Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Polaris

Re: Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:25

ayo schreef:
Is er geen rechtenstudent in da house die hier meer van weet? Ik heb wel een wetbundel, maar ik moet eigenlijk leren voor een toets.. Huilen van het lachen

Ik ben eerstejaars rechten aan de UU Tong uitsteken Maar ik zit pas net in mn tweede blok, dus ik zeg bewust geen dingen met zekerheid. Gebaseerd op wat ik tot nu toe geleerd heb, denk ik dat de kinderen (en dus ouders) sterk staan, door hun onvermogen om de consequenties van hun acties te overzien (handelingsonbekwaamheid/ontoerekeningsvatbaar). Hoe dat verder met de schade zit weet ik niet precies.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:25

eefangel schreef:
Iedereen zegt hier wel dat jij in je recht staat, maar volgens mij is dat nog niet eens waar.
Juist omdat het gaat om jonge kinderen, die ontoerekeningsvatbaar zijn, en omdat jóuw eigendom schade heeft aangericht.

Ik vrees ook dat daar nog wel eens wat ik kan zitten. Jouw paard maakt schade aan (bezittingen van) derden, dan kun jij aansprakelijk worden gesteld.
Bordjes ophangen zegt ook niet alles, hang jij een bordje op: pas op voor de hond, betreden op eigen risico (of manege's : de directie stelt zich niet aansprakelijk etc), dan nog kunnen ze jou aansprakelijk stellen als de hond iemand op jouw terrein bijt.
Omgekeerde wereld, maar het gebeurt wel.

Dat zo'n moeder die kinderen als ze er achter komt niet zelf de wacht aanzegt en weghoudt is toch niet te begrijpen. Je zou er zelfs blij mee moeten zijn?! Hoe weinig verstand kan iemand hebben
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 16-11-08 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:26

Verder heb ik geen paarden voor andermans kinderen en die auto's hebben we ook niet in het bos gevonden, maar alles is met zelfverdiende centjes gesponsord Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:26

suleilitha schreef:
Eindje van het gesprek: de moeder gaat de DB bellen zegt ze, en mijn kerel gaat morgen naar het buro. Verder zijn wij arrogante kakkers is gezegd, twee auto's en paarden en dat terwijl we die arme kids niet eens een verzorgpaard gunnen. Tja, dan ben je uitgepraat vrees ik en rest er niets anders dan naar de politie te gaan.

whahaha, heb je niet gevraagd of ze van de commode gevallen is vroeger?
Zou een hoop verklaren.....wat een dom wijf Haha!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:27

suleilitha schreef:
Eindje van het gesprek: de moeder gaat de DB bellen zegt ze, en mijn kerel gaat morgen naar het buro. Verder zijn wij arrogante kakkers is gezegd, twee auto's en paarden en dat terwijl we die arme kids niet eens een verzorgpaard gunnen. Tja, dan ben je uitgepraat vrees ik en rest er niets anders dan naar de politie te gaan.

Ik heb bewondering voor jullie 'rust', ik had ze allang met de nodige verbale begeleiding het erf afgestuurd, waar bemoeien ze zich mee! Ik zou je geen zorgen maken om de DB die zien namelijk ook wel dat het leken zijn die hebben gebeld en dat die paarden niet mishandelt worden.

VDB

suleilitha schreef:

Jammer dat ze jou niet begrijpen met het WAAROM....
Toch maar tactiek "stroom" en hogedrukspuit gebruiken als je ze op heterdaad betrapt.. Whoosh!

Ik zou er niet van schromen Bloos

Dunno

bah bah, volgens mij mág/mógen hun idd nog niet eens op je erf komen.. is "verboden" terrein zeg maar.. Moest ik vroeger toch niet in me hoofd halen, dan deden me ouders me toch wel wat aan zeg!!
maar hoe kan die moeder 't in dr kop halen door te zeggen dat je beessies nie verzorgt zijn Verward ja hallow kom op.. dat zijn dan net de mensen die dr juist géén bal van verstaan, en als je 't uitlegt ze je ook nog zo schaapachtig aan kijken...............

Edit ff bij gelezen.. nou das vaag.. nou goed als mevr de DB wil bellen laat maar gaan dan.. denk dat de DB ook niet zo veel zal doen, wel goed dat je man morgen na politie gaat en gaat vragen wat er gedaan kan worden van jullie kant en of er mogelijk iets is wat hun kunnen doen
Laatst bijgewerkt door Dunno op 16-11-08 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:28

joyce83 schreef:
suleilitha schreef:

sow, en moeder die te associaal is om zelf geld uit te geven om de kindjes naar een manege te sturen.

