Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoNew

Re: Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:14

Ik ben ook iemand van stal jasper en ik vindt wel degelijk dat je zo onze stal door het slijk haalt! Kan er echt kwaad over worden.. Van het hele verhaal Lotus weet ik weinig af en wil t best navragen,maar ik wil hier wel even HEEL DUIDELIJK neerzetten dat Stal Jasper er echt altijd alles aan doet om zijn paarden het naar hun zin te maken. zoals al eerder geschreven komen de paarden op de wei, hebben hun eigen box en spullen, lopen niet meer dan 2 uur per dag, krijgen vakantie als ze er aan toe zijn en in de winter mogen ze lekker los met een groep in de binnenbak. Als de paarden iets hebben krijgen ze voldoende de tijd om te herstellen of komt er een veearts bij! Het kan ook zo zijn dat Lotus gewoon niet geschikt meer was voor de manege.. Want zo zijn ze op stal ook. Ze kijken naar de paarden en niet alleen maar naar t geld hoor.

Mensen die bij ons een eigen paard hebben staan zeggen geregeld: Als je dan toch manegepaard moet worden wordt t dan bij Stal Jasper.

Ik vindt t fijn dat Lotus een nieuw huisje heeft hoor, maar denk wel dat je je verhaal niet helemaal goed hebt omgeschreven. Zeker als je Stal Jasper niet kent.. Had dan de naam weggelaten en er een algemeen verhaal van gemaakt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:17

Ik heb dat niet genoemd, maar 500Euro voor een te gebruiken (recreatie) paard is niet veel natuurlijk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:18

berpie schreef:
KiWiKo schreef:

hoezo gehad?

Erg leuk allemaal, de eerste manege is verkocht, manege in purmerend.
Daarna had ik een manege in Garderen en die is failliet gegaan,en was mijn eigen stomme schuld, niets meer en niets minder en nog maals ik ben er niet op uit om de manege zwart te maken, ik vind het jammer als het zo opgepakt word, mij is het puur om Lotus, nu word al gesuggereerd dat wij een koopje hebben, waarom dan?
De laatste dage zijn erg emotioneel geweest, erg moeilijk en ik begrijp gewoon niet hoe je als staleigenaar zo hard kan wezen, als je het niet met me eens bent prima en alle begrip voor maar ik denk er anders over en dat is mijn goed recht toch? Of zie ik dat verkeerd?

misschien is dat de reden dat hij wel draait en jij niet meer.............?

Nogmaals ik vind het fijn dat je dit doet voor dit paard.......... maar ik vind het niet gaaf hoe je de manege naar beneden haalt gewoonweg omdat hij niet failliet wil gaan........

(ps........ met failliet gaan is niks mis hoor, zeker niet in de paarden want het is gruwelijk moeilijk om in dit segment je hoofd boven de vloedlijn te houden!!)

waaristimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:20

Ik ben net terug van de boodschappen... Wil even zeggen dat ik het geweldig vind dat Lotus gered is van de slager!!! Ik ben het helemaal eens met Berp, paarden die hun hele leven gewerkt hebben voor de mensen, mogen toch niet zomaar afgedankt worden. Zijn toch ook wel andere oplossingen, of zie ik dat verkeerd??? In elk geval: hulde voor de mensen die dit mogelijk hebben gemaakt. Mensen, laten we dat toch niet vergeten, er is een PAARD gered!!! Ik zou willen dat ik de kans had gehad! Knipoog Prachtpaard die Lotus.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:21

was het maar zo simpel waaristimo!

maar de realiteit is vaak gewoon heel anders

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:29

berpie schreef:
Waarom niet gewoon een goede daad doen en dit dier en zoveel andere paarden die in de zelfde situatie verblijven een goed tehuis gunnen waar zij mogen verdienen van hun zelfverdiende pensioentje?

Lotus is gered maar er zijn er nog zoveel die in het zelfde schuitje zitten, er zijn genoeg mensen die graag een paardje op willen vangen en hun een fijne oude dag te geven maar dan is het wel triest dat de eigenaar er nog aan moet verdienen ook, erg triest.

