Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
IsabelvS schreef:Brainless schreef:De meeste manegeruiters weten niet beter!
Ga maar is bij een gemiddelde springles kijken op woensdag middag.
dikke bs. want bij ons op de manege kan je aparte springlessen nemen, daarin wordt eerst aan verlichte zit gewerkt bv met knoop in de teugel en handen in de zij. Daarna balkjes en springen en bij beginners lopen sowieso de wat betere spring paarden mee.
Ik vind dat je meer verlichte zit moet doen en niet in je beugels 'staan'!
en die opmerkingen zijn omdat ze in een ander topic zegt dat ze levade (ofzo) rijdt ed en dat zien we zo niet gebeuren
Heb je recente foto's? maak anders een nieuw topic!!!!!!

)Berdien schreef:Moderatoropmerking:Foto's in link mogen, links naar online albums zoals mijnalbum niet.
Daarnaast wil ik jullie graag verzoeken om te denken aan de manier waarop je commentaar geeft. Rijtechnisch commentaar geven is natuurlijk toegestaan, maar doe dit wel opbouwend.
Een discussie over wanneer de foto's wel of niet zijn gemaakt lijkt me niet relevant.
Brainless schreef:Wat ik helaas vaak mis op de manege (kan TS niets aan doen!!) is dat ze niet eerst een onafhankelijke verlichte zit wordt aangeleerd.
"vrogger" moesten we hele rondjes in verlichte zit zitten (ook met losse handen), voordat je er maar bij een sprong in de buurt mocht komen. Daarna veel balkjes draven, daarna galloperend. En dan mocht je eindelijk eens een kruisje van 30cm springen.
IsabelvS schreef:Brainless schreef:Gefeliciteerd, dan heb jij 1 van de betere maneges gevonden.
Dank je.
of was het sarcastisch???
MelanieB schreef:Nee dit is idd geen 5 maanden geleden, heb 1 vd foto's even opgeslagen en de eigenschappen bekeken,
De foto is gemaakt op 30-06-2009 om 19:14 met een Nikon D90.
Verder ga ik geen commentaar geven want is al gedaan.Hoop dat het al wat verbeterd is en er gauw een topic komt met betere foto's
. maar open een nieuw topic met nieuwe foto's!!!!!! Equidea schreef:Jeetje ga nu niet allemaal dat meisje lopen afblaffen. Iedereen moet ooit leren rijden, en niet elke manege kijkt even goed naar het paardenwelzijn.
@TS, ik vind je heel leuk rijden!, volgende keer wat meer meegeven met de sprong en dan komt het vast helemaal goed
. IsabelvS schreef:Equidea schreef:Jeetje ga nu niet allemaal dat meisje lopen afblaffen. Iedereen moet ooit leren rijden, en niet elke manege kijkt even goed naar het paardenwelzijn.
@TS, ik vind je heel leuk rijden!, volgende keer wat meer meegeven met de sprong en dan komt het vast helemaal goed
ja maar ze heeft in een ander topic gezegd dat ze iets doet van steigeren enzo (ben het woord kwijt) dus ik zeg (niet banketstaaf bedoeld) dat je wsl niet in 5 maanden als je eerst gewoon als beginner rijdt dat niet kan.
Ze heeft deze overgenomen. Equidea schreef:Dan is het nog niet netjes om zo uit te vallen tegen iemand.
Je verlaagt jezelf dan naar een lager niveau dan de TS.
En goed, iedereen mag dromen toch? Toen ik jong was wilde ik altijd graag een hengst hebben, maar of dat toen een goed idee geweest was
_Sannee schreef:Equidea schreef:Dan is het nog niet netjes om zo uit te vallen tegen iemand.
Je verlaagt jezelf dan naar een lager niveau dan de TS.
En goed, iedereen mag dromen toch? Toen ik jong was wilde ik altijd graag een hengst hebben, maar of dat toen een goed idee geweest was
Je hebt het nu niet tegen mij of wel ? Ik val zeker niet uit naar Ts.

stef schreef:oh echt, bokt ten voete uit.
Nee, de foto's zijn niet perfect. Nee, ze gaat niet perfect met het paard mee, maar owhjee wat wordt dit dier zwaar mishandeld
Ik had er persoonlijk niet voor gekozen om deze foto's te plaatsen, maar dat is misschien omdat ik de bokkers (en hun reacties) wat langer ken dan vandaag.
Maar goed, we zijn tenslotte allemaal als anky's begonnen en rijden dus automatisch ook zo. Dergelijke fouten als TS hebben we met zijn allen natuurlijk nooit gemaakt, want we rijden met zijn allen natuurlijk perfect, en dat is een goed excuus om TS maar gelijk af te branden...
Ik vermoed dat het paard in kwestie (ook gezien de naam) trouwens een afstammeling van Schalkhaar is? Is een kopie van een paard wat wij op stal hebben
TS: blijf zeker lekker lessen, je weet wat je verbeterpunten zijn, en daar valt aan te werken, heb je iig wat te doen