Bo 3 jaar op het strand, mooie steigerfoto's !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:17

gut............... wat ziet een groot deel van de bokers niet verder dan steigerfoto's bij maanlicht...........

biijzonder............

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:18

Super foto's.
Wat een braaf paard voor zijn leeftijd. Ziet er allemaal heel ontspannen uit. Geniet er van samen!

Yeyo

Re: Bo 3 jaar op het strand, mooie steigerfoto's !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:22

Dat slaat al helemaal nergens op, punt 1 zie ik geen maanlicht, punt 2 kijk ik echt wel verder.
maar om nou meteen tekeer te gaan dat dat paard niet mag steigeren en te zeggen dat ze er niet trots op hoeft te zijn, dat vind ik echt volkomen belachelijk.

tuurlijk is het niet verstandig om het paard te laten steigeren, het is ook niet verstandig om door rood te fietsen.
ze zegt toch zelf dat ze het niet altijd doet?

pfffffffff al die ophef over een stomme (mooie) foto.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:26

Yeyo schreef:
Dat slaat al helemaal nergens op, punt 1 zie ik geen maanlicht, punt 2 kijk ik echt wel verder.
maar om nou meteen tekeer te gaan dat dat paard niet mag steigeren en te zeggen dat ze er niet trots op hoeft te zijn, dat vind ik echt volkomen belachelijk.

tuurlijk is het niet verstandig om het paard te laten steigeren, het is ook niet verstandig om door rood te fietsen.
ze zegt toch zelf dat ze het niet altijd doet?

pfffffffff al die ophef over een stomme (mooie) foto.

tuurlijk slaat het nergens op :D

ik zeg alleen dat ik geen steigeren wil bij een jonkie..........

en ik daar zeker niet trots op zou ziijn...........

geweldige foto's hoor absoluut............ bij mensen die nul comma niks van paarden en hun beleveingen begrijpen......

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:28

ik wil helemaal geen steiger bij een paard. :+
jonge paard op strand is niet goed zelfde als jonge honden moet je ook niet doen :Y)

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 20:32

KiWiKo schreef:
heb je enig idee wat zo een rit met een paard doet? waarschijnlijk niet...........

en dan heb ik het niet eens over het steigeren.........

sorrie............. maar IK vind je echt nu niet goed bezig, op geen enkele manier...... Ik vind het een trieste zaak......... paard meenemen op buitenrit si meer dan goed, maar dat steiger gebeuren is het helemaal niet..........

en daarnaast vind ik dat je pas op buitenrit kan als alle knoppen bevestigd zijn, en dan ben je toch echt een maand of 2 onderweg....... dit paard is 3, op welke leeftijd zadelmak gemaakt, ruitermak gemaakt en bevestigd in die dingen.......

sorrie............. kan het even niet plaatsen, wellicht kan jij het weerleggen, dat hoop ik

Welke knoppen zijn volgens jou niet bevestigd?
Paard loopt feilloos een B proef dus de beginnende knoppen zitten er allemaal op.
Of mag een paard pas mee het strand op als ie travers,wijken,contragalop en ga zo maar door kan?
Nee Kim, ben het vaak met je eens maar nu geef je een mening die niet klopt want je kent het paard in kwestie niet evenals zijn kunnen en laten.
Dat je het niet eens bent met het steigeren kan ik me indenken,maar dat is mijn keus.
Maar dat ik niet trots mag zijn op dit dier is natuurlijk kul en slaat nergens op.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:33

wanneer is het paard dan ingereden als hij al een b proef kan lopen.en hoe vaak word er dan op gereden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:41

Meetje22 schreef:
KiWiKo schreef:
heb je enig idee wat zo een rit met een paard doet? waarschijnlijk niet...........

en dan heb ik het niet eens over het steigeren.........

sorrie............. maar IK vind je echt nu niet goed bezig, op geen enkele manier...... Ik vind het een trieste zaak......... paard meenemen op buitenrit si meer dan goed, maar dat steiger gebeuren is het helemaal niet..........

en daarnaast vind ik dat je pas op buitenrit kan als alle knoppen bevestigd zijn, en dan ben je toch echt een maand of 2 onderweg....... dit paard is 3, op welke leeftijd zadelmak gemaakt, ruitermak gemaakt en bevestigd in die dingen.......

sorrie............. kan het even niet plaatsen, wellicht kan jij het weerleggen, dat hoop ik

Welke knoppen zijn volgens jou niet bevestigd?
Paard loopt feilloos een B proef dus de beginnende knoppen zitten er allemaal op.
Of mag een paard pas mee het strand op als ie travers,wijken,contragalop en ga zo maar door kan?
Nee Kim, ben het vaak met je eens maar nu geef je een mening die niet klopt want je kent het paard in kwestie niet evenals zijn kunnen en laten.
Dat je het niet eens bent met het steigeren kan ik me indenken,maar dat is mijn keus.
Maar dat ik niet trots mag zijn op dit dier is natuurlijk kul en slaat nergens op.

