[WN] NK Westernrijden 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:26

Citaat:
Don't worry, het komt helemaal goed met de bodem en het stof. We gaan er extra aandacht aan besteden en natuurlijk willen wij ook een bodem waar goed op te stoppen is.
Het probleem bij de Summershow was overigens niet dat de bak niet droog genoeg was, maar in vergelijking met het NK was hij veel minder hard. Vorig jaar waren er veel klachten over de te harde bodem en ook daar hebben we naar geluisterd. Maar ik heb ook op de Summershow een paar mooie stops gezien, dus het kan wel.
De kunst is natuurlijk om je rijden technisch aan te passen aan de omstandigheden en dat is niet voor iedereen weggelegd! Daardoor krijg je soms die hemeltergende stops. :(
We blijven ons best doen om de omstandigheden voor de deelnemers en publiek te idealiseren.
Over de temperatuur: je kan niet meer schuifdeuren openzetten dan er zijn. 8-)
Laten we blij zijn als we mooi weer hebben, dat is toch beter en leuker en gezelliger voor alles en iedereen ;) .

het gaat er ook niet alleen om of je kan stoppen of niet.
bedoel een paard wat goed kan stoppen zal het vast ook wel doen op een harde bodem.
het heeft echt niet altijd te maken met het kunnen aanpassen aan een bak dat is wel lekker makelijk gezegt.
maar een harde bodem is gewoon niet goed voor je paard.
en voor een NK mag je toch wel een goeie bak verwachten.
en niet dat je je dan technisch moet gaan aanpassen aan een bak.
en oke tuurlijk moet je dat altijd wel een beetje hoeveel snelheid enz.
maar ja hoe moet je rijtechnisch aanpassen met een te harde bak?

maar ok je zegt dat het allemaal goed komt.
dus neem aan dat , dat ook zo is.
en dat jullie je best doen geloof ik ook zeker.
en het kan nooit 100% goed zijn, maar ik vind een goeie bodem gewoon erg belangrijk.

ik sla een jaartje over en niet alleen om die rede hoor er zijn wel meer persoonlijke redenen wat niks met de locatie of organisatie te maken heeft.
en ik ben zeker voor de rest niet negatief.
de sfeer is goed de organisatie is goed en de locatie op zich is prima dus daar echt niks over.

Blon_D

Re: NK Westernrijden 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 00:09

Ik dacht dat ik uit eerdere berichten had opgemaakt dat elk level mee kon doen.. Nu zie ik het schema en baal ik n beetje dat ik stuifzand heb laten gaan :+
Het zal wel door mijn haarkleur komen, jammer dat alleen L2 en L1 mee kunnen doen..

xxShowxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 05:38

Even een vraagje voor de duidelijkheid als ik het dus goed begrijp is er voor de ruiters in de L3 klasse reining die heel het jaar de wedstrijdjes hebben afgelopen maar nog niet aan die 25 punten zijn gekomen geen onderdeel om te mogen starten dit NK??
Dat zou toch wel schandalig zijn vind ik bedoel als je een level systeem invoert moet je die ook doorvoeren op het NK.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 06:56

xxShowxx schreef:
Even een vraagje voor de duidelijkheid als ik het dus goed begrijp is er voor de ruiters in de L3 klasse reining die heel het jaar de wedstrijdjes hebben afgelopen maar nog niet aan die 25 punten zijn gekomen geen onderdeel om te mogen starten dit NK??
Dat zou toch wel schandalig zijn vind ik bedoel als je een level systeem invoert moet je die ook doorvoeren op het NK.

Mij lijkt het als je L3 start dat je dan nog niet klaar bent voor een NK. Als je alle levels uitschrijft op een nk word het niveau zo laag dan mag je het in mijn ogen al bijna geen NK meer noemen.

