Het moet toch verdorie niet gekker worden!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonita_Bon

Re: Het moet toch verdorie niet gekker worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 13:09

Lieve mensen, bedankt voor de support, kon ik wel even gebruiken.

Even een update: ben net terug van de politie, heb geen aangifte gedaan, wel melding. Ik kwam tot dit besluit omdat ik Basje vanmorgen zijn halster niet om kon doen. Ik werd weer zo kwaad dat ik me (dit keer wel fatsoenlijk) aan heb gekleed en naar de ploitie ben gegaan. Die namen het gelukkig wel serieus (de stagaire die erbij zat heeft zelf een 3-jarige dus die viel me gelijk bij haha) en ze hebben een file aangemaakt voor me, zodat, als het weer gebeurd, ze die kunne openen en deze feiten hebben liggen.
Ik had al stroomdraad aan de wei aan de kant van de weg maar ben net extra rollen gaan halen om het ook langs de voortuin te spannen (via de voortuin kun je door 1 hekje naar de wei namelijk, daar hebben we dan ook hun voetstappen aangetroffen). Is toch te sneu dat ik mijn voortuin af moet gaan zetten?! Ik was van plan het te laten rusten, maar Basje is helemaal van het pad. Mijn moeder giong trouwens ook aardig uit haar stekker toen ze het hoorde, die wilde in eerste instantie wel aangifte doen (het zijn haar ponies, maar ze staan bij mij in de opfok en ik zou ze gaan beleren over 2 jaar). Maar het zijn inderdaad maar kinderen en ik denk dat ze de hysterische heks in haar badjas niet snel meer zullen vergeten...... hahaha

Ik heb jouw topic ook gelzen Sul, maar jeetje jij hebt nu opeens ook de nasleep van een 'bijt-incident', sterkte daarmee, hopen dat ik dat hier niet krijg...

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 13:16

edit; even over de paarden: Basje is dus helemaal in zichzelf gekeerd, krijg hem met geen mogelijkheid zijn halster om en hij heeft vde hele nacht buiten gestaan, terwijl ze normaal gesproken met z'n drieen het grootste gedeelte van de nacht binnen staan/liggen.
Met Dandy-boy gaat het gelukkig heel goed, hij is de vrolijkheid zelve en volgens mij interesseerd het hem geen biet. Dat is overigens ook zijn karakter. Hij ziet alles als een feestje. Blij toe, want heb voorlopig genoeg werk aan Basje

ponypret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:18

Maar het zijn inderdaad maar kinderen en ik denk dat ze de hysterische heks in haar badjas niet snel meer zullen vergeten...... hahaha

Geweldige opmerking!hihi
Als je weet wie de ouders zijn dan zou ik daar eens naartoe gaan en een gesprek aangaan!
Want het kan inderdaad niet dat er mensen zomaar op andermans dieren kruipen!
Maar ik blijf erbij.....het zijn en blijven kinderen...............geef die ouwelui maar op de donder want daar zit immers de bron van "opvoeding"!!!

Het is wel klote dat je pony nu zo schuw is geworden das echt niet leuk!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:23

Jeetje wat asociaal zeg! pff ik ga hier met mijn pony dan ook maar goed opletten als ze weer op het grote land komt, hier fietsen ook allemaal pubertjes en kindertjes langs.. wist niet dat er kinderen bestonden die zoooo brutaal waren

Goed dat je ze flink hebt latenb schrikken laat ze maar janken

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:30

Jeetje, bij jou nu ook al???
Is het soms "iedereen mag ongestraft op andermans paarden kruipen" week ofzo???
Ik hoop dat Basje snel het vertrouwen weer terug krijgt in je.
Succes met alles.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:32

Wat een hondbrutale kinderen heb je toch...
Mocht het nog een keer gebeuren dan zou ik ze bij een oortje vatten en netjes even thuisbrengen. Dan weet je meteen waar ze wonen en met een beetje mazzel kun je gelijk de ouders aanspreken.

Sterkte met Basje! Ach gut

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:36

Herkende je die domme kinderen wellicht niet?

Vaak helpt het om eens een hartig woordje met hun ouders te spreken.

Het gore lef zeg, bahbah.
Jammer dat ze er niet afgeknikkerd waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:08

Goed dat je ook naar de politie bent geweest, Bonita-Bon. Minder dat één van je ponies nu ook kopschuw is, dat is met één van mijn paarden dus ook nu aan de hand. Gelukkig ging zij wel gewoon naar binnen, loslopend achter de andere aan waar ze bij staat.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:12

MarcoBorsato schreef:
De kinderen zijn vandaag lekker bezig, bij sul ook al. Aangifte doen!

ik wou net zeggen!

