Zo vreselijk opgelicht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:10

Wow, ik had jouw topic gezien toen!
Wat erg zeg, ik had het ook zo geloofd dat ie 4 was hoor, ik zag er niks geks aan!

Vreselijk zeg, gadverdamme.

Wel super van je dat je hem nog een kans wil geven!

Edit: Eerder gezegd is wel waar, flinke jongen met 4 jaar, maar die zitten er nu eenmaal ook tussen.
Laatst bijgewerkt door Sorriso op 13-10-09 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:11

Doen ze die niet goedkeuren dan? Als hij een goed model heeft, gezond is, waarom niet? Ben geen fokker, ballen verstand van :D , maar zou toch kunnen. Begreep dat hij deed weven, maar dat kan ook maar tijdelijk zijn. Arm ding...

Anoniem

Re: Zo vreselijk opgelicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:12

Nee, die keuren ze niet goed, en zeker niet als ze ook nog een stalondeugd hebben (weven)
Verder denk ik dat deze alleen al op grond van zijn exterieur kansloos zou zijn. Niet dat hij niet mooi is, maar als je ziet wat voor bloedmooie dieren ze er bij de eerste bezichtiging uitgooien dan kan TS deze beter thuis houden...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:15

je moet van hele goede huize komen wil je friese hengst goedgekeurt worden hoor!
De meeste dromen van een goedgekeurde hengst....ik ook vroeger....de hengst is er nog maar alleen voor mijzelf is hij perfect!
de meeste dromen zijn bedrog ...toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:17

Hihi, niet alleen jijzelf moet van hele goeie huize komen, ook de aspirant dekhengst moet wel van hele goeie huize komen ;)

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:21

Tsja opzich kan ik er nog wel inkomen dat je je kwa leeftijd kan vergissen hoor. Niet alle jonge paarden zien er jong uit en met oudere paarden omgekeerd net zo. Als ik mijn 15 jarige merrie uit de wei haal krijg ik vaak de vraag of we er weer een jonge bij hebben gekocht dus zo gek is het niet.
Wel heel sneu allemaal, gelukkig dat het paard in ieder geval niet de dupe wordt in dit verhaal. Menig ander zou hem misschien gelijk weer van de hand doen. Het gevoel dat iemand je zo kan bedonderen is misschien nog wel het ergste...

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:42

Ik herriner me nog je topic... wat erg |(

Toch veel sterkte gewenst!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:45

ik vraag me dan af waar het paard is gebleven die bij het papier hoort die TS heeft....

en heb ook zo mijn bedenkingen bij dit verhaal.... (ik zeg niet dat ts niet de waarheid verteld, maar mischien ben ik wel heeeel naief... als ik de meerwaarde niet geheel begrijp, omdat het simpel na te kijken is door een chipnummer vergelijk... een potentiele koper kan niet zien of ik een reader in mijn auto heb liggen...)

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:50

Topic-starter,ik wil niet vervelend doen......maar als je zulke hoge verwachtingen had van dit paard,had je dan niet beter eerst n.a.v. de papieren eerst nader onderzoek kunnen doen naar dit paard ?
Je vertelt dat het hier om een bedrag gaat wat je niet eens durft te vertellen i.v.m. het misschien wel meelezen van de belasting,dus ik neem aan dat het niet om een peuleschil bedrag gaat !!!
Dus had ik zeker niet over een nacht ijs gegaan!
In jou geval had ik alles dus omgedraait,en had ik eerst wat meer over dit paard te weten willen komen voor ik tot koop over zou gaan!
Jij heb eerst het paard gekocht en bent toen gaan zoeken naar de achtergrond van dit paard !
Is dit niet een beetje dom ?

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:10

lundi schreef:
nameless schreef:
ludiaan de hand van het chipnnuummer kan er wel eenkopiepaspoort woden afgegeven.
maar een vreemd verhaal is het wel

Het lijkt mij niet zo makkelijk te gaan als dat topic-starter vertelt
Eerst valse papieren en nu n.a.v.het chipnr zo maar direct een duplicaat uit geven
Hier zal toch wel enig onderzoek aan voor af moeten gaan,lijkt mij !
Want dan rest nog de vraag,waar zijn de officeele papieren?
Als het werkelijk allemaal zo makkelijk zou gaan bij het FPS zal er een hoop hoop gesjoemeld kunnen gaan worden met de papieren bij het FPS,dat zou betekenen dat een ieder n.a.v. een chipnr zo maar een duplicaat aan kan vragen !!!
Dat zou mooi wezen,en dan maar hopen dat wanneer het paard gekeurd gaat worden bij verkoop, de dierenarts vergeet,het chipnr te vergelijken met het papier!
Nee dit gaat er bij mij niet in,op deze manier onstaat de louche handel,het lijkt mij dat het FPS heus wel nader onderzoek zal doen voor dat zij een duplicaat uit zullen geven !!!

