3 jarige zwarte schone topper in een dop!*upd. pag.6*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:58

Mooi paardje, loop al lekker voor een 3 jarige.

Vind je setje ook super en staat ook goed.

Veel plezier nog met elkaar. :D

WolinLotte

Re: 3 jarige zwarte schone topper in een dop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:06

Jah, vind het setje inderdaad ook wel erg mooi staan!! :j

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:05

DebbieY schreef:
Nee maar wél om die grenzen aan te geven.. Je zit er toch niet voor niks op. Probeer het dan eerst zelf en mocht dit na een aantal maanden niet werken dan kan je heel héél misschien zo'n ding eraan hangen maar niet als dit paar dnog maar 3 jaar is..

Verder zal ik er inderdaad niet veel van snappen nee dat dit eraan hangt omdat ik er gewoon een hekel aan heb!!

@DebbieY: Ik concludeerde dat uit bovenstaande quote, zo vatte ik het althans op. Wellicht heb ik je dan verkeerd begrepen.
Ik zie ook vaak genoeg verkeerd slofgebruik, daarvoor hoef je op bokt niet lang te zoeken, want helaas zijn er maar weinig ruiters die zo netjes als TS ermee om kunnen gaan, dat vind ik knap, ik zou er bijvoorbeeld zelf niet mee durven te rijden, bovendien wil ik het ook niet (heb het ook niet nodig gelukkig). Ik denk ook dat TS prima zonder kan, zonder enige twijfel, maar DE reden dat Ts de slof gebruikt is voor zijn veiligheid, toch? Ik begreep ook dat hij vanaf morgen zonder ging rijden. Dus de slof is geeneens een issue (meer).

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:17

Mensen wat een gel*l over die slof zeg :P
Dit is een van de weinige voorbeelden die ik zie waarop een slof perfect gebruikt wordt. Proficiat!

Mooie merrie, gaat een echte danser worden.
Galop ziet er nog wat moeilijk uit, maar hee, als het niet lukt, knoop je de slof maar wat vaster en geef je een ruk :+ :+ (sarcasme !!!!!)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:47

Afbeelding

denk dat 85% van de bokkers bij deze foto (lees op zo een moment) in hun broek scheitend van dit paard af waren gesprongen en al huilend afgedropen waren van ellende........... want op dit moment, deze foto, voel je je niet echt heel erg safe op een 3 jarige, want je hebt namelijk niks meer, helemaal NIKS........ jaa een brok spanning. Ding staat nog niet zo aan de hulpen dat je haar weer even naar je hand toe rijd, en aan de voorkant kan je helemaal niet inkomen...... Want ga je bij zo een paard aan de voorkant inkomen dan ga je flikflakken op zo een moment. En dan ben je toch blij met je sloffie, die niet eens inwerkt maar jouw zelfverzekerder laat rijden, waardoor je het wel even oplost op een nette manier!!!!

Ik vind dat de ruiter enorm vriendelijk rijd, heel handig is......... en super met de slof overweg kan.......

daarnaast vind ik het ook echt een hele, hele gave bok.......... Ik ga er niet meer op, op zulke jonkies :D :D :D , ik heb mijn tijd gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:55

Topvoorbeelden van correct slofgebruik!!!!!!!!!
Beter een slof eraan en correct gebruiken dan met een lading spanning in je bilpartij op een jonkie zitten!!!
Erg mooie combi overigens!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:00

gabyfedde schreef:
Quirinake schreef:
Ben zo blij met d'r :)

Dat kan ik me heel goed voorstellen!
Het is echt een plaatje om te zien.
Super dat ze het zo braaf doet.
Persoonlijk heb ik niets tegen goed slofgebruik. Zolang hij door kundige handen als hulpmiddel gebruikt wordt ipv door onkundige handen als dwangmiddel. Jij valt in mijn ogen in de eerste categorie.
En ja die cap... Het is jouw hoofd en niet het mijne. Moet je dus lekker zelf weten ;)

Hier ben ik het helemaal mee eens! :)

Wat een prachtig beestje zeg, vind je houding ook erg netjes. Soms alleen een beetje op je beenhouding letten, verder niets op aan te merken ;)

zwarte_veer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:27

Ik vind je vrij intensief al rijden met een drie jarige...
Ik hoop dat ze tegen de vier jaar is??

