Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 08:45

Bizzybijtje schreef:
Wat een gezeur hier...
Het paard heeft een fijne aanleuning, dus wat zou het kwaad kunnen? Maar ja, de beste bokkers staan aan wal :D Dacht bij de eerste foto's zelfs dat het om een Z1 combinatie zou gaan.

Wel een prachtig paard moet ik zeggen :j

Dank je...

Utixo

Re: Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 08:53

Jeetje, doe allemaal eens gezellig. Paard loopt beter dan menig paard op bokt.
Wat zijn we allemaal weer heilig, TS heeft aangegeven dat de kinketting te los zat, nou ja, volgende keer wat strakker, opgelost. En inderdaad, ze is geen Z, so what. Als ze voortaan enkel lest met S&T, is dat heus geen ramp. Het is nou eenmaal een mooier plaatje met stang en trens in. Pas geleden had Kiwiko foto's van haar paard, ook met S&T. Daar hoorde je niemand over? Terwijl dat paard helemaal niet meer werd gereden. Technisch gezien moest dat dan toch ook erg zielig zijn, nietwaar?

Stelletje heilige koeien.

TS, probeer wat trotser te zitten, en je hakken uit te drukken. Leuk paard!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 08:57

Mindfields schreef:
Poeh je hebt de stang inderdaad wel erg strak hoor, dat komt niet alleen door je kinketting maar je hebt hem er echt veel te veel bij. Paard is ook duideljk nog niet toe aan verzameling want loopt erg op de voorhand. Ik snap best dat je voor de shoot je s&t erin wilde doen maar dit is toch wel erg jammer. Je hebt een schitterend paard maar het geheel straalt niet en ik blijf me toch storen aan die veel te strakke stang. Zelfs als je kinketting goed zit hoort je stangteugel iets door te hangen, helemaal als je paard ook nog aan het feit moet wennen dat hij twee bitten in zn mond heeft.

Ik hoop wel voor je dat je droom gaat uitkomen met dit paard, en ik denk dat als je meer aan het dragen gaat werken, de voorhand ook minder belast wordt en de arthrose ook minder een probleem zal zijn omdat hij minder op de voorhand loopt.

Dat van die stang is wel bekend inmiddels. En waarom de stang te strak zit heb ik ook uitgelegd.

En over het op zijn achterbeen lopen, dat zit allemaal wel snor en dat kan hij ook wel degelijk. Maar ik rijd vaak 45 minuten, waarvan hij maximaal 20 min naar boven loopt.
Het grootste gedeelte van de foto's zijn dan ook van mijn losrijden, afvloeien of afwerken. Dus niet op achter.
Laatst bijgewerkt door flugeltje op 08-10-09 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 08:59

Utixo schreef:
Jeetje, doe allemaal eens gezellig. Paard loopt beter dan menig paard op bokt.
Wat zijn we allemaal weer heilig, TS heeft aangegeven dat de kinketting te los zat, nou ja, volgende keer wat strakker, opgelost. En inderdaad, ze is geen Z, so what. Als ze voortaan enkel lest met S&T, is dat heus geen ramp. Het is nou eenmaal een mooier plaatje met stang en trens in. Pas geleden had Kiwiko foto's van haar paard, ook met S&T. Daar hoorde je niemand over? Terwijl dat paard helemaal niet meer werd gereden. Technisch gezien moest dat dan toch ook erg zielig zijn, nietwaar?

Stelletje heilige koeien.

TS, probeer wat trotser te zitten, en je hakken uit te drukken. Leuk paard!

Haha dank je !!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 09:08

Ik weet niet wat voor artrose je paard heeft. Maar mijn pony kreeg artrose dat ze 5 was. En is daarna pas in de sport uitgebracht. En heeft het toen nog tot de Z1 dressuur en het M springen gebracht!
Er is dus nog wel degelijk hoop dat je de Z gaat halen hoor.

Verder kan ik me je redenatie goed voorstellen wat betreft de S&T dus dat je dat met de shoot doet geef ik je groot gelijk. Daarnaast moet ik je een compliment geven dat je dat eerst in de les hebt behandeld en er niet zelf mee bent gaan rommelen.