Ik vind dat jij het een en ander nog al fel beoordeelt!
Een (ex)-vriendin van mij had een goedgekeurde friese hengst met goede papieren ed.
Toen deze overleed zijn zijn papieren duur verkocht aan een of andere gast die ze bij een andere friese hengst voegde ipv opgestuurd naat het Fps.
Dus er kan wel aanzienlijk gesjoemelt worden met papieren etc. ook zijn er dierenartsen die zich met dit leed bezighouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:19

Sterk verhaal Natascha... sterk verhaal...
Ben erg benieuwd naar de naam van deze hengst...

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:24

Citaat:
Ik vind dat jij het een en ander nog al fel beoordeelt!
Een (ex)-vriendin van mij had een goedgekeurde friese hengst met goede papieren ed.
Toen deze overleed zijn zijn papieren duur verkocht aan een of andere gast die ze bij een andere friese hengst voegde ipv opgestuurd naat het Fps.
Dus er kan wel aanzienlijk gesjoemelt worden met papieren etc. ook zijn er dierenartsen die zich met dit leed bezighouden!

Hoooooo,ik reageer zeker fel,je moet goed lezen waar het hier over gaat.........voor al het laatste wat ik heb neer gezet!
Nog even in t kort dan speciaal voor jou......Het lijkt mij dat het FPS voor dat zij een duplicaat uit zullen geven eerst wel nader onderzoek zullen verrichten voor dat ze zomaar een duplicaat uit zullen geven!
Wat jij nu aan geeft over die (ex) vrienddin is dus weer heel wat anders.....die is in gebreken gebleven door de papieren dus duur te verkopen,en ja zo komt dus de louche handel tot stand,had jou (ex)vrienddin deze opgestuurd naar het FPS met de vermelding er bij dat het paard is overleden, hadden deze papieren dus nooit via het FPS opnieuw uitgegeven geworden!En zeker geen dupclicaat

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:26

Nix sterk verhaal!!
In die tijd wist ik het ook niet maar naar gelang de tijd verstreek ging bij mij het kwartje vallen en heb ik degene daar ook over aangesproken!!
Deze praktijken gebeur(d)en echt helaas..
als ik de naam van de hengst wist zou ik je die geven maar ik ga al heel lange tijd niet meer met haar om..
Nu is het wel zo dat dit gebeurt is voordat de verplichting van het chippen is ingegaan, dus toen was het ook nog makkelijker te doen.

En ik woon vlakbij een handelaar die dus (gelukkig) vies de boot is ingegaan met een gestolen paard.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:27

Citaat:
andere gast die ze bij een andere friese hengst voegde ipv opgestuurd naat het Fps.

en zo komen de verhalen in de wereld ben ik bang,

ts superkloterig voor je, kan niet anders zeggen, maar eenmaal gehad is niet weder meegemaakt... Hoop dat jullie wel lol kunnen hebben saampjes kijk indd de tip van het tandgroefje even na....

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:27

héél erg!

Ik vraag me niet alleen af wie op het idee komt om tanden te trekken en te veilen, puur voor mensen op te lichten.
Ik vraag me eigelijk meer af, welke dierenarts heeft deze verkoper geholpen? Deze moeten ze echt uit de dierenartsenkring schoppen volgens mij en ik zou echt willen weten (als dat mogelijk is) wie dit was en deze mens aanklagen voor het meehelpen van oplichterij. De rest trouwens ook, geld terug of niet, je zult wel niet de enige persoon zijn die op deze manier belazert is.

En dit kan écht niet!

