Dan schrik je even, je paard niet in Engeland maar....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:08

levitrol schreef:
Mijn pa zegt net, de DA heeft bij Jet gezegd dat haar eczeem met het jaar erger zou worden, dat wist hij ook. Zou het zo zijn, dat ze wel geslacht is, maar zodat zij er niet meer last van zou hebben als ze al had??

Pff ik weet het niet meer hoor.

Bedankt voor de reacties!
(in de winter bleef de eczeem ook)

Wat vervelend voor jouw en je pony, maar wellicht had je haar liever zelf naar de slager gebracht? Of een adres aan de kust gezocht? Als een paard heel erge exceem heeft zodat je het ook ziet en het dier er ontzettend last van heeft, is hij toch onverkoopbaar? Misschien is het dier hier wel een gunst mee verleend..

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 19:17

russel schreef:
levitrol schreef:
Mijn pa zegt net, de DA heeft bij Jet gezegd dat haar eczeem met het jaar erger zou worden, dat wist hij ook. Zou het zo zijn, dat ze wel geslacht is, maar zodat zij er niet meer last van zou hebben als ze al had??

Pff ik weet het niet meer hoor.

Bedankt voor de reacties!
(in de winter bleef de eczeem ook)

Wat vervelend voor jouw en je pony, maar wellicht had je haar liever zelf naar de slager gebracht? Of een adres aan de kust gezocht? Als een paard heel erge exceem heeft zodat je het ook ziet en het dier er ontzettend last van heeft, is hij toch onverkoopbaar? Misschien is het dier hier wel een gunst mee verleend..

Ja, dan had ik dat liever zelf gedaan, dan had ik zekerheid en wist ik dat Jet geen pijn meer had.
Als het zo is, heb ik er wel verdriet over, maar ik weet dat het het beste zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:17

Als je weet welk slachthuis die manege gebruikt, zou ik even bellen, dan weet je het zeker.

levitrol

Re: Dan schrik je even, je paard niet in Engeland maar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 19:19

Nee weet ik niet, ik zou voorzichtig de dochter kunnen vragen op msn..

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:20

Dat paard op de site.
Ik kan me echt niet voorstellen dat die naar de slacht is.

Is engeland niet een benaming voor, ik wil geen ades geven zodat de lesklanten de nieuwe eigenaren niet gaan lastig vallen?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:21

Ik hoop dat je zo snel mogelik verdere info krijg van de da en daar verder mee kan! :j
Laatst bijgewerkt door Kirsten_S op 19-04-09 19:28, in het totaal 2 keer bewerkt

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 19:22

kazary schreef:
Dat paard op de site.
Ik kan me echt niet voorstellen dat die naar de slacht is.

Is engeland niet een benaming voor, ik wil geen ades geven zodat de lesklanten de nieuwe eigenaren niet gaan lastig vallen?

Nee idd, ik ook niet. Verva(staat bij 'paarden'), is tegelijk met jet gegaan.
Maar ik ben geen lesklant :)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:23

Nee jij bent geen lesklant. Maar dat het op de manege zo wel wordt gedaan tegen iedereen. Dan krijg je ook niet veel andere informatie gevonden daar.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 08:56

Laatst bijgewerkt door levitrol op 20-04-09 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:01

Nou, ik heb wel pony's met ergere eczeem gezien dan dit....
Dit valt me 100x mee!

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 09:02

Liezel1 schreef:
Nou, ik heb wel pony's met ergere eczeem gezien dan dit....
Dit valt me 100x mee!

Ja, omdat het hier helemaal is aangegroeid, eerst was het helemaal kort, bloederig en haar staart net zo

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:05

Maar dan is/was die eczeem met verzorging dus best in de hand te houden?
Ik heb paarden gekend waarvan de hele manenkam 1 harde korst was met bloedkorsten ertussen en de staart net zo. Die over het hele lijf ook plekken hadden en zichzelf op het lijf ook kaalschuurden. Die paarden schuurden dwars door de eczeemdekens heen....

