Eeen eigen paard. OMG.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Eeen eigen paard. OMG.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:19

Wel meer paardeneigenaren hebben die eerste zekerheid niet voor de 100%. Ik kan het opzich wel, als ik m'n best doe en haast. Maar handiger is gewoon iemand anders die me helpt. Ik heb ervaring, en mensen met ervaring om mij heen. En ik heb geneog geld, dat hoor je mij niet zeggen. Maar wat jij eigenlijk zegt is dat ik kan paard hoor te nemen omdat ik een medeberijdster wil?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:20

Waarom zeg je in bijna al je posten maar wel meer mensen / paardeneigenaren? Als alle paarden eigenaren hun paard in een donkere schuur van een meter zetten doe jij dat dan ook :')?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:22

Nee. -___-. Maar ik hoop dat je wel snapt wat ik bedoel. Ik snap jou probleem niet. Een mederijder hebben is namelijk geen probleem. Dus wat heb je dan nog meer?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:25

Ik vind het raar dat je een paard wilt, terwijl je de instelling hebt dat je er een bijrijdster bij wilt aangezien je weet dat je maar een paar keer per week kan en je ervan uit gaat dat de bijrijdster betaalt. Waarom blijf je dan niet zelf bijrijdster als je toch geen tijd hebt voor een eigen paard en liever ook niet te veel kosten hebt?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:26

ik heb geen probleem, maar ik hou m'n mond verder wel, want mijn advies is goed bedoeld, maar volgens mij wil je er verder toch niet naar luisteren, dus beetje zonde van mijn tijd dan :)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:30

Babico3 schreef:
Ik red het dan niet qua tijd, maar bijna niemand kan echt z'n paar de volle aandacht 7 dagen in de week geven.
Ik wel hoor :j Nee, ik rij geen 7 dgn in de week. Gelukkig niet, zeg arm paard :Y) Maar als uitgangspunt moet je nemen 'ik krijg een paard en ik zal er 7dgn per week, 12 mnd p.j, voor zorgen'

Een bijrijdster/verzorgster is een extra'tje waar je nooit en te nimmer blindelings op kan en mag vertrouwen (niet qua geld en niet qua verzorging) Tuurlijk zou een bijrijder handig voor je kunnen zijn maar jij koopt een paard en je moet er echt zeker van zijn dat jij het paard ook kan verzorgen zonder bijrijdster. Als je dat 100% zeker weet dan kan je erover denken om een bijrijdster te nemen (omdat het inderdaad voor sommige mensen gewoon fijn is) maar dan weet je in ieder geval dat als de bijrijder wegvalt jij geen probleem hebt. Als uitgangspunt 'ik koop een paard en neem een bijrijder anders red ik het niet' is niet zo verstandig zeg maar. Meestal is het ook andersom 'ik koop een paard en wil absoluut geen bijrijder, lekker alles zelf doen' en er later dan alsnog 1 te nemen :)

edit: het is natuurlijk wel heel gaaf dat als je vader een mooie kans krijgt jij er ook iets super leuks aan overhoudt!
Laatst bijgewerkt door Sleeper op 04-03-09 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:32

ik snap niet dat je deze discussie begint als je toch niet in bent voor de meningen van andere.. ik snap niet dat je een paard neemt als je er blijkbaar niet genoeg tijd voor hebt.. neem aan dat je.. zo en zo in het begin.. wel zin hebt om tijd voor je eigen paard te maken!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:33

Wordt trouwens wat als je dalijk wil gaan studeren enzo, je bent nog maar 14. Ga je dan voor 6 dagen in de week een verzorgster zoeken :)?

quincyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:33

Hallo.

Wat leuk voor je ik hoop dat t nog door gaat met dat bedrijf!

Groetjes Quincy

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:35

Eevj schreef:
Wordt trouwens wat als je dalijk wil gaan studeren enzo, je bent nog maar 14. Ga je dan voor 6 dagen in de week een verzorgster zoeken :)?

