DE Zuidlaardermarkt 2017!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:59

Oke top!
Ze zijn aangehouden onderweg en de chip klopte met papier dus het papier is echt van haar, wel grappig eigenlijk dat ze daar is ingeschreven :+

Stond nummer in heb die man bericht gedaan daar was het papier geleverd ben heel benieuwd of ik zo meer kan komen te weten over de moeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:00

@ivorysgirl1 een paspoort van een bepaald stamboek wil niet zeggen dat het paard ook is opgenomen in dat stamboek. Zie ook eerdere posts. Het wil enkel zeggen dat het betreffende stamboek een paspoort heeft uitgegeven voor dat paard. Niks meer en niks minder.

FennyPower

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:49

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:00

Die link kreeg ik ook een aantal maal via fb toegezonden. :') Als dat alles is waar ze mee kunnen komen dan is dat toch mooi! Stelt niet zoveel voor namelijk wat mij betreft. :') Het enige vervelende is het filmpje van de jaarling die in paniek is. Gok dat ie nooit eerder vast heeft gestaan. Dat zag er inderdaad sneu uit :/ De rest van de misstanden is een lachertje. Ze filmen het afladen van een stel shetten en noemen dat alszijnde de keuring voor het op de markt zetten wat het duidelijk niet is, en ze filmen de vermoeide pony van de stal van een bokker in het topic hier. Nothing special... Maar hee, mensen zien altijd dat wat ze willen zien ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:05

Van die vermoeide pony leuk dat ze blijven filmen was alleen leuker geweest als ze gewoon het touw even beter gedaan hadden zodat hij zijn hoofd goed neer zou kunnen leggen. En jammer van het veulen in paniek, maar denk ook zoals hierboven al staat.

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:08

Hoi Barbalala, dat filmpje vd 'jaarling' is van een 5 maanden oud veulen wat nog nooit had vast gestaan maar een pittig karakter heeft. Ik heb m later die ochtend gekocht, hij heeft geen trauma ofzo overgehouden vd markt, hij kan wel goed vast staan nu zonder zo wild te doen meer...

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:10

FennyPower schreef:
https://1037againstanimalcruelty.com/418-2/
Kwam deze link tegen.. arme diertjes.. -O-
Welshje op filmpje 1 had ik zou mee willen nemen als ik plek en geld had..

Het is bijna grappig te noemen :')

Welshje op het eerste filmpje, zo staat mijn paard er ook bij op de poetsplaats. Sneu hoor.
Het paardje wat ligt is gewoon moe, wees blij dat het zich genoeg op zn gemak voelt om te gaan liggen.

Dat paard wat in paniek is, ja, sneu, maar wedden dat die snel genoeg door had dat stilstaan makkelijker gaat?
Zo gaan ze thuis ook wel is te keer, alleen zegt niemand daar wat van en doet iedereen alsof het niet gebeurd.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:14

Het enige doel van hun is afschaffing van de markt, hoe goed de organisatie hun best ook doen er is altijd wat te zeiken.
Incidenten kan je nooit voorkomen , hier niet , op concours niet, op stal niet , nergens niet.
Ze zouden het eens op een totale dag moeten bekijken, hoeveel er WEL goed gaat.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:18

Dat is dus de reden waarom ik zo'n hekel aan Wakker dier en aanverwante stichtingen heb..
Ze blazen allemaal hoog van de toren zonder dat ze enig benul hebben van wat er gebeurd in de wereld.

De hele nacht en dag zonder water en oververmoeid? Kijken die mensen serieus wel rond daar?
Nu ben ik er dit jaar niet geweest maar ik ga er vanuit dat er net als vorige jaren gewoon waterpunten aanwezig waren?

En over de rest zal ik maar zwijgen. :\

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:19

prugelpiet schreef:
FennyPower schreef:

Welshje op het eerste filmpje, zo staat mijn paard er ook bij op de poetsplaats. Sneu hoor.
Het paardje wat ligt is gewoon moe, wees blij dat het zich genoeg op zn gemak voelt om te gaan liggen.

Dat paard wat in paniek is, ja, sneu, maar wedden dat die snel genoeg door had dat stilstaan makkelijker gaat?
Zo gaan ze thuis ook wel is te keer, alleen zegt niemand daar wat van en doet iedereen alsof het niet gebeurd.

Lijkt me sterk dat ze thuis ook wel eens zo tekeer gaan. vind het ronduit schokkend om te zien hoe erg dat paard in paniek is.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:23

Tja, mijn vader kwam laatst ook thuis met een shet hengstveulen die geen aanrakingen en mensen gewend was.
Wat denk je dat die doet als je die een halster aan trekt en dan vasthoud? Die liep echt niet braaf aan het touwtje mee hoor.

Was het maar waar dat ze allemaal kuikenmak geboren werden..
Laatst bijgewerkt door Froukje op 18-10-17 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:24

prugelpiet schreef:
FennyPower schreef:

Ik bedoelde het in het algemeen over het welshje, als ik plek en geld had had ik die best mee willen nemen ;)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:31

@kermis

Als je een veulen hebt die nooit in handen komt en dan ineens moet vaststaan dan zal die idd gaan springen.

