Marie Fjordien in het roze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

egnie

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:13

Ik vind dat veel van jullie wel heel ver gaan in hun commentaar. Dat het er niet piekfijn uit ziet is 1 ding, maar om dan van alles te gaan suggereren vind ik te ver gaan.

Zonder beugels op een paard zitten wat een beetje hyper is, is lastig genoeg. Dat je daardoor misschien wat aan de teugels gaat hangen (om steun te krijgen) is begrijpelijk. Helemaal als er een bokserie volgt. Ik wil menig een het weleens na zien doen. Ik doe het je niet na. Ik weet van mijzelf dat ik niet super stevig zit een flinke bok en ik ben bang dat ik klavertjes 4 kan gaan zoeken. Let op ik praat het niet goed, maar snap het wel.

Verder kan ik door de slechte kwaliteit niet echt zeggen dat er getrokken wordt. Zie geen glimlach tot aan de oren. Ik zie eigenlijk mondhoeken zoals ze normaal ook uitzien. Ik zie wel dat de teugels veels te lang zijn. Hierdoor lijkt het of er getrokken wordt.

Over wel of geen duur dekje vind ik niet dat we daar over mogen oordelen. Daarbij zegt de TS dat ze die gekocht heeft voordat ze de beugels was verloren. Helaas is niet iedereen bij machtte om alles er piekfijn uit te hebben zien. Wat ik wel wil zeggen is dat er op een zadel absoluut niet bezuinigd mag worden. Dat is belangrijker dan een paar beugels of net hoofdstel. Niet iedereen heeft zoveel geld om bij verlies meteen nieuw aan te kunnen schaffen.

Ik zou tevens aan de eigenaar vragen om het dier beter te voeren en regelmatig te ontworden. Ik vind het diertje er niet gezond uit zien. In mijn ogen mag ze wat dikker en er moeten meer spieren op komen.

Succes met je fjordje!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:15

arnjojo schreef:
Ga toch weg... Heb jij een bord voor je kop?? VEILIGHEID!! Dan maar een keer heel duidelijk, je kan niet rijden. Ga niet op dit paard rijden voordat je kan rijden. Je verpest eht paardje!!!

heb jij je onderschrift zelf verzonnen??? beetje vriendelijker kan volgens mij wel.

ts. het ziet er niet vriendelijk uit,maar ben niet de eerste die dat zegt.
verder vind ik het paardje te dun,ik heb gelezen dat ze niet van jou is,dus weet niet in hoevere jij hier invloed op hebt.
en vraag aan sinterklaas nieuwe stijgbeugels Knipoog

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:18

egnie schreef:
Ik vind dat veel van jullie wel heel ver gaan in hun commentaar. Dat het er niet piekfijn uit ziet is 1 ding, maar om dan van alles te gaan suggereren vind ik te ver gaan.

Zonder beugels op een paard zitten wat een beetje hyper is, is lastig genoeg. Dat je daardoor misschien wat aan de teugels gaat hangen (om steun te krijgen) is begrijpelijk. Helemaal als er een bokserie volgt. Ik wil menig een het weleens na zien doen. Ik doe het je niet na. Ik weet van mijzelf dat ik niet super stevig zit een flinke bok en ik ben bang dat ik klavertjes 4 kan gaan zoeken. Let op ik praat het niet goed, maar snap het wel.

Verder kan ik door de slechte kwaliteit niet echt zeggen dat er getrokken wordt. Zie geen glimlach tot aan de oren. Ik zie eigenlijk mondhoeken zoals ze normaal ook uitzien. Ik zie wel dat de teugels veels te lang zijn. Hierdoor lijkt het of er getrokken wordt.

Over wel of geen duur dekje vind ik niet dat we daar over mogen oordelen. Daarbij zegt de TS dat ze die gekocht heeft voordat ze de beugels was verloren. Helaas is niet iedereen bij machtte om alles er piekfijn uit te hebben zien. Wat ik wel wil zeggen is dat er op een zadel absoluut niet bezuinigd mag worden. Dat is belangrijker dan een paar beugels of net hoofdstel. Niet iedereen heeft zoveel geld om bij verlies meteen nieuw aan te kunnen schaffen.

Ik zou tevens aan de eigenaar vragen om het dier beter te voeren en regelmatig te ontworden. Ik vind het diertje er niet gezond uit zien. In mijn ogen mag ze wat dikker en er moeten meer spieren op komen.

Succes met je fjordje!

