Mijn mini shetlander!!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 18:37

Die pony van mij..., wat een figuur...

Niks geen gebijt vandaag, gewoon zoals hij altijd is, lief :+:
Maar..., na hem even uit zijn weiland te hebben gehaald heb ik hem even bij de grote paarden gezet.
Daarna even verzorgd, alles zoals altijd, maar toen moest hij terug naar zijn eigen wei...

Niet dus!!
Niet overdreven, ben 20 min bezig geweest, hij weigerde nog maar 1 stap te zetten. |o

Lief tegen hem praten, gewoon, of stem verheffen, niks hielp.... :(
Tipje met zweep.. ook niet, hij het halster pakken en vooruit lopen, ook niet....
Leuk joh, zo'n shet!!

Uiteindelijk heeft vriendlief het halstertouw overgenomen en ben ik achter zijn kont gaan lopen en met af een toe een duwtje letterlijk in de goede richting ging hij dan toch....

Zweetdruppels staan nog op mijn voorhoofd 8)7

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:31

Waarom mag hij niet bij de grote paarden blijven?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 23:10

goeroe schreef:
Waarom mag hij niet bij de grote paarden blijven?

Ik had deze vraag al verwacht......

Omdat hij ontsnapt...., waar hij nu staat hebben we nu pony proof, maar het grote land niet...

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:20

Wat een schatje! En geweldig dat je hem zo'n kans geeft.
Met zo'n goede ponymama zal hij een erg goed leven krijgen.
En lekker ondeugend zo overal tussendoor om uit te breken :p
hahaha

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 19:23

Sally1987 schreef:
Wat een schatje! En geweldig dat je hem zo'n kans geeft.
Met zo'n goede ponymama zal hij een erg goed leven krijgen.
En lekker ondeugend zo overal tussendoor om uit te breken :p
hahaha

Ja :D overal uitbreken ja....
heel lollig.... (maar niet heel veilig)

Het is ook echt een schatje..., zoals ik zei, krijgt wat kuren, maar gister was hij weer om te zoenen :o

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:49

Hij blijft leuk :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 19:53

Dieuwke1315 schreef:
Hij blijft leuk :D

Hij is leuk :D

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:56

Inderdaad :D :Y)

Juliaa_xx

Re: Mijn mini shetlander!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:26

Aaah wat een super schattige pony heb jij!
Ik vind het heel goed dat jij de zorg voor hem op je hebt genomen, respect :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 21:36

Marjo_Sien schreef:
Aaah wat een super schattige pony heb jij!
Ik vind het heel goed dat jij de zorg voor hem op je hebt genomen, respect :D

Dank je wel :D

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 01:05

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het erg verdrietig vind om te lezen dat Fonzie na alles wat hij al heeft meegemaakt nu toch weer het grootste deel van de dag in zijn eentje moet doorbrengen. Het is echt essentieel voor zijn ontwikkeling dat hij bij andere paarden of pony's in staat. Hij is nog maar een veulen! Hoeveel tijd je ook met hem doorbrengt, je zult nooit het contact met soortgenoten kunnen vervangen. Het spijt me om je dit te moeten zeggen maar op deze manier kan hij zich onmogelijk ontwikkelen tot een normaal sociaal dier. Iedereen die dit topic gelezen heeft weet hoe dol je op hem bent en hoeveel je voor hem over hebt en ik hoop dan ook van harte dat je hier zo snel mogelijk een oplossing voor zoekt. Toch maar even de handen uit de mouwen dus of anders een ander plekje zoeken waar hij veilig én met soortgenoten kan staan. :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 21:00

goeroe schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het erg verdrietig vind om te lezen dat Fonzie na alles wat hij al heeft meegemaakt nu toch weer het grootste deel van de dag in zijn eentje moet doorbrengen. Het is echt essentieel voor zijn ontwikkeling dat hij bij andere paarden of pony's in staat. Hij is nog maar een veulen! Hoeveel tijd je ook met hem doorbrengt, je zult nooit het contact met soortgenoten kunnen vervangen. Het spijt me om je dit te moeten zeggen maar op deze manier kan hij zich onmogelijk ontwikkelen tot een normaal sociaal dier. Iedereen die dit topic gelezen heeft weet hoe dol je op hem bent en hoeveel je voor hem over hebt en ik hoop dan ook van harte dat je hier zo snel mogelijk een oplossing voor zoekt. Toch maar even de handen uit de mouwen dus of anders een ander plekje zoeken waar hij veilig én met soortgenoten kan staan. :)

Ik kan niks anders doen dan je gelijk geven in bovenstaand.....