Daarom is het fijner om ze thuis ook al eens te leren vaststaan. Dan heb je het hangen en springen thuis, niemand ziet het en niemand heeft er commentaar op.

Sommige dieren zijn hardleers en doen er wat langer over om het te leren maar uiteindelijk leren ze het wel.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:35

robert45 schreef:
@kermis

Als je een veulen hebt die nooit in handen komt en dan ineens moet vaststaan dan zal die idd gaan springen.

Daarom is het fijner om ze thuis ook al eens te leren vaststaan. Dan heb je het hangen en springen thuis, niemand ziet het en niemand heeft er commentaar op.

Sommige dieren zijn hardleers en doen er wat langer over om het te leren maar uiteindelijk leren ze het wel.

dat paard zat vast met zijn been in het touw. ik snap best dat paarden die niet gewend zijn vast te staan gaan springen. maar dit paard was in totale paniek omdat ie vast zat met zijn been. en dan word er maar een beetje bij gestaan en naar gekeken. niet oké vind ik.
de rest van de filmpjes, ja sneu dat ze moe zijn maar zo staat die van mij ook vaak genoeg.
Ik ben niet tegen paarden markten.
Als je een jaarling hebt die niet gewend is vast te staan laat m lekker thuis. deze is waarschijnlijk verpest voor het leven.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:37

Wat wil jij dat iemand doet als zo'n veulen staat te springen? Er even tussen stappen om dat touw los te maken?

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:37

Kermis schreef:
robert45 schreef:
@kermis

dat paard zat vast met zijn been in het touw. ik snap best dat paarden die niet gewend zijn vast te staan gaan springen. maar dit paard was in totale paniek omdat ie vast zat met zijn been. en dan word er maar een beetje bij gestaan en naar gekeken. niet oké vind ik.
de rest van de filmpjes, ja sneu dat ze moe zijn maar zo staat die van mij ook vaak genoeg.
Ik ben niet tegen paarden markten.
Als je een jaarling hebt die niet gewend is vast te staan laat m lekker thuis. deze is waarschijnlijk verpest voor het leven.

Als ik zo'n paard zie springen zou ik er ook niet rustig heenlopen en 'm loshalen. Als ik kijk hoe die tekeer gaat heb je direct een klap tegen je hoofd..
Aan het einde zie je er ook mensen heen gaan. Maar je gaat er toch niet heenlopen als die zo in paniek is? :')

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:39

Wat jullie vinden mogen jullie vinden.
Ja ik zou er heen lopen ja. Straks breekt ie zijn benen nog.
Maar dat ben ik, en ik verander die mening niet.
Als ie nog nooit heeft vastgestaan laat m dan lekker thuis
Laatst bijgewerkt door Kermis op 18-10-17 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:40

Froukje schreef:
Wat wil jij dat iemand doet als zo'n veulen staat te springen? Er even tussen stappen om dat touw los te maken?

Ideaal als je zelf in het ziekenhuis wil komen. :j :')

Ga er voor de rest geen uitlating over doen ben toch een dierenbeul. :')

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:40

Ik zou ook niet in die toestand er heen lopen, kies dan toch even voor mijzelf.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:41

Marcella schreef:
Froukje schreef:

Ideaal als je zelf in het ziekenhuis wil komen. :j :')

Ga er voor de rest geen uitlating over doen ben toch een dierenbeul. :')

Wie zegt dat je een dierenbeul bent dan ?
nogmaals ik ben niet tegen paarden markten. ik vind niemand een dierenbeul

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:42

Sorry hoor maar ieder veulen dat nooit vaststaat gaat zo te keer. Deze zal het niet vaak gedaan hebben en das stom zo tussen de rest. Maar geen dierenmishandeling.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:47

Kermis schreef:
Wat jullie vinden mogen jullie vinden.
Ja ik zou er heen lopen ja. Straks breekt ie zijn benen nog.
Maar dat ben ik, en ik verander die mening niet.
Als ie nog nooit heeft vastgestaan laat m dan lekker thuis

Dan breek jij wat :').

En tja, ik zou mijn paard daar ook niet gauw neerzetten. Maar denk(!) dat (de meeste) handelaren gewoon denken; die, die en die gaan mee. Hups.
Die gaan niet eerst aai aai, poets poets doen en hoefjes tillen, vastzetten etc.. :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:48

Ik zeg van niemand dat die dierenbeul is alleen dat ik een dierenbeul ben. :')

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:54

Ik zag deze foto langskomen. Weet iemand misschien meer over deze fries?

Afbeelding

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:38

rocymax schreef:
[ Afbeelding ]

Heeft een bokker deze merrie gekocht? Het is nl de moeder van het veulen dat ik pasgeleden gekocht heeft. Zou graag de naam van de merrie willen weten :)

Ja, als ik mij niet vergis heeft een bokker deze gekocht. Staat hier wel ergens in het topic!