Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:05

En hoe gaat het nu...?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:00

Ik kruip heel even uit de meelees-modus: wil je veel sterkte wensen, moet vreselijk zijn om haar zo te zien. Duim voor jullie dat ze snel wat opknapt!

Fortitude

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:32

He getver wat heftig dit zeg!
Hopelijk knapt ze snel op, arm dier :(

En inderdaad, hoe doet ze het nu?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 15:30

Heike schreef:
Ik heb vanavond het hele topic doorgelezen. Wat begon met de aankoop. Ups en downs met beleren met vooral veel ups. Heb ik Graas toch goed leren kennen. En in mijn hart gesloten. Wat een geweldig paard.

En dat de laatste pagina's. Jeetje. Ik wens je veel sterkte en hoop dat Graas zich snel weer beter voelt.

Wat een mooie post :o . Ik ben ook zo verbaasd dat ons topic zoveel meelezers heeft, daar had ik helemaal geen weet van :o

Ze reageert goed op de antibiotica en ( ander merk nu) koortsremmers, ze heeft dus geen koorts meer. Dit was best wel even afwachten omdat de lever niet altijd goed reageert op medicatie.Daarom wilde ze dat eigenlijk zo lang mogelijk niet geven, totdat duidelijk was wat ze precies had.

Het is dan mooi dat ze hier goed op reageert, want als er nou iets bacterieels uit de tests komt heeft ze daar in ieder geval alvast een kuur voor gehad.

Ze eet alleen zeer matig, dus op de kliniek grazen ze nu met haar aan de hand, dan eet ze wel. ( Ja, dat koninginnen gedrag blijft :') )

Moet morgen zelf naar de koers in Hilversum, dus ik hoop morgen gebeld te worden met dat het iets behandelbaars is. En anders hoor ik dat donderdag, zijn zenuwslopende dagen, ben zo blij als eindelijk gewoon bekend is wat het is, ookal is het dan slecht nieuws. Je leeft nu zo letterlijk tussen hoop en vrees.

Het doet mij trouwens echt goed het elke keer van mij af te kunnen schrijven en vind het ook fijn dat er zoveel tips komen, heb toch al zoveel rare dingen gezien in de tijd dat ik in de paarden zit, maar Graas presteert het gewoon om lekker iets zeldzaams uit te zoeken >;)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:56

Ik ben ook een meelezer, hoop dat graasje snel weer haar brutale zelf is.

Beterschap met haar

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:13

Haar karakter kan ze nu wel goed gebruiken om te knokken tegen wat ze ook maar heeft!

Gelukkig lijken de koortsremmers wel te helpen. Spannende dagen zo, ik duim mee voor Graas en jou dat er iets uitkomt wat heel goed te behandelen is.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:16

Graas is een bijzonder paard vanaf het begin. Ze komt hier boven op ik ben er zeker van!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:54

Hier ook en stille meelezer,

Hopend dat Graasje snel beter is!

KvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:26

Jeetje Cathy, wat erg allemaal! Hoop dat Graasje snel beter wordt. Dit verdienen jullie beiden niet. Sterkte!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:49

Ik blijf ook meelezen en vooral duimen voor Graasje. You go girl! Hopen dat het behandelbaar is. Duim duim duim.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:18

Stille meelezer hoopt dat je vandaag goed nieuws gekregen hebt!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 21:15

Nog geen nieuws, waarschijnlijk morgen de uitslag :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:46

En TS: ik duim hard dat het iets 'simpels' is....

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:30

Hmm... Geen nieuws is goed nieuws zeggen ze... K duim voorn je!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:35

Duimen voor een goede uitslag doe ik ook.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:07

Och jeetje. Een schuldgevoel moet je echt niet hebben hoor! Hopen dat het snel weer de goede kant op gaat!!

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:16

Hoe gaat het met graas?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:50

Jeetje Cathy, heel veel sterkte!

Heb je al uitslag binnen?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 18:22

Net gebeld door mijn DA.

