Marialva in 17e Eeuwse stijl

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 23:53

Hee Jongens, wat een grote gezelligheid. Maar ik vind het ook maf dat de TS (en meerdere) zo negatief op het kritiek van de bokkers reageren, die zeggen toch ook precies wat ze zien? Zo gaat het nou eenmaal op bokt.

Ik vind het een gave hengst, met onwijs stoere kleding! Ik hoop binnenkort ook zo'n shoot te maken, maar dan in arabische stijl! Geeft een super plaatje.

Overigens wil ik er nog aan toevoegen; in de krul trekken is onzin. Ik geloof van harte dat dit niet gebeurd, mede omdat het op de foto nergens te zien is. Mijn hengst loop ook giga snel met zn kin op z'n borst, zonder enig contact in zijn mond (Pas ingereden, bitloos, nooit in de mond gezeten).
Dat dit echter als 'goed want dat doet hij altijd al' beschouwd moet worden, is natuurlijk een makkelijke uitweg, maar als goede ruiter weet je beter. Ook een lusitano kan prima op de loonlijn gereden worden, zoals dat hoort. Zoniet betekend dat bijv. spanning in de rug, zoals eerder vermeld wordt. Lessen (bijv. rechtrichten e.d) helpen super hierbij, probleem bij mijn hengstje was opgelost! Maar meerdere wegen leiden naar rome. Aan elk paard is vaak iets te verbeteren, ongeacht zijn grand prix niveau. Bokkers zien hier een minpuntje, waar ik hen absoluut gelijk in geef, en ik vind dat je als goede ruiter commentaar/kritiek/enz. juist met open armen hoort te ontvangen, dan kom je nog veel meer stappen verder...!

Succes met je prachtige paard!! En vooral veel plezier en geniet :D!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:17

marialva schreef:
HippoLogic schreef:
Leuke outfit, heb je nog meer van die prachtige jurken?

ja diverse maar dat is meer feeën achtig, met carnaval ga ik weer op zoek dan kan je de mooiste costums vinden, en is meer in het assortiment ;) ik vondt die barokke afdeling erg leuk en hadden ze meer van die jurken, dus wie weet volgend jaar, dan zal ik het zeker hier weer plaatsen ;)

Waar koop je zoiets? Mag ook per pb.

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:39

Rooompie schreef:
Hee Jongens, wat een grote gezelligheid. Maar ik vind het ook maf dat de TS (en meerdere) zo negatief op het kritiek van de bokkers reageren, die zeggen toch ook precies wat ze zien? Zo gaat het nou eenmaal op bokt.

Ik vind het een gave hengst, met onwijs stoere kleding! Ik hoop binnenkort ook zo'n shoot te maken, maar dan in arabische stijl! Geeft een super plaatje.

Overigens wil ik er nog aan toevoegen; in de krul trekken is onzin. Ik geloof van harte dat dit niet gebeurd, mede omdat het op de foto nergens te zien is. Mijn hengst loop ook giga snel met zn kin op z'n borst, zonder enig contact in zijn mond (Pas ingereden, bitloos, nooit in de mond gezeten).
Dat dit echter als 'goed want dat doet hij altijd al' beschouwd moet worden, is natuurlijk een makkelijke uitweg, maar als goede ruiter weet je beter. Ook een lusitano kan prima op de loonlijn gereden worden, zoals dat hoort. Zoniet betekend dat bijv. spanning in de rug, zoals eerder vermeld wordt. Lessen (bijv. rechtrichten e.d) helpen super hierbij, probleem bij mijn hengstje was opgelost! Maar meerdere wegen leiden naar rome. Aan elk paard is vaak iets te verbeteren, ongeacht zijn grand prix niveau. Bokkers zien hier een minpuntje, waar ik hen absoluut gelijk in geef, en ik vind dat je als goede ruiter commentaar/kritiek/enz. juist met open armen hoort te ontvangen, dan kom je nog veel meer stappen verder...!

Succes met je prachtige paard!! En vooral veel plezier en geniet :D!

Helemaal mee eens!

minouesmee

Re: Marialva in 17e Eeuwse stijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:25

Zo wat een mooi paard heb jij :D

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:14

ik ga niet beginnen over dat te diep lopen ja of nee..
ik weet dat ik het eens ben met de mensen hier, maar verder heeft een discussie geen zin.

Ik vind het een onwijs gaaf paard!! hele mooie kleur, en dat tuig en zadel staan het super goed. Echt leuk dat je ook die outfit erbij hebt!!
ik heb even 1 vraagje, ik ging even kijken in je profiel, maar bij heel veel paarden waren de manen en staart geschoren, mag ik vragen waarom jullie dat gedaan hebben. Is dat soms omdat het dan goed gaan groeien en dik wordt?

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 17:38

heb het inmiddels ook in mn profiel gezet omdat veel mensen er steeds over beginnen en ik het blijf antwoorden ;)

hier nogmaals het antwoord ;)

Traditioneel Portugeesch scheren.

De Lusitano veulens worden vanaf 3 maanden oud geschoren de manen en staart worden afgeschoren de merries blijven een klein pluimpje aan de staart houden en wordt op 3 jarige leeftijd alleen nog boven aan de staart geschoren en de manen blijven bij de merries eraf, bij de hengsten gaan de haren van de staart er geheel af en word deze zo ook op een keuring aangeboden, daarna mag men het bij de hengsten laten groeien.
Dit word als traditie gedaan en om de hygienne.

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:26

Wat een gezeur hier allemaal zeg!

Ik vind het prachtig om te zien *D
Zit er zelf ook aan te denken om zo´n tuig aan te schaffen

Jammer dat de manen en staart worden weg geschoren. Hoe meer haar hoe beter vind ik O:)

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:11

marialva schreef:
heb het inmiddels ook in mn profiel gezet omdat veel mensen er steeds over beginnen en ik het blijf antwoorden ;)

hier nogmaals het antwoord ;)

Traditioneel Portugeesch scheren.

De Lusitano veulens worden vanaf 3 maanden oud geschoren de manen en staart worden afgeschoren de merries blijven een klein pluimpje aan de staart houden en wordt op 3 jarige leeftijd alleen nog boven aan de staart geschoren en de manen blijven bij de merries eraf, bij de hengsten gaan de haren van de staart er geheel af en word deze zo ook op een keuring aangeboden, daarna mag men het bij de hengsten laten groeien.
Dit word als traditie gedaan en om de hygienne.

bedankt voor je uitleg! Ik snap dat het voor jullie verder dan heel normaal is, maar toch vind ik het wel zonde van die manen en staart. En ze hebben die staart toch nodig voor de vliegen wegjagen enzo. maar na de keuring mag de staart gelukkig wel weer aangroeien. :D