Afgod

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:19

amazone77 schreef:
arnjojo schreef:
Ga toch weg... Heb jij een bord voor je kop?? VEILIGHEID!! Dan maar een keer heel duidelijk, je kan niet rijden. Ga niet op dit paard rijden voordat je kan rijden. Je verpest eht paardje!!!

heb jij je onderschrift zelf verzonnen??? beetje vriendelijker kan volgens mij wel.

ts. het ziet er niet vriendelijk uit,maar ben niet de eerste die dat zegt.
verder vind ik het paardje te dun,ik heb gelezen dat ze niet van jou is,dus weet niet in hoevere jij hier invloed op hebt.
en vraag aan sinterklaas nieuwe stijgbeugels Knipoog

de persoon die dit zei heeft eerder in dit topic wel op een vriendelijke manier zijn mening gegeven

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 21:23

Ze is net veulen-af en wei-af,, op de weide stond op het einde bijna niks van gras meer en dus hadden ze ook niet meer dan de 25 kg wortelen per dag voor 5 paarden (2 veulens) te eten.
Nu staat ze op stal en krijgt ze meer voer (eerst at ze niet zo goed,, maar nu beter) en begint ze weer wat te dikken. Ze is niet geschoren he dus bolletje wol is ze sowiesow.
Ze is ook nog maar pas voor de tweede keer ontwormd geweest (vorige maand eens en nu eens).

Ik zit imo steviger zonder beugels dan met beugels,, in het slechtste geval maakt het weinig verschil voor mij (behalve dan voor m'n beenhouding die stiller is met beugels)
Die te lange teugels heb ik al proberen uitleggen,, is omdat ze in stap 'r hoofd veel lager houdt en ik de kans niet kreeg om mijn teugels korter te nemen na de overgang. Verder heb ik ook uit mezelf een vrij dicht-bij-mij handhouding heb ik al gemerkt,, dus zit ik al snel mezelf in de weg (nog werkpuntje Bloos).

Btw;; ik vier sintemaarten Tong uitsteken en die is al geweest

Onderschrift heb ik ergens opgepikt en wat aangepast Tong uitsteken

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:25

waarom vraag je niet aan de iegenaar neiuwe beugels?? Clown het is tenslote niet jou pony Knipoog

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:26

En TS, zoals ik eerder vroeg, heb jij op een manege al eens les gehad? Zonder deze lieve fjordendame?

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:30

Lord_Ik schreef:
Ik woon wel in België he,, 'k zal eens op kapaza kijken.

Hier een advertentie van kapaza; http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehor ... etjes.html

Staan ook stijgbeugels bij;) En in oost-vlaanderen.

Verder vind ik het er ook niet tiptop uitzien, maar iets minder negatief kan wel...
Ze had immers niet om commentaar gevraagd, en ze weet dat het er niet zo goed uitziet.
En de meeste dingen worden wel 10 keer herhaald!
Als jullie nou eens een keer het topic lezen voordat je oude koeien uit de sloot haalt!
Verder veel plezier met je paardje, en goed dat je dingen gaat ondernemen zoal les.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 21:32

Het is ook mijn zadel Clown (dat overigens wel past,, maar ze is nogal rond en als ze dan van die acties doet schuift het wel wat)
De eigenaar geeft niet graag 'onnodige' centen uit,, als het aan hem lag kon ik ook steeds de kleine stijgbeugeltjes van de shet van z'n zadeltje hangen en weer terug hangen,, ook al kunnen mijn voeten daar nauwelijks in (als ze er al in kunnen haha XD).

@lovingtweety: heb ik al geantwoord hoor Lachen maar heb je wss overheen gelezen. Jaa,, zes jaar lang,, maar ik kan achteraf niet echt zeggen dat ik daar veel goeds geleerd heb. Ik heb ook les gehad van iemand anders op haar paarden en dat ging ook allemaal heel goed (heb ik nog steeds af en toe les van) maar haar paarden zijn allemaal wel redelijk braaf en ik rij niet (gericht) dressuurmatig en zij geeft dus ook geen dressuur/springles op niveau, dus gewoon de standaard dingen als onafhankelijke zit,, correct sturen,, zo weinig mogelijk hulpen,, consequent zijn...

kweetniemir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:32

waarom valt iedereen erover dat ts zonder beugels rijd ?
Kijk eens hoe MAGER dit paardje is , en dat voor een 5 JARIGE Boos!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:35

Sorry, dat heb ik dan idd niet gezien. Ging net wel heel snel hier.
Kan zij niet voor 1 keer komen bij jou, desnoods op de fiets ernaast als je naar buiten gaat? Dan kan ze dan even tips geven.

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:41

LovingTweety schreef:
En TS, zoals ik eerder vroeg, heb jij op een manege al eens les gehad? Zonder deze lieve fjordendame?

zelfde vraag..?

