Paard &zo 17 januari 2009 (Oenkerk, Friesland)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anouska2

Re: Paard &zo 17 januari 2009 (Oenkerk, Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:37

Lijkt me een leuke dag. Dit is de eerste keer dat ik er wat over lees. Ik kom regelmatig op verschillende maneges in de buurt van Oenkerk maar heb nergens iets zien hangen. Ben benieuwd of er veel publiek komt, volgens mij is er niet zoveel publiciteit aan gegeven nl. Het programma ziet er wel leuk uit!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:40

Jaaaa wij doen mee met Lammert Haanstra!
Mijn stalhoudster en ik :D Leuk en spannend!
Eerste keer met mijn paardje op vreemd terrein enzo, allemaal nieuwe ervaringen :+

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:12

Ik doe mee met rassendefile en met klassieke dressuur van moravita.. Heb er zin in.. :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 12:13

Gelukkig maar! :D

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:16

Is echt wel spannend! Allemaal mensen die naar je staan te kijken en paardlief die links gaat terwijl je rechts zegt :+
Ach daarvoor gaan we ook heen!
Het longeren van gister belooft wat voor zaterdag :+ :')

Iig hele ervaring voor mijn paardje, eerste keer op vreemd terrein en op de trailer sinds jaren :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 12:20

Haha dat wordt nog spannend dus! :)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:23

Haha ja best wel :+ maar we hebben er zin in!
En gaan voor de ervaring, alles is nieuw :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 12:33

Nou helemaal super!

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:17

Zo paard gewassen en gevlochten. Nu ga ik slapen morgen om 7 uur gaat de wekker weer. Moeten om half 9 rijden als we er tegen 10 uur willen zijn. Tot morgen!!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:28

Zo nou ben ik de 1ste die reactie gaat geven :j

Vond het geen ene bal aan moet ik zeggen, vooral was het dressuur maar onduidelijk vond ik en sommige dingen wat ze zei vond ik echt zo nergens op slaan en meerdere geloof ik naast ons :n

Ben er een half uurtje geweest en vond het eigenlijks een beetje zonde geld(ookal was het maar 5 euro :D )
Gelukkig is het geld voor een goed doel (alhoe wel ik al elke maand een donatie doe aan brook :) )
Laatst bijgewerkt door parouscha op 17-01-09 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:31

Hallo ,

Ik ben er met White tinker stable geweest,
sharianne moest een show geven met gryffindor en ze deed mee aan het rassendeflé.

Wel jammer vond ik dat er veel clinics / shows tegelijk gegeven werden.

ze moesten het juist om de beurt doen

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:33

Ik vond het wel leuk, alleen het was wel langdradig. Vooral dat stukje met de vrijheidsdressuur en dan mochten mensen nog meedoen. De clinic met het springen was ook wel langdradig. Verder had ik wel verwacht dat er wat meer standjes waren. Ben er zo'n 3 kwartier geweest, vond het wel leuk geregeld. :)

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:45

Ben ook weer thuis. Ik heb zelf een show gegeven en ik deed mee aan het rassendefile. Bij mijn show duurde het erg lang voordat de boxen het deden en de muziek viel uit..
De organisatie vond ik wel érg goed! Maar ik zou voor mischien een volgende keer meer stands regelen.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:47

Inderdaad Sharianne,

Je show duurde erg lang maar was supper leuk !!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:47

Ik vond het wel een leuk evenement ... alleen had ik toch echt graag zitplaatsen gehad of bij de banen of iig een terras. Je kon nu nergens zitten. Ben d'r van begin tot zo'n beetje 3u oid. M'n rug hield het eigenlijk ook niet langer :o
Ik heb er vandaag niet bij gestaan, maar nog iig 2 meer terrasverwarmers was ook niet een raar idee geweest of je kunt bijv. tapijt oid. op de sta-plaatsen neerleggen, dat scheelt in koude voeten.

Die clinic van Carmen Grondsma vond ik erg goed ... niet rijden met veel bombarie, mooi simpel en lekker basis.

Goed georganiseerd, het ptc personeel had niets te doen zeiden ze :+

Wbt. de show tegelijk ... ja dat is soms wat lastig. Maar zo creëer je wel voor ieder wat wils ... niet iedereen vind bijv. dressuur interessant of bepaalde shows oid. Kun je tenminste kiezen ... en tja, als je wel beide wilt zien ... volgens mij gaat het op grotere evenementen ook zo qua clinics en shows, zul je ook moeten kiezen :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:54

Ik vond het een heel geslaagde dag :) Deed mee aan de Workshop Dressuur met Carmen Grondsma en aan het rassendefile. Hadden twee verschillende paarden mee ;)

Je moet natuurlijk niet vergeten dat dit georganiseerd is door studenten he.. ;) Het zijn geen profs! Ik vind dat ze het knap gedaan hebben :j Zeker ook dat ze Lammert Haanstra en Emiel Voest hebben kunnen regelen, petje af hoor!

