Flink toeteren als je langs paard rijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bokken123

Re: Flink toeteren als je langs paard rijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:38

Dat is echt heel irritant. Ik heb ook zo'n weg als ik op buitenrit ga. Daar mag je 60 maar sommige gaan er wel 80-100 omdat het een lange weg is. Mijn oude pony vond dat nooit leuk als ze dat deden en gaf altijd een flinke bok. En als je een paard passeerd rij dan ook wat langzamer, want een paard is en blijft een dier. We wonen dicht bij een kanaal en daar laten mensen vaak ook honden uit. En die laten ze dan mooi los lopen en die honden lopen ook wel vaak naar de paarden. Mijn oude pony had dus ook bijna zo'n hond getrapt, omdat de hond in de staart wou hangen. Maar die mensen zeiden vriendelijk dat ze vanaf nu altijd de hond aan de lijn deden en dat ze het wisten dat paarden honden niet altijd leuk vinden. Dus zo leren mensen ook nog wat Knipoog

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:31

jah ik heb het ook vaak gehad, van die aso's die denken leuk te zijn. helaas nooit de kans gehad ze even flink de waarheid te vertellen. dat motors heel coulant zijn geloof ik meteen, ik zit via familie in twee harley davidson clubs ( geen angels maar federatieclubs) en het zijn echt de gezelligste en vriendelijkste mensen die ik ken. altijd motor af of rustig rijden en altijd op je letten, zij kennen denk ik ook dat kwetsbare gevoel wanneer auto's vlak langs hun scheuren en extra gas geven, want dat doen mensen dus ook net zo leuk bij een motor. en motor of paard, tegen een auto leg je dat af. dus ik denk dat motoren dat snappen en daardoor afstand nemen.
neemt niet weg dat ik wel eens buitenreed en dat er dan een groepje langskwam dat me kende en dan even vrolijk toeterde om me te groeten...heel lief bedoeld natuurlijk, maar dan denk ik weleens ...sukkels Vork Clown
wat honden betreft daar ben ik met mn nieuwe verzorgmerrie pas een keer mee geconfronteerd en die had daar een heel resoluut antwoord op Haha!
dat vrouwtje liet haar hondje loslopen, wat ook nog niet mocht op die dijk, maar ala. en dat hondje rent keihard op mij en Em af, waar ik gelukkig mee aant wandelen was en niet reed. dat vrouwtje kijkt mij vrolijk aan als ik zeg dat ze haar hondje beter even weg kan houden, ik weet niet wat Em doet. vrouwtje zegt niks en kijkt mij een beetje uit de hoogte aan Koe ( er wonen een heleboel gooische wannabees bij mij in de buurt Knipoog ) dat hondje is inmiddels vrolijk rondaant springen tussen Ems benen en op dat moment pikt ze het niet meer en haalt , heel nonchalant, even met haar achterbeen uit, ze mist het hondje maar net maar het vrouwtje(imiddels lijkbleek) snapt toch wel dat ze fifi even terug moet roepen. ik zeg vriendelijk bedankt en wandel rustig verder Cool

heb Em nog wel even een klopje gegeven daarna. braaf meisje Haha!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:00

Ik had gisteren mijn ruin voor de derde keer voor de nieuwe wagen staan en op een gegeven moment rijdt er een vrachtauto van de hoofdweg de zijstraat in, waar ik net reed met aan de andere kant een geparkeerde auto. Ik dacht even dit gaat mis (het leek alsof hij ons niet gezien had). Maar hij remde net op tijd en wachte toen tot ik veilig langs was, heerlijk zo'n chauffeurs, die krijgen van mij ook altijd een vriendelijke groet.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:06

Tja dat is ook eens gebeurt toen ik met mijn instrutrice een buitenrit maakte... Toen reden ze keihard achter ons en gingen toeteren. Ze liet haar paard expres op hol slaan. Bestuurder schrikken!! Tong uitsteken

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:12

Het is alweer een aantal jaren geleden, maar ik kan me nog goed herinneren dat we tijdens een buitenrit met de manegepaarden in het park hier een aantal medelanders (om het maar netjes te zeggen) tegenkwamen die van Halt rommel moesten prikken. Toen vond eentje het nodig om met zijn stok eens flink op een metalen prullenbak te rammen toen we langs kwamen. Gelukkig gevorderde groep, dus er was weinig aan de hand, maar onze instructeur zag het even rood voor de ogen en hup, zijn paard omdraaien en in galop erop af! Nu hebben die gasten meestal niet zoveel met paarden, dus dat was onze beurt om te lachen. Daarbij werd meneer ook stijf gescholden door de begeleider van Halt, dus die zal het verder ook wel uit zijn hoofd laten.

