pharagirlke schreef:Met zo'n monster als die bruine snap ik het ook echt. Daar zal hij beslist heel goed werk mee afleveren of al afgeleverd hebben. Ik wil hem ook niet helemaal af krakenIk kan jouw reactie echt enorm aprecieren! Ik ben zeker bereid om meer te leren over deze manier zijn denkwijze maar wel op een fatsoenlijke manier
Dus als jij wil mag je me gerust een PB'tje sturen met wat uitleg?
ik ben alleen naar de clinic geweest. dus kan alleen vertellen over wat ik daar heb gehoord en gezien.
ik weet ook niet of je het echt een methode kunt noemen.
een methode moet je kunnen verantwoorden en daar heeft gert nog wel eens moeite mee

hij doet volgens mij veel op gevoel. hij heeft denk ik gewoon ongelooflijk veel jonge en moeilijke paarden in handen heeft gehad en daardoor veel
ervaring opgebouwd. daarnaast heeft hij gewoon lef en een goede zit.
hij is rustig tijdens zijn werk. als hij een paard krijgt schat hij in wat voor type het is en daar past hij zijn werkwijze op aan.
zoals hij zelf als voorbeeld gaf: bij de tinker tolereer ik niks. sta is sta, die geef ik geen vinger want dan pakt ie mijn hele hand.
als ik hem nu 1 pas laat zetten staat hij volgende week aan de overkant van de bak voordat ik erop zit.
de schimmel is wat angstiger en wat sneller beledigd. die geef je af en toe een vinger, maar je pakt hem ook wel weer terug.
als je hem niet af en toe een vinger geeft zal hij heel vervelend worden.
een paard mag in discussie gaan volgens gert. een goed paard moet zelfs af en toe in discussie gaan.
ik weet niet of ik echt voor een touwtje ben, maar ik snap wel waarom hij het gebruikt.
de eerste [paar] keer heb je de meeste kans op verzet. als je dan ook nog eens het paard in de mond zit, zal dit
alleen maar erger worden. als hij denk dat een paard erg vervelend of gemeen doet hij het touwtje lager, dan werkt
dit dus een stuk harder in. niet heel vriendelijk misschien, maar kan me voorstellen dat het bij sommige paarden ff nodig is.
als een paard niet vervelend is doet hij het touwtje op in zijn woorden 'normale hoogte'
misschien kan iemand anders die er is geweest mij aanvullen?
Ik kan jouw reactie echt enorm aprecieren! Ik ben zeker bereid om meer te leren over deze manier zijn denkwijze maar wel op een fatsoenlijke manier
Dus als jij wil mag je me gerust een PB'tje sturen met wat uitleg?