En ik vindt het beeld niet verkeerd hoor. Tuurlijk is je stang te ver door geslagen. Maar je weet zelf ook wat daar de oorzaak van is.

Heel veel succes in de sport met hem. Je komt er wel hoor!!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 09:43

ponyparadijs schreef:
Ik weet niet wat voor artrose je paard heeft. Maar mijn pony kreeg artrose dat ze 5 was. En is daarna pas in de sport uitgebracht. En heeft het toen nog tot de Z1 dressuur en het M springen gebracht!
Er is dus nog wel degelijk hoop dat je de Z gaat halen hoor.

Verder kan ik me je redenatie goed voorstellen wat betreft de S&T dus dat je dat met de shoot doet geef ik je groot gelijk. Daarnaast moet ik je een compliment geven dat je dat eerst in de les hebt behandeld en er niet zelf mee bent gaan rommelen.

En ik vindt het beeld niet verkeerd hoor. Tuurlijk is je stang te ver door geslagen. Maar je weet zelf ook wat daar de oorzaak van is.

Heel veel succes in de sport met hem. Je komt er wel hoor!!

Dank je voor je positieve reactie en het verhaal van je pony geeft me nog meer hoop.

En wat de S&T betreft, over 1 of 2 wedstrijden (volgende maand) ben ik M2 en dan gaan we (in de les) ook beginnen met S&T te rijden, dus zoooooooooooo vroeg ben ik er nou ook weer niet bij, zoals sommige anderen zeggen hier.
En mijn rijden, ik rijd op wedstrijden hele goede punten en wordt heel vaak aangesproken door de jury over mijn nette en vriendelijke rijden, dus bepaalde reacties hier, maak ik me niet zo druk om, ik weet wel beter.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 09:50

En je weet zeker dat je op je volgende wedstrijd dikke punten gaat halen? :o Als je op je M1 debuut nog gediskwalificeerd bent? (ik ben schuldig aan nieuwsgierigheid-> in profielen neuzen :)) ) . Tuurlijk wens ik je veel succes ermee hoor, daar niet van :D

Ik ben zelf begonnen met S&T toen ik M2+6 was, M2 is echt een rotklasse, vergis je daar niet in!

Verder vind ik de ITP foto's een heel ander beeld geven, ik zie ik heel ander paard :oo Echt een mooier is het hoor!!
Kritiekpuntjes weet je zelf nu wel denk ik, daar ga ik ook niet verder op hameren.

Verder vind ik dat dit paard van zichzelf mooie bewegingen heeft, ik zou zeggen ga straks lekker Z starten met een trensje :))

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 10:06

Aranel schreef:
En je weet zeker dat je op je volgende wedstrijd dikke punten gaat halen? :o Als je op je M1 debuut nog gediskwalificeerd bent? (ik ben schuldig aan nieuwsgierigheid-> in profielen neuzen :)) ) . Tuurlijk wens ik je veel succes ermee hoor, daar niet van :D

Ik ben zelf begonnen met S&T toen ik M2+6 was, M2 is echt een rotklasse, vergis je daar niet in!

Verder vind ik de ITP foto's een heel ander beeld geven, ik zie ik heel ander paard :oo Echt een mooier is het hoor!!
Kritiekpuntjes weet je zelf nu wel denk ik, daar ga ik ook niet verder op hameren.

Verder vind ik dat dit paard van zichzelf mooie bewegingen heeft, ik zou zeggen ga straks lekker Z starten met een trensje :))

Ik weet idd zeker dat ik op mijn volgende wedstrijd punten haal, dikke punten is een ander verhaal :D, dat hangt van veel factoren af.
En het M2 is zeker een moeilijke klasse en verwacht ook niet dat dat vanzelf gaat, zie er verschrikkelijk tegenop.
Ik denk zelf dat ik ook wel later ga beginnen om met S&T te rijden hoor, want krijg idd mijn handen al vol in het M2 en dan ook die S&T er nog bij ;( .
En bovendien wil ik het Z denk ik ook wel starten op de trens alleen, maar daar ben ik nog niet helemaal uit, eerst maar is oefenen en dan zien we wel,maar als het in het M2 lukt, moet het in het Z1 zeker lukken :D