Jééémig zeg! Wat een brutale kinders tegenwoordig (:+), ik ben zelf ook (okej over precies 2 weken dan) 14 maar ik haal zoiets écht niet in me kop hoor!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:56

Bonita_Bon goed dat je het hebt gemeld bij de politie en fijn dat ook jouw verhaal serieus werd genomen.Hopelijk is Basje snel weer zichzelf Ach gut
Ik hoop dat ze nachtmerries hebben van "de gillende heks in badjas" Duivel

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:50

Ik zit met verbazing nu weer dit topic te lezen.
Eerst lees ik bij Suleilitha dat ze ongevraagd op de paarden kruipen en nu bij jouw.
Wat is er aan de hand met de jeugd van tegenwoordig?
Hebben ze dan helemaal geen respect meer voor mijn en dijn?

Je kunt toch niet zo maar op andermans paard kruipen! Voor hetzelfde geld heeft ie een of andere blessure, of, zoals in dit geval, kruip je op een veulen (want ze zijn natuurlijk niet snugger genoeg om de leeftijd van de tanden af te lezen).
Werkelijk...ik geloof dat ik zou ploffen als ik het zag.

En, als mijn dochter zoiets zou flikken, dan had ze thuis ook nog eens de pechprijs: mocht ze haar excuses gaan aanbieden.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:52

verdorie, he smerige lef van die kinderen toch soms! En @ponypret, met een jaar of 14/15 weet je echt wel dondersgoed waar je mee bezig bent, zelfs als je wat kinderlijk bent dan weet je echt nog wel dat je niet zomaar op andermans erf mag komen en aan de beesten zitten. Het ligt namelijk ook niet altijd alleen maar aan de ouders en je kunt kinderen van die leeftijd best enige verantwoordelijkheid aanrekenen hoor. Als het nou 8 jarigen waren geweest, dan kun je nog bedenken dat ze geen besef hebben van goed en kwaad, maar met 14 kan dat wel degelijk hoor!

Het is trouwens gewoon een overtreding als ze op je erf rondlopen, daar hoef je geen bordje voor te hebben, nadeel is dan wel dat je ze 2 keer moet vorderen om op te donderen. Als je wel een bordje hebt hangen, dan hoef je ze niet te vorderen en mag je ze meteen aanhouden. Misschien een tip voor een volgende keer (hoewel ik hoop dat het natuurlijk helemaal niet meer gebeurt), dan kun je ze dus gewoon laten ophalen door de politie, dat maakt in ieder geval wel weer indruk.

p.s. als het om mijn kind zou gaan (paardenmens of niet) dan zou die toch een flink pak slaag hebben gehad, niks corrigerende tik, plus huisarrest, inhouding van zakgeld en geld wat ze verdienen met werken bij wijze van schadevergoeding bij de eigenaar laten inleveren (mocht dat relevant zijn).

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:01

het wordt een epidemie..
5 keer raden wat ik een paar uur geleden in mijn wei aantrof..
gadverdamme ik heb nog nooit never zoo getrild van kwaadheid Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:07

Vertel Dorienn?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:09

Ongelooflijk zeg, hier nog meer mensen met ervaringen van ongevraagde gasten op hun wei en paarden/ponys.

Hondsbrutaal zijn ze, echt, stel dat het bij mij was gebeurd, nou dan barst ik uit me vel hoor, en ga ik flink tekeeeeeer, aaaaarghhhh.

En ik grijp ze gerust vast hoor, ik ben niet bang, want wat moeten ze op je erf/tuin/wei/land?, dus dan mag je ze pakken, ze horen er niet, en ze moeten gewoon meteen in 1 x opflikkeren.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:09

Dorienn schreef:
het wordt een epidemie..
5 keer raden wat ik een paar uur geleden in mijn wei aantrof..
gadverdamme ik heb nog nooit never zoo getrild van kwaadheid Scheve mond

vertel vertel Tong uitsteken

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:10

Ik heb vandaag niks kunnen betrappen gelukkig maar voor ze..
Op vrijdag bezorgen de dames de kranten hier.. Dus ik zorg dat ik vrijdagmiddag lekker op stal ben.. Zal ze krijgen die tuthola's..

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:15

Ik wens je veel sterkte en succes bij het verwerken van alle emoties en hoop dat het geen blijvende schade teweegbrengt bij je paarden en pony's...

Verzorg Basje maar lekkeren geef hem een dikke knuffel van me ! Ach gut

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:16

Het lijkt inderdaad wel weer flink raak te zijn. Vraag het me soms af waarom het niet alleen bij 'paardje aaien blijft'.

