Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
prioika schreef:Ik denk dat je ergens wel gelijk hebt, maar misschien kijk ik er ook wel anders tegen aan omdat het de paarden van Jantine zijn![]()
Ook weet ik niet hoe oud ze zijn. Maargoed ik kan de training niet bepalen, maar er zijn inderdaad vanaf wat je kunt zien niet zoveel bespiering te zien en ik vind dat de paardjes wel wat voller en ronder mogen. Vandaar dat ik het ook niet eens ben met hoe naturals hun paarden voeren.. Jantine: In wat voor weiland staan jouw paarden? (voordat ik gelijk weer vooroordelen ga zeggen)
Paintlinger schreef:Fojoe: Glans heeft echt weinig met raskenmerken te maken
Dit is namelijk ook een draver......mooi bespierd en glimt je tegemoet!
http://www.student.unimaas.nl/n.bien/05280004.JPG
geerke schreef:toch vind ik dat de topics van TS altijd een nare wending nemen,de voornamelijk bestaat uit het neersabelen van TS persoonlijk.....deze paarden zien er gewoon goed uit....er is niets mis mee.....en voor het geval dat jullie de indruk krijgen dat ik niet weet wat mager/schraal is.....ik ben vaak met de db op stap om de echt magere gevallen te helpen.....moesten jullie ook eens doen......
(nee....ik ken TS niet persoonlijk...en ik ben het ook lang niet altijd met haar eens.....maar ik kan wel foto's objectief bekijken...als er een andere naam boven het topic had gestaan waren het vast prachtige paarden geweest...)
geerke schreef:toch vind ik dat de topics van TS altijd een nare wending nemen,de voornamelijk bestaat uit het neersabelen van TS persoonlijk.....deze paarden zien er gewoon goed uit....er is niets mis mee.....en voor het geval dat jullie de indruk krijgen dat ik niet weet wat mager/schraal is.....ik ben vaak met de db op stap om de echt magere gevallen te helpen.....moesten jullie ook eens doen......
(nee....ik ken TS niet persoonlijk...en ik ben het ook lang niet altijd met haar eens.....maar ik kan wel foto's objectief bekijken...als er een andere naam boven het topic had gestaan waren het vast prachtige paarden geweest...)
Lovely schreef:Geerke, ik had dit nooit prachtige paarden gevonden hoor, maar schraal en dof, het bewijs van slechte verzorging. Het zal allemaal best bij de naturalgedachte passen, maar in dat geval vind ik het een slecht punt voor het natural houden van je paard. Maar onder natural versta ik ook een grasland in de zomer. Elders op bokt slaan ze ook door, daar maken ze van de weilanden een soort hamsterhokken, met molentjes en doolhoven, ook een doorgeschoten bal lijkt mij.
prioika schreef:Wauw knap hoor dat jullie aan de hand van een paar fototjes (en nog geen eens vanaf de zijkant en stilstaand of in een rustige stap) precies de training en de bespiering kunnen bepalen.. Toppie!
Thaliaatjuh schreef:Fojoe; ik hoop toch dat je zelf ook wel snapt dat je een paard moet voeren naar wat hij nodig heeft???
We hebben hier nou eenmaal geen eindeloze vlaktes waar paarden zelf kunnen bepalen hoeveel ze eten..
Voor een tinker kan dit genoeg zijn, voor aan ander paard niet. Als jouw paard steeds schraler word, blijf je dan maar bij je standpunt ten koste van je paard???