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 11:06

Aranel schreef:

Oooh en die diskwalificatie was onterrrecht, het was voor het niet dragen van een frontriem en dat mocht toen nog.
Heeft verder niets met mijn rijden te maken.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:27

Ik snap niet wat de meerwaarde is van het met Stang en Trens rijden. Status? Mooi eruit zien? Of je nu wel of niet in de hogere regionen meerijdt. Als je je paard niet met een gewoon trensbitje kan rijden. Succes met je paard en het rijden. Ziet er op zich niet verkeerd uit.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:32

flugeltje schreef:
aerdenhout1 schreef:
Ben het wel eens met Barmat.
Ontzettend leuk dier dat zo te zien fijn kan bewegen.
Alleen op foto 1 waar de teugels los hangen, zie ik oortjes naar voren.
Op alle andere foto's zie ik geen blij paard.

Als mijn paard met rijden zijn oren naar voren heeft, let hij niet op..
Hij draagt zijn oren altijd zo, oplettendheid is dat..

Ga ik mee akkoord,

Veel mensen denken als de oortjes rechtstaan dat hun paard happy is en dit en dat,
ba neen totaal niet!
Ze zijn gewoon afgeleid en kijken naar wat anders.
Als er eind de piste andere paarden lopen of je rammelt met een doos brokken, logisch dat ze gaan kijken, de oren gaan in de richting dat ze iets horen en interessant vinden waardoor ze minder aandachtig bezig zijn met hun werk.

Op bepaalde foto's lijk je wat streng maar ah... iedereen moet leren ;)
Het is gemakkelijk een ander te beoordelen en veroordelen vanachter je pc.
Het ene paard is ook alweer moeilijker dan het andere en de ene mens voelt een paard makkelijker aan dan het andere en etc...

Alleen vind ik persoonlijk (m'n eigen mening dus schiet me niet af) twee bitten nogal veel in een paard zijn mond.
Als je in de mond kijkt heb je maar een kleine opp.

Verder nog veel succes met je paardje, het is een mooierd! :D

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:16

prachtige foto's en prachtig paard heb je, ik vind dat je trots op je paard moet gaan zitten in ontspanning en met een lach, daar zit jouw grootste uitdaging.
Van spanning gaat je paard niet beter lopen van ontspanning wel. Zelfs bij de laatste foto zie je de spanning die je zelf in je bovenlijf vasthoudt en dat is jammer.
Ik vermoed dat je zelf ook vastzit in de nek en schouderpartij, laat dat eens door een fysio of masseur losmaken, dan stap je heel anders op je paard.
Succes, potentie zat denk ik ;)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 16:01

Prachtig paard, wat een gezever hier. Jammer dat juist met je shoot dat ding verkeerd zit, maar helaas. Succes met je punten en sterkte met de artrose!

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:14

Mooi paard! Ik snap best dat je S&T mooi vindt voor een foto, maar ik snap dan weer niet waarom je in de M2 al gaat oefenen met S&T. Die zou ik er gewoon bijpakken wanneer je al een tijdje Z start en het gevoel krijgt dat het net dat beetje extra kan helpen. Als je je paard goed voor elkaar hebt en je houdt de teugels normaal vast (stang dus iets losser en tussen vingers die minder snel inwerken), dan hoef je dit toch geen weken te oefenen. Of ken ik gewoon alleen maar paarden die normaal reageren op al die bitten in hun mond? Succes en ik hoop dat je nog lang van je paardje kan genieten!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:47

Mooi paard en prachtige foto's.

Ik vind je zit helemaal niet zo beroerd. Naar mijn idee trek je je knieen wat op en zet je jezelf daardoor te ver achterin het zadel, waaruit wat andere problemen voortvloeien maar ik zie op Bokt (en helaas op de eigen videocamera ook) heel wat ergers voorbijkomen.

