Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roosjenat

Re: Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:00

Daarom 50,- of minder

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:00

roosjenat schreef:
Luna2006 schreef:
Veel shetjes ook zo te horen! Wat zijn meestal de prijze daarvan?

Bij het einde van de dag meestal 50,- of minder .

Zo das zeker niet veel. Wou dit jaar al gaan maar had les. Dan ga ik volgend jaar zeker kijken voor een sukkeltje op te halen. Sommige zagen er echt niet goed uit zoals dat appie veulentje :(
Vroeger deed mijn grootvader dat al bij slachtshetjes en die verkocht hij dan weer. Lijkt mij toch een mooiere toekomst.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:02

Gydja schreef:
Ik ben helemaal verliefd geworden op dit veulen <3 helaas geen tijd voor nog een extra paard. Heeft toevallig een bokker hem mee genomen? :D

[ [url=m/TKz6cr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh, wat een schatje <3 Ik weet weer precies waarom ik niet naar dit soort dingen ga. Ik zou ze echt niet kunnen laten staan haha :P

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:07

Josien62 schreef:
Idd vond ik ook vooral dat neusje <3 . Vind het ook fijn dat ze de andere erbij hebben gekocht , maar wie wil nou geen 2 van die schatjes voor 30,- kopen :P

30 omg!!

Jammer ik had hem graag meegenomen :([/quote]

Ben wel blij dat die pony een goed huisje heeft gevonden :D Voor 30 had ik hem eigenlijk ook wel mee willen nemen := Ach ik had hem hoe dan ook wel mee willen nemen. Ik was al een beetje bang dat ze hem daar achter zouden laten. Ik vond trouwens ook wel dat die man meerdere mooie shetjes had in bijzondere kleurtjes.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:11

Westhof schreef:
Gydja schreef:
Ik ben helemaal verliefd geworden op dit veulen <3 helaas geen tijd voor nog een extra paard. Heeft toevallig een bokker hem mee genomen? :D

[ [url=m/TKz6cr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh, wat een schatje <3 Ik weet weer precies waarom ik niet naar dit soort dingen ga. Ik zou ze echt niet kunnen laten staan haha :P

Ik moest hem laten staan :( Durf te wedden dat als ik alleen was dat ik hem dan toch had mee genomen en ik opeens met pony thuis was gekomen, Volgende keer geen oma mee nemen := dan kan ik zo'n scheetje niet laten staan.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:37

Ik ging ff kijken wat er nu bij ons staat... zag een lege box met wel halstertouw er voor. Kijk in de box.. staat er echt een hele knappe vos minishet met veulen. Voor de rest nog wel een leuke schimmel.. Denk een d pony. En voor de rest wat tinkers.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:38

Mijn shetjes waren 50 euro per pony, dat was om 14:00

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:38

fique schreef:
Ik ging ff kijken wat er nu bij ons staat... zag een lege box met wel halstertouw er voor. Kijk in de box.. staat er echt een hele knappe vos minishet met veulen. Voor de rest nog wel een leuke schimmel.. Denk een d pony. En voor de rest wat tinkers.

Dat zijn een paar ponys die zijn overgebleven ? :o

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:40

roosjenat schreef:
Ropa schreef:
Heeft iemand ook een friese ruin, 13jr, met ontiegelijk lange en dikke manen en een mega voorpluk gezien? of is die mee gegaan met een bokker?, hoorde dat die nogal druk was daar. (gewoon nieuwsgierig)

Welke kleur halster had hij ?

fel rood, of een fries halster

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:41

Handelaar huurt een aantal boxen bij ons op stal. Misschien dat er achter ook nog wel wat stond, maar daar heb ik nog niet gekeken.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:42

Die hoorde bij die italiaan ? want die had allemaal rode halsters . Volgens mij is die niet verkocht. Ik weet wel dat de italiaan al zijn paarden had los lopen toen ze op de vrachtwagen moesten en hij 23 paarden op een vrachtwagen had.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:43

fique schreef:
Handelaar huurt een aantal boxen bij ons op stal. Misschien dat er achter ook nog wel wat stond, maar daar heb ik nog niet gekeken.