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:27

Haha Borg wat een geweldig verhaal!

Ik heb het ook meegemaakt, ik vind het écht vreselijk asociaal. Ik heb ook wel jongens meegemaakt die dennenappels en eikels naar de paarden gingen gooien, die zich natuurlijk een ongeluk schrokken. Meisje van d'r paard gevallen. Hartstikke gevaarlijk op een klein bospaadje met nog 8 andere paarden! De jongens waren helaas gevlucht voordat onze (woeste) instructrice in kon grijpen...

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:31

En wat dacht je van vuurwerk? Na de kerst kun je het park maar beter mijden.....

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:32

Dit komt me ook bekend voor maar. dit is wel ietsje anders mijn verzorg paarden staan langs de snelweg. en dan heb je nog een weg er tussen zitten. voor mensen die na het liesbosch willen met de auto ofzo iets.
maar nou als er auto's of scooters voorbij rijden nou dan toeterens ze contenu maar ook als wij daar in de wei staan. we hebben zelfs 1 keer mee gemaakt. dat er 4 van die lawaaige auto's voorbij kwamen en die vonden het nog leuk om te toeteren. en toen ja 1 van de 2 jarige die schrok haar eigen kapot een vriendin va mijn zat buiten de draad op de grond. en dat beestje brak ook gelijk uit. en is op haar been gestapt zij kan dus ook niet meer lopen of rijden. zij is haar been kwijt. dus moet je maar kijken dat het ook gewoon vanuit de weiland kan gebeuren.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:37

Dit heb ik ook een keer gehad, komt er een auto voorbij scheuren en begint hij vervolgens ook nog eens te toeteren.
Thankgod dat misty er niet vandoor ging zeg! maar wat een idioten heb je dan he.. Boos!

aurae_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:44

Ik was een keer aan het buiten rijden met een vriendin, zij op haar paardje ik op de mijne. Komen we bij een kruispunt waar al een auto staat en er één aan komt rijden. De auto begint in ene keer keihard te toeteren. Beide paarden compleet in paniek: eerste de braanmstruiken in en daarna ging de pony van de vriendin ook nog eens de weg op. Ze werd echt bijna aangereden door de aanrijdende auto. Wij beiden ontzettend geschrokken. Die auto had haar op een halve meter gemist. We zijn meteen omgekeerd en terug naar huis gereden. Echt dat mensen zo stom kunnen zijn. Boos!

silke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:08

verschrikkelijk, hoe asociaal mensen soms kunnen zijn, ik heb zelf ook al vaak zat mee gemaakt dat sommige mensen keihard langs gescheurd komen, als ze hun verstand is gebruiken, kom op.. Boos!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:10

Dat hadden wij ook, als ze dat bij mij doen is tot daar aan toe. Maar toen waren we dus aan het rijden/wandelen met kleine kinderen op shetlanders. Hoe gestoord ben je dan Rolleyes Kom op zeg je toetert zoiezo niet naar een paard maar naar een pony waar een meisje van 5 op zit en naar een pony waar een jongetje van 4 op zit.. Hamer

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:22

Ik kan me doodergeren aan 'al die ervaringen met auto's'. De uitzonderingen daargelaten:
Het is GDV jullie eigen schuld, leg nou even die regels naast je neer en ga even logisch nadenken.
Ik heb hier nooit last van, domweg omdat ik brutaal ben, en ik rij met groene paarden notabene.
Ga niet in de berm rijden, rij verdorie midden op de weg, eis je deel op. Als je oogcontact hebt met een automobilist dan ga je netjes aan de kant en je groet, en niet eerder! Als een auto niet af remt zet dan je paard dwars op de weg, wedde dat ie stopt, z'n lak is'm heilig en ze zijn panisch voor paarden, jullie zijn niet de zwakke! Daarna uiteraard wel vriendelijk groeten, dit deel wordt door de jeugd wel eens overgeslagen, je zou ze wat... daardoor wordt dit probleem alleen maar erger.
Ben je met twee of meer ga dan aan beide kanten van de weg rijden, niemand die langsraast hoor.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 03:34

Met brutaal zijn voorkom je ook niet alles, net zoals je als je perfect aan de regels voldoet niet alles kan voorkomen, je blijft met een levend wezen op weg en niet met een machine.

