Mijn beroemde Facebook veulen uit Wales komt vandaag thuis!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Re: Mijn beroemde Facebook veulen uit Wales komt vandaag thuis!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:28

Awh wat een leuk snoetie heeft ie <3
Jammer dat het weer even achteruit gaat, maarja niet alles is van de ene op de andere dag over helaas haha :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:22

oow jammer dat hij weer iets achter uitgaat, maar hij eet in ieder geval! Dat is toch wel een prettig idee. Sterkte! Hopelijk komt hij de nacht goed door! Maar met zulke goede zorgen van jou moet dat wel goed komen lijkt me zo!

mandymarrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:49

' K vind het echt een knapperd, en gelukkig dat het geen droes is, en ik hoop dat dat die knappe kerel gauw weer opknapt. :j

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:56

pipo schreef:
een virusje is ook niet gelijk weg. Lang leve de antibiotica!!!

Zou het eerste levende wezen zijn waarbij antibiotica tegen een virus werkt... :x

Zoals ik al had verwacht, werden mijn bezorgde opmerkingen over het veulen en ja, ook kritische opmerkingen naar de koopster van het veulen, aangemerkt als het veroorzaken van een rel.
Dat is nooit mijn bedoeling geweest. Ik vind het ontzettend sip voor zo'n jonkie dat 'ie eerst die hele reis moet doorstaan, en dan ook nog eens een tijd alleen moet staan, omdat het ziek zijn er kennelijk nou eenmaal bij hoort. Als het niet besmettelijk is, zet je dr toch gewoon een van je volwassen paarden bij? Júist voor die kleintjes, is dat alleen staan niet goed. TS had idd. ook de fokker kunnen aanbieden het dier tegen betaling langer daar bij de moeder te houden. Daar gaat de vergelijking met het verkopen naar Australië of een inscharing ook mank. Even over het laatste: wat was het idee van een inscharing ook weer? Alle jonkies samen toch?

Maar goed, lees nu dat we massaal moeten gaan stemmen op hem als boktveulen.
@TS: dit bedoelde ik dus met dat je je druk maakt over het aantal hits/stemmen:
darwin schreef:
Bedankt Ellen, als iedereen nou op hem stemt die in dit topic gereageerd hebben, dan is het " kat in het bakkie " hahahhaha.

Op doorzettingsvermogen, heeft hij het wat mij betreft nu al ruimschoots gewonnen. Ik hoop hard dat hij herstelt, en gauw steun kan vinden bij z'n soortgenoten. Lijkt mij belangrijker dan het aantal keren dat dit topic wordt gelezen of het aantal stemmen bij een veulenverkiezing. ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:17

Ik denk dat ts daar echt niets aan kan doen zoveel hits en ze mag er toch gewoon aan denken over de veulenverkiezing,ik bedoel dit jochie heeft er persoonlijk voor gezorgd voor zoveel hits. De oude eigenaar vond het blijkbaar niet nodig om veulen langer bij mamma te laten. Ik denk daar vrel over in te brengen had. Dus dat heeft geen zin. Feit is dat tie goed verzorgd word en heel welkom is wat wil je nog meer.
Ts wat een dotje.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 22:27

Sientje schreef:
Als het niet besmettelijk is, zet je dr toch gewoon een van je volwassen paarden bij? Júist voor die kleintjes, is dat alleen staan niet goed.

Maar dat is juist het probleem, het is WEL besmettelijk !
Je denkt toch niet dat ik daar mijn gezonde paarden willens en wetens aan blootstel :n
Zo gauw het mogelijk is zet ik er echt wel een andere bij, ik zou het ook fijner voor hem vinden, maar het kan nu gewoon niet.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:29

Ik vind hem alleen nog maar schattiger!!!!!:) en hoop voor je dat hij snel opknapt.
Maar dat zal vast wel met zoveel goede zorgen!!
Wanneer kan ik hem reallife komen bewonderen?:=

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:30

darwin schreef:
Sientje schreef:
Als het niet besmettelijk is, zet je dr toch gewoon een van je volwassen paarden bij? Júist voor die kleintjes, is dat alleen staan niet goed.

