[Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:50

Leorah schreef:
Ik ben ook terug (het was zo druk UltimOo, ik heb je niet gezien, sorry!).

Ook ik heb het als heel positief ervaren. Ik kreeg complimenten over de manier van voorstellen van mn paardje, had een mooie houding vonden ze. Ook heb ik goede en bruikbare tips gekregen over het rijden naar ontspanning en het naar de hand rijden bij tempowisselingen naar middendraf. We zijn niet door, maar ik vond het erg leuk en ook een goede oefening voor mn paardje. Ik heb trouwens niks er over gehoord dat ze klein is haha.

Wat me wel opviel is, dat ze precies dezelfde bewoordingen gebruiken die ik in de filmpjes van anderen hier op bokt ook hoorde. Dat de paarden er zo netjes verzorgd uitzagen allemaal en dat ze dat ook wel eens anders zagen. Ook bij een meisje zeiden ze iets over gas geven en remmen tegelijk in een auto, wat ik eerder heb gehoord in een filmpje.

Heey, ik heb jou de bak nog in geholpen:-D

Muronia

Re: [Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:54

Oh was jij dat! Nog bedankt :D. Er zijn meer bokkers dan ik dacht hahaha! Had je nog iets van onze groep gezien ook? Het gaat zo snel voorbij, dat ik eigenlijk geen idee heb wat er gebeurde behalve mn eigen peerdie.

missylinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:48

Hallo meiden,

Vraagje ik heb me net ingeschreven voor de MAC rider cup op vrijdag 6 april op trainingstal De Hoeve.
In de klasse M.

Ik heb nu 11 winstpunten in de klasse M1 en ben nu hard aan het oefenen voor de M2. Maar dat gaat nog niet zoals ik het wil.
Weten jullie of je tijdens de mac rider cup klasse M ook wordt beoordeeld op de oefeningen van het M2?

Gr. Linsey

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 23:51

Mag hopen van niet, wij hebben nog niet eens een punt in het M1

missylinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:03

Thanks Yvie,

En nog een vraagje maak het nog uit waar je start? Want bijvoorbeeld bij de hoeve doen er veel meer mee in het M dan ergens anders in de buurt. Denk dat je dan wel meer kans maakt als je in een klasse mee rijdt waar er maar 3 mee doen whah of zie ik dat verkeerd?

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 00:06

Nee dat maakt niets uit. Want zelfs als er veel mee doen en zij vinden daar geen talent bij zitten, gaat er niemand door.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:34

Ik heb net besloten dat ik niet ga starten. Aangezien het virus zich inmens snel verspreid en er geruchten gaan dat het ook deze kant op komt verkies ik de gezondheid van mn paard boven een leuk uitje. Als het over is kijk ik wel of ik nog ergens kan inschrijven. Erg jammer maar ik zou me voor mn kop slaan als ik over 2 weken een ziek paard heb staan...

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:42

Hij is nu ook afgelast zie ik!

Bocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:44

@ Leorah ik heb je gisteren ook nog zien rijden leuk paard, was erg zenuwachtig in de grote baan he! Stalgenootje van mij reed op de zwarte paard bij jou in het groepje.

Zelf heb ik het eerste groepje M meegedaan en vond leuk en werd inderdaad veel positieve maar vooral veel voorkomende commentaar gegeven. Ze weten volgens mij heel goed wat ze zoeken en wat er bij ons verteld werd is dat ze op zoek zijn naar een "stalruiter" en dan bedoelen ze iemand die op alle paarden weg kan rijden. Maar goed een ervaring rijker, paard liep erg lekker en ben zelf tevreden :D

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:25

@leorah jou heb ik ook niet meer gezien, toen wij kwamen was jouw groepje net klaar.
In het Z was cindy door.

@bocus jou heb ik ook nog zien rijden, wij reden ook nog even samen in de los rij bak :)

Bocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:14

Hey wat grappig zoveel bokkers.

In het L was Cindy toch ook door?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:31

Grappig, zitten idd meer mensen op bokt dan ik dacht haha! Voor haar doen deed ze t heel knap met de zenuwen haha, dat is ook wel eens anders (tis een echt zenuwpeesje)!

In het L was cindy ook door ja.. en monique (weet geen achternaam).

roompy98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:32

monique vd meij

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:10

Seasons schreef:
Ja ok, dat is waar. Maar als je al ontdekt ben en een goed lopende stal hebt, dan ga je toch niet meedoen met zoiets? Misschien voor de ervaring voor het paard, maar zo is het ook niet eerlijk voor andere talenten.

@ Katja
Jessica & Chantal Nijpjes en Anita Klip is niet helemaal onbekend in de regio.