Ik kijk zelf altijd goed om me heen, laat paard ook meekijken zodat zij ook alles van zover mogelijk ziet aankomen en dus niet schrikt als er "plotseling" een auto of fietser ofzo voorbij komt.

Maar die ene mafketel die gewoon doorrijdt ongeacht waar jij net op de weg zit blijf je houden, dan kan je niets anders doen dan hopen dat ie je niet raakt en hopen dat je paard koel genoeg blijft om niet aan de kletter te gaan.

Ik heb zelden last van ongemanierde automobilisten, maar een paar weken geleden werd ik wel bijna van mijn sokken gereden door een vrachtwagen. Terwijl ik oogcontact had en gebaarde rustig te rijden, en hij daarop leek te reageren, moest ie toch eventjes extra gas geven en toeteren bij het inhalen. Wij lagen bijna in de sloot en miep steigerde (wat ze nooit doet) van pure schrik/ paniek.

Vergeet niet dat bestuurders van bedrijfswagens het vaak geen moer kan schelen hoe hun wagen eruit ziet en een deuk meer of minder kijken ze ook niet van op. Die blijven altijd link en ik ben dan ook altijd op mijn hoede als er een bedrijfswagen passeert, met name koeriers kijken echt niet uit.

ponypret

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 16:14

roest schreef:
Ik kan me doodergeren aan 'al die ervaringen met auto's'. De uitzonderingen daargelaten:
Het is GDV jullie eigen schuld, leg nou even die regels naast je neer en ga even logisch nadenken.
Ik heb hier nooit last van, domweg omdat ik brutaal ben, en ik rij met groene paarden notabene.
Ga niet in de berm rijden, rij verdorie midden op de weg, eis je deel op. Als je oogcontact hebt met een automobilist dan ga je netjes aan de kant en je groet, en niet eerder! Als een auto niet af remt zet dan je paard dwars op de weg, wedde dat ie stopt, z'n lak is'm heilig en ze zijn panisch voor paarden, jullie zijn niet de zwakke! Daarna uiteraard wel vriendelijk groeten, dit deel wordt door de jeugd wel eens overgeslagen, je zou ze wat... daardoor wordt dit probleem alleen maar erger.
Ben je met twee of meer ga dan aan beide kanten van de weg rijden, niemand die langsraast hoor.

sorry maar met deze instelling voorkom je geen idioot rijgedrag van een ander,in tegendeel dan lok je ze nog meer uit de tent!
en met 2 paarden eentje links en eentje rechts van de baan rijden is ook geen oplossing want de echte maloten kneuren gerust er tussendoor!
gewoon zelf goed opletten en proberen gevaarlijke delen in het verkeer te mijden.debielen heb je helaas overal!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 06:35

Het is ook maar net het gebied waar je rijdt hoor. Bij de stal waar ik tegenwoordig sta heb ik nooit problemen met het verkeer, boeren zetten zelfs hun tractors uit en gebaren wanneer we erlangs kunnen (terwijl dat in feite niet echt nodig is, maar aardig is het wel). Auto's remmen af, motorrijders nemen vaart terug, ik was er gewoon helemaal verbaasd over.

Maar heb dus ook in Laag-Soeren en Beekbergen gestaan en als je daar langs de weg moest, dan ging het wel heel anders eigenlijk. Heb daar meerdere malen een flink geschrokken paard gehad omdat tractors en vrachtwagens (!) gewoon doorbliezen. En ik zet m'n paard toch ECHT niet dwars voor een vrachtwagen, dat trekt hij sowieso niet als z'n donderend monster op hem af komt. Dus je bent dan toch afhankelijk van het goede gedrag van zo iemand.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:12

oww, breek me de bek niet open

ik rij een rustig belgisch trekpaard
hélaas is het een typetje dat omslaat als een blad aan een boom,
kunnen er drie grote tractors met veel lawaai voorbijrazen, geeft ze geen kik, bij de vierde schrikt ze zich een ongeluk en gaat aan de kletter.