Succes in het M en Z, ik duim dat je paard in orde blijft want jullie zijn een hele mooie combinatie.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:10

liesje1986 schreef:
Mooi paard! Ik snap best dat je S&T mooi vindt voor een foto, maar ik snap dan weer niet waarom je in de M2 al gaat oefenen met S&T. Die zou ik er gewoon bijpakken wanneer je al een tijdje Z start en het gevoel krijgt dat het net dat beetje extra kan helpen. Als je je paard goed voor elkaar hebt en je houdt de teugels normaal vast (stang dus iets losser en tussen vingers die minder snel inwerken), dan hoef je dit toch geen weken te oefenen. Of ken ik gewoon alleen maar paarden die normaal reageren op al die bitten in hun mond? Succes en ik hoop dat je nog lang van je paardje kan genieten!

Ben ik het niet mee eens. Een paard wat goed M afgericht is, kan al gemakkelijk getraind worden richting het Z! Door met stang en trens te gaan trainen kan je al je hulpen net wat gaan verfijnen en je paard er nog scherper aanzetten. Waarom dit pas erbij pakken als je al een tijd Z start? Er zijn maar zat paarden die een behoorlijke tijd moeten wennen aan al dat nieuwe ijzer in de mond, dus ik vind dat je er ook op tijd mee moet beginnen! Als je wat langer de tijd neemt om het paard eraan te laten wennen dan heb je ook geen kans dat er (on) bewust dingen worden geforceerd!

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:40

MOoi hoor !.. :oo

hoe oud is je paardje ? of heb ik dat gemist :')

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 23:07

@ talented: Ik begrijp je redenatie wel, maar ik vind dat je basis niet in orde is als je in het M al S&T nodig hebt om je hulpen te verfijnen. Een Z proefje is in mijn ogen ook nog wel op een trensje te rijden. Wel zie je bijna iedereen in deze klasse al met S&T rijden, maar volgens mij doet een groot deel dit ook 'omdat het mooi staat'.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 07:55

talented schreef:
liesje1986 schreef:

Ben ik het niet mee eens. Een paard wat goed M afgericht is, kan al gemakkelijk getraind worden richting het Z! Door met stang en trens te gaan trainen kan je al je hulpen net wat gaan verfijnen en je paard er nog scherper aanzetten. Waarom dit pas erbij pakken als je al een tijd Z start? Er zijn maar zat paarden die een behoorlijke tijd moeten wennen aan al dat nieuwe ijzer in de mond, dus ik vind dat je er ook op tijd mee moet beginnen! Als je wat langer de tijd neemt om het paard eraan te laten wennen dan heb je ook geen kans dat er (on) bewust dingen worden geforceerd!

Mijn paard hoeft er zozeer niet aan te wennen, die pakt de S&T eingelijk heel mooi op ( als ik hem goed gebruik), maar ik moet er gewoon erg aan wennen en wil daar rustig de tijd voor nemen. Het is weer een gevoel wat je moet krijgen en zoals op de foto's te zien is dat er nog niet :o .
Momenteel is hij op de trens weer wat minder fijn en ben dus weer even back to basic en komt er al zeker geen S&T in.

Mijn paard is M1, maar ik rijd in mijn training als het effe kan 1 of 2 klasses vooruit, omdat het alemaal nogal hard gaat.
Maar nu in een mindere periode, stap ik ook net zo makkelijk weer wat klasses terug.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 07:57

nanoeh schreef:
MOoi hoor !.. :oo

hoe oud is je paardje ? of heb ik dat gemist :')

Dank je..

Mijn paard is 10 en het is een Immigrant x Jackpot.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:17

toen wij de keuze maakte om de overstap te doen met S&T liet ik mijn lesgever dit doen hij reed er dan mee als ik met men paard reed in de les was het eerst 45 min op trens en de laatse 15 min met S&T was toch voor mij serieus aan passen die twee teugels naar van daar dat ik in een eerder topic sprak over die stukjes leder op ene teugel te laten plaatsen zodat je echt weet op gevoel welk teugel bij welk bit hoort , en iedereen kan hier kafferen op het feit van dat je te streng op je handen werkt , je weet het nu ook en je geeft het ook toe en leren moeten we allemaal en het is nu niet dat je paard daar in protest loopt , alleen als ik je ene tip mag geven let er wel op als je je paard in rijdt of net uit laat bollen, dat je echt je stang teugel door laat hangen dat is veel aangenaper voor je paard