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 07:18

vrolijk schreef:
Citaat:

het gaat er ook niet alleen om of je kan stoppen of niet.
bedoel een paard wat goed kan stoppen zal het vast ook wel doen op een harde bodem.
het heeft echt niet altijd te maken met het kunnen aanpassen aan een bak dat is wel lekker makelijk gezegt.
maar een harde bodem is gewoon niet goed voor je paard.
en voor een NK mag je toch wel een goeie bak verwachten.
en niet dat je je dan technisch moet gaan aanpassen aan een bak.
en oke tuurlijk moet je dat altijd wel een beetje hoeveel snelheid enz.
maar ja hoe moet je rijtechnisch aanpassen met een te harde bak?

maar ok je zegt dat het allemaal goed komt.
dus neem aan dat , dat ook zo is.
en dat jullie je best doen geloof ik ook zeker.
en het kan nooit 100% goed zijn, maar ik vind een goeie bodem gewoon erg belangrijk.

ik sla een jaartje over en niet alleen om die rede hoor er zijn wel meer persoonlijke redenen wat niks met de locatie of organisatie te maken heeft.
en ik ben zeker voor de rest niet negatief.
de sfeer is goed de organisatie is goed en de locatie op zich is prima dus daar echt niks over.

Lees nog eens wat ik heb geschreven en lees dan nog eens je reactie!! 8-)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:12

xxShowxx schreef:

Klopt en nee, dit vind ik niet schandalig :) Op het NK wil je toch de top laten zien? Als je in principe nog in de L5 thuishoort, dan is het toch vreemd dat je dan meteen aan een NK mee kan doen? Ik vind het niet meer dan logisch dat alleen de hoogste 2 levels aan een NK mee mogen doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:16

xxShowxx schreef:

Dus dan krijg je ook een L5 In hand trail Kampioen, of dat wenselijk is?
Daarbij, 25 punten heb je zo bij elkaar gereden. Als je het hele jaar door shows rijdt moet je dat kunnen halen.

xxShowxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:19

Nou XoXo de reining is het enige onderdeel wat pas vanaf L3 is dus als je daar rijdt betekend dat dat je toch al wel genoeg wedstrijd ervaring hebt. dus ik vind het wel raar ja dat die mensen dan geen kans krijgen op het NK en zoveel niveau verschil zit er niet hoor tussen de L3 en de L2 reining dat is duidelijk ziichtbaar op bijna iedere WRAN wedstrijd.
Ik vind het wel jammer dat als je er een heel jaar voor rijdt je geen kans krijgt. Niels niet iedereen heeft de mogelijkheid om heel het jaar door het ghele land door te reizen voor iedere wedstrijd natuurlijk. maar goed als het zo is is het zo vind het persoonlijk alleen erg jammer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:23

Maar die mensen kunnen dan toch over (als ze zichzelf goed genoeg vinden) naar de L2 op het NK?
Dat heb ik zelf ook gedaan vorig jaar. Ik was L3 en het NK was mijn eerste L2 wedstrijd.

Btw: Ik vind eigenlijk dat er best veel verschil tussen L3 en L2/1 Reining zit. In de L2/1 wordt toch gewoon beter gereden.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:24

Als jij het hele jaar goed gepresteerd had in de L3 reining, had je nu makkelijk meer dan 25 punten bij elkaar kunnen rijden. Ik heb op 1 show in 1 onderdeel meteen 5 punten bij elkaar gereden in de L1 Pleasure. Dat gaat toch retesnel dacht ik en dat was geen groot deelnemersveld, een stuk of 7 geloof ik.

Jouw kans komt nog wel :) En 1 jaar wedstrijden rijden betekent niet meteen dat je genoed wedstrijdervaring hebt en bovendien is dat geen criterium om op het NK te kunnen starten. Je kunt al 5 jaar wedstrijden starten en elke keer onderaan eindigen, dat maakt je dus niet meteen goed genoeg om op het NK te kunnen starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:27

Volgens mij heeft xxshowxx het niet over zichzelf .Tenminste, als ik zag hoe ze reed in Saasveld kan ik mij niet voorstellen dat ze L3 is.

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:28

Nou start ik ook wel 3 onderdelen :P Ik heb dit jaar 2 wedstrijden gestart en 28 punten bijelkaar gereden gaat dus erg hard. :D
ik mag denk ik wel komen op het NK 8-)

xxShowxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:39

okeej naja iedereen mag er over denken zoals hij of zij wilt natuurlijk.. Ik vind het persoonlijk gewoon jammer.
en niels je mag volgens mij toch niet zelf bepalen of je zomaar een level hoger gaat starten??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:42

Nou, wel als je 25 punten hebt. Dan kan je gewoon overstappen. En aangezien je heel snel aan 25 punten zit...