\
Ik vind dat als je een jong dier zo uitdaagt dat je niet goed bezig bent....

en ik vind ook dat als je trots bent op dat steigeren je ook niet goed bezig bent......

laat ik het anders zeggen, als ik jou als lesklant had gehad,.............. dan had je het even ernstig moeilijk gehad :)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:45

ik vind het hele mooie foto`s (die steigerfoto`s) maar ook ik ben tegen het aangeleerd steigeren bij een paard dat nog niet lang onder het zadel is. en sowieso vind ik 3 jaar erg jong om op te rijden...
Laatst bijgewerkt door zij op 05-08-09 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:48

Meetje22 schreef:
Yeyo schreef:
Meetje, waar ga je naar het strand dan???

Wij gaan altijd naar Noordwijk.
Fijn duingebied om doorheen te rijden en natuurlijk een fijn strand.
En ook belangrijk,je kunt er je trailer goed kwijt.

Je kan beter bij katwijk gaan, noordwijk is het namelijk verboden nu daar ;)
Vanaf katwijk bij manege jonker, kan je alleen niet door duin terug want is ook verboden, boete is 60 euro per persoon...

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:02

En als die 3 jarige op een weiland staat en hij steigerd... dan kan je er toch ook niks van zeggen... En ik denk niet dat een paard zal denken na 2x stijgeren, laat ik het maar niet meer doen dit is niet goed voor mijn... rug ofzo..??

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 21:06

smurffie schreef:
Je kan beter bij katwijk gaan, noordwijk is het namelijk verboden nu daar ;)
Vanaf katwijk bij manege jonker, kan je alleen niet door duin terug want is ook verboden, boete is 60 euro per persoon...

Nee hoor,je mag gewoon op het naaktstrand rijden.
Dan ga je bij manege bakker de duinen in.
Langeveldseslag is inderdaad verboden.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:10

Het word allemaal wel erg opgeblazen hoor..
Iedereen beleert zowat zijn paard op 3 jaar , paarden die gekeurd gaan worden zelfs met 2,5 jaar niet dat ik dat goed praat ( mijn paard is met 4 bijna 5 beleerd)
Maar elk paard is anders.. Weet niet wanneer het paardje 3 is geworden maar misschien is hij dat al een tijdje, en word hij bijna 4 ( heb ook twee hele late veulens ).
Ik heb nu ook een twenter die er eigenlijk al aan toe is om te werken is net 2 jaar geworden.. uiteraard laten we haar nog even staan maar wachten tot ze 4 is is geen optie bij haar, zo is elk paard verschillend
Het stijgeren. Er staat al bij dat het geen dagelijkse kost is..
De twee keer voor de foto kan echt geen kwaad en je paard is niet meteen verkloot je kan het ook overdrijven, dat je het liever niet ziet ieder zijn mening maar kijk dan gewoon niet. Iemand laat trots zijn foto's zien die er over het algemeen vriendelijk uit zien.

Ts als ik jou was zou ik die stijgerfoto wat meer kroppen en de kleuren wat warmer maken en op laten leven voor je hem op canvas laat zetten.. als het je niet lukt pb me dan maar doe ik het wel even voor je..
En iedereen heeft zijn

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 21:10

KiWiKo schreef:
\
Ik vind dat als je een jong dier zo uitdaagt dat je niet goed bezig bent....

en ik vind ook dat als je trots bent op dat steigeren je ook niet goed bezig bent......

laat ik het anders zeggen, als ik jou als lesklant had gehad,.............. dan had je het even ernstig moeilijk gehad :)

Je laat het overkomen alsof het dier drie keer in de week moet steigeren en weet ik veel wat.
Ik heb het hem ooit op het strand geleerd en voor een mooie foto mag ie het doen op commando.
Denk je nou werkelijkwaar dat zodra ik in de bak rij ik hem laat steigeren?
Het paard denkt zonder de hulpen niet eens aan steigeren en zal het ook tijdens het dressuren zeker niet uit zichzelf doen.
Maar dit is toch een gebed zonder eind want jij bent er blijkbaar zwaar van overtuigd dat het dier 20 keer per week moet steigeren en naar de knoppen word gereden.
Hij kan het en ik laat het hem doen voor een mooie foto,wat is het probleem?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:11