doe zo verder en nog veel gezonde succes volle jaren samen

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 10:31

unlimited1 schreef:
toen wij de keuze maakte om de overstap te doen met S&T liet ik mijn lesgever dit doen hij reed er dan mee als ik met men paard reed in de les was het eerst 45 min op trens en de laatse 15 min met S&T was toch voor mij serieus aan passen die twee teugels naar van daar dat ik in een eerder topic sprak over die stukjes leder op ene teugel te laten plaatsen zodat je echt weet op gevoel welk teugel bij welk bit hoort , en iedereen kan hier kafferen op het feit van dat je te streng op je handen werkt , je weet het nu ook en je geeft het ook toe en leren moeten we allemaal en het is nu niet dat je paard daar in protest loopt , alleen als ik je ene tip mag geven let er wel op als je je paard in rijdt of net uit laat bollen, dat je echt je stang teugel door laat hangen dat is veel aangenaper voor je paard

Dank je..

Ik heb in mijn les ervoor idd ook eerst op de trens gereden en het laatste kwartier met S&T en dat wil ik in de toekomst ook zo wel blijven doen in het begin.
Ik wilde voor de shoot teugels kopen met passantjes, maar helaas is me dat qua tijd niet gelukt. Volgende maand ben ik jarig en weet ik dus wat ik kan vragen *D
Verder heb ik de stang ook niet nodig, want hij is super fijn op de trens (momenteel iets minder). Maar bij goed gebruik kun je er net even iets fijner mee werken en dat vind ik wel heel fijn.
In de toekomst ga ik kijken of ik uberhaupt wel met S&T ga starten, maar wil er wel graag mee leren rijden, ik vind het nog kleiner rijden wel erg fijn.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:37

flugeltje schreef:
unlimited1 schreef:

Dank je..

Ik heb in mijn les ervoor idd ook eerst op de trens gereden en het laatste kwartier met S&T en dat wil ik in de toekomst ook zo wel blijven doen in het begin.
Ik wilde voor de shoot teugels kopen met passantjes, maar helaas is me dat qua tijd niet gelukt. Volgende maand ben ik jarig en weet ik dus wat ik kan vragen *D
Verder heb ik de stang ook niet nodig, want hij is super fijn op de trens (momenteel iets minder). Maar bij goed gebruik kun je er net even iets fijner mee werken en dat vind ik wel heel fijn.
In de toekomst ga ik kijken of ik uberhaupt wel met S&T ga starten, maar wil er wel graag mee leren rijden, ik vind het nog kleiner rijden wel erg fijn.
hehe je hoeft me niet te bedanken hoor begrijp wat je mee maakt. ga gewoon met je bestaande teugel naar een schoenmaker of zadelmaker die kan dat wel op laten naaien voor je is netjes en kost bijna niks

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:55

Ik zie ook niet het nut van s&t, oke ziet er mooi uit, maar stel je haalt het niet, dan heb je foto's daarvan terwijl het eigenlijk "nep" is. Ik vind het mooier als iemand zijn paard goed rijdt op een trens dan half op s&t :) Maar dat is eigen keuze.

Over de ontspannen oortjes val ik wel. Op maar twee foto's zie ik ontspannen oortjes. Dat is de negende foto en de laatste, daar hangen de oortjes. Op de andere foto's houdt hij zijn oren strak naar achteren, dat kan geen ontspannenheid zijn. Je ziet duidelijk verschil tussen deze foto's en de anderen.

Maar goed, succes verder en hopelijk komt het "goed" met de artrose, helaas heb ik andere ervaringen.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 19:10

Nou vandaag weer even een terugval en hij liep weer niet rad. 21 okt. komt Arthur weer een foto maken en dan gaat er waarschijnlijk toch een definitief besluit komen.
Ben ik toch heeeeeel blij dat ik deze foto's heb...