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:43

xxShowxx schreef:
Nou XoXo de reining is het enige onderdeel wat pas vanaf L3 is dus als je daar rijdt betekend dat dat je toch al wel genoeg wedstrijd ervaring hebt. dus ik vind het wel raar ja dat die mensen dan geen kans krijgen op het NK en zoveel niveau verschil zit er niet hoor tussen de L3 en de L2 reining dat is duidelijk ziichtbaar op bijna iedere WRAN wedstrijd.

Mijn ervaring is dat goede reiningruiters die in de L2 en L1 horen het hele jaar door op de NRHA shows starten en niet op WRAN wedstrijden, maar dat deze ruiters wel graag mee dingen naar een NK titel en tijdens het NK dus in één keer wel allemaal in de L2 starten..

Op de summershow zag ik (vorig jaar) ook behoorlijke verschillen in het niveau. Bij de meeste ruiters in de L3 reining leek het niet eens in de buurt te komen van reining..

Ik denk dat het wel goed is dat mensen die onvoldoende punten in de reining L3 hebben niet mee mogen doen in de reining L2 rookie..

Je mag niet zelf bepalen, maar je mag wel verzoeken voor een level hoger. Zeker als je kan aan tonen met wedstrijdresultaten, van bijvoorbeeld een NRHA, dat je goed genoeg bent voor het volgende level..

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:05

show: wat voor paard heb je? anders doe je toch aqha/apha ofzo? en idd, ik heb een mail gestuurt naar wran welk level ik zou kunnen starten op basis van mijn resultaten bij aqha ed van jaren terug en het is geen probleem hoger in te stromen als je maar de resultaten kunt laten zien

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:07

En waar mocht je instromen Pien? Ben ik dan wel benieuwd naar. Ik ben vorig jaar gewoon meteen de L1 ingegaan, heb op voorhand niets aan de organisatie gevraagd eigenlijk. Kennelijk hoefde dat ook niet :) Tenzij het nog beoordeeld wordt op het moment dat je inschrijft?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:15

even de mail erbij gezocht, level 2. op basis van de all-around titels ed. moest ik dan wel bewijs van hebben (uhm....check bij aqha zou ik zeggen of willen ze dat ik mn wimpy beeldjes meeneem :-))

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:16

hier de tekst in de mail:

Als je nog enig bewijs hebt dat je all round titels of europese medailles hebt behaald, dan kan je in level 2 starten. Je moet dan wel de bewijzen (of een kopie) aan mij toesturen.

Kan je dit niet, dan zal je een verklaring van een trainer moeten overleggen waarin hij of zij vermeldt in welk level hij/zij vindt dat je past.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:19

Ok, maar dan trek ik toch een wenkbrauw op bij het laatste. Wanneer vinden ze een trainer credible genoeg om hun 'verklaring' aan te nemen. Het is nog steeds zo dat iedereen zich een trainer kan noemen natuurlijk :) Zo kun jij zelf een mail tikken en de naam van Klaas op de hoek van de straat eronder zetten :P Geen idee hoe dit werkt hoor, wellicht zijn hier ook wel regels voor?

Maar eehm, gaan er nog meer mensen starten op het NK? O:) :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:24

haha tja we gaan van het ene off-topic in het andere :-)
maar ben ik volledig met je eens, systeem is zo fraudeleus als de pest.
maarja aan de andere kant, waarom zou je hoger willen starten als je het niet aankan?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:27

Daar heb je een punt. Uiteindelijk heb je alleen jezelf er maar mee :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:28

jij rijd open / pro dus dan moet je ook in de l1 toch? (of snap ik dat stomme systeem nog steeds niet? :-) )

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:38

Pien: open/pro staat volledig los van de levelindeling.
Behalve dan dat ruiters L3 of lager geen les mogen geven.

Ik ga ook NK starten btw ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:41

kan ik jou ook eens zien rijden :-)
heb je eindelijk al een ander bloesje? :+
ik ben nog steeds erg verward met die levels....