Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Air schreef:Ik snap niet waarom je het laten inslapen er telkens bij haalt, aangezien dat hier door niemand als optie gesuggereerd wordt.
Diesel54 schreef:Ik denk, he een topic over Gert met film materiaal, daar ga ik even tijd in steken en weer wat van leren. Helaas weer de eeuwige Bokt discussies, jammer. Helemaal voor TS.
Volgens mij opent een persoon niet een topic om maar weer allemaal discussies aan de kaak te stellen.
Daarvoor moet je toch echt in het tabblad discussies hier op Bokt gaan sneupen om je mening te geven.
TS wil graag laten zien dat ze haar paard met moeilijkheden op weg wil helpen om van de problemen af te komen en dat dit een van de stappen is.
Of je als Bokt lezer het nu met de manier van doen eens bent of niet!
Al die meningen over hoe het moet, laat iedereen toch in zijn waarde.
Ik vind het heel dapper dat TS deze stap heeft gemaakt en door deze stap te maken gaan zowel het paard als ruiter weer heel veel plezier samen hebben in de toekomst. Goed gedaan en super mooi paard!
Fitzroy schreef:sanne83 schreef:Waarom is dit dan precies voor jou die uitzondering? Waarom kan dit paard niet gewoon geleerd worden dat rijden leuk is?
Ik heb het gevoel dat Gert op de een of andere manier altijd "uitzonderingen" heeft, die hard aangepakt moeten worden. Mensen die het wat vriendelijker aanpakken, krijgen altijd paarden waarbij het vriendelijk ook lukt. Heel apart is dat
En komen die dan later ook op de OS of draaien mee op hoog niveau? Of zijn dat die paarden waar je nooit meer wat van hoort en niet verder komen dan een L-proefje omdat ze anders gaan staken?
We hebben het hier niet over een manegepony. We hebben het hier over een getalenteerd paard dat in het verleden ook al dergelijke geintjes heeft uitgehaald. Paard is door de medische molen gegaan en nu wordt hulp van Gert ingeslopen.
En ik heb nog niemand zien ingaan op hoe het mogelijk is als dit paard pijn heeft dat hij met zijn oortjes erop lekker in de rondte loopt te sjouwen aan het einde van het filmpje.

FriesWytske schreef:Dit topic maakt maar weer duidelijk dat mensen met paarden het beter denken te weten dan de echte paardenmensen.
mang schreef:Air schreef:Wat is het toch moeilijk, om toe te geven dat het een kwestie van niet WILLEN weten is, dat er andere, vriendelijke manieren zijn. Waarbij welzijn van beide belangrijk is.
Het is blijkbaar nog moeilijker om een van die oh zo vele manieren te benoemen..
FriesWytske schreef:Diesel54 schreef:Ik denk, he een topic over Gert met film materiaal, daar ga ik even tijd in steken en weer wat van leren. Helaas weer de eeuwige Bokt discussies, jammer. Helemaal voor TS.
Volgens mij opent een persoon niet een topic om maar weer allemaal discussies aan de kaak te stellen.
Daarvoor moet je toch echt in het tabblad discussies hier op Bokt gaan sneupen om je mening te geven.
TS wil graag laten zien dat ze haar paard met moeilijkheden op weg wil helpen om van de problemen af te komen en dat dit een van de stappen is.
Of je als Bokt lezer het nu met de manier van doen eens bent of niet!
Al die meningen over hoe het moet, laat iedereen toch in zijn waarde.
Ik vind het heel dapper dat TS deze stap heeft gemaakt en door deze stap te maken gaan zowel het paard als ruiter weer heel veel plezier samen hebben in de toekomst. Goed gedaan en super mooi paard!
Kan het hier alleen maar mee eens zijn.
Dit topic maakt maar weer duidelijk dat mensen met paarden het beter denken te weten dan de echte paardenmensen.
Air schreef:mang schreef:
Het is blijkbaar nog moeilijker om een van die oh zo vele manieren te benoemen..
Heb je de verhalen die ik even heb geplaatst al doorgelezen?
Hetzelfde geldt voor jou Tiffany.![]()
En dat laatste was omdat iemand anders zei dat er misschien wel geen geld was voor meer onderzoek.
mang schreef:Air schreef:Wat is het toch moeilijk, om toe te geven dat het een kwestie van niet WILLEN weten is, dat er andere, vriendelijke manieren zijn. Waarbij welzijn van beide belangrijk is.
Cassidy schreef:FriesWytske schreef:Dit topic maakt maar weer duidelijk dat mensen met paarden het beter denken te weten dan de echte paardenmensen.
Definieer "mensen-met-paarden" en definieer "paardenmensen" want dit vind ik de dooddoender van de bovenste plank.
In mijn ogen zijn we allemaal mensen-met-paarden met al dan niet veel paardenervaring. Paardenmensen zijn mensen met een telepathische gave om in dat koppie van dit paard te komen en daar zijn er maar heel, heel weinig van.
).
Air schreef:En dat laatste was omdat iemand anders zei dat er misschien wel geen geld was voor meer onderzoek.
Air schreef:Heb je de verhalen die ik even heb geplaatst al doorgelezen?
Hetzelfde geldt voor jou Tiffany.![]()
En dat laatste was omdat iemand anders zei dat er misschien wel geen geld was voor meer onderzoek.