Oh oke want er zijn ook wat tinkers overgebleven

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:47

Waar zijn die overgebleven dieren eigenlijk precies? Een merrieveulen of jaarling is nog steeds welkom hier.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:49

Murosch schreef:
Waar zijn die overgebleven dieren eigenlijk precies? Een merrieveulen of jaarling is nog steeds welkom hier.

Ze zijn met dierenbescherming of organisatie meegegaan , na een week komen ze te koop staan op hun site ofso . maar wij wouden vorig jaar ook een paardje meenemen die in de modder is achtergebleven (die was echt slecht verzorgd ) maar hij was door de organisatie meegenomen , verder weten we niet wat er is gebeurd .

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:05

roosjenat schreef:
Murosch schreef:

Ze zijn met dierenbescherming of organisatie meegegaan , na een week komen ze te koop staan op hun site ofso . maar wij wouden vorig jaar ook een paardje meenemen die in de modder is achtergebleven (die was echt slecht verzorgd ) maar hij was door de organisatie meegenomen , verder weten we niet wat er is gebeurd .

wat is hun site dan eigenlijk (had het gegoogled maar kom niet echt verder...)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:08

Geen idee , hadden wij ook al gegoogeld maar kunnen het ook niet vinden , Heel vervelend als je een paardje wil overkopen maar nergens staat iets , ik denk het beste dat je gewoon de organisatie kan bellen als je een overgebleven paard wilt kopen .

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:12

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:14

Opvang locaties van de dierenbescherming worden vaak stil gehouden. Ben er een keertje bij eentje geweest en daar waren ze erg bang dat bijv oude eigenaren hun dier wel even terug kwamen halen.
Idd organisatie van Zuidlaren even bellen of gewoon naar Hedel gaan daar staan straks weer genoeg ponies en paarden die een goed tehuis verdienen.

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:18

http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... en/paarden

Ik denk dan dat dit de goeie link is, aangezien de andere link naar overige leidt en deze naar paarden.

Staan er trouwens ook veel leuke haflingers en fjorden op de markt? Evt veulens? Ik hoop volgend jaar voor het eerst naar zuidlaren te kunnen gaan en dan de tijd en geld heb om ook wat mee te kunnen nemen!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:26

mariska_YeDo schreef:
http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... en/paarden

Ik denk dan dat dit de goeie link is, aangezien de andere link naar overige leidt en deze naar paarden.

Staan er trouwens ook veel leuke haflingers en fjorden op de markt? Evt veulens? Ik hoop volgend jaar voor het eerst naar zuidlaren te kunnen gaan en dan de tijd en geld heb om ook wat mee te kunnen nemen!

Er staan geen honderden haflingers en fjorden maar wel een stuk of 10 . fjorden zie je niet veel. Vooral veel veulens heb ik gezien

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:01

Jennyxx schreef:
Zouden ze hierbij komen?

http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... en/overige

Ik heb daar eerder shetjes zien staan die in beslag waren genomen.

ik zie daar op de site nog een lieve oude haflinger op staan, mag kosteloos worden overgenomen, iemand daar nog een plekkie voor?

heb op de markt niet echt veel fjorden en halflingers gezien, heel veel shetten en welshjes, en ook een flink aantal friezen

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:28

jolandje schreef:
Jennyxx schreef:
Zouden ze hierbij komen?

http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... en/overige

Ik heb daar eerder shetjes zien staan die in beslag waren genomen.

ik zie daar op de site nog een lieve oude haflinger op staan, mag kosteloos worden overgenomen, iemand daar nog een plekkie voor?

heb op de markt niet echt veel fjorden en halflingers gezien, heel veel shetten en welshjes, en ook een flink aantal friezen

Waar zie je dat staan? Ik zie alleen twee vogels..

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:39

Harpoon schreef:
Zouden ze hierbij komen?

Waar zie je dat staan? Ik zie alleen twee vogels..
[/quote]
bovenaan klikken op weidedier en daar staan 2 paarden, een zwarte merrie is al gereserveerd en de haflinger

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:40

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:44

roosjenat schreef:
fique schreef:

Oh oke want er zijn ook wat tinkers overgebleven

Nee degene die niet verkocht zijn die staan gewoon weer in hun stalletje. Dit is echt wel een nette handelaar.