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 18:57

goeroe schreef:

Nou naar aanleiding van bovenstaande reactie kan ik even een update geven.

We zijn bezig om een andere plek voor Fonz te zoeken....
Dit omdat hij helaas teveel alleen staat, hij is nog hengst (kleine 8 maanden oud) en er is angst voor bevruchting van een merrie...
Maar ja Fonz kan nog niet gecastreerd worden, ze ballen zijn nog niet ver genoeg ingedaald.....

Om er nou voor de hele winter een ander dier (geit) bij te zetten vind wij niet zo'n goed idee en dus deze lastige beslissing genomen....
Maar ja, alles in het belang van onze pony......

Eilinora

Re: Mijn mini shetlander!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:50

tja scheve beentjes,als hij ermee geboren is heeft hij ermee geboren is dat kent ie gewoon niet beter..

ik was vandaag met mijn hengstveulen op de paardenmarkt en daar zag ik een shetlandmerrie met ernstige dwerggroei...
verwacht eigenlijk wel dat ze daar achtergelaten is want op een gegeven moment stond er niemand meer bij...

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 22:12

inowa schreef:
tja scheve beentjes,als hij ermee geboren is heeft hij ermee geboren is dat kent ie gewoon niet beter..

ik was vandaag met mijn hengstveulen op de paardenmarkt en daar zag ik een shetlandmerrie met ernstige dwerggroei...
verwacht eigenlijk wel dat ze daar achtergelaten is want op een gegeven moment stond er niemand meer bij...

Ik had vandaag iemand van het NSPS aan de telefoon, die noemen een pony met een xbenen een kromme.....
Ja, krom is hij zeker ;)

Op marktplaats staat nu ook een shetlandmerrie met ernstige dwerggroei, 56 cm en haar bouw klopt van geen kanten :n
zal me niks verbazen als het om dezelfde gaat.... |(

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:18

zou dat niet een leuk maatje zijn voor je pony?? hoeven ze vast niet veel voor te hebben..

vindt trouwens de angst voor bevruchting wel wat overdreven, als de ballen niet zijn ingedaald kan hij ook nog niet dekken immers..

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:37

Heb niet alles gelezen, maar ben benieuwd naar een echt duidelijke foto van Fonzie, waar je goed zijn benen op kan zien. Ik heb zelf ook een 'kromme' pony gehad (zie mijn profiel) en zij heeft naar omstandigheden een heel leuk leven gehad. Wel denk ik dat je niet moet onderschatten hoeveel last ze tóch hebben, ook al laten ze dat niet zien. Probeer hiermee rekening te houden bij het zoeken naar een geschikt plekje voor hem. Een mooie vlakke droge bodem en veel beweging zijn het best in mijn ogen. Zorg alsjeblieft ook dat hij die merrie niet dekt. Als hij echt een kromme is, dan draagt hij dit erfelijk gen bij zich en loop je het risico dat hij weer een kromme (of drager van dit gen) voortbrengt..

Veel plezier met hem, volgens mij ben je hartstikke gek met hem!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 14:00

troi schreef:
zou dat niet een leuk maatje zijn voor je pony?? hoeven ze vast niet veel voor te hebben..

vindt trouwens de angst voor bevruchting wel wat overdreven, als de ballen niet zijn ingedaald kan hij ook nog niet dekken immers..

Ja zeker, een vriendje is leuk en die heeft hij nu!!!
Hij is vandaag verhuist naar een andere lek waar hij samen met een super leuk kereltje staat.
Helemaal perfecte plek en ben nog goedkoper uit ook!!!

Foto's volgen later!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 14:02

reina schreef:
Heb niet alles gelezen, maar ben benieuwd naar een echt duidelijke foto van Fonzie, waar je goed zijn benen op kan zien. Ik heb zelf ook een 'kromme' pony gehad (zie mijn profiel) en zij heeft naar omstandigheden een heel leuk leven gehad. Wel denk ik dat je niet moet onderschatten hoeveel last ze tóch hebben, ook al laten ze dat niet zien. Probeer hiermee rekening te houden bij het zoeken naar een geschikt plekje voor hem. Een mooie vlakke droge bodem en veel beweging zijn het best in mijn ogen. Zorg alsjeblieft ook dat hij die merrie niet dekt. Als hij echt een kromme is, dan draagt hij dit erfelijk gen bij zich en loop je het risico dat hij weer een kromme (of drager van dit gen) voortbrengt..