Wel een prachtig paard. :)

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 23:07

leuke reactie's allemaal ;-)

Ehm ik ga de vierjarigen starten, dus een aparte proef voor de jonge paarden :)

Wat kiwiko zegt.. Soms ben je idd blij dat je toch een slofje hebt aanhangen omdat je soms toch een gevoel hebt dat je een bommetje onder je hebt. En ik voel me gevleid :) Er zijn toch ook mensen die meegaan met mijn mening en dat is ook altijd leuk te horen he :)

mn beenhouding idd, das een aandachtspunt, die gaan soms teveel naar achteren, maar dat ligt aan mn lange stelten :+ haha :P

Vrij intensief? Bwaaa.. Ik rij ze maar 3 x in de week een 20-30 minuutjes.. vind niet dat ze té hard moet werken voor haar leeftijd. Ze word in mei 4 jaar :)

Ik heb vandaag dus les gehad.. Opgestapt zonder slof en ging ook goed natuurlijk, maar ik wist dat ze te rijden was zonder dus dat had ik dan ook wel verwacht :) Heb sinds vrijdag ook de zweep erbij genomen en dat vind ze niet zo leuk. Ik moet haar kont nog maar aanraken met de zachtste aanraking dat je je maar kan voorstellen en er komt een bok als gevolg :P
Ze is toen ook blijven bokken en blijven bokken en stopte tegen de rand van de bak, gelukkig want nog één bok meer en had er naast gelegen :P

Heb gewerkt op de reactie van het been, en tempowisselingen en overgangen, zien dat ze de mooi vanachter uit maakt en niet op de kop gaat hangen. Ging super goed, ze begon op het einde van de les echt véél beter te draven en een véél betere houding aan te nemen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:14

suleilitha schreef:
Topvoorbeelden van correct slofgebruik!!!!!!!!!
Beter een slof eraan en correct gebruiken dan met een lading spanning in je bilpartij op een jonkie zitten!!!
Erg mooie combi overigens!

Helemaal mee eens.

En voor de mensen die toch vinden dat ze moeten zeuren over het feit dat er een slof aan zit: :9k

(wat is er mis met een slof trouwens...?)

TS; mooi paard heb je! 't Zijn een stel jaloerse penny's hierzo.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:21

wat een beauty heb je ,ze lijkt een beetje op die van mij :D (alleen dan bijna 12 jaar jonger ;) )
ik zie zo aan de fotos dat je veel ervaring hebt,en ik weet zeker dat je weet wat je doet.
ik wens jou en je hele mooie paardje heel veel succes,en ben erg benieuwd hoe ze het over een jaartje zal doen.
ik denk dat je een toppertje hebt gekocht. :D

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:37

Ach, jij rijd vriendelijker mét slof dan velen hier in het topic zonder slof :) Ziet er heel netjes uit (ben best jaloers op jouw paard :) )

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:04

Wow wat een gaaf dier is dit zeg! Veel succes met de wedstrijden straks, maar dat gaat vast wel lukken zo te zien :)

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 03:41

DebbieY schreef:
Even een reactie op je eerst post.. Wie ben jij om te zeggen dat er gestopt moet worden met commentaar te geven op die slof.
Zet er dan GEEN foto's op met slof als je weet dat er van tevoren kritiek over zal zijn. Wat IK heel goed begrijp!