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:52

ons paard was ook erg mager geworden na het spenen (het veulen dronk haar leeg zeiden ze)
dus daar zou het door kunnen komen dat deze fjord er mager uit ziet en zeker nu ze de winter in gaat zal ze haar enegie moeten steken in het warmhouden dus zal het niet al te snel gaan voor ze weer fjordrond Pling is.
als mijn paarden stappen is dat ook ontspannen met hoofdje naar beneden als ze ergens van schrikken gaat het hoofd omhoog, gaat soms de spurt er in en ja klik dan eens een foto hoe zit jij erop? juist met je handen in je nek en te lange teugels
ik wil het ook niet goed praten maar het kunnen moment opnames zijn.
maar mijn advies is ook probeer een ervaren iemand jouw les te laten geven of in ieder geval de basis technieken
dat zal schelen. Knipoog

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 21:55

LovingTweety schreef:
Sorry, dat heb ik dan idd niet gezien. Ging net wel heel snel hier.
Kan zij niet voor 1 keer komen bij jou, desnoods op de fiets ernaast als je naar buiten gaat? Dan kan ze dan even tips geven.

Ze heeft zelf 13 pony's en 1 paard staan en werkt daarnaast nog fulltime Clown kan je gaan raden dat ze niet veel tijd heeft om te komen? XD Ik ben wel eens met haar naar daar geweest,, maar zij vond het er best goed uitzien het rijden. Ze is geen makkelijke pony en zoals ik al zei,, het gaat niet altijd zoals gisteren Lachen het is pas sinds haar veulen gespeend is en zij permanent op stal staat dat ze dit soort kuren heeft gekregen en de situatie was niet meteen geschikt voor zo een bui Lachen moest er niet zoveel verkeer langs geweest zijn ik was even gaan crossen tot ze wat minder energie had (dan mag ze nog bokken,, ze bokt minder hoog en is niet zo gespannen meer) maar met haar zo gestressd de baan op gaan is gekkenwerk. Dan had ze waarschijnlijk een auto geraakt (zie begingpost) tegen de tijd dat we op een veldbaantje aangekomen waren.

@cheyxblond: heb ik dus net nóg eens geantwoord maar nu zou ik toch willen vragen om even een paar posts naar boven te kijken Haha!

@fransien (en nog wel een paar anderen, ook diegenen die het minder positief hebben weten melden): dankje voor je (rustige) reactie Lachen ik heb al eens geïnformeerd naar de lessen op die manege waar ik het eerder over had bij iemand die haar paard er gestald heeft. Ik moet alleen nog de weg terugvinden Tong uitsteken (ben er op een rally eens onverwachts langsgekomen).
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 27-11-08 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:59

En met de eigenaar overleggen dat ze van het krachtvoer afgehaald wordt en alleen nog min of meer onbeperkt ruwvoer krijgt? Dan scheelt het ook al flink in energie en kan ze wel goed aansterken.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:00

Dat je paardrijden op deze manier nog leuk kan vinden zeg.. Beestje is mager, ziet er in mijn ogen niet gezond uit, en ik vraag me af of energie teveel echt de oorzaak van het bokken is.

Tips en adviezen die ik zal willen geven zijn al gegeven dus ik ga niet alles herhalen, maar ik hoop wel dat je er iets mee gaat doen ts.

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:02

we zien graag binnenkort nog wat foto,s maar dan vanuit een andere hoek(als je snapt wat ik bedoel Knipoog )
groetjes en truste allemaal.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 22:04

LovingTweety schreef:
En met de eigenaar overleggen dat ze van het krachtvoer afgehaald wordt en alleen nog min of meer onbeperkt ruwvoer krijgt? Dan scheelt het ook al flink in energie en kan ze wel goed aansterken.

Idd was ik ook al van plan Lachen ik heb de eigenaar gisteren niet meer te pakken gekregen maar heb het zijn vrouw al gemeld dat ze best zonder krachtvoer kan Tong uitsteken zijn vrouw is echter absoluut geen paardenmens en ik weet niet of ze het gaat onthouden,, dus ik zal het sowiesow met hemzelf nog eens bespreken. Ik heb haar eigenlijk nog nooit zonder hooi in haar stal gezien dit jaar sinds er hooi is,, dus ik denk dat ze ook onbeperkt hooi krijgen. (al had ze igg niet veel stro meer Clown dus mss valt ze 's nachts wel zonder hooi)

@fransien: Haha ik zal proberen Clown eerst gaan rijden en dan nog eens fotootjes Lachen maar dan moet ik wel weer een slachtoffer vinden die fotograaf wil spelen Tong uitsteken