Niet iedereen heeft het geld om zijn/haar kinderen op een manege te laten rijden hoor.
Vind dit wel een erge kort-door-de-bocht-reactie.

suleilitha: petje af voor de manier waarop je dit afhandelt.
Hard, maar netjes en rechtvaardig OK dan!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:28

laat haar de DB maar lekker bellen, en ga lekker naar het bureau

Leuk he, achelijke buren!
en al heb je 20 auto's en 100 paarden. Als jij niet wilt dat er iemand aan zit, dan heeft iedereen er vanaf te blijven

Flinke stroom op de hekken zetten, flink wat borden ophangen en het leifste ook camera's...
bij iedereen die over het erf loopt die niet gewenst is (vooral de "voerder" en de "kinderen") meteen actie ondernemen.

Even een screenshot maken, foto printen en in de supermarkten hangen.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:29

Ga anders naar hun huis toe en ga de hond uitlaten ?

Ja de hond was slecht verzorgd zeg je dan :]

Urbanus

Morgen als een malle maar bordjes plaatsen denk ik... Sta je tenminste wel in je recht...

VDB

Nicole288 schreef:
eefangel schreef:
Iedereen zegt hier wel dat jij in je recht staat, maar volgens mij is dat nog niet eens waar.
Juist omdat het gaat om jonge kinderen, die ontoerekeningsvatbaar zijn, en omdat jóuw eigendom schade heeft aangericht.

Ik vrees ook dat daar nog wel eens wat ik kan zitten. Jouw paard maakt schade aan (bezittingen van) derden, dan kun jij aansprakelijk worden gesteld.
Bordjes ophangen zegt ook niet alles, hang jij een bordje op: pas op voor de hond, betreden op eigen risico (of manege's : de directie stelt zich niet aansprakelijk etc), dan nog kunnen ze jou aansprakelijk stellen als de hond iemand op jouw terrein bijt.

Dat zo'n moeder die kinderen als ze er achter komt niet zelf de wacht aanzegt en weghoudt is toch niet te begrijpen. Je zou er zelfs blij mee moeten zijn?! Hoe weinig verstand kan iemand hebben

Weet wel zeker van NIET (zie vetgedrukte tekst. Beest staat verdikkeme in ZIJN EIGEN WEI! Blaag is zonder toestemming op prive terrein gekomen.

Marigold

suleilitha schreef:
....dat we blij moeten zijn met kinderen die komen borstelen omdat we daar zelf zogenaamd te nalatig voor zouden zijn.

oeh, wat ontzettend irritant!!

maar misschien moet jij die kids dan een keer goed de waarheid vertellen,
de ouders zouden blij moeten zijn als jij ze enigszins opvoed, omdat ze daar zelf nalatig in zijn Nagelbijten / Gniffelen

oef, ik moet er niet aan dénken, vreemde mensen bij paard/pony, en dan ook nog zo niet voor rede vatbaar!
niet te geloven zeg, die ouders hebben toch wel een béétje verstand neem ik aan?

ik hoop voor je dat het snel opgelost is,
want zoals je al zegt, het risico dat er ongelukken gebeuren is er wel!
daarom idd wel goed om het in elk geval te melden bij de politie, zodat je iets in handen hebt mocht het misgaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:30

Woehahaha, die is goed, van de commode gevallen!!!
Kennelijk beseft men niet dat mensen werken om bepaalde dingen te kunne permitteren en verder, ongeacht hoe het in het wetboek staat, zeker is dat alle normen en waarden door zit soort mensen wordt overschreden.
Ik ga eens uitvissen waar ze wonen en dan ongevraagd een blokkie om door hun tuin, iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen, tenslotte Haha!

Over het verhaal DB, daar heb ik al een aanvaring mee gehad, naar aanleiding van een atactische jaarling die anderhalve dag in de wei heeft gelegen. Beest werd drie keer per dag behandeld door de DA maar er werd even ongevraagd inspectie op mijn bak gestuurd.
Het is de pest dat als je daar eenmaal in de boeken staat, je gelijk een stempel hebt en ze gaan muggenziften.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:30

OMG wat een dom wijf is die moeder zeg.
Wat gaat het hun aan hoeveel auto's en paarden enz jullie hebben?
laten ze een pony voor hun eigen kind kopen, of geef ze rijles op een manege whatever!
Waar gaat het naartoe met deze domme mensen?

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:31

suleilitha schreef:

Wat een debielen zeg, dit geloof je toch niet? Als die kinderen zonodig een pony moeten hebben ga ze er zelf toch lekker voor werken? Dit slaat werkelijk alles!

Maar blijf boven zulk triest volk staan he, anders krijg je dat gedonder ook nog.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:31

wel lief zijn voor de kindjes ajb Ach gut
vermoed dat ze redelijk beinvloed zijn door mams!
maar lief betekend natuurlijk niet dat ze nog 1 stap op je erf hoeven te zetten Bloos

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:33

Ik heb even mijn vriend gebeld en die denkt ook dat je aansprakelijk bent voor de schade die je dieren aanrichten. Ook al betreden ze zonder toestemming jouw erf. Met honden is dat namelijk ook zo (blijkt uit verschillende arresten van gebeten postbodes...)

