oefen springen met dennis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xJasmijn

Re: oefen springen met dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:02

@ nienketjeee : je zegt zelf dat je je dag niet had,en je vondt het moeilijk om te springen,waarom ga je dan met die pony springen?! en op dat filmpje wie gaat er nou zo tegen een pony liggen schreeuwen...........niet normaal.......sorry.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:59

mieneke12: net alsof jij nooit eens tegen je pony schreeuwt...

Powerhorse94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:47

het ziet er niet echt spectaculair uit.
Ik denk niet dat die pony er veel plezier in heeft en de ruiter ook niet echt.
het zou ook gewoon een shetlander streek kunnen zijn hoor!
:+
Veel suc6 ermee.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:09

r .
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 18-02-22 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:12

Ziet er nou niet echt naar uit of je pony er plezier in heeft.
Al dat opgejutte gedoe..

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:26

Wat maken jullie hier allemaal een heisa zeg!
Ik ken de eigenaresse van deze pony vrij goed, ik weet ook hoe LUI deze pony kan zijn.
Allemaal wel eens een hele eigenwijze luie shet gereden?

Er staat OEFEN springen, dus geen wedstrijd maar kijken of hij het kan.
Ik geef toe het filmpje ziet er niet heel leuk uit maar ik vind de reacties erop allemaal erg overdreven.

Blijf maar lekker oeffenen hoor meisje!
En als hij het kan zal je idd eens de confrontatie op ander terrein aan moeten gaan, als je nooit iets probeert doen ze het ook niet.....
Succes en ik kijk uit naar het volgende filmpje als hij het gewoon lekker doet.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:35

nog nooit een shet gereden zeker?!
met shetten moet je om kunne gaan en het zijn daarom heel goede leermeesters.
wat ik hier zie is een shet die denkt, spring zelf maar lekker, en helemaal niet gericht is op zijn berijdster.
dat si voor een eerste keer niet meer als normaal voor mij. op mijn eerste wedstrijd liep hij gewoon telkens de bak uit.
een eigenwijze shet doorpakken is al helemaal moeilijk. zekker als je jong bent. de ts en haar helpers lossen het verkeerd op, maar eens flink aanpakken hoeft niet gelijk fout te zijn. shetten zijn mesters in uitproberen

TS: ik snap dat het frusterend is als hij het kan maar niet doet, maar je moet prberen wat meer zijn aandacht op t eisen en wat duidelijker over te komen. nu zit je maar een beetje te slaan en te trekken en dan is het voor hem alleen maar makkelijker om onder het werk vandaan te komen.
probeer duidlijk te zijn, een keer goed duidelijk maken wat je wilt is beter dan ziten schreeuwen en tikken. maak jezelf groot en zorg dat hij op je let. wees duidelijk en geef hem lievr een keer goed op zijn kop dan telkens zitten stompen. hoe hem voorwaarts, als je hem eenmaal in draf hebt even doordouwen, dat hij doorheeft dat het menens is, en oefen het huis ook goed. dit hoeft niet met geweld, even denken: nu ben ik de baas, geeft je vaak al een hele ander houding.

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:39

@ gekvan fleur
Idd dat is wat ik ook bedoel! _/-\o_

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:32

Marlies94 schreef:
Ziet er nou niet echt naar uit of je pony er plezier in heeft.
Al dat opgejutte gedoe..

Ja, hij is er ook erg van onder de indruk zoals je ziet :Y)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 08:26

Hahahahaha wat een heerlijke shet !!! Alleen had ik je ervanaf gehaald ...
Ik zou me ook geen donder aan trekken als ik deze shet was ... Dit gaat op de kop verkeerd en je shet weet het ...

Stop eerst maar eens met springen en ga eerst maar eens dressuurmatig flink aan de slag dat je hem ook voorwaarts kan houden, want zo een wedstrijd springen ? dan ga je het echt niet redden.

Ik zie mezelf al een springwedstrijd springen met een gillende keukenmeid achter me aan haha ....

Moet ze bij mijn oudste paard eens doen ... die maakt meteen korte metten.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:11

Chantalll schreef:
Hahahahaha wat een heerlijke shet !!! Alleen had ik je ervanaf gehaald ...
Ik zou me ook geen donder aan trekken als ik deze shet was ... Dit gaat op de kop verkeerd en je shet weet het ...

Stop eerst maar eens met springen en ga eerst maar eens dressuurmatig flink aan de slag dat je hem ook voorwaarts kan houden, want zo een wedstrijd springen ? dan ga je het echt niet redden.

Ik zie mezelf al een springwedstrijd springen met een gillende keukenmeid achter me aan haha ....