FriesWytske schreef:Paardenmensen zijn mensen die niet in alle flauwekul geloven die er hier door velen wordt aangehaald. Die kijken naar het paard en weten wat hij of zij nodig heeft qua opvoeding, etc. Mensen met paarden zijn mensen die al hun info uit boekjes en filmpjes op youtube halen. En denken dat ze het allemaal wel heel goed weten. En niet willen luisteren naar wat anderen te vertellen hebben. Want dat is volgens hun niet waar.
Ik vind dit geen dooddoener. Vind er hier in het topic maar een paar die echt inzien wat dit paard nodig heeft. En dat TS hier goed aan doet om hem bij Gert te brengen.
En kan me heel goed voorstellen dat TS hier helemaal niet meer reageert, vanwege het 'domme' gedrag van een aantal hier. Die het allemaal wel even zullen vertellen, zonder dat ze het paard kennen en gezien hebben.
FriesWytske schreef:Paardenmensen zijn mensen die niet in alle flauwekul geloven die er hier door velen wordt aangehaald. Die kijken naar het paard en weten wat hij of zij nodig heeft qua opvoeding, etc. Mensen met paarden zijn mensen die al hun info uit boekjes en filmpjes op youtube halen. En denken dat ze het allemaal wel heel goed weten. En niet willen luisteren naar wat anderen te vertellen hebben. Want dat is volgens hun niet waar.
Ik vind dit geen dooddoener. Vind er hier in het topic maar een paar die echt inzien wat dit paard nodig heeft. En dat TS hier goed aan doet om hem bij Gert te brengen.
En kan me heel goed voorstellen dat TS hier helemaal niet meer reageert, vanwege het 'domme' gedrag van een aantal hier. Die het allemaal wel even zullen vertellen, zonder dat ze het paard kennen en gezien hebben.

omdat Gert het volgens de tegenstanders helemaal fout aanpakt? Dat lijkt me namelijk een objectieve graadmeter. Ik heb namelijk nog weinig mensen horen zeggen (of in de pers gelezen) dat ze na training door Gert een beschadigd paard terug hebben gekregen. Op het moment dat dit (bijna) niet aan de orde blijkt te zijn (100% tevredenheid is bijna niet mogelijk..we zijn tenslotte mensen), vraag ik me af waarop fanatieke tegenstanders van zijn methode zich baseren, behalve de eigen visie (die is hopelijk toch niet heilig of valt er niets meer te leren?). In de paardenwereld zijn zo veel verschillende meningen, theorieeen, werkwijzen etc en allemaal met onderzoek en kennis van zaken onderbouwd....
Verschillende werkwijzen kunnen naar hetzelfde resultaat leiden en is dat niet wat telt? De een ziet pijn de ander ziet alleen de associatie met pijn en aangeleerd/gewoonte gedrag. Ik weet het niet, 't paard kan nog steeds niet praten. De tijd zal het leren. En misschien wordt het een prachtige combinatie van eerst een paar weken stevig aan de slag op de " Gert"- manier, waarna de eigenaar het onder begeleiding verder kan uitbouwen, zodat ze over een paar jaar kan "lezen en schrijven" met dit diertje.