen mijn hoofd (cap) gehad. Mijn cap was ook helemaal gescheurd. Ik heb er een gebroken nek aan over gehouden en 8 mnd moeten herstellen. Als ik geen cap op had gehad was het heel anders afgelopen.
MSophie schreef:Ik zeg ook niet dat mijn paard niet schrikt.. heb juist pony die heel erg schrikachtig is..
maar toch rijd ik biitloos buiten (eigenlijk overal) en zelfs zonder teugels dus ja er kan altijd wel iets gebeuren..
Ohwja en mijn pony blijft altijd stuurbaar ook als ze in paniek is.. Vorige week nog gebeurd..
Enige waar ik cap op zal doen is als ik mijn jongste pony ga inrijden.. maar misschien ook wel niet..