Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yeyo schreef:Dat slaat al helemaal nergens op, punt 1 zie ik geen maanlicht, punt 2 kijk ik echt wel verder.
maar om nou meteen tekeer te gaan dat dat paard niet mag steigeren en te zeggen dat ze er niet trots op hoeft te zijn, dat vind ik echt volkomen belachelijk.
tuurlijk is het niet verstandig om het paard te laten steigeren, het is ook niet verstandig om door rood te fietsen.
ze zegt toch zelf dat ze het niet altijd doet?
pfffffffff al die ophef over een stomme (mooie) foto.

KiWiKo schreef:heb je enig idee wat zo een rit met een paard doet? waarschijnlijk niet...........
en dan heb ik het niet eens over het steigeren.........
sorrie............. maar IK vind je echt nu niet goed bezig, op geen enkele manier...... Ik vind het een trieste zaak......... paard meenemen op buitenrit si meer dan goed, maar dat steiger gebeuren is het helemaal niet..........
en daarnaast vind ik dat je pas op buitenrit kan als alle knoppen bevestigd zijn, en dan ben je toch echt een maand of 2 onderweg....... dit paard is 3, op welke leeftijd zadelmak gemaakt, ruitermak gemaakt en bevestigd in die dingen.......
sorrie............. kan het even niet plaatsen, wellicht kan jij het weerleggen, dat hoop ik
Meetje22 schreef:KiWiKo schreef:heb je enig idee wat zo een rit met een paard doet? waarschijnlijk niet...........
en dan heb ik het niet eens over het steigeren.........
sorrie............. maar IK vind je echt nu niet goed bezig, op geen enkele manier...... Ik vind het een trieste zaak......... paard meenemen op buitenrit si meer dan goed, maar dat steiger gebeuren is het helemaal niet..........
en daarnaast vind ik dat je pas op buitenrit kan als alle knoppen bevestigd zijn, en dan ben je toch echt een maand of 2 onderweg....... dit paard is 3, op welke leeftijd zadelmak gemaakt, ruitermak gemaakt en bevestigd in die dingen.......
sorrie............. kan het even niet plaatsen, wellicht kan jij het weerleggen, dat hoop ik
Welke knoppen zijn volgens jou niet bevestigd?
Paard loopt feilloos een B proef dus de beginnende knoppen zitten er allemaal op.
Of mag een paard pas mee het strand op als ie travers,wijken,contragalop en ga zo maar door kan?
Nee Kim, ben het vaak met je eens maar nu geef je een mening die niet klopt want je kent het paard in kwestie niet evenals zijn kunnen en laten.
Dat je het niet eens bent met het steigeren kan ik me indenken,maar dat is mijn keus.
Maar dat ik niet trots mag zijn op dit dier is natuurlijk kul en slaat nergens op.
Meetje22 schreef:Yeyo schreef:Meetje, waar ga je naar het strand dan???
Wij gaan altijd naar Noordwijk.
Fijn duingebied om doorheen te rijden en natuurlijk een fijn strand.
En ook belangrijk,je kunt er je trailer goed kwijt.

smurffie schreef:Je kan beter bij katwijk gaan, noordwijk is het namelijk verboden nu daar![]()
Vanaf katwijk bij manege jonker, kan je alleen niet door duin terug want is ook verboden, boete is 60 euro per persoon...

KiWiKo schreef:\
Ik vind dat als je een jong dier zo uitdaagt dat je niet goed bezig bent....
en ik vind ook dat als je trots bent op dat steigeren je ook niet goed bezig bent......
laat ik het anders zeggen, als ik jou als lesklant had gehad,.............. dan had je het even ernstig moeilijk gehad

Ikima schreef:Wat maakt iedereen zich weer druk. Hebben jullie nooit spelende ruinen in de wei bezig gezien? Ik ken er die regelmatig op hun achterbenen staan, dat zou dus ook niet mogen want dat is slecht voor de benen.
Ik neem aan dat ts dit niet dagelijks doet maar slechts een enkele keer zoals voor deze foto's.
Wat een 3-jarige betreft, natuurlijk is het beter om een paard tot zijn 5e of 6e paard te laten, eigenlijk tot zijn 8ste want dan is hij pas uitgegroeid.
Als een 3-jarige onder het zadel gaat dan gaat hij heus niet vroegtijdig dood aan slijtage als er 3-4 x per week een half uur met beleid op gereden wordt. Zo'n strandrit is alleen maar goed, dan denk ik voornamelijk aan het zeewater voor de benen en het lopen op de vloedlijn.
Mijn 1ste paard was een volbloed en is met 2,5 jaar zadelmak gemaakt, toen ik haar kocht heeft ze nog een half jaar weidegang gehad maar met 3 jaar werd ze bereden, paard is 18 geworden en is niet doodgegaan aan slijtage.
Mijn huidige paard is 19 jaar en als 3-jarige zadelmak gemaakt en is ook nog niet versleten.