Met duizend slagen om de arm en een hoop mitsen en maren: maar voorzichtig positief nieuws. Zoals mijn DA zei: 'Ik had je ook vandaag kunnen bellen dat euthanasie beter was geweest'

De uitslag van de bacteriekweek is nog niet volledig, maar ze zien voorlopig nog geen bacteriën 'groeien' , dan blijven er eigenlijk twee opties over:

-Een parasiet die doorgedrongen is tot de lever
-Een overgevoelige reactie( allergie of giftig iets gegeten o.i.d.)

Alles wijst nu naar de parasiet maar ze kunnen dat nog niet met zekerheid zeggen. Dan kom je dus uit op de leverbot of de spoelworm. Voor mij heel erg naar want ik heb haar altijd netjes ontwormd en er is ook niks te zien in haar mest( nu ook niet overigens, heeft met de DA iets te maken met het feit dat ze maar net in de fase moeten zitten dat ze eitjes leggen o.i.d. Voor mij echt wel even een wake-up call dat je gewoon én mestonderzoeken én een ontwormingsschema kan aanhouden en je paard nog steeds spoelworm kan hebben. En dat die dan ook nog eens kan verhuizen naar de lever, juk :r )

Ze gaan haar nu dus nogmaals ontwormen en ze krijgt nogmaals de kuur tegen leverbot. Vervolgens moet ze op de ontstekingsremmer en dan moet de antibiotica waar ze nu nog op staat er af. Dan word er gekeken of ze het red zonder de antibiotica en dan zou ze dinsdag naar huis kunnen en dan moeten we haar nog 3/4 weken zelf de ontstekingsremmer geven. Dan moet er steeds met bloed getest worden of haar lever beter word( en op die manier dus of de diagnose en de behandeling kloppen) .

Alles hangt nu dus even af van het feit of ze het trekt zonder de antibiotica en of de behandeling dan aanslaat.

De waardes zijn in ieder geval zo dat er nog niet teveel 'stuk' is in de lever, kreeg complimenten dat dit deels ook komt omdat ik er zo snel bij was. Als alles goed gaat moet ik er in ieder geval een paard zonder leverschade aan over houden. Dit ook omdat ze jong is en de lever een orgaan is wat zichzelf goed kan herstellen.

Ik durf nog niet echt heel erg blij te zijn, omdat ik het naar vind dat er nog niet precies duidelijk is 'wat' het nu is en daarmee dus ook niet zeker is of de behandeling gaat slagen, maar ik voel mij in ieder geval een stuk beter dan aan het begin van de week omdat de schade aan de lever dus tot nu toe nog omkeerbaar is.

Ik was daar persoonlijk zo bang voor, dat er al zoveel stuk zou zijn dat het allemaal niet meer uit zou maken. Nu er gewoon nog iets te behandelen is is er in ieder geval nog hoop.

Met Graasje zelf gaat het overigens iets beter, ze eet steeds meer en haar koorts is weg, we hopen dat dat doorzet als haar medicatie afgebouwd word.

Iedereen bedankt voor het duimen, ik geloof heilig dat jullie haar karma-wiel de goede kant op geslingerd hebben! *\o/*

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:34

Klinkt inderdaad voorzichtig positief. Duim voor jullie dat ze snel opknapt

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:36

Voorzichtig positief het weekend in Cathy!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:39

Nou hopenlijk het het nu beter!

Wat betreft ontwormen.... Ik heb ook ondanks goede ontworming deze winter spoelwormen gehad. Mijn dierenarts hoorde het van meerdere, ze trekt nu haar twijfels bij enkele worm spuiten.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:42

Duimpjes draaien hier gewoon door.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:57

Gelukkig maar Cathy! Hoop dat ze snel weer de oude is :)

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:04

Ik lees zo nu en dan weer jouw berichtjes bij,maar wat een keerdwending ineens zeg!

Ook vanuit hier zal ik duimen draaien!!