Je denkt toch niet dat ik daar mijn gezonde paarden willens en wetens aan blootstel :n
Zo gauw het mogelijk is zet ik er echt wel een andere bij, ik zou het ook fijner voor hem vinden, maar het kan nu gewoon niet.

Ehm, een virus gaat 9 vd 10x door de lucht (dus dan maakt dat apart zetten geen verschil, ze ademen op stal toch dezelfde lucht in en uit), of het moet om een 'zwaar' virus zoals rhino oid gaan. Welk virus heeft 'ie dan? Als 'ie AB krijgt is d'r kennelijk ook een bacteriële infectie?
Laatst bijgewerkt door Sientje op 15-10-12 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:31

Sientje schreef:
darwin schreef:

Ehm, een virus gaat 9 vd 10x door de lucht, of het moet om een 'zwaar' virus zoals rhino oid gaan. Welk virus heeft 'ie dan? Als 'ie AB krijgt is d'r kennelijk ook een bacteriële infectie?

Volgens mij gaat het topic hier niet over. Zullen we het gewoon gezellig houden? Zulke dingen kunnen ook via PB :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:32

Wat een snoepie! Ik hoop dat hij snel opknapt.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:35

Mossel schreef:
Volgens mij gaat het topic hier niet over. Zullen we het gewoon gezellig houden? Zulke dingen kunnen ook via PB :)

Lijkt me juist wel handig om openbaar te bespreken. Kennelijk is het oprecht informeren naar medische info niet gezellig. Het zij zo. ;)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 22:35

Sientje schreef:
darwin schreef:

Ehm, een virus gaat 9 vd 10x door de lucht, of het moet om een 'zwaar' virus zoals rhino oid gaan. Welk virus heeft 'ie dan? Als 'ie AB krijgt is d'r kennelijk ook een bacteriële infectie?

De DA heeft gezegd dat voorlopig de eerste 6 tot 10 dagen , alles wat hij uitproest heel besmettelijk is, of moet ik nu ook aan mijn DA gaan twijfelen ?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:38

Sientje schreef:
Mossel schreef:

Lijkt me juist wel handig om openbaar te bespreken. Kennelijk is het oprecht informeren naar medische info niet gezellig. Het zij zo. ;)

Hoezo wil jij medische dingen in een ITP topic bespreken? Ik zie daar de meerwaarde niet van. Maak er een apart topic voor aan zou ik zeggen :)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:39

darwin schreef:
De DA heeft gezegd dat voorlopig de eerste 6 tot 10 dagen , alles wat hij uitproest heel besmettelijk is, of moet ik nu ook aan mijn DA gaan twijfelen ?

Nee daar zou ik zeker niet aan twijfelen. Maar om welk virus gaat het dan? Neem aan dat je DA daar ook wel een vermoeden over heeft uitgesproken. En dat jij alle keren dat je bij je veulen bent geweest, ook al je kleding wisselt voordat je iets met je andere paarden doet. Want het gaat of door de lucht, of is via snot op neus overdraagbaar, en dat snot kan ook aan jouw jas of schoen zitten.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:40

Ik reageer op medische dingen die in dit topic worden genoemd. Zelf een topic openen lijkt me zinloos, het is mijn veulen niet.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:42

Prima, ik ga er verder niet op in, deze discussie draagt namelijk ook niks bij aan het topic :)

TS Hoe is het nou met hem? Ben benieuwd hou hij er over 3 jaar uit ziet! Stiekem al een beetje plannen gemaakt voor later?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 22:46

Ik ga hem zo weer temperaturen.
Plannen heb ik nog niet echt, we moeten hem eerst maar eens groot zien te krijgen ;)
Normaal gezien worden ze allemaal betuigd en bereden, dus dat zal met hem ook wel gebeuren.
De 3 jarige hengst is vandaag naar de kliniek gegaan om gecastreerd te worden, die was toch te gek met rijden.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:48

Wauw, dat is nou echt mijn droompony -kwijl- Voor zover je dat van een foto kan zien dan. Echt een prachtig beestje! Ik hoop dat ie snel beter wordt...