En waarom zouden hun niet mee mogen doen aan zo iets?? De opzet was dat ze opzoek waren naar nieuw talent. Dit kan voor hun misschien wel positief uitpakken :) Ook hun hebben hier recht op, dat ze een 'goedlopende stal' hebben hoeft naar mijn mening nog niet te betekenen dat het niet eerlijk is tegenover andere deelnemers.

Laura_Wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:07

Ik zou 10 maart meedoen in waverveen, dit gaat niet door vanwege rhino, nu wilde ik me 7april inschrijven bij stal willig, maar dit kan al niet meer, weet iemand of ik mijzelf
nu nog kan inschrijven?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:26

Wordt er geen nieuwe datum geprikt dan als 10 maart afgelast is?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 08:54

Als het op die stal kan wel, maar dat was nog niet zeker. (Tenminste, dat stond in de mail van Hazerswoude)

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:28

casperrr schreef:
Seasons schreef:
Ja ok, dat is waar. Maar als je al ontdekt ben en een goed lopende stal hebt, dan ga je toch niet meedoen met zoiets? Misschien voor de ervaring voor het paard, maar zo is het ook niet eerlijk voor andere talenten.

@ Katja
Jessica & Chantal Nijpjes en Anita Klip is niet helemaal onbekend in de regio.

En waarom zouden hun niet mee mogen doen aan zo iets?? De opzet was dat ze opzoek waren naar nieuw talent. Dit kan voor hun misschien wel positief uitpakken :) Ook hun hebben hier recht op, dat ze een 'goedlopende stal' hebben hoeft naar mijn mening nog niet te betekenen dat het niet eerlijk is tegenover andere deelnemers.

Maar zij hebben al een naam, het geld en de paarden om verder te komen. Voor de talenten die nog ontdekt moeten worden is het niet eerlijk. Als je al een naam hebt en het geld, heb je sowieso al goeie paarden en daar val je weer mee op bij de MacRider Cup. Dan lijkt.het kij dat de 'jury' gelijk meer op hun gefocust is dan op de anderen, omdat zij paarden hebben met de wowfactor.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:32

Ik vind het nogal een uitspraak om te zeggen dat ze het geld hebben.:n
Die meiden werken zich tig slagen in de rondte en hebben zich naar het niveau en werk toegeknokt.
Een beetje extra in de vorm van sponsoring is voor hen net zo welkom als voor jou en mij.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:35

Ja ok, voor Nijpjes, die hebben er had voor gewerkt en geknokt om te komen waar ze nu zijn. Maar sja... haha, over de andere zal ik me maar.niet uiten.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:39

Ach weet je, mensen staren zich blind op wat anderen hebben. Maar vergeet niet dat ALLES een keerzijde heeft!

Wees blij met wat je zelf hebt en stel je open voor anderen in plaats van je af te sluiten door allerlei vooroordelen.

Ik vind het nog steeds een geweldig idee van MacRider en mag de beste winnen!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:40

Ik vind ook dat iedereen er aan mee mag doen hoor :j

Hmmm.. ik heb een donkerbruin vermoeden dat de McRiderCup selectie hier niet plaats zal vinden op 23 maart.

Groenraven heeft momenteel de wedstrijden afgelast en de staldeuren gesloten. Er is een verbod om het terrein af te gaan om zo min mogelijk risico op de hals te halen wbt rhino.

Hoelang dit gaat duren is nog niet bekend en hangt helemaal af van hoeveel uitbraken er nog boven water komen.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:06

De uitslagen van de afgelopen week (2 selecties) staan er weer op: http://www.paardenlifestyle.com/uitslag ... ivm-rhino/

Ik zal er nog weer even achteraan gaan dat ik de uitslagen van de andere weken ook krijg

Ik ben ook benieuwd hoe lang het met Rhino gaat duren; ik ga straks even dierenkliniek Emmeloord bellen om te kijken of ze daar een paar vragen over willen beantwoorden (interviewtje)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:09

Ik wacht gewoon af wat er wordt besloten met betrekking tot doorgaan of aflassen van volgende week vrijdag in Harich.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:11

connepon85 schreef:
De uitslagen van de afgelopen week (2 selecties) staan er weer op: http://www.paardenlifestyle.com/uitslag ... ivm-rhino/

Ik zal er nog weer even achteraan gaan dat ik de uitslagen van de andere weken ook krijg

Ik ben ook benieuwd hoe lang het met Rhino gaat duren; ik ga straks even dierenkliniek Emmeloord bellen om te kijken of ze daar een paar vragen over willen beantwoorden (interviewtje)

http://www.paardenlifestyle.com/uitslag-week-9-en-komende-wedstrijden-afgelast-ivm-rhino

Citaat:
"Doordat het Rhino virus nu zo erg aanwezig is hebben wij alle andere cup dagen tot nader orde afgelast. Wij zullen de KNHS volgen in het nemen van beslissingen, want de gezondheid van de dieren staat bij ons voorop!"

Daar heb je je antwoord.