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:06

Mijn haflinger heeft helemaal geen manen meer, die groeien ook nauwlijks.
Maar wel erg hoor, dat ze zomaar naar de slacht is.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 09:06

Liezel1 schreef:
Ik heb paarden gekend waarvan de hele manenkam 1 harde korst was met bloedkorsten ertussen en de staart net zo. Die over het hele lijf ook plekken hadden en zichzelf op het lijf ook kaalschuurden. Die paarden schuurden dwars door de eczeemdekens heen....

Nee, we hebben in de 2 jaar eigenlijk alles gebrobeert. Dit was midden in de winter, dan was het meestal ongeveer zo lang.
Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door levitrol op 20-04-09 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 09:07

Maar geen discussie of ze erge eczeem had of niet, want dat had ze, anders had de da dat niet gezegd.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 09:09

Liezel1 schreef:

Jet schuurde ook door de eczeemdekens heen. Op haar kont had ze wonden, rug en zijkant van haar buik.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:20

Wat erg voor je om zoiets te vernemen. Al moet ik zeggen dat ik het maar vreemd vind. Om eerlijk te zijn geloof ik er niet zo heel veel van. Ik zou maar goed controleren of ze daadwerkelijk geslacht is. Probeer aan het chipnummer te geraken. Via het chipnummer kan het slachthuis zien of je paard inderdaad geslacht is. Verder kun je ook bij het stamboek gaan informeren. Paard moet namelijk bij hen afgemeld staan. Hoop voor jou dat het niet zo is...

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:15

Sterkte kim !!! :(:) jeetje wat schrikken zeg !!!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:29

Liezel1 schreef:

Er zijn mensen die dat geen dierwaardig bestaan vinden (ik trouwens ook zoals jij hierboven beschrijft), en daarom het paard afmaken / slachten. En natuurlijk krijg je geen 1000,- voor een paard met korsten all over. Dus dat dit paard voor "veel meer geld" verkocht is, wat meermaals geopperd is, lijkt me sterk.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:48

levitrol schreef:
Liezel1 schreef:

Jet schuurde ook door de eczeemdekens heen. Op haar kont had ze wonden, rug en zijkant van haar buik.

Als het eczeem werkelijk zo ernstig is kan ik het me eerlijk gezegd wel weer voorstellen.
Maar dan uiteraard niet zonder toestemming

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 07:07

IKbenEllen schreef:
Liezel1 schreef:

Er zijn mensen die dat geen dierwaardig bestaan vinden (ik trouwens ook zoals jij hierboven beschrijft), en daarom het paard afmaken / slachten. En natuurlijk krijg je geen 1000,- voor een paard met korsten all over. Dus dat dit paard voor "veel meer geld" verkocht is, wat meermaals geopperd is, lijkt me sterk.

Dat vonden wij idd, ze kon niet eens normaal lekker buiten staan, en op stal al helemaal niet.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 07:17

Waarom heb je haar dan niet zelf weggebracht? :o

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 07:23

IKbenEllen schreef:
Waarom heb je haar dan niet zelf weggebracht? :o

Zou je aan m'n ouders moeten vragen, die hebben beslist dat hij een tussenpersoon werd

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 07:31

Reden te meer om aan te nemen dat ze inderdaad naar de slacht gegaan is. Was die manege aan de kust (ik denk trouwens dat als ze eczeem in die mate hebben dat "de kust" ook niet meer helpt)? En hoe lang stond ze daar dan al (zal vast wel gezegd zijn, maar is me ontgaan)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:24

IKbenEllen schreef:
Liezel1 schreef:

Die paarden waar ik het over had zijn ijslanders, ongeveer de grootte van een haflinger. Voor die paarden kreeg je €100,- bij de slacht. TS heeft nog 3x zoveel gekregen... Vind dat best een fors bedrag, €300,-.