Maar dat zijn eigenlijk redenen waar niemand wat mee kan. Wat als haar vader morgen failliet gaat etc etc er zijn altijd redenen waarom iets wel of niet zou kunnen in de toekomst

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:37

Maar neem aan dat je toch wel een potje voor achter de hand hebt? Het zijn gewoon dingen waar rekening mee gehouden dient te worden! Een paard is voor de volle 100% afhankelijk van jou.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:42

absque_dubio schreef:
Ik vind het raar dat je een paard wilt, terwijl je de instelling hebt dat je er een bijrijdster bij wilt aangezien je weet dat je maar een paar keer per week kan en je ervan uit gaat dat de bijrijdster betaalt. Waarom blijf je dan niet zelf bijrijdster als je toch geen tijd hebt voor een eigen paard en liever ook niet te veel kosten hebt?

Hier sluit ik me bij aan...
Ik vind het niet kunnen dat je een paard neemt en er maar vier dagen heen kan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:31

Ik snap niet waar jullie een probleem van maken. :? Ik neem een paard, ik heb een bijrijdster nodig, kan het op zich ook wel zonder, maar met is handiger voor mij. Jullie doen net alsof ik er niet voor kan zorgen, dat kan ik wel, ik kan alleen niet altijd rijden, het is niet handig voor mij om elke dag 3 uur bezig te zijn met mijn paard te rijden. Als alle paardeneigenaars hun moesten verkopen omdat ze een medeberijdster hebben en daardoor geen goede paardeneigenaren zijn dan blijven er wel verdomd weinig "goede" paardeneigenaren over. Ik ZORG toch voor het paard, ik kan er best heen elke dag, alleen niet het circus van rijden en alles. Als ik dat nou graag aan iemand anders wil over laten voor 2-3 daagje, wat is dan het probleem. Anders staat ie toch maar in zn stal, DAT is zielig.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:44

Er is toch een groot verschil tussen een uur rijden en een dag op stal laten staan? Als je je paard even een bak in gooit, kost dat je geen 3u per dag hoor :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:44

Het dringt toch niet door :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:52

Eevj. Je hoeft echt niet zo te doen hoor. :) Maar jij bent pas tevreden als ik zeg okee okee, ik neem geen paard, want ik ben een dierenbeul omdat ik een medeberijdster heb. AAAAH. Ik zeg het nog maar eens, en ik weet dat jij het een stom argument vind, maar echt wel een kwart van alle paardeneigenaren heeft wel een bijrijdster, zijn die dan allemaal slecht?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:55

wat is zo doen?
Neehor, ik ben tevreden als je een paard aanschaft al je daar zelf alle tijd voor hebt. Vind het ook vreemd dat je alleen mijn naam noemt, terwijl er al verschillende mensen je dit 4 pagina's lang proberen wijs te maken.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:58

Babico3 schreef:
Eevj. Je hoeft echt niet zo te doen hoor. :) Maar jij bent pas tevreden als ik zeg okee okee, ik neem geen paard, want ik ben een dierenbeul omdat ik een medeberijdster heb. AAAAH. Ik zeg het nog maar eens, en ik weet dat jij het een stom argument vind, maar echt wel een kwart van alle paardeneigenaren heeft wel een bijrijdster, zijn die dan allemaal slecht?

Volgens mij nemen de meeste paardeneigenaren een paard met het idee om die helemaal zelf te doen, als uiteindelijk blijkt dat ze het kwa tijd niet redden, dan zoeken ze er iemand bij. Maar ik heb nog nooit iemand meegemaakt die met de instelling van gelijk een bijrijdster nemen, een paard koopt.
En ik denk dat de mensen je dat hier duidelijk proberen te maken.
(Ik in ieder geval wel)

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:00

Babico3 schreef:

Ik denk wel zeker dat die kwart van de eigenaren niet bij de start van de aankoop een bijrijdster hebben genomen. Maar jij weet al dat je niet echt tijd gaat hebben, dan kan je toch beter een paard leasen of verzorgen voor paar dagen in de week?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:00

