even mijn ellende delen..[schokkende foto]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:21

Ach nee toch, wat vreselijk om zoiets aan te treffen! Wel goed dat de wond zo "vers" was en je haar meteen hebt kunnen laten behandelen. Veel sterkte voor jou en voor Belle en dat jullie maar snel gewend zijn aan het nieuwe zicht :(:) .

Nonce

Re: even mijn ellende delen..[schokkende foto]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:23

Jeetje, wat heftig! heel veel sterkte!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:28

jeetje zeg! wat zielig voor jou en je paardje! maar gelukkig dat het nu toch (ongeveer) goed is afgelopen...

zo zie je maar weer dat door alleen een hoofd te stoten er rare dingen kunnen gebeuren... ;(

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:34

Jeetje, Yerry, da's heftig. Maar je hebt heel resoluut en goed gehandeld. Zo'n oog doet echt enorm zeer en van die pijn is ze nu af. Het zicht aan die kant was/is toch verloren, dus dan maar beter zonder pijn. Met TLC kan je d'r wel leren met 1 oog te leven. Ik denk dat ze nu vooral nog schrikachtig is door de herinnering aan de pijn. Als ze dadelijk weer in de vertrouwde omgeving met d'r vriendjes is gaat het vast heel snel.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:38

IEUW wat ziet dat er vreselijk uit, verschrikkelijk (ik zou de vlg keer de foto's inderdaad even in een linkje doen hoor, dit is wel heel gruwelijk om naar te kijken).

Ik hoop voor je dat je paardje na die operatie snel weer helemaal in orde komt!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:45

Jee, dat is schrikken zeg! Wat ontzettend naar voor je paardje.
Bij mijn pony is in 2001 ook zijn oog verwijderd naar aanleiding van een tumor. Als je meer info wil over een paard met 1 oog, dan moet je me maar even pb-en.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:46

Wat zal je in de rats gezeten hebben zeg. Vind iets met ogen toch al zo akelig.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:18

Hoi Yerry, sterkte hoor voor jouw en Bella!
Je hebt heel goed en snel gehandeld, net wat Natasha al zegt, het zicht in haar oogje was toch al verloren, nu heeft ze er ook geen pijn meer aan gelukkig.
Ze is jong en gezond, het gaat echt helemaal goed komen :(:)
Sterkte en geeft de kleine meid maar een lekkere knuffel!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:22

Och jeetje, wat gruwelijk om mee te maken. Voor het paard én voor jou. Gelukkig heb je kordaat opgetreden. Heel veel sterkte met het genezingsproces! :(:)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:31

Het is nu even rot, maar het leven met 1 oog komt wel goed. Ik denk dat je meteen de juiste beslissing genomen hebt.
Ik ken meerdere paarden die maar 1 oog hebben(zoals de moeder van mijn topper) of maar met 1 oog zien(mijn merrie waar ik Z mee start). Liever 1 goed oog zonder problemen, dan een slecht oog laten zitten waar ze altijd last van hebben.

Sterkte er mee.

yerry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 13:39

pfff kom net terug uit utrecht....1 klein hoopje ellende ;( ....ze staat nog te shaken en is heel erg schichtig...de wond ziet er heel mooi uit, maar ze krijgt haar hooi niet weg, ze maakt er allemaal propjes van....wel dr brokjes en een worteltje gaat er in stukjes in ik hoop dat ze snel weer een beetje kan kauwen, ze woog al 105 kg maar daar is nu niet veel meer van over...helemaal ingevallen van de ellende...pfff maakt het niet makkelijk zo ben er echt kapot van..... |(

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:48

Wat sneu Yerry, dat je haar zo ziet lijden. Wat denkt de arts ervan? Hoort dit erbij en zal ze daar 'even doorheen moeten', of tasten ze wat dat betreft wat in het duister?
Dat ze geen hooi kan eten, komt dat van de pijn, of is haar kaak ook beschadigt soms?

Sterkte hoor, het zal best heel zwaar zijn voor jullie allebei :(:)

Zarahk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:56

Ah, wat een verhaal!!! Vreselijk gewoon dat jij en paardje dit meoten meemaken... Heel veel sterkte!! Kan me voorstellen dat je er kapot van bent, je wil alles voor ze doen, maar nu kan je alleen maar afwachten (en verwennen en knuffelen natuurlijk!!)