De verzekering zal trouwens niet zo snel die jas vergoeden. Want: 1) Toon maar aan de het door het paard komt 2) Als het is gebeurd op een plek waar je eigenlijk niet mocht zijn komt het waarschijnlijk ook gewoon voor eigen risico.

Maar mocht dit tot een zaak komen (fictief)...dan denk ik dat het recht er wel ernstig rekening mee houdt dat de kids zich op een plek bevonden waar ze niet mochten zijn. Vind het wel een interessante zaak in ieder geval. Een bordje ophangen is natuurlijk altijd wel handig, want dan kunnen ze nooit zeggen: "we wisten het niet"

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:33

Downhill schreef:
Nicole288 schreef:

Weet wel zeker van NIET (zie vetgedrukte tekst. Beest staat verdikkeme in ZIJN EIGEN WEI! Blaag is zonder toestemming op prive terrein gekomen.

Maar dit is het kind wettelijk niet te verwijten, simpelweg omdat het een kind is Knipoog

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:34

en wat heeft moeder gezegt ?

VDB

Oke Siske. Niet alle kindertjes zijn blagen.... Lachen
Weet je waar TS nu voor kan vrezen? Dat die kindertjes ZO eigenwijs zijn om een keer een zadel op een 2-jarige te leggen en er mee de rondte in gaan rijden. En wat dan? Ben je dan ook aansprakelijk??????
Die moeder is inderdaad fout om haar dochter te stimuleren

Dunno

suleilitha schreef:
Woehahaha, die is goed, van de commode gevallen!!!
Kennelijk beseft men niet dat mensen werken om bepaalde dingen te kunne permitteren en verder, ongeacht hoe het in het wetboek staat, zeker is dat alle normen en waarden door zit soort mensen wordt overschreden.
Ik ga eens uitvissen waar ze wonen en dan ongevraagd een blokkie om door hun tuin, iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen, tenslotte Haha!

Over het verhaal DB, daar heb ik al een aanvaring mee gehad, naar aanleiding van een atactische jaarling die anderhalve dag in de wei heeft gelegen. Beest werd drie keer per dag behandeld door de DA maar er werd even ongevraagd inspectie op mijn bak gestuurd.
Het is de pest dat als je daar eenmaal in de boeken staat, je gelijk een stempel hebt en ze gaan muggenziften.

jeetje das balen,maar als je kunt aantonen dat ie Ataxie had, kunnen ze je volgens mij niks wijs maken...
maar wat je zegt klopt idd helaas wel..
zo van eenmaal 'n fout gemaakt altijd 'n fout gemaakt (ofzo omdat men dan steeds scheef aan gekeken zou kunnenworden als weer een iets is)

Ragdollcat

Ooooo jeeeeeeeeeee, hier wordt ik zo boooooos om, altijd van die kinderen die stiekem paarden voeren en of poetsen enzo. grrrrrrrrrr.

En dan die stomme moeder, die zeikt aan de telefoon dat je paard haar kindje beet, wijs haar er dan op, dat ze er niet hoort rondlopen, dat ze zelf fout zit, en dat ze van je paarden af moeten blijven, klaar, niks sorry zeggen of wat dan ook, ze hebben er niks te zoeken klaar.

Aangifte doen bij de politie, want straks trapt je paard een kind het ziekenhuis in, en heb je het gedaan, niemand mag het erf op klaar.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:36

Kaka schreef:
@ Nanne: een visstick? Lachen

Je wordt inderdaad bloednijdig van koters in je weiland die daar niet horen, ik ken de frustraties helaas maar al te goed. Op heterdaad betrappen en de evil buurvrouw uithangen helpt het beste, maar dan moet je ze wel toevallig bezig zien.

Ik vraag me af of je aangifte hiertegen kunt doen. Ik hoop dat de moeder dat achterwege laat, want die staat idd juridisch veel sterker, hoe krom ook.

Okee, dat is misschien een belediging voor de visstick.. Doodgeslagen mug dan maar! ROFL

Nee, ik kan er echt heel boos om worden. Gelukkig heb ik er zelf geen last van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:36

Kijk, en dat bedoel ik!!! Het is wel mijn terrein.

Bord hangt inmiddels. En manlief was zo slim om ongeveer het halve gesprek op te nemen. Ik snapte al niet wat hij met zijn hand onder de jas aan het doen was Duivel
Ik ben gewoon doodsbang dat er weer dingen gaan gebeuren als wij niet thuis zijn en verder ben ik bang dat er met de paarden veel meer is gebeurd dan ik weet, we werken allebei en zowiezo is hier halve dagen niemand thuis.

Over dat dier met ataxie, de dierenarts heeft het een en ander uitgelegd aan de DB, want die was tegelijk ter plaatse. Ik ben ternauwernood aan een boete ontsnapt want de DB vond het hoogst kwalijk dat het dier MIDDEN IN DE ZOMER anderhalve dag buiten had gelegen. (om het uur omgerold, en constant voorzien van eten en drinken....)