Ik ken anders meer mensen die hun (niet meer te berijden) paard kwijt willen dan mensen die een DA rekening willen opvangen.
Er zijn zoveel mensen die een advertentie plaatsen opzoek naar een (gratis) opvang te huis,
maar ik ken bijna geen advertenties van mensen die zo'n paardje zoeken en vrijwillig een paardje willen overnemen met de bijbehorende kosten.

PS Ik snap de "reddingsactie" best, vooral als het "jouw" lievelings paardje is. Maar helaas is dit lang niet realiseerbaar voor alle "afgedankte" paarden.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:34

Je haalt de manege niet door het slijk?
Je zegt alleen dat ze Lotus zomaar verkopen blabla en dat ze met hun paarden omgaan alsof het dingen zijn. Je ként de manege niet goed zeg je zelf, maar je weet wel hoe ze daar met kreupele paarden omgaan? Nou, als je is een beetje meer na ging denken en naging of datgene wat jij denkt ook daadwerkelijk waar is, had je dit NOOIT getypt.

Kom ook maar even met een recente foto van Lotus, in plaats van die foto van, juist, Stal jasper. (Deze staat ook al een hele tijd niet op de site, dus kennelijk kende je dit paard al eerder... en dus ook de manege. Dan zou je Lotus haar verhaal en wat de manege voor haar gedaan heeft, ook moeten weten.)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:37

Deze foto komt inderdaad van Stal Jasper af. Ik ben benieuwd naar een actuele foto.

Verder is dit paard heel lang erg kreupel geweest en zijn er verschillende dierenartsen bij geweest toendertijd. Er is echt heel veel zorg en tijd in dit dier gestoken. Wanneer je als manege handelt heb je echter te maken met een beperkt budget en moet je ook aan andere factoren denken. Dan ga je geen jaren uitrekken om met een dier te genezen. Er is uberhaupt al erg lang gewacht voordat ze weg ging.

Ik vind het niet netjes dat je je op deze manier uitlaat over een manege. Je had de naam van de betreffende manege ook weg kunnen laten en dan was het topic waarschijnlijk heel anders gevallen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-12-08 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:38

xManon_ schreef:
Kom ook maar even met een recente foto van Lotus, in plaats van die foto van, juist, Stal jasper. (Deze staat ook al een hele tijd niet op de site, dus kennelijk kende je dit paard al eerder... en dus ook de manege. Dan zou je Lotus haar verhaal en wat de manege voor haar gedaan heeft, ook moeten weten.)

En wat is dat verhaal dan precies?

waaristimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:39

Misschien zie ik het te simpel, zit ook niet in de business... maar ik weet zeker dat deze aktie met de beste bedoelingen is gedaan en dan vind ik het niet leuk dat er zo kritiek wordt gegeven. Je kunt toekijken, maar iets daadwerkelijk doen.... dat zijn maar weinig mensen, is mijn ervaring. Ik wil niemand met het vingertje nawijzen hoor, maar kan zo'n aktie wel waarderen.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:39

Zie berichtje boven je eigen post.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:41

Lotus haar problemen zijn dus niet van voorbijgaande aard zoals de TS zegt?

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 19:41

KiWiKo schreef:
was het maar zo simpel waaristimo!

maar de realiteit is vaak gewoon heel anders

kiwiko, zo simpel is het vaak wel, tuurlijk an niet ieder paard gered worden maar ergens moet een begin gemaakt worden, ieder paard is me dierbaar en ook Lotus, ik ga moprgenvroeg met een smile op me mond slapen (moet zo de nachtdienst in)
Het was echt niet de bedoeling de stal af te kraken, heb er gewoon niet bij nagedacht toen ik de stal noemde en vind het ook niet erg hierover aangevallen te worden, ja had ik maar iets slimmer moeten wezen, dus sorry voor de gene die ik hier mee gekwetst heb want dat was echt niet de bedoeling, echt nietm het is puur mijn eigen ervaring hiermee mensen en achteraf was dit gewoon niet slim.

De bedoeling was en is om de mentaliteit van mensen te veranderen en ook een oud, of ziek of afgeschreven paard een kans te geven, paarden zoals Lotus, Timo en nog veel meer.