Bonita_Bon, hoop dat Basje snel weer de oude is en hoop dat het 'bezoek' in je wei vanaf nu gewoon wegblijft. Hebben die kinderen nooit geleerd dat je van een andermans erf en dier af moet blijven?

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:19

Het is wel in blijkbaar... Wat een $#%^^& mensen.

Ik stond op een pensionstal dus heb dat gelukkig nooit gehad. Ik heb zelf wel 2 keer gehad dat iemand het lef had om mijn paard te pakken. Een keer toen ik aan het rijden was en een keer toen ik aan het wandelen was. Dat vond ik ook nogal belachelijk. Als iemand met zijn hond iets doet wat je niet zint pak je toch ook de hond niet af? Of als iemand ergens inrijdt waar het niet mag dat jij wel even zijn auto neemt? Mensen zijn gek...

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:22

suleilitha schreef:
Vertel Dorienn?

Mijn paarden staan bij mijn oma op het land, maar deze zijn nu op vakantie.
Ik kom aan op het erf na school, ga naar de stallen om ze uit te mesten. De paarden stonden op een wei, die je vanuit de stallen niet ziet. Opeens komt onze weibuur op me afrennen (meisje is 10 jaar) en roept : he dorien, weet je dat er kinderen in de wei lopen? Moest ik komen zeggen van mijn papa.
Nouja ik rennen naar de wei en er waren 3 kinderen, eentje zat op mijn oude pony met touw om der nek, eentje op mn kleine pony en de andere zat achter mijn paard te rennen. Deze was helemaal overstuur.
Kinders zien mij afrennen, proberen weg te komen maar eer ze onder de draad zijn was ik er al. Die kinderen zijn dus over de sloot gesprongen, onder de draad en over een maisveld om bij mijn paarden te raken... Ik heb hun adres gevraagd, heb half zitten roepen over wat ze in godsnaam dachten, dat ze met hun tengels van mijn dieren moesten blijven en dat ze er nu nog goed vanaf komen want volgende keer bel ik de politie. mijn paard krijg ik nog altijd niet vast.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:22

Het moet idd niet gekker worden...Wat een belachelijke acties weer! Lijkt wel een hype te worden, andermans paarden verklooien door en ongevraagt op te gaan zitten.
Ik durf zo niet te zeggen of ik in staat zou zijn me enigzins netjes te gedragen als ik de een of andere onverlaat op een van de paardjes zou vinden. Daarbij versta ik al tierend rondrennen op klompen en in een badjas ook nog onder netjes Knipoog , je zou zulke kids toch minstens een meter door de diepe bagger trekken, head first...
Hoe zou je dat soort kids toch duidelijk kunnen maken dat rondrijden op een 2,5 jarige niet grappig is, het paard op z'n minst psychische schade kan berokkenen en zelfs ronduit gevaarlijk kan wezen. Als ze dan toch ook op Bokt komen zouden ze dat toch ook kunnen opzoeken?
Hoe dan ook, ik hou mijn hart vast voor 'mijn' paardjes (en de onverlaat die het in z'n botte harses haalt), gelukkig staan ze halsterloos buiten en liggen alle spullen achter slot en grendel, maar toch...
(geeft wel te denken, de rooie is ook ineens kopschuw geworden...nu is die sowieso wel wat geflipt van zichzelf, maar toch, ik ga nu wel hele rare dingen denken Boos! )

Sterkte met Basje en het verwerken, Bonita_Bon... Ach gut

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:25

amai gedver! Wat een stelletje... Hier kan ik echt zooo kwaad om worden!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:38

Ik moet zeggen dat ik ooit wel eens van iemand heb gehoort dat er bij ons ook een stel kinders zouden rondlopen. Is geloof ik maar 1 keer geweest. Kan best wezen dat het buurmeisje ofzo toen even water nodig had wat ze altijd bij ons pakten toen ze nog geen water hadden. Als het andere kinders waren en ik zou ze betrappen zouden ze er iets anders aan toe wezen .... Dan kan deze patatbakker ineens heeuuuuul snel rennen of fietsen of ik neem de pony Tong uitsteken

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:35

De vorige stal waar mijn paard stond, was vlak bij het dorp en er was verder geen toezicht. Ik had daar ook vaak het idee dat er dingen anders lagen dan dat ik ze de dag daarvoor had achtergelaten. Dit ondanks een hoog hek en een bordje met verboden toegang.
Helaas heb ik niet het genoegen mogen smaken om ze op heterdaad te betrappen Whoosh! .
Maar als ik dit dan weer lees, word ik toch "ietsiepietsie" boos. Waar halen ze in godsnaam het lef vandaan Boos! .
Ik vind het wel fijn om te lezen dat het in elk geval door de politie serieus word genomen.