Moet ze bij mijn oudste paard eens doen ... die maakt meteen korte metten.

ben ik het mee eens , en die vrouw die de hele tijd staat teroepen . ..
niet een beetje vreemd ?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 13:26

@Chantalll: Gaan we nou een klein ruitertje belachelijk maken? Zo komt je berichtje namelijk over.. Voornamelijk je 1 na laatste zin.. Goed dat iedereen met tips komt,maar dat kan natuurlijk ook zonder sarcasme.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 13:33

bella1wjnmk schreef:

ik niet hoor, dan verhef ik me stem alleen, ga niet schreeuwen.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:03

Christyj138 schreef:
bella1wjnmk schreef:

ik niet hoor, dan verhef ik me stem alleen, ga niet schreeuwen.

mee eens, ;)

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:14

bedoel ik ook :) maar iedereen is wel eens boos erg boos geweest op je pony/paard

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:09

... als je weet dat je alleen op dat schreeuwen enz als kritiek krijgt, kom op hee ! dan zet je dat niet op bokt ;)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:03

devon04 schreef:
Wat maken jullie hier allemaal een heisa zeg!
Ik ken de eigenaresse van deze pony vrij goed, ik weet ook hoe LUI deze pony kan zijn.
Allemaal wel eens een hele eigenwijze luie shet gereden?
Er staat OEFEN springen, dus geen wedstrijd maar kijken of hij het kan.Ik geef toe het filmpje ziet er niet heel leuk uit maar ik vind de reacties erop allemaal erg overdreven.

Blijf maar lekker oeffenen hoor meisje!
En als hij het kan zal je idd eens de confrontatie op ander terrein aan moeten gaan, als je nooit iets probeert doen ze het ook niet.....
Succes en ik kijk uit naar het volgende filmpje als hij het gewoon lekker doet.

Ja hoor, ik ben ook met zo'n shet begonnen. Die was niet alleen lui, die knikkerde me er ook gewoon af als het hem uitkwam. Dus ik weet waar ik het over heb. Toch zag bij mij het plaatje er heel anders uit.

En zelfs voor oefenspringen mankeert er vrij veel aan. De basis voorwaarden ontbreken en worden op een erg aparte wijze opgeknapt. Daarom zijn er zoveel mensen die maar blijven doorzagen over dat ze het er niet mee eens zijn. :)

Ik hou erover op, ik geloof ook zeker dat het op andere plekken veel beter gaat. Mijn advies is dan ook om daar vooral mee bezig te zijn en dat te verbeteren, zodat je misschien dan weer eens kunt gaan denken aan oefenspringen op andere plekken.
Mochten er foto's of filmpjes zijn van momenten waar het beter gaat, ben ik erg benieuwd die te zien. Misschien dat we dan massaal advies kunnen geven, ipv dit af te keuren.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:07

oefenspringen betekend nog niet er achter aan gaan lopen holen, en schreeuwen.
Laat zoon shetje dan eerst het terrein verkennen, ik kreeg me haf laatst niet eens een bak in :S

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:08

ik ben het helemaal met daphaan eens, zei weet best waar ze het over heeft.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:26

Jij hebt lef om je filmpje hier te zetten als ik de eigenaar zou zijn van deze pony zou ik je eraf rukken en die vrouw die achter je rent en als een gillende keuken meid een klap verkopen .. die pony hoort in de wei te staan lekker mee te knuffelen beetje in het bos rond toeren of voor een karretje maar niet springen en als je dan zo nodig wil springen koop of lease een pony die gewoon kan springen waar jij nog veel van kan leren want dat heb jij wel nodig

shananr10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:41

ach wat zeuren jullie toch ze moest wel shoppen om hem gte laten zien wie de baas is en hem voorwaarst te drijven

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:04

Ik quote mij zelf omdat mensen het hele topic niet lezen, zo rijd deze combinatie normaal waardoor ze een stapje moeilijker (lees: op ander terein) mochten proberen.

Dennis schreef:

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:11

heb dat gezien, en dit filmpje ook, en ik blijf erbij wat ik heb gezegd :)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 07:03

Nessah schreef:
@Chantalll: Gaan we nou een klein ruitertje belachelijk maken? Zo komt je berichtje namelijk over.. Voornamelijk je 1 na laatste zin.. Goed dat iedereen met tips komt,maar dat kan natuurlijk ook zonder sarcasme.

Uhhhh Ja ? inderdaad en het is niet belachelijk maken ... dit slaat gewoon nergens op ... ga eerst leren je pony/paard voorwaarts te houden ...
Als je dat al niet eens voor elkaar krijgt ... wat doe je in de springring of op een oefenparcours ?

En de wijze waarop deze shet door de ring heen getrapt en geslagen word en dan ook zo'n gillend iets achter je aan ....
Alsjeblieft zeg hoe zou jij je voelen ?

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 07:56

Daphaan schreef:
heb dat gezien, en dit filmpje ook, en ik blijf erbij wat ik heb gezegd :)

Ik ook.
Waarom zo schreeuwen?