Ik moet er van door maar een ieder die anders denkt, ertel je meing, scheld me uit van mijn part maaklt me niet uit (was al uitgescholden via pb) je hebt recht op je mening maar ik toch ook?
Zo moet er nu vandoor moet de nachtdienst in dus kan niet meer reageren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:42

TS, hoe ben je er eigenlijk achter gekomen dat een paard op een manege in Beinsdorp voor de slacht verkocht gaat worden als je zelf in Belgie woont?
daar ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar, België en Beinsdorp ligt toch niet echt naast elkaar...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:44

werk ze!! Lachen

ik ben alleen bang dat er heel, heel weinig mensen zitten te wachten op kapotte oude paarden......... en dat het een utopie is om te denken dat mensen dat wel willen.........

en goed, je bent je er in iedergeval van bewust dat het niet gaaf is om de manege in zo een daglicht te stellen Lachen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:46

Laatst bijgewerkt door Brainless op 19-12-08 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:47

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:47

Ze zal degene wel kennen (denk ik zo?)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:48

triest als je zo iets moet schrijven............ echt

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:50

Het was echt niet de bedoeling de stal af te kraken, heb er gewoon niet bij nagedacht toen ik de stal noemde en vind het ook niet erg hierover aangevallen te worden, ja had ik maar iets slimmer moeten wezen, dus sorry voor de gene die ik hier mee gekwetst heb want dat was echt niet de bedoeling, echt nietm het is puur mijn eigen ervaring hiermee mensen en achteraf was dit gewoon niet slim.

De bedoeling was en is om de mentaliteit van mensen te veranderen en ook een oud, of ziek of afgeschreven paard een kans te geven, paarden zoals Lotus, Timo en nog veel meer.

Nou vindt t netjes dat je dit zegt. Ik denk dat alle mensen die stal jasper kennen namelijk met grote ogen je verhaal hebben zitten lezen. Zoals als eerder gepost sta ik zelf op Jasper (al ruim 8 jaar) en vindt gewoon niet dat onze eigenaren dit verdienen. Zeker omdat wij echt een goede stal hebben waar ze echt aan de manege paarden denken en goed voor hen zorgen.

Wellicht kan je de naam van de stal uit je post verwijderen...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:52

Ik vind het toch altijd weer een heel bijzondere gave wanneer paarden via een gewone foto klinisch/rontgenologisch worden gekeurd op internet...

Verder vind ik het absoluut niet door de beugel kunnen dat naam en foto van desbetreffende stal worden genoemd en geplaatst! Je had inderdaad het verhaal zoals het is kunnen omschrijven en meer niet.

Paarden kunnen i.m.o. in sommige situaties beter geslacht/ingeslapen worden. Maar om nou via het buitenland op transport te worden gezet, niet best... Als dat de bedoeling was natuurlijk!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

BraveSpots schreef:
Brainless schreef:

Maar dit is volgens mij niet geschreven door de TS...

Dat is geschreven door Marialva. (Het is ook haar forum).

Ik vind het persoonlijk een beetje overdreven om de partij van de dieren, fracties van de regering en tv e.d erbij te halen. De gedachten achter de actie vind ik wel mooi Lachen
Hopelijk gaat Lotus een leven zonder pijn tegemoet.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-12-08 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

xManon_

8 uur per dag..
Zoveel lessen zijn er nog niet eens op een dag!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:53

@ xManon en Cheyenne:

BraveSpots schreef:
Lotus haar problemen zijn dus niet van voorbijgaande aard zoals de TS zegt?

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:53

Jezus wat maken jullie je allemaal druk zeg!!! Haha moet er gewoon om lachen!
Denk je nou echt dat de manege daarmee zit om 1 mening van iemand?!?!? Denk je nou echt dat die klanten kwijt raakt! Kom op zeg!! Wat kinderachtig allemaal zeg!!! Het is toch mooi dat er weer een paard gered is!

suleilitha wat heb jij een grote bek zeg! Overal waar ik kijk vertel jij wel even je mening en weet jij het wel even beter als anderen! Beetje offtopic maar kinderachtig hoor!