Wig_love schreef:ik ken het probleem, hoe eerder omdraaien, en etterbakke hoe beter, ik heb hierdoor ook byna in de sloot gelegen, toen heb ik iemand mee gevraagt die erachteraan liep met een zweep, zodra hij stopte kreeg die een Pets, nou, hij heeft het 2x geprobeert, maar de 3de x probeerde hij het maar niet meer, Sinds dien over.
@Rena100. Ik citeer:: Het klopt dat paarden soms ontzettend kunnen klieren, maar dat los NOOIT op met meppen...ook als je al de 'zachte' manier hebt geprobeerd. De harde manier werkt nooit!.
Hier ben ik het Absoluut NIET mee eens, de myne heeft ook eerst nooit willen laaien, en toen hebben mensen 'Die dachten het beter te weten' minimaal 2 uur in de trailer gezeten, en dat beest heeft ze mega zitten uitlachen.! Met snoepies, eten, wortels. nou echt niet.!
k heb mijn motte., :: Wil die niet goedschiks, dan maar Kwaatschiks. Het zijn dieren, jha dat weet ik, maar zodra ze zich tegen je keren (zo ken ik dus een paard) dan ben je nergends, want hun winnen het dan toch.
dit klinkt me toch ook niet lekker hoor.. kwaadschiks? dus als jou ouders tegen je zeggen dat je een avond thuis blijft en jij wilt weg en ze rammen je met een zweep rond je oren??? en dan zeggen ze ; niet goedschiks dan maar kwaadschiks!!..
het is een dier, daar heb je dan wél gelijk in, maar met rust en consequent zijn, dus wel laten weten dat een paard jou ruimte moet respecteren, dan win je al een hele hoop.
Heb je OOIT een paard in de bak, buiten, los wáár dan ook zien luisteren nadat hij een paar zwepen heeft gehad?.. Loop maar is aan een touw met je paard, hij luisterd niet, sla hem dan maar is 3 x met een zweep, dan laat je hem los, denk maar niet dat hij graag bij je wil blijven!..
ooit een trailercursus gehad/gezien???? ooit iemand die die cursus gaf hem een paard de trailer op zien slaan?????Nee, dat gaat met rust en vertrouwen, maar wel met duidelijkheid. Dat kan inderdaad soms wat langer duren, maar dan zul je hem de keren daarna makkelijker en fijner de trailer op krijgen dan dat je hem gaat slaan... (hij zal er met slaan ook wel opgaan ja, en dan bij je eigen denken 'goh, nu luisterd hij'... nee dan gaat een paard uit angst! omdat hij bang is om slaag te krijgen)