het allerbeste dressuur paard ooit! (grappig)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:41

mooie meid, mooie knol, mooie combi!

geweldige foto's!

edit: de tranen springen me in de ogen bij die laatste foto in je profiel, wat mooi zeg!
is ze al drachtig van Tietse trouwens? mijn vriendin verwacht een Willem ;)

Munnie

Re: het allerbeste dressuur paard ooit! (grappig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:55

Wat een super leuke foto's! Snap wel dat jou paard zich rond trekt met deze bewegingen.

Ik wil wel meer zien!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:01

haha wat geweldig _O-
ik lig helemaal dubel hier :')

en wat heb jij een prachtige houding :~ *jaloers* :P

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:02

hey Eva!
wat leuk :D
ze is lekker lenig, trots op wezen joh! gaat alles weer goed met dr? 8-)
ze loopt wel mooi, en tsja, die knie-actie :+
je zit er errug mooi op :P

ps. spreek jij cindy nog wel eens??

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:30

Wat een supermooi paard heb je zeg, echt geweldig! haha, hoe krijgt ze het voor elkaar zeg, om haar benen zover omhoog te gooien! En met 4 beentjes de lucht in, wat een supermoment om de foto precies te nemen dan!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 15:22

Ik vind het geen fijn beeld om naar te kijken :n
Ik snap dat je al dat soort trucjes leuk vind om te doen, maar ik zie je persoonlijk toch liever even een stapje terug doen in de basis! Je ziet dat het een fijn dier is, werkwillig, leergierig, is op jou gericht... wees daar zuinig op!!
Veel succes verder met je knappe merrie!

wendy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 16:44

Super grappige foto's zeg! Wou dat die van mij eens wat feller reageerde! Zo als die van jou hoeft ook niet,maar leuke merrie!!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 16:50

1 woord WOUUWW :))

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:22

Knap paard!
En super hoe hij dei spaanse pas in draf ook doet :D

De laatste foto's vind ik erg lief van jullie :o

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:35

Wauw wat zijn jullie een super leuk stel! Echt vriendjes voor het leven!!

Een paard met humor! Daar hou ik van! :D

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:45

Haha, GEWELDIG!! :D Prachtige merrie overigens!! :j
Nu nog leren halslengte te krijgen en dan is het plaatje af! :D
Lol straalt er vanaf, ja..echt leuk dit! Mooie foto's ook op het eind dat zo relaxed op hem ligt.

moniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:55

knap hoor lig in een deuk hier ,en knappe houding ook ,ik moet daar nog ferm op oefenen op zo een houding ,

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:02

foto 4,5,6,7 vind ik toch echt niet zo fijn hoor.. Snap niet dat iedereen dit he-le-ma-al geweldig vindt.. Als het een onbekend meisje op een haflinger was geweest dan was het ahhh,zielig blabla.. En nu is het opeens schitterend? Snap hem even niet.. Bokt is afentoe een beetje vaag.

Ik vind geen 1 paard schitterend met zijn neus op zijn borst.. Maar dat zal wel aan mij liggen.. Ookal is het spaanse draf of weet ik veel,ik zie wel gewoon contact en foto's waar hij zijn borst kan aantikken met zijn neus.

Ik vind het een fantastisch mooi paard en de 1e foto ( en die van de VD) echt heel mooi en gaaf en wil verder ook niet je topic verpesten maar ik zie er de lol gewoon niet helemaal van in.

_Amandaaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:35

Wat eeeen super gaaaf & gewldig stel zijn jullie met elkaaaaaar,!!
jullie zijn geweldig samen :D

alleen wat egt jammer is .
is dat hij wat ongemakkelijk loopt en ver agter de lood lijn loopt
soms gewoon te ver dat hij in de krul loopt.!
daar zal ik eerst maaaar is goed aan gaaaan werken.!:)
& dat is ook fijner voor een paard ;)
maaar vedder egt gewedlig !
& een nette houding :)

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:54

Nessah schreef:
Als het een onbekend meisje op een haflinger was geweest dan was het ahhh,zielig blabla.. En nu is het opeens schitterend?
Ik vind geen 1 paard schitterend met zijn neus op zijn borst..

Is deze persoon bekend dan? Ik ken haar niet en heb ook gereageerd dat ik het mooi vind.
Friezen lopen sowieso vaak heel erg opgekruld. Voor de dressuur wil men graag dat ze zich wat langer maken in het lijf. Dit zijn trucjes/kunstjes of wat je ook maar wilt.
Ik kan mijn benen nog nét in mijn nek leggen (op den duur wordt je toch ouder he haha) maar een turnster kan een heleboel idiote dingen met haar lijf. Dat vind ik toch ook niet zielig.
Kwestie van lenigheid. Een paard dat zo in de bespiering zit en glimt, is niet ongelukkig volgens mij ..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:59

Ik heb het woord ongelukkig ook helemaal niet in mijn mond genomen :)
Persoonlijk vind ik een paard in de krul, hoe lening dan ook, geen fantastisch ( zoals de mensen hier zeggen) beeld en vind ik foto 1 heel mooi beeld.
Dus omdat een turnster of lening paard veel dingen kan moet je daar maar gebruik van maken? Voor sommige dingen wel en voor anderen dingen niet.. Zo als op de foto's zou ik het persoonlijk niet gebruiken. Maar daarom zeg ik nog niet dat het paard ongelukkig is? Paard ziet er tiptop uit, ik gaf mijn opmerking meer omdat er normaal van alles wordt geroepen als een paard maar iets te diep loopt en nu is het weer schitterend.. Ik snapte de logica niet, that's all :)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:07

Citaat:
maar een turnster kan een heleboel idiote dingen met haar lijf. Dat vind ik toch ook niet zielig.