Dankjewel absque_dubio! Dat bedoel ik inderdaad :)
Maar ze ziet alles als een aanval, en neemt het daarom niet serieus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:01

Dus omdat ik 2-3 daagjes niet kan moet ik geen paard nemen?
Ik bedoel, het is toch veel leuker voor dat beestje als ie 2 uurtjes het bos in kan dan dat ik maar een halfuurtje in de bak kan. En nu ga jij zeggen: DAAROM moet je geen paard nemen en dan zeg ik: DAAROM heb ik bijrijdsters, zodat ik het aangenaame met het onaangename kan combineren. Wat is het probleem als iemand anders hem het boos mee in neemt? Vind je dat dan zielig voor het paaard? Dat er ook iemand anders op rijd. Ik snap namelijk neit helemaal waarom je vind dat ik geen paard moet nemen, ja omdat IK niet elke dag kan. Maar wat is dan het probleem van mijn oplossing? Als ik een paard neem met deze oplossing erbij?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:03

2-3 DAAGJES = de halve week.
Maargoed meid, koop jij maar lekker een paard :')
Maar geen topics op bokt openen dalijk met hoe moet ik mijn tijd besteden, het is allemaal toch wel erg duur, of binnen een paar weken een te koop topic!

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:04

Eevj schreef:
2-3 DAAGJES = de halve week.
Maargoed meid, koop jij maar lekker een paard :')
Maar geen topics op bokt openen dalijk met hoe moet ik mijn tijd besteden, het is allemaal toch wel erg duur, of binnen een paar weken een te koop topic!

Ik wilde dit net zeggen idd... halve week dat je een paard niet kan doen.

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:06

Babico 3: Als je een paard hebt hoef je er echt niet elke dag mee te rijden hoor. Je zegt dat je er elke dag heen kan... DOE DAT DAN GEWOON! Dan heb je niet iemand nodig om je paardje te rijden. En nee het is niet omdat je nu op zoek bent naar bijrijder, dat je slecht zal zijn voor je paardje. De mensen hier proberen je enkel te vertellen dat het veel verantwoordelijkheid is om je eigen paardje te hebben. Je bent nu nog jong en snapt niet helemaal wat de anderen bedoelen. Komt wel...

denk gewoon goed na voor je iets doet. Ik ben nu ook ôp zoek naar een eigen paard, maar ik weet dat ik 6 op 7 er heen kan en veel tijd voor hem kan maken buiten school en werk (en andere hobby's). Dat is een keuze die je zelf moet maken. Persoonlijk vind ik het veel als je al een 3tal dagen niet naar je paard zou gaan. Kun je dan niet beter nog wachten tot je meer tijd hebt?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:10

Babico3 schreef:
Ja, zo kun je altijd wel dingen bedenken. xD Er is altijd wel een reden om het niet te doen, of een reden waarom het geen geschikte tijd zo zijn. Waarom niet gewoon zeker ervan zijn dat het kan, dat je het paard altijd kan bieden wat het nodig heeft, en het gewoon doen. En dan kijken hoe het uitpakt, dat kan je toch nooit van de voren weten.

Capopjekop; Ik kan het niet precies uitleggen, maar hij verkoopt zeg maar het concept.

Babico, misschien is ons advies juist omdat wij nu weten wat wij toen niet wisten... en hoewel ik stapelgek ben op mijn paarden; als ik toen wist wat ik nu wist, dan betwijfel ik als ik heel eerlijk ben of ik er wel aan begonnen was... Want hoewel het ook hartstikke leuk is, je moet er heel veel voor laten en soms doen zich onvoorziene omstandigheden (zoals bij mij een ernstig ongeluk van mijn lieve arabierendame) voor die het echt heel erg moeilijk maken om paardeneigenaar zijn. Misschien zijn we gewoon wel zo aardig dat we je juist voor dingen willen behoeden... Bezint eer ge begint zeggen ze he... :D Dat is vast niet voor niets en dat geldt imo voor alles :D .