Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
WowAmigo schreef:Normaal gesproken (als ik rij, rij momenteel weinig tot niet) rij ik alles tussen zeg 20 minuten en een uur. Hangt van het paard en het doel van de dag af.
Maar als ik galoppeer dan galoppeer ik (ook zonder wissels) zeker niet 4 minuten lang in het zelfde tempo in dezelfde houding hetzelfde rondjeHelemaal als het paard zich zo recht houdt in het lijf. Kilometers maken schiet je niks mee op!
Een paard wordt beter van aan je been maken, schakelen, naar de hand toe en weer wat sluiten, rechtmaken, stelling wijzigen, hand laten volgen en als dat nog niet wil nog meer naar de hand toe rijden, wendingen maken, van je been af maken (bij plakken), van de hand af halen (bij hangen/kantelen), op zijn eigen benen laten lopen, balans zoeken, impuls houden en als dat dan allemaal voor elkaar is dan nóg rij ik geen baklengte in hetzelfde tempo rechtuit tenzij het is om een rondje te genieten
Citaat:Als je denkt dat km's maken niets uit haalt moet je maar eens op een jong paard gaan zitten
pharagirlke schreef:En er is duidelijk iets mis met jullie leeskunsten want het paard IS nagekekenJeetje zeg, lees dan!
pharagirlke schreef:Het zat toen in haar spieren en daar is en word ze nog steeds volgens mij voor behandeld.
pharagirlke schreef:Heb mijn bericht aangepast omdat ik idd las dat het een fysio was maar ging er van uit dat de DA er voor wel gekomen wsIn eerste instantie "mocht" dat niet maar toen ik daar was meende ik dat ze zei dat die wel ging komen die DA omdat het toen wel mocht.
Kennelijk is dat dan toch niet gebeurt.. Dat vind ik erg jammer want ik ging er echt vanuit dat het dier binnenste buiten gedraaid was door een DA zoals gezegd werd.