Sterkte!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:50

pff jerry!
gelukkig ziet de wond er goed uit, maar ik hoop dat ze snel weer lekker aant eten gaat!
is er een reden dat ze nu niet goed kan kauwen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:54

Ik heb toch even getemt of de foto toch in een linkje mag
heb hier iemand (meisje van 7) die vond je titel aanspreken, die wou luisteren naar je verhaal...
maar zit nu onwijs over de zeik beneden := lijkt me niet de bedoeling!

Ik lees even verder!

Hopen dat ze snel weer helemaal opknapt, wat vreselijk zeg!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:54

Sterkte met het herstel!
Hopelijk mag ze snel mee naar huis.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:48

Yerry :(:) Heel veel sterkte, voor jou en je paardje!!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:12

Jolliegirl schreef:
Ik heb toch even getemt of de foto toch in een linkje mag
heb hier iemand (meisje van 7) die vond je titel aanspreken, die wou luisteren naar je verhaal...
maar zit nu onwijs over de zeik beneden := lijkt me niet de bedoeling!

Ik lees even verder!

Hopen dat ze snel weer helemaal opknapt, wat vreselijk zeg!

Ik begrijp je heel goed goor. Ik heb mijn zoon van 11 goed voorbereid voor ik het liet zien, omdat ik het al had gezien, maar....................Een meisje van 7 dat alleen op i-net zit is sowieso niet zo handig. Je zal er vast op letten en alles, amar je kan een kind van die leeftijd niet genoeg beschermen tegen wat er allemaal te zien is.........Daarnaast had ze de link ook bekeken denk ik zo. Het is niet leuk, maar wel de realiteit wat iedereen kan overkomen en dan sta je er ook voor. Zou me ook geen raad weten als het de shet van mijn zoon was overkomen, maar toch, hij weet dat het altijd kan...........
Ook ken ik yerry haar erf goed en staan haar paardjes hier al jaren, dus had ze nooit kunnen weten. Voor haar was het ook vreselijk om zo te zien, volwassen en veel ervaring of niet.
Ik begrijp echt dat mensen het naar vinden, maar een link helpt daar niet tegen en het hoort bij de risico's van paarden houden. Ik heb al zoveel nare foto's gezien op bokt. Maar sommige dingen vinden mensen blijkbaar al acceptabel of is men al meer gewend. Geen aanval, maar moest er even uit.

Lieve Yer, we leven hier echt met je mee en je kan nier meer doen dan dit, hoe rot dat nu ook voelt. Hopelijk went ze snel en mag ze gauw naar huis. Heel veel sterkte!!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:19

Goh, wat een verhaal... en het kan dus zomaar gebeuren. Dat zijn van die ongelukken die mens en dier meemaakt.
Heel triest te lezen dat ze haar oog heeft moeten missen.. uiteindelijk zal ze daar wel mee leren leven en jij ook. Als ze dan maar opknapt. We hopen het beste en voor jou/jullie ook, sterkte en beterschap. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:21

Wat een ellende! Maar wel en super dappere beslissing van jou zonder twijfel!
Zo zie je maar weer dat een ongeluk echt in een klein hoekje zit.
Veel succes met het herstel, ik hoop dat ze snel weer naar huis mag!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:57

Jemig Yerry, wat een schok! Arm diertje ;(
Heel veel sterkte en beterschap voor jullie beide :(:)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:01

Ze zat hier zeker niet alleen... maar ik verwacht gewoon van bokt, dat dit soort foto's afgeschermd zijn, dus in een link.

ze wou het VERHAAL lezen.. :)

het is inmiddels allemaal in orde hoor ;)

Ik ben zelf wel meer gewent hihi :=

ben erg benieuwd naar het verloop!

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:05

Agossie,wat erg,Zowel voor je pony als voor jou.Nu is het inderdaad zorgen dat je je paardje er snel weer bovenop krijgt.
Onze pony is ook aan 1 oog blind,maar niemand wil dat geloven omdat ze alles gewoon doet en er niks van laat merken dat ze slechts met 1 oog ziet.Dus wat dat betreft komt het uiteindelijk vast helemaal goed.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:14

heel veel sterkte want lijkt me verschrikkelijk om mee te maken...

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:16

Dat ziet er niet fijn uit,veel betserschap voor je paardje. :(:)