Foto's staan hier op bokt...

Dekken zal hij de merrie niet, want hij is vandaag verhuist *\o/*
Hij heeft alle ruimte, een leuk vriendje en geloof me...., in het voorjaar gaan zijn ballen eraf ;)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 14:31

reina schreef:

Jammer dat de voorbenen van jou pony niet goed te zien zijn...., ik denk dat ze wat dat betreft aardig op elkaar lijken

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:18

Citaat:

Dan heb ik nog niet goed genoeg gezocht. Zag alleen een foto van voor waarop zijn rechtervoorbeen vooral héél krom lijkt te zijn. Mijn Loekie heeft als veulen ingegipst gestaan en heeft later zéér ernstige artrose problemen gekregen. Ik heb inderdaad geen goede digitale foto waar je haar benen op kan zien. Maar wat je bij haar zag was dat haar voorknieën heel hoog zaten. Die kwamen bijna tot de borst en de bovenarm stond dus helemaal scheef in de romp. Ook was haar staartwortel zo lang als die van een shet, maar was ze maar zo hoog als een mini. Kortom, echt dwerggroei. Bij Fonzie heb je het alleen over zijn x-benen, bij dwerggroei is er toch iets anders aan de hand.

Fijn dat hij zo'n goede nieuwe plek heeft gevonden en wat heb je dat snel geregeld. Hij zal zich vast snel ontspannen nu hij niet meer alleen is!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 16:24

reina schreef:
Citaat:

Dan heb ik nog niet goed genoeg gezocht. Zag alleen een foto van voor waarop zijn rechtervoorbeen vooral héél krom lijkt te zijn. Mijn Loekie heeft als veulen ingegipst gestaan en heeft later zéér ernstige artrose problemen gekregen. Ik heb inderdaad geen goede digitale foto waar je haar benen op kan zien. Maar wat je bij haar zag was dat haar voorknieën heel hoog zaten. Die kwamen bijna tot de borst en de bovenarm stond dus helemaal scheef in de romp. Ook was haar staartwortel zo lang als die van een shet, maar was ze maar zo hoog als een mini. Kortom, echt dwerggroei. Bij Fonzie heb je het alleen over zijn x-benen, bij dwerggroei is er toch iets anders aan de hand.

Fijn dat hij zo'n goede nieuwe plek heeft gevonden en wat heb je dat snel geregeld. Hij zal zich vast snel ontspannen nu hij niet meer alleen is!

Als eerste een reactie op je laatste opmerking;
Ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt.
Hij is sinds hij alleen staat best een beetje veranderd, bijteriger, maar ook meer timide......
Je had hem vandaag moeten zien, al die paarden, wat een feest!! Die paarden vonden hem ook helemaal leuk.

Zijn voorbenen zijn inderdaad vreselijk krom....., maar zoals je zelf weet, hij kan er goed mee leven.
Ik zal zo ff foto's opzoeken voor je.
Het zijn bij Fonz ook echt zijn benen, verder is hij wel redelijk in verhouding....

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:16

Citaat:
Moderatoropmerking:
Quote verwijderd

Waar slaat dit op?

Ts; ik heb heel veel respect voor je! Wat een schatje is het. :)

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:27

Hoe gaat het nu met Fonz en zijn nieuwe vriendje????

En dit bericht, zie hier onder, Waar slaat dat op?!
Als je problemen hebt vecht dat dan ergens anders uit, maar niet in dit topic. En ook nog iets: Wel eens van goed lezen gehoord?! TS heeft Fonz door DA na laten kijken en tuurlijk moet je met zo'n beesje op letten met gewicht etc. Maar hij kan gewoon prima zonder pijn zijn leven leven dus What's the problem!

Moderatoropmerking:
Quote verwijderd.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 17:27

Lailaa schreef:
AbelHaf schreef:
zielig hoor z'n pony! snap niet dat mensen z'n pony laten leven fonz was echt zielig ja dat weet ik goed omdat ik hem 3x per dag zag.. werd weinig mee gedaan kon moeilijk rennen en oohja die pony is 8 maanden en wat denk je gaan ze hem nu al longeren wat een gekke werk! sorry hoor saina!
en oohja zijn ze weggegaan bij ons van he weiland vandaag wat denk je niet betalen hee!! hahah serieus dit gaat een leuk spelletje worden

Waar slaat dit op?

Ts; ik heb heel veel respect voor je! Wat een schatje is het. :)

Laat maar Lailaa

Dit had ik wel verwacht....