zuidlaardermarkt 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Viet

Re: zuidlaardermarkt 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:49

Ik ga ook weer heen. Niet om iets te kopen, maar gewoon even rond kijken. Waarschijnlijk in een keer door vanuit de nacht :D

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:05

Ik ga dit jaar ook weer heen :D
Als het maar niet weer regent. Ik heb zelf ook mijn pony te koop staan, maar zou daar niet heen gaan. Ik denk dat ze echt zou flippen alleen al als ze de kermis ziet :+
maar er is altijd wel een gezellige sfeer ja!

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:09

ik vind alleen de nacht mooi. maar die markt is soms niet leuk mee
2 jaar geleden werdt er gewoon een shetland veulen aan de staart mee gesleurt over de grond.! nou sorry toen heb ik er ook wat van gezecht en dan kijken ze je aan van hou jij je toch stil mens.

en een dronken jongen die een pony koopt voor 20 euro :( te erg hoor>! hij wist niet wat die er mee moest. dat arme beest werdt overal mee heen genomen.

....er zijn gelukkig ook nog goeie mensen hoor die er tussen staan maar goed soms :(

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:12

ben er nog nooit geweest , maar wil wel graag gaan kijken, ik hoop dat ik mijn portemonnee dicht kan houden daar en niet met een trailer vol kleine schattige pony'tjes thuiskom *D , las ik dat goed? moet je er dan al tegen half 6 's morgens zijn?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:17

Ik zat net te denken er eens heen te gaan, maar mijn dochter (die vorig jaar met iemand anders is geweest) wil absoluut niet mee. Die vind er niks aan, een boel sneue paarden bij elkaar zegt ze. Terwijl ze anders niet bij paarden is weg te slaan :+
Ze denkt dat er vorig jaar voor haar ogen een paard is doodgegaan, of dat echt zo is weet ik niet aangezien ik er niet bij was.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:20

Ik ga dit jaar ook weer. :)
Alleen om te kijken. Vorig jaar wel een shetter gekocht maar dit jaar ga ik niks kopen! :D
Ik neem m'n beurs gewoon niet mee :Y)

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 14:04

Oeh, daar is ook overheerlijke chocola. :+:

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:14

Ik denk dat ik wel ga....maar niet om te kopen of te verkopen :)

*gaat morgen meteen ff vrij vragen ;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:01

volgens mij gaat niemand om te kopen :D

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 19:00

Nee idd. Ik zou ook nooit als ik ooit een pony krijg die op de zuidlarenmarkt verkopen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:01

een paar jaar geleden heeft een kennisje een appaloosa merrieveulentje gekocht op de zuidlaardermarkt, ze is er dit jaar(nu 3 jaar oud) voor het eerst mee naar de NMPRS merriekeuring geweest , 2e premie behaald, één dag later bij NAS gekeurd, eerste premie, én stamboekopname!! het is dus niet allemaal meuk wat er verkocht word, ;)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:59

Is wel uitzondering dit hoor, de friese hengst Jochem komt ook van de zuidlaren markt af (kwam is nu overleden, was kampioen 1983)maar kom op zeg staat alleen maar verdriet en ellende, lopen niet voor niets slachttransporten uit Italie rond.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 23:19

Er staat niet alleen maar verdriet en ellende, waar haal je die "wijsheid" vandaan?

Het is geloof ik de grootste paardenmarkt in Europa en er staat voor elk wat wils. Ook behoorlijk dure paarden. En tig shetjes. Ik weet niet waarom die zoveel gefokt worden maar blijkbaar loont het.

Ik woon in Zuidlaren maar ben vorig jaar niet gegaan vanwege het slechte weer. Ik was ook niet van plan iets te kopen. Ik ga erheen voor de sfeer maar ben wel een goed-weer mens. De gemeente gaat zorgen voor hooi en water, heel goed initiatief.

Verder vind ik dat mensen niet met kinderwagentjes en honden vlak achter de paarden langs moeten lopen. Er wordt ook met paarden gedraafd door de mensenmassa heen, soms toch best eng. Een speciale rijbaan op de brink zou beter zijn. Paarden willen nu ook wel eens uitglijden op de straat vanwege de mest of nattigheid.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 09:08

D'r staan zeker mooie pony's! Dat zeg ik ook niet,
ik bedoel; als ik ooit een pony krijg, en die moet verkocht worden, zal ik 'm nooit verkopen op het zuidlaremarkt.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:39

nee ik zou ook nooit mijn paardjes(als ik wat te koop had) daar gaan verkopen, maar da's wat anders, ik ben er nog nooit geweest en het lijkt me een heel spektakel, dus ga ik kijken, met in mijn achterhoofd, ALS ik daar nou net een perfect(voor mij) appaloosa merrietje vind, die misschien wel meeneem :(:)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:44

Zijn er ook mensen hier die wel eens andere ponymarkten hebben bezocht? Ben benieuwd of het daar nou zo anders aan toe gaat dan in Zuidlaren... want het lijkt wel of je alleen over de Zuidlaardermarkt hoort dat het zielig is, dit is de enige markt waar ik ben geweest.