Als je op ZO'N stal rijdt neem ik aan dat je goed kan rijden en dus heb je helemaal geen slof nodig! Dan kan er wel gezegd worden dat die er is om de grenzen aan te geven maar die kan je zelf toch ook aangeven. Wát als die slof eraf is en het paard krijgt door dat ie er niet meer aanhangt en het paard gaat over die grens.. Wordt die slof er dan maar wéér aangehangen??
Ik ben er echt op tegen en vooral bij zo'n jong paard.. Waarom moet altijd alles zo snel gaan, als dit paard het zelf opzoekt dan is dit toch allemaal niet nodig, dan is er ook geen probleem! Maar die foto's van die slof vind ik erg storend, daar blijkt uit dat dit paard het waarschijnlijk niet zelf heeft opgezocht....

Verder vind ik het een mooi paard met mooie ruime gangen en ik weet zeker dat je die stomme slof niet nodig heb..!

EDIT: Best grappig eigenlijk dat veek deze ruiter als amazone ziet hahaha! Het is toch ECHT een man hoor en dat is duidelijk te zien :D

Ik ben Natasja en ik ben vrij om mijn mening te uiten. Trouwens, mag niet, 10.000 keer hetzelfde onderwerp aanhalen in een topic, dat mag ook niet, dus ja, ik mag idd zeggen dat ze er mee kunnen stoppen ;)
Een slof is gemaakt als HULPmiddel. Nogmaals, als hij goed gebruikt wordt, merkt het paard er niks van, en is het dus een FIJN hulpmiddel!

En idd de foto die KiWoKo laat zien, zie je ook dat de slof ALSNOG los hangt, je ziet hem precies naar boven "swingen/buigen"..
Ts, je bent echt een perfect voorbeeld qua slofgebruik..

Anneliesdj: Is niks mis met een slof, dat ding hebben ze niet voor Jan-met-de-korte-achternaam uitgevonden.. ;)

Ik ben hier wel klaar geloof ik, TS super veel succes en kijk uit naar je volgende topic! :D

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 13:57

@ineke: Ik hoop het haha :P

@de slof word zooo vaak slecht gebruikt, terwijl het echt een heel goed hulpmiddel kan zijn! En idd, als je de foto bekijkt wanneer ze wat heet werd, zie je alsnog geen spanning op de slof, die zou er pas zijn moest het paard de hals verticaal in de lucht brengen ;) Bedankt en met de volgende foto's hopelijk weer een vooruitgang te zien :j

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:00

Wat een heerlijk paard!

Je hebt haar heerlijk aan het lopen en het geheel geeft al een heel fijn beeld. Je hebt ook een prachtige houding.

Zo als al eerder is gezegd valt me alleen je onderbeen op. Deze moet voor het mooie beeld meer naar beneden hangen ipv naar achter.

De slof wordt correct gebruikt. Dit is nu paarden opleiden ipv paarden verpesten!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:53

Quirinake @ Kijk uit naar de volgende foto's van dit prachtige paard, heb je ook een filmpje? :)

Heb al eerder rijtechnisch commentaar gegeven :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:59

Quirinake schreef:
@ineke: Ik hoop het haha :P

@de slof word zooo vaak slecht gebruikt, terwijl het echt een heel goed hulpmiddel kan zijn! En idd, als je de foto bekijkt wanneer ze wat heet werd, zie je alsnog geen spanning op de slof, die zou er pas zijn moest het paard de hals verticaal in de lucht brengen ;) Bedankt en met de volgende foto's hopelijk weer een vooruitgang te zien :j

Je hebt helemaal gelijk, een slof kan juist een heel goed hulpmiddel zijn bij een jong paard. Ik ben zelf ook niet zo voor hulpmiddelen en zeker niet bij jonge paarden maar dat is vooral omdat ze vaak niet goed gebruikt worden, bij een kundige ruiter is het een goed hulpmiddel om explosieve situatie's te voorkomen. En dan nog 100x liever een slof dan chambon, gogue, bijzet of wat ook, daar heb je als ruiter geen enkele invloed op dus gaat veel sneller fout.
Daarbij geef je zelf aan dat je haar maar 3x in de week max een half uur rijd, ik zie op deze foto's ook echt geen intensieve training, juist een ontspannen training om het paard lekker op eigen benen te laten lopen.
Ik zou zeggen; ga zo door en laat snel nog eens foto's zien!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:52