(Even voor de duidelijkheid, ik vind de foto's écht vet! Dus neem hier niet van aan dat ik hiertegen ben ofzo! :n )
Een turnster heeft een hele andere bouw dan een paard, he ;) Een mensenlichaam is zó veelzijdig, in feite is een
paard niet gebouwd in deze houding te lopen. Maar, de manier van beenactie maakt 't paard ook zo opgekrult hoor ;)
Rollkur zoals sommige het misschien zien is weer in een andere zin :j

Nogmaals mijn complimenten ik vind het erg leuk om te zien! :J

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:10

Ja. Ik snap je wel. Ben het met je eens. Maar toch bepaalde dingen kan het ene paard wel en het andere niet omdat ie gewoon simpelweg leniger is. Vandaar even een vergelijking gezocht.... 8)7 En een fries is wat omhoog en 'gekruld' gebouwd waardoor dat hele ronde (wat mij betreft) totaal niet stoort....

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:12

Bolzak23 schreef:
Ja. Ik snap je wel. Ben het met je eens. Maar toch bepaalde dingen kan het ene paard wel en het andere niet omdat ie gewoon simpelweg leniger is. Vandaar even een vergelijking gezocht.... 8)7 En een fries is wat omhoog en 'gekruld' gebouwd waardoor dat hele ronde (wat mij betreft) totaal niet stoort....

Jep, Friezen zijn toch gefokt om statig te showen lijkt me dan hé, ik stoor me erniet aan omdat de TS
ook duidelijk zegt dat ze dit niet bewust van d'r paard vraagt. De Spaanse Draf tijdens het dressuurmatig
rijden heeft vaak dit effect!, en ik stoor me d'r ook niet ergerlijk aan :D

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:14

Nessah schreef:
ik gaf mijn opmerking meer omdat er normaal van alles wordt geroepen als een paard maar iets te diep loopt en nu is het weer schitterend..

Dat klopt. Ik vind het meestal ook ergerlijk als er een rijdt met een sterrekijker dat iedereen roept 'wat goed dat je hem niet aan de teugel rijdt' (weer een voorbeeld hoor _O- ben niet zo goed in voorbeelden bedenken ). Want daarvan krijgt een paard eerder last van zijn rug dan dat ie gewoon lekker lang en rond mag lopen.

Maar dat was even off topic geloof ik dus terug naar de fries... Ik blijf het cool vinden

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:15

Iemand van bokt ( volgens mij mag je niet zomaar namen geven) heeft ook een paard die spaanse draf kan, maar dan gaat die neus er toch echt niet zover in.. Dus dat is een beetje kul.

Neemt niet weg dat ik het zielig vind ofzo, want dat vind ik niet.. Zelf zou ik alleen niet de foto's als prachtig willen noemen.. Maar ach, meningen verschillen en dat is maar goed ook :)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:31

vind foto 1 best netjes hoor!

overdrijven vindt hij inderdaad leuk! levert hele leuke plaatjes op zeker weten!

zou het alleen niet te vaak doen,,is niet een hele fijne houding lijtk me :)

maar echt een heel mooie fries en als je serieus rijdt ziet het er keurig uit ( foto 1)

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 18:54

bedankt voor alle reacties!!

Op wat negatieve reacties, als ik dit aan mijn paard vraag met een halster of iets, dan gaat ze ook zo met haar hoofd zodat ze alle kracht zo omhoog kan gooien. Dus ik vraag haar apsoluut niet om zo te lopen.

@ jolijn: ja ik spreek cindy zo af en toe nog wel eens.

@ Yoyo: willemijn is nog niet drachtig, ik heb toch besloten dat ik eerst nog lekker van haar wil genieten en ik haar over een paar jaar pas ga laten insemineren! Ben heel blij dat die foto's toch iets speciaals over brengen, want ik kan ook alles met mijn paard doen, maar als iemand anders iets aan haar vraagt doet ze het echt niet, en ze is dan ook snel bang!

nogmaals voor iedereen bedankt voor de reacties :D

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 18:55

_Amandaaa__ schreef:
Wat eeeen super gaaaf & gewldig stel zijn jullie met elkaaaaaar,!!
jullie zijn geweldig samen :D

alleen wat egt jammer is .
is dat hij wat ongemakkelijk loopt en ver agter de lood lijn loopt
soms gewoon te ver dat hij in de krul loopt.!
daar zal ik eerst maaaar is goed aan gaaaan werken.!:)
& dat is ook fijner voor een paard ;)
maaar vedder egt gewedlig !
& een nette houding :)

als je verder kijkt dan alleen de foto's, staat er ook duidelijk geschreven waarom ze zo diep loopt ;)

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 18:57

drupke schreef:
hilarisch......!!!! vertel hoe je dat doet met dat achterbeen.....wil ik ook!!!!!!!!haha

eigelijk heb ik geen idee, ze kon het aan de hand al, maar als ze nu entoustiast wordt doet ze het ook nog wel is onder het rijden! :+
(alleen als ik dr zo oppep en die dingen vraag hoor)

voor de mensen die denken huh loopt dit paard echt altijd zo, ik geef haar echt duidelijk een commando, en dan doet ze het echt alleen. ze kan dus ook gewoon normaal stappen draven en galoperen