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:28

Ik hoor vaak 'hoe slecht het er aan toe gaat' maar dit valt best mee.
Tuurlijk, er zijn een aantal van die handelaren die het weer een beetje verpesten maar
over het goede hoor je nooit iets..
er gaat meer goed dan fout daar, geloof mij ;)

De paarden zagen er vorig jaar goed uit, alleen zagen we dus wel
een paar van die knapen met 10/15 shetlanders die ze aan elkaar hadden gebonden met touwen, aan hun halsters.

Dan kun je wel raden dat het fout gaat, de pony's struikelden erover, raakten erin verstrikt, en die jongens maar blijven opjagen over het terrein..

Het doet ze echt totaal niets dat al die mensen staan te kijken. Mn moeder werd echt heeeeeel kwaad en zei er iets van, en toen keek ie echt zo van; doe ik iets fout dan?

Ze hebben er totaal geen verstand van. Maargoed, dit is dus één geval, en hoeveel goede gevallen zijn er? Juist ja, alles. Behalve die ene dus.

Het enigste wat ik wel zielig vind is dat die paarden met wandelstokken worden geprikt om opzij te gaan,

en ik vind het gevaarlijk dat die mannen met de paarden gewoon dwars door de mensenmassa draven met de paarden.

Verder is het leuk om de mensen daar te zien onderhandelen :) En om te kijken natuurlijk.

Vorig jaar niet één zielig geval gezien! :n

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:22

Ik ga ook weer heen.
En misschien wel wat om te kopen :D
Vorig jaar hebben we mijn eerste pony daar ook weg een hartstikke lieve en knappe new forest merrie.
En ook heeeel erg mak nergens bang voor.

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:23

ik wil ook graag heen.
maar ben bang dat ik iets zieligs mee naar huis moet nemen ..
wat niet kan haha

Gizsmootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:33

Ik ga ook weer. Gaan elk jaar is vaste prik.
Twee jaar geleden mijn shet merrietje daar gekocht en was absoluut geen miskoop :D

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:06

Leuk!! Wij gaan ook heen...
Lijkt me wel moeilijk om te bepalen of het paard/pony in orde is..
voor het zelfde geld lijkt het een gezond dier, maar blijkt het toch ziek te zijn..

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:59

Tja.. paar keer laten draven, stethoscoop mee.. keer op de volte, buigproefje, kom je een heel eind :D
eventueel weet ik nog wel iemand met mobiele rontgen apparatuur.

nee gekheid, is toch n beetje op het oog op de pony markt, maarja, voor zulke prijzen...

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 00:04

Oeh, dat is in de herfstvakantie! :)

Ik ga altijd graag naar die markt, hoewel ik het altijd heel zielig vind (is niet zielig enzo, weet ik best, maar dat vindt deze overjarige penny stiekem wel }:0 ). Als ik niet te kapot ben van de grote schoolreis (een volle week Polen met 90 pubers :)) ) gaan we in de vakantie een weekje weg, anders ben ik in Zuidlaren (met flinke wallen dan).

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 00:33

Ik ben ook van de party, vaste prik.

Vorig jaar hebben we twee knappe veulens mee genomen, dit lijken leuke sportpaarden te gaan worden.

Goed initiatief van de gemeente om hooi en water te plaatsen.
Die mannetjes met hun stokken mogen ze van mij ook wel achterwege laten, maar ook dat is iets van vroeger volgens mij.
(Zijn vaak oude mannetjes)
Vorig jaar hadden ze speciale banen waar de paarden voorgeleid konden worden, ook goed ínitiatie.
Helaas zag ik nog wel een paar handelaren hun paarden gewoon door de massa mensen heen laten draven.
Niet alleen gevaarlijk lijkt mij, maar het paard kan zich dan toch nooit lekker laten zien. Maar ja wie ben ik hé.

Verder heb ik de laatste jaren op de markt zelf geen rare dingen gezien, vorig jaar stond er aan de rand van de markt wel een paard die zijn knie behoorlijk verwond had, maar dit paard mocht dan de markt ook absoluut niet op.

Ik heb er iig weer zin in.

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 07:15

Ben het met regallie eens.
Klopt, ze hadden een speciale monsterbaan maar die
werd niet echt goed gebruikt vond ik. En die mannetjes,
tsja die zijn er nog steeds ;)