Heb met een glimlach dit topic even doorgelezen, zoveel mensen zoveel meningen en dat mag zeker... De slof blijft altijd een issue, dat keert in zoveel topics weer terug, prima discussies, zeker als er goede argumenten worden gegeven, ik lees soms alleen reacties die kant nog wal raken, maar dat is mijn mening ;)

@Quirinake, wat een ongeloofelijk schitterend paard heb jij zeg, heerlijke uitstraling met net dat beetje extra's. Rijden ziet er vriendelijk en ontspannen uit en ik denk dat je daar een erg leuk wedstrijdpaard aan gaat hebben. Lijkt me trouwens wel een hittepit afentoe, maar daar ga je later echt wel je voordeel van hebben, succes!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:14

Ik vind het er super vriendelijk uitzien een slof wordt niet altijd maar verkeerd gebruikt wat je hier dus ziet. Heel mooi beest en het ziet er mooi uit. Heel netjes. Succes ermee maar dat gaat wel goed komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:18

Ziet er lekker uit joh! Straalt echt werklust uit, het dier heeft sowieso echt een geweldige uitstraling!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:30

hey

Dan wens ik je alvast veel succes tijdens de cyslus. Mss dat we elkaar dan tegenkomen (mogelijk breng ik een Sandreo hengst en mss een andere Sandro hit merrie uit). Ja start toch de nationale cyclus e, of enkel die van de LRV?

Tja verder idd veel geleuter over een slof. Maar uiteindelijk is het jouw paard. enige wat ik kon zeggen heb ik eerder geplaatst. maar het zijn foto's en dat zijn altijd momentopnames. Het ziet er alleszins absoluut niet slecht uit.

Veel succes verder

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:35

Mooi paard :)
Ziet er ook netjes uit. Slof is eigen keuze he. Hoe groot is ze?

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:44

KiWiKo schreef:
Afbeelding

denk dat 85% van de bokkers bij deze foto (lees op zo een moment) in hun broek scheitend van dit paard af waren gesprongen en al huilend afgedropen waren van ellende........... want op dit moment, deze foto, voel je je niet echt heel erg safe op een 3 jarige, want je hebt namelijk niks meer, helemaal NIKS........ jaa een brok spanning. Ding staat nog niet zo aan de hulpen dat je haar weer even naar je hand toe rijd, en aan de voorkant kan je helemaal niet inkomen...... Want ga je bij zo een paard aan de voorkant inkomen dan ga je flikflakken op zo een moment. En dan ben je toch blij met je sloffie, die niet eens inwerkt maar jouw zelfverzekerder laat rijden, waardoor je het wel even oplost op een nette manier!!!!

Ik vind dat de ruiter enorm vriendelijk rijd, heel handig is......... en super met de slof overweg kan.......

daarnaast vind ik het ook echt een hele, hele gave bok.......... Ik ga er niet meer op, op zulke jonkies :D :D :D , ik heb mijn tijd gehad.

Hoezo zou het meerendeel eraf springen?
Je ziet geen eens dat ie wegsprint, kijkt alleen, gewoon been eraan en verder rijden.

Maar de slof wordt idd goed gebruikt,
voor de rest daar ook geen commentaar over.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:22

Je mag erg trots zijn op dit beestje!
Het ziet er allemaal erg netjes uit.
Ivm de oneindige discussie over het gebruik van een slof, daar ga ik geen commentaar op geven. Ik ben er helemaal niet tegen, zolang hij correct gebruikt wordt natuurlijk (wat hier dus het geval is).

Heel veel succes verder met deze schoonheid!