Wat maakt iedereen zich weer druk. Hebben jullie nooit spelende ruinen in de wei bezig gezien? Ik ken er die regelmatig op hun achterbenen staan tijdens het spelen, dat zou dus ook niet mogen want dat is slecht voor de benen.
Ik neem aan dat ts dit niet dagelijks doet maar slechts een enkele keer zoals voor deze foto's.
Wat een 3-jarige betreft, natuurlijk is het beter om een paard tot zijn 5e of 6e paard te laten, eigenlijk tot zijn 8ste want dan is hij pas uitgegroeid.
Als een 3-jarige onder het zadel gaat dan gaat hij heus niet vroegtijdig dood aan slijtage als er 3-4 x per week een half uur met beleid op gereden wordt. Zo'n strandrit is alleen maar goed, dan denk ik voornamelijk aan het zeewater voor de benen en het lopen op de vloedlijn.
Mijn 1ste paard was een volbloed en is met 2,5 jaar zadelmak gemaakt, toen ik haar kocht heeft ze nog een half jaar weidegang gehad maar met 3 jaar werd ze bereden, paard is 18 geworden en is niet doodgegaan aan slijtage.
Mijn huidige paard is 19 jaar en als 3-jarige zadelmak gemaakt en is ook nog niet versleten.

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:23

een paard is op zijn 6e uitgegroeid toch?

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 21:24

Ikima schreef:
Wat maakt iedereen zich weer druk. Hebben jullie nooit spelende ruinen in de wei bezig gezien? Ik ken er die regelmatig op hun achterbenen staan, dat zou dus ook niet mogen want dat is slecht voor de benen.
Ik neem aan dat ts dit niet dagelijks doet maar slechts een enkele keer zoals voor deze foto's.
Wat een 3-jarige betreft, natuurlijk is het beter om een paard tot zijn 5e of 6e paard te laten, eigenlijk tot zijn 8ste want dan is hij pas uitgegroeid.
Als een 3-jarige onder het zadel gaat dan gaat hij heus niet vroegtijdig dood aan slijtage als er 3-4 x per week een half uur met beleid op gereden wordt. Zo'n strandrit is alleen maar goed, dan denk ik voornamelijk aan het zeewater voor de benen en het lopen op de vloedlijn.
Mijn 1ste paard was een volbloed en is met 2,5 jaar zadelmak gemaakt, toen ik haar kocht heeft ze nog een half jaar weidegang gehad maar met 3 jaar werd ze bereden, paard is 18 geworden en is niet doodgegaan aan slijtage.
Mijn huidige paard is 19 jaar en als 3-jarige zadelmak gemaakt en is ook nog niet versleten.

Dank je wel ;)
Het steigeren is inderdaad enkel voor de foto en die is goed gelukt :D
Ik heb ervoor gekozen om dit paard door te rijden omdat hij eraan toe was.
Heb bij een ander paard gewacht tot hij bijna 5 was puur om het feit dat het echt een puppy was.
Die was er lichamelijk en geestelijk nog niet aan toe.
Die heeft toen een hele tijd bij een bokker op het land gestaan om uit te groeien en te leren van de sociale contacten met andere paarden.
En laten we eerlijk zijn,wat is nou beter voor een jong paard?
Elke dag rondjes in de bak lopen of 2-3 keer in de week 20-25 minuutjes in de bak en 1 keer lekker mee naar het strand en zn ei kwijt kunnen.
Daarnaast kun je op het strand ook spelenderwijs de overgangen oefenen,de snelheid van je galop bepalen en hij is er even tussenuit.
Ik heb al mijn paarden 3-4 keer per week mee uit rijden genomen,omdat ik geloof dat dat geestelijk beter voor ze is dan rondjes in bak lopen.
Ik heb de luxe van een strand en recreatiegebied in de buurt,ik heb een trailer dus waarom zou ik er geen gebruik van maken.
Iedereen moet voor zichzelf bepalen waarvan hij of zij denkt goed is voor zn paard.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:26

Ik kan alleen maar zeggen, wat een prachtig paard! Prachtige foto's en je mag hier prachtig blij mee zijn! :D

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:28

Je moet het natuurlijk per paard bekijken, dit paard ziet er sterk genoeg uit om 3-4 x per week een half uur rustig te werken.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:38

tussen spelen en laten steigeren zit een groot verschil.paarden worden tegenwoordig gewoon vroeg in gereden.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:41

die van mij is nu 22 en loopt nog makkelijk z proefje en is op ze 4 pas in gereden maar z hoeft hij niet meer te lopen we rijden geen wedstrijden meer.we doen nu lekker waar we zin in hebben bak buiten bos strand.maar een week alleen in het land lopen vind hij helemaal niks zodra hij mag werken gaan die oortjes er op.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:44

Tegenwoordig? Vroeger werden ze ook op 3-jarige leeftijd beleerd en als je niet meteen grand-prix ambities hebt op zijn 7e dan kan dat best. Je moet het gewoon de eerste jaren niet overvragen.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:46

toen ik nog paarden in ree voor een stal werden ze pas met 3 gelongeerd en met 4 pas er op. nu is het al met 2 jaar longeren.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:47

het gaat wel erg off topic nu

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:51

Ik vind het machtige foto's en laat de inschatting/beoordeling wat het dier kan graag over aan de eigenaresse ;) ...is nl. niet iemand die onbezonnen en onbezorgd door het leven sjouwt!