@zorro: Dit gedrag had ze absoluut niet toen ze op de weide stond en ook niet toen ze pas op stal stond met haar veulen (en zonder hooi toen nog). Ook vorig jaar niet (toen had ze eerst al een half jaar op stal gestaan voor ik met 'r begon te 'werken' op de grond al dierf ze zich toen wel losrukken aan de hand) al liet ik haar (gezien ze niet of pas onder zadel was) vaak ipv te 'werken' gewoon los op de wei om even met 'r te spelen (wat achter 'r aan zitten).
Verder is er volgens mij gewoon niks veranderd,, dus is het volgens mij logisch dat het een overdosis energie is,, zeker ook omdat het over gaat als ik 'r een halfuurtje heen en weer laat galopperen over een veldje. Dan is ze weer net hetzelfde als anders.
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 27-11-08 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:06

je kan ook vragen of hij voor de nacht genoeg (vers) stro geeft ?dit is goede buikvulling en ze krijget er niet meer energie van.

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:07

sorrie ZIJ bedoel ik

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 22:20

Dat geloof ik niet Lachen hij mest over het algemeen niet eens zijn eigen stallen uit,, een vriend van hem doet dat,, en als ik kom verwacht hij ook dat ik de paarden voer,, ook al heeft hij het niet gevraagd... Ik moei me niet met de stallen (als hij de volgende dag wil uitmesten is het wel rot als er een berg proper stro bij ligt,, dan doet hij het gewoon niet Clown) maar ik geef wel een heel pak hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:24

ik wil nog ff wat zeggen! ik vind dat je alles goed accepteerd en goed reageerd! heb ook wat banketstaaf dingen gezegt maar krijg meer begrip voor je situatie en heb je misschien een vriendin die ook rijd? dan kan zij je een soort van les geven

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:38

Ik zou zorgen dat je zadel weer compleet is en je verzorgpony op gewicht komt, dit kan prima met alleen hooi, denk er wel om dat ze wel haar vitaminen en mineralen krijgt met bv Pavo Summerfit, dit werkt super! (uit eigen ervaring)

Verder denk ik dat je op zoek moet gaan naar een goede instructrice of instructeur. Je hebt echt les nodig. Jouw basis zit er niet goed in. (ik bedoel dit niet verkeerd).

Verder vind ik dat je goed omgaat met het commentaar en advies.

Edit: ik lees ook dat de pony nog maar een half jaartje is ingerden en dat ze in die tussentijd ook nog een veulen heeft gehad. Door het veulen kan het komen dat ze zo dun is. Ik denk dat je pony en jij hele goede begeleiding nodig hebben dat bij de pony en bij jou de basis nog niet goed zit.
Laatst bijgewerkt door Cynthiaaapje op 27-11-08 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 22:40

Jhaa ik heb drie vriendinnen die in de buurt rijden maar ze kunnen alledrie minder goed rijden dan ik,, dus ik leer hen vaker wat dan zij mij helaas XD als ik nu eens zelf alles goed zou doen dat ik soms bij hen opmerk Knipoog

Dankje,, ik probeer altijd te onthouden dat reacties zelden niet bedoeld zijn om te helpen Lachen

@Cynthiaaapje: voedingssuplementen gaat de eigenaar nooit willen kopen,, dat weet ik opvoorhand,, omdat hij dat verre van nodig vindt.
En voor les ben ik al een eindje aan het kijken om naar de manege te gaan Lachen Ik zou namelijk graag wat dressuur met 'r gaan rijden,, en dat gaat niet zonder les Clown
Ze is ondertussen klein jaar onder zadel Lachen onze basis is: stappen draven galopperen,, sturen,, redelijk remmen,, beetje vertragen/versnellen en beetje linker-rechter galop Clown verder niks.
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 27-11-08 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:44

Ik vind deze fotos er absoluut niet prettig uit zien, verre van zelfs. Ik ga niet zeggen welke punten je moet gaan verbeteren, want dat hebben al vele mensen voor mij gedaan.

Wat ik mij afvraag is wat jij doet met de feedback die je hier van mensen krijgt? Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wat ik heb gelezen valt het me op dat je alle feedback en tips verdedigd. "Niets is jouw fout, jij kunt nergens wat aan doen".

Probeer zelf een kritisch naar je fotos te kijken en ook te kijken waar je zelf in vind dat je wilt groeien. En neem hier dan ook les bij! Zo kunnen jij en je paardje veel meer lol van elkaar hebben!

En zie de tips die krijgt van medebokkers ook als tips (ookal worden ze niet altijd zo gebracht) en niet als aanval, we proberen allemaal jou en je paardje te helpen!

Ik vind het trouwens een ontzettend leuk paardje! Vriendelijk koppie!