Edit: Al je paarden zijn echt waanzinnig! Welsh Cobs zijn sowieso machtige beestjes, ben er maar trots op!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 23:04

Dank jullie.
Ik heb hem net getemperatuurd en hij zat op 39.2, maar oogde heel wakker en ging ook weer meteen eten toen ik wat muesli in zijn bak deed.
Hij maakt nog wel een heel rochelend geluid als ie ademt, ik hop dat dat ook snel minder wordt.
Met zijn keelontsteking zal het nu wel een stuk beter zijn, omdat hij Zaterdag en Zondag niet eens kon eten omdat zijn keel zo opgezet was, maar die zwelling is nu grotendeels weg en hij eet weer goed, ik zie hem nu tenminste niet meer terugvallen qua lijf.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:05

vind al wel knap dat ie de 2e dag al in zn stalletje lag! voelt ie zich toch wel thuis ondanks dat het niet zo soepeltjes loopt.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:12

Sientje schreef:
Ik reageer op medische dingen die in dit topic worden genoemd. Zelf een topic openen lijkt me zinloos, het is mijn veulen niet.

waarom blijf je dan zo "hameren" voor iets wat niet van jou is???

ff vraagje:
ik heb een baby van 4.5 mnd wat beetje verkouden is nu
dochtertje van mn vriendin werd t weekend 1 jaar maar had de waterpokken
moet ik dan toch naar die verjaardag gaan en het risico nemen dat mn baby ziek wordt?????

sorry maar ts neemt ook geen risico want een virus kan op ieder paard anders uitpakken dus groot gelijk dat ook zij geen risico neemt en t knappe ventje ff paar dagen apart houdt!
Laatst bijgewerkt door Mendy1984 op 15-10-12 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

12rebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:18

rebel wat een super naam bij zo'n plaatje van een paardje. Hopelijk knapt hij snel weer op.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:24

Mendy_Zabbel schreef:
Sientje schreef:

waarom blijf je dan zo "hameren" voor iets wat niet van jou is???

ff vraagje:
ik heb een baby van 4.5 mnd wat beetje verkouden is nu
dochtertje van mn vriendin werd t weekend 1 jaar maar had de waterpokken
moet ik dan toch naar die verjaardag gaan en het risico nemen dat mn baby ziek wordt?????

sorry maar ts neemt ook geen risico want een virus kan op ieder paard anders uitpakken dus groot gelijk dat ook zij geen risico neemt en t knappe ventje ff paar dagen apart houdt!

Geloof dat jij echt de volledige strekking van mijn tekst hebt gemist. ;) Zo'n risico zou ik zelf ook niet nemen. Maar het gaat over jouw baby hier he, die naar ik aanneem dus nog bij z'n moeder is en ook bijbehorende weerstandsverhogende melk krijgt? En dus bovendien een kwetsbare baby is voor kinderziektes, waar gezonde volwassenen niet vatbaar voor zijn. Je hebt het nogmaals over jouw baby, niet over een veulen dat je met 4,5 mnd laat overkomen dat van zo'n goed adres komt dat het ook nog ns een hele dag op de vrachtwagen heeft gestaan. ;) En je hebt het ook niet over volwassen paarden, en hun mogelijke vatbaarheid voor dit enorm besmettelijke virus.
Ik lees dat dit 'normaal' is en vraag me nog een keer het volgende af: Als die dieren echt allemaal met besmettelijke ziektes uit Wales komen, zou ik me nog maar 'ns achter de oren krabben voordat ik dr een importeerde.
Ik vraag TS om welk virus het gaat, de meesten gaan door de lucht, dus dan heeft apart zetten weinig zin. Ik vraag TS ook of ze, als het niet om een virus door de lucht gaat, haar kleding steeds wisselt. 2 vragen waar ik vooralsnog geen antwoord op heb.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:30

Sientje: Er is al wel antwoord, die voldoet alleen niet aan hetgeen jij graag wilt lezen. Dat is jammer dan maar je bent dus wel degelijk aan het doorhameren.

Voor het geval je het gemist hebt: Op aanraden van de DA.
Verdere toelichting hoef je helemaal niet te krijgen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:30

Nee maar ik mag er toch wel naar vragen? ;)