Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
arnjojo schreef:Ga toch weg... Heb jij een bord voor je kop?? VEILIGHEID!! Dan maar een keer heel duidelijk, je kan niet rijden. Ga niet op dit paard rijden voordat je kan rijden. Je verpest eht paardje!!!
egnie schreef:Ik vind dat veel van jullie wel heel ver gaan in hun commentaar. Dat het er niet piekfijn uit ziet is 1 ding, maar om dan van alles te gaan suggereren vind ik te ver gaan.
Zonder beugels op een paard zitten wat een beetje hyper is, is lastig genoeg. Dat je daardoor misschien wat aan de teugels gaat hangen (om steun te krijgen) is begrijpelijk. Helemaal als er een bokserie volgt. Ik wil menig een het weleens na zien doen. Ik doe het je niet na. Ik weet van mijzelf dat ik niet super stevig zit een flinke bok en ik ben bang dat ik klavertjes 4 kan gaan zoeken. Let op ik praat het niet goed, maar snap het wel.
Verder kan ik door de slechte kwaliteit niet echt zeggen dat er getrokken wordt. Zie geen glimlach tot aan de oren. Ik zie eigenlijk mondhoeken zoals ze normaal ook uitzien. Ik zie wel dat de teugels veels te lang zijn. Hierdoor lijkt het of er getrokken wordt.
Over wel of geen duur dekje vind ik niet dat we daar over mogen oordelen. Daarbij zegt de TS dat ze die gekocht heeft voordat ze de beugels was verloren. Helaas is niet iedereen bij machtte om alles er piekfijn uit te hebben zien. Wat ik wel wil zeggen is dat er op een zadel absoluut niet bezuinigd mag worden. Dat is belangrijker dan een paar beugels of net hoofdstel. Niet iedereen heeft zoveel geld om bij verlies meteen nieuw aan te kunnen schaffen.
Ik zou tevens aan de eigenaar vragen om het dier beter te voeren en regelmatig te ontworden. Ik vind het diertje er niet gezond uit zien. In mijn ogen mag ze wat dikker en er moeten meer spieren op komen.
Succes met je fjordje!
amazone77 schreef:arnjojo schreef:Ga toch weg... Heb jij een bord voor je kop?? VEILIGHEID!! Dan maar een keer heel duidelijk, je kan niet rijden. Ga niet op dit paard rijden voordat je kan rijden. Je verpest eht paardje!!!
heb jij je onderschrift zelf verzonnen??? beetje vriendelijker kan volgens mij wel.
ts. het ziet er niet vriendelijk uit,maar ben niet de eerste die dat zegt.
verder vind ik het paardje te dun,ik heb gelezen dat ze niet van jou is,dus weet niet in hoevere jij hier invloed op hebt.
en vraag aan sinterklaas nieuwe stijgbeugels
).
en die is al geweest
het is tenslote niet jou pony
Lord_Ik schreef:Ik woon wel in België he,, 'k zal eens op kapaza kijken.
(dat overigens wel past,, maar ze is nogal rond en als ze dan van die acties doet schuift het wel wat)
maar heb je wss overheen gelezen. Jaa,, zes jaar lang,, maar ik kan achteraf niet echt zeggen dat ik daar veel goeds geleerd heb. Ik heb ook les gehad van iemand anders op haar paarden en dat ging ook allemaal heel goed (heb ik nog steeds af en toe les van) maar haar paarden zijn allemaal wel redelijk braaf en ik rij niet (gericht) dressuurmatig en zij geeft dus ook geen dressuur/springles op niveau, dus gewoon de standaard dingen als onafhankelijke zit,, correct sturen,, zo weinig mogelijk hulpen,, consequent zijn...

LovingTweety schreef:En TS, zoals ik eerder vroeg, heb jij op een manege al eens les gehad? Zonder deze lieve fjordendame?
is.
LovingTweety schreef:Sorry, dat heb ik dan idd niet gezien. Ging net wel heel snel hier.
Kan zij niet voor 1 keer komen bij jou, desnoods op de fiets ernaast als je naar buiten gaat? Dan kan ze dan even tips geven.
kan je gaan raden dat ze niet veel tijd heeft om te komen? XD Ik ben wel eens met haar naar daar geweest,, maar zij vond het er best goed uitzien het rijden. Ze is geen makkelijke pony en zoals ik al zei,, het gaat niet altijd zoals gisteren
het is pas sinds haar veulen gespeend is en zij permanent op stal staat dat ze dit soort kuren heeft gekregen en de situatie was niet meteen geschikt voor zo een bui
moest er niet zoveel verkeer langs geweest zijn ik was even gaan crossen tot ze wat minder energie had (dan mag ze nog bokken,, ze bokt minder hoog en is niet zo gespannen meer) maar met haar zo gestressd de baan op gaan is gekkenwerk. Dan had ze waarschijnlijk een auto geraakt (zie begingpost) tegen de tijd dat we op een veldbaantje aangekomen waren.
ik heb al eens geïnformeerd naar de lessen op die manege waar ik het eerder over had bij iemand die haar paard er gestald heeft. Ik moet alleen nog de weg terugvinden
(ben er op een rally eens onverwachts langsgekomen).
)LovingTweety schreef:En met de eigenaar overleggen dat ze van het krachtvoer afgehaald wordt en alleen nog min of meer onbeperkt ruwvoer krijgt? Dan scheelt het ook al flink in energie en kan ze wel goed aansterken.
ik heb de eigenaar gisteren niet meer te pakken gekregen maar heb het zijn vrouw al gemeld dat ze best zonder krachtvoer kan
zijn vrouw is echter absoluut geen paardenmens en ik weet niet of ze het gaat onthouden,, dus ik zal het sowiesow met hemzelf nog eens bespreken. Ik heb haar eigenlijk nog nooit zonder hooi in haar stal gezien dit jaar sinds er hooi is,, dus ik denk dat ze ook onbeperkt hooi krijgen. (al had ze igg niet veel stro meer
dus mss valt ze 's nachts wel zonder hooi)
eerst gaan rijden en dan nog eens fotootjes
maar dan moet ik wel weer een slachtoffer vinden die fotograaf wil spelen 
hij mest over het algemeen niet eens zijn eigen stallen uit,, een vriend van hem doet dat,, en als ik kom verwacht hij ook dat ik de paarden voer,, ook al heeft hij het niet gevraagd... Ik moei me niet met de stallen (als hij de volgende dag wil uitmesten is het wel rot als er een berg proper stro bij ligt,, dan doet hij het gewoon niet
) maar ik geef wel een heel pak hooi. 

Ik zou namelijk graag wat dressuur met 'r gaan rijden,, en dat gaat niet zonder les 
onze basis is: stappen draven galopperen,, sturen,, redelijk remmen,, beetje vertragen/versnellen en beetje linker-rechter galop
verder niks.