En een paard van 13 aanzien als een 4-jarige, héél begrijpelijk.
Er zijn paarden die een jeugdige uitstraling lang houden én actief zijn onder het zadel. En als de tanden dan nog worden 'bijgewerkt'...wie denkt nu ook zoiets? Er lopen toch echt oplichters rond in de paardenwereld (en daarbuiten)!
Gelukkig zijn er nog goede mensen ook, chapeau omdat je hem toch nog wilt houden, ook al zal hij niet kunnen dienen waarvoor je hem gekocht hebt waarschijnlijk want als je een 4-jarige zoekt en je hebt een 13-jarige kunnen daar toch wel wat verschilletjes inzitten qua nut (bv. dekdienst). Positief punt: je hebt mogelijks zijn leven gered door hem te kopen, god weet wat ze er anders mee zouden doen als ze er niet vanaf zouden raken.

Maar echt, die dierenarts, die mag stoppen met zijn beroep! Als je zo'n praktijken gaat steunen, waar gaat het dan naartoe?

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:39

lundi, Begrijp me goed, ik val je niet aan :o , ik bedoel alleen maar te zeggen dat er dus nog steeds papieren zijn die niet bij de juiste dieren horen..
Ik veroordeel deze praktijken ook sterk!!!
Maar mss dat TS wat heeft aan de informatie van de ervaringen van anderen, en over duplicaten ed heb ik kaas gegeten daar weet ik nix vanaf..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:44

ken die 'praktijken' ook... verminkte monden omdat de tatoo werd weggesneden...
daar is de transponder een uitkomst voor...

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:47

Jeetje! Wat erg zeg. Heel veel sterkte TS!

dodelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:52

VRESELIJK!
Ik dacht ook dat ik toch enige kennis had om een paard te kopen en ben ook int zak gezet.
6 maanden zitten zoeken want aan elk paard was er wel iets dat mij achterdochtig maakte. Altijd iemand meegenomen of laten filmen en aan instructeur laten zien. Dan toch paardje gevonden waar ik op eerste zicht niks aan kon zien en waarmee het klikte. Paard klinisch en radiologisch laten keuren. En niet door dierenarts van de verkoper. Tweede mening a.d.h.v. foto's gevraagd. En dan toch nog dik genaaid! Wou nooit een dempig paard of paard met hoefkatrol en wat heb ik?
Dempig paard met hoefkatrol... Wel pas na twee jaar sukkelen achter gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:53

Welkom in de wereld die paarden heet, Dodelo...

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:59

BTW, Ik heb net even bedacht hoe het stamboek aan de papieren kan komen.
Stel de 4 jarige Tophengst overlijd. En er staat nog een dertien jarige onverkoopbare hengst op stal. Het is natuurlijk bij een fries heel makkelijk papier verwisselen. Dus de eigenaar heeft die 13 jarige opgegeven als overleden en het 4 jarige papier bij de 13 jarige gevoegt. Het papier van de 13 jarige is opgestuurd naar het stamboek. Zo is het verhaal rond toch??
En ik denk dat daarna pas het plaatje van tanden vijlen bij de eigenaar opkwam om het verhaal geloofwaardig te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:02

Als een vierjarige tophengst overlijdt, komt dat in alle bladen te staan, hoor. Verder zullen kenners de nep-tophengst meteen herkennen als nep ;)

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:10

Ah dat is echt keihard balen zeg.. :(:) Wel goed dat je hem houd!

Ditzelfde had een vriendin van me, die dacht een NF merrie van Nieuwmoeds Patrick gekocht te hebben van 6 jaar..
3 jaar later wou ze hem dus verkopen als 9-jarige, bleek de pony al 14 te zijn!
En onbekende afstammeling.. Daar zit je dan. Pony is uit uiteindelijk wel verkocht, maar met een ander prijskaartje natuurlijk..

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:12

Maar als je als particulier zo'n hengst houd en hem alleen maar voor de sport hebt ipv dekhengst en die overlijd komt toch niemand erachter? m.i.
Tenminste zo ist bij die vriendin gegaan!!!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:13

Wat een verhaal....

Zo heb ik eens ergens een friesje gereden die bij een handelaar vandaan kwam. Beestje zou 8 jaar zijn, en al een paar jaar op de wei hebben gelopen.
Heb het beestje dus weer bereden etc, leuk beestje, liep een beetje onwennig de eerste 2 keer, maar daarna deed het braaf wat er gevraagd werd.
Later (toen het beestje verkocht was aan iemand op stal, die het ging keuren voor de verzekering etc.) bleek het om een drie jarige te gaan, nog nooit bereden. Zaten dus ook verkeerde papieren bij. Ze hebben wel de goede papieren van de handelaar gekregen als zijnde, oh, ik heb een foutje gemaakt, maar toch....