kijkt ze niet op of om van autos en dergelijke, maar doet ze wel aan suicide door te schrikken van een grassprietje dat beweegt en zo voor een vrachtwagen te springen.

ik heb enerzijds geluk, door gewoonte van vroeger in de koets loopt ze bij voorkeur midden in de weg => loopt ze daar lekker aan een lang teugeltje, kotm er een auto aan, wacht ik tot die vertraagt is, en zet ik ze dan simpelweg opzij
als ze eens gassen bij het optrekken, het is hun benzine, ik weet dat ze er niet van op of om kijkt Haha!

maar owee als ze toeteren Haha!
ik heb een paard met de optie "achteruit" erop, laten we zeggen dat als ze toeteren, ze in vrij vlotte snelheid de billen van een 1000 kilo wegende belg op hun auto zien afkomen Duivel
uiteraard blijf ik dan vlak voor hun neus effe rustig staan even men zakdoek boven halen ofzo) vooraleer ik dan vertrek en plek maak, Haha!

zweep op de auto geslagen heb ik ook wel es gedaan ...

Vanavond kwam ik trouwens prettige bestuurders tegen, ik was wat gaan losrijden in de piste, maar ik reed vandaag es bitloos (ze heeft een feloranje bitloos hoofdstel, is wat beter zichtbaar in het donker)
nu waren ze bezig het mais af te doen met een pikdorser op een van de velden verder weg.
rond halfzeven keer ik terug naar huis, los teugeltje, en zie ik dat de pikdorser verhuisd was naar een veld vlak langs de weg, en daar aan het manouvreren was.

ik had al een vaag vermoeden dat mevrouw dat niet zo aangenaam ging vinden, en toen we de koplampen vlak op ons kregen was mijn vermoeden bevestigd, daar mevrouw zich 180° draaide Tong uitsteken
het veiligste voor het onveilige genomen, en afgestapt, aan de hand is ze over het algemeen wel rustig.
er komt een bestelwagen vrij vlug af, dus ik doe teken om te vertragen, wat die ook netjes doet, mevrouw was ondertussen naast me aan het huppelen. op het moment dat ik naast de bestelwagen ben, (ik bleef langs de linkerkant, dus links had ik een gracht, dan ik, dan bestelwagen dat we kruisten, en dan het veld met de pikdorser) schijnen de koplampen tussen de bestelwagen en de auto erachter door (lawaai was ook oorverdovend)
mina panikeert, draait zich om, ik kon ze nog net langs me leiden, en springt zo voor de bestelwagen, die gelukkig nog niet echt aangezet was
die stopt uiteraard direct, ik heb dan maar een twintigtal meter teruggekeerd, waar er een plaats was waar ik aan de kant was (en waar ze spontaan terug kalmeerde), chauffeur bedankt, en dan nogmaals proberen te passeren aan de pikdorser.
dan was het gelukkig geen probleem meer, stond ze enkel wat te huppelen, maar ik moet er niet aan denken wat er ging gebeuren indien de bestelwagen niet gestopt was!

ook autos en vrachtwagens die toch nog voorbijscheuren, ook al kunnen ze er eigenlijk niet langs.
wat ik trouwens even irritant vind, is mensen die 200 meter voor je al hun auto stilzetten en motor afleggen, heel fijn bedoeld, maar dan moet ik dat stuk alweer draven, omdat het anders te lang duurt, terwijl mijn paard vaak net uit de wei geplukt is.
of autos die zo ver aan de kant gaan, dat ze in het grind en de plassen water rijden, waarvan men paard dan weer schrikt, terwijl als ze gewoon doorreden er geen probleem was daar ik al aan de kant gegaan was Tong uitsteken
maargoed, daar wordt ik uiteraard niet boos om want die acties zijn altijd goed bedoelt ...

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:20

ik was een x met een paard mensen die we kennen een buitenrit gaan maken met de kar bij ons gebeurde hetzelfde, keihard toeteren extra gas geven en dat soort dingen, die man die aan het mennen was werd echt boos en sloeg met de menzweep op hun auto, die mensen helemaal bos kwamen de auto uit en heel gezeur en gezanik en uiteindelijk toch weer goed gekomen en niks aan de hand.

maar ik denk niet dat er wat aan te doen valt, de politie heeft wel wat beters te doen, Tong uitsteken