@Parousha: welke workshop dressuur heb jij gezien? Ik heb enkel lovende woorden over Carmen Grondsma gehoord, juist dat het zo duidelijk was :)

Heeft er trouwens nog iemand foto's gemaakt? O:)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:26

Ik heb die gezien vanaf half 11 in de bak waar ze met 2 friezen reden en een appa en een kwpner geloof ik dat dat de rassen waren!

Trouwens uber gave fries met die lange manen, pfff!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:29

Als je zo kort bent geweest, heb je nog een hoop gemist. ;) :P

Er was iemand met een wijde rode broek, die liep met een mooie spiegelreflexcamera te schieten. Volgens mij heeft zij mooie plaatjes geschoten. Misschien dat iemand van de organisatie weet wie zij was?

Ik vond de clinics heel leerzaam/interessant/leuk om te zien, en juist prettig dat sommige dingen tegelijk waren. Zo kon je regelmatig wat afwisselen.

Voordat het evenement door studenten werd georganiseerd, vond ik het een dikke pluim waard.

Dames (en heren?) jullie hebben goed werk geleverd.
Kleine opmerking nog: in de publiciteit hadden jullie wat meer centen mogen steken. Wellicht een idee voor de evaluatie en de ploeg die 't stokje volgend jaar van jullie gaat overnemen.

Wat mij aan gaat: ik kijk uit naar volgend jaar! +:)+

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:31

Ben benieuwd hoe het gegaan is! (zit zelf jaartje hoger van PM)
Moet mooi evenement geweest zijn, had graag langsgekomen als ik niet ziek was geweest.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:35

Ik ben maar even geweest, van vijf tot zes. Ik kwam voor de clinic Freestyle van Voest. Was leuk, maar jammer dat het maar zo kort was. Volgens mij heeft het ongeveer een half uur geduurt, in plaats van een vol uur wat er voor stond volgens de dagplanning. Heb nog even Lammert Haanstra gezien, was ook leuk.

Ben het met Lappie-lap eens, zo lang staan is niet prettig. Er waren wel wat bankjes trouwens, maar niet zoveel. Maar die waren helaas bezet, mijn rug houdt het niet zo lang vol.

Verder vond ik het wel fijn dat er in twee bakken tegelijk dingen te zien waren, dan kun je mooi kiezen.

Hoe vonden jullie het zelf gaan, mensen van de organisatie? Waren er genoeg mensen? Volgend jaar weer? :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:43

parouscha schreef:
Ik heb die gezien vanaf half 11 in de bak waar ze met 2 friezen reden en een appa en een kwpner geloof ik dat dat de rassen waren!

Trouwens uber gave fries met die lange manen, pfff!

Daar reed ik in mee, op de uber gave Fries :) Vond het zelf ook erg duidelijk.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:51

Prachtig dier!
Je had hem ook super voor mekaar zeg!

waarom staat ie niet in je profiel :~

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:52

Ik ben ook weer thuis.
Was zelf wel tevreden. Voor het eerst samen met mijn stalgenootje een show gegeven en jeetje wat was ik zenuwachtig (en dat ben ik eigenlijk nooit).

Paardjes waren flink heet, maar later werd Sjors wel rustiger. Zelf wel genoeg verbeterpuntjes gezien, maar tevreden genoeg.
Na de show duurde inderdaad wat lang. Duurde even voor we wat mensen hadden die iets wouden proberen en toen waren het er eigenlijk wat te veel.

Het spetterde er niet echt af allemaal. Maar toch complimenten voor de organisatie. Grote namen weten te krijgen en duidelijk wel aan veel gedacht. Twee bakken waar wat te doen was vond ik ook een goed idee. Zo kan je nu en dan afwisselen.

Ook ik ben benieuw wat de organisatie er zelf van vond.

En de fotografe die aanwezig was was volgens mij;
http://wayofthehorse.nl/AmandaMelchiorFotografie.html

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:09

Ik heb ook meegedaan :D
Reed mee in de Dravers.nl demo.
Vond het erg leuk om mee te doen.Jammer dat m,n stukje dressuur niet goed ging maargoed eerst een stukje monté draven laten zien en dan dressuren is geen goeie combi hahaha.Al met al een leuke dag,alleen jammer dat er zo weinig publiek was (vond ik tenminste) en meer standjes was ook leuk gewesst maar toch heel goed georganiseerd hoor.Petje af voor de studenten

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:13

Ik heb ook meegedaan met de clinic van Lammert Haanstra!!
'sMiddags waren we al even wezen kijken en hebben later de paarden gehaald, mijn stalhoudster was voor mij, ik was laatste..
Zolex was echt een draak!!! Pfieuw! Ze plofte nog op der kont toen ze poging deed tot steigeren en achteruit lopen in de "inrij"/uitstap bak.. had mijn handen vol!

Leuke complimenten en tips gehad van Haanstra!! Yep, was heel erg leerzaam!!

Was wel blij dat het niet superdruk meer was :+