Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
stef schreef:Ik vraag me toch af he.... Neem nou zo'm eigenaar van die fries...
Met wat voor verwachting sleep je zo'n beestje dan mee?
Of probeer je op de zielen te spelen dat mensen m zielig vinden en toch wel mee nemen?
anneliesdj schreef:stef schreef:Ik vraag me toch af he.... Neem nou zo'm eigenaar van die fries...
Met wat voor verwachting sleep je zo'n beestje dan mee?
Of probeer je op de zielen te spelen dat mensen m zielig vinden en toch wel mee nemen?
Precies dat laatste, ook de reden dat al die verwaarloosde zieltjes er rondlopen.
En de reden waarom ze voor een shetveulen ineens 100 euro vragen als ze een stadse of mams met kinders treffen.
stef schreef:Henkjan schreef:@stef: dat ben ik niet met je eens. Als jij een paard verkoopt ben jij toch ook geen eigenaar meer?
Klopt, daar heb je gelijk in, maar als je op die manier kunt voorkomen dat paarden blijven staan... Dan nemen handelaren ook hun verantwoordelijkheid
joytje_05 schreef:Ik ben dit jaar niet naar de Zuidlaardermarkt gegaan, vorig jaar was ik wel van de partij. Eerst baalde ik wel een beetje, maar toen het zo regende![]()
![]()
Wat ik mij afvroeg, zou het niet beter voor de paarden zijn als ze in de Prins Bernard Hal zouden staan? Ik bedoel, regen voor paarden is helemaal niet zo erg (mijn pony's hebben een dikke wintervacht + een inloopstal), maarja die paarden op de ZL zijn meestal erg mager en hebben een slechte vacht. Voor die beesten is regen wel erg. De PB-Hal is groot genoeg en daar zouden de beesten gewoon droog kunnen staan. Daarnaast kun je met lampen aan de beesten ook veel beter beoordelen dan in het donker om 6 uur s'morgens.. Oke het zal wel wat duurder zijn en het moet ook allemaal opgeruimd worden na afloop, maar zou dat niet een veel beter idee zijn? Stuk vriendelijker ook. Het is maar een idee hoor, maar ben wel benieuwd wat jullie daar van vinden..
Cajra schreef:Een kennis van mij ruilt nog wel een met een handelaar. Deze keer had hij een K.W.P N. merrie met veulen ingeruild. Dat veulen heeft een goed papier maar wou de kennis niet houden. Deze is ook weer via een handelaar naar de ZLM gegaan. Niets mis met het veulen. Zo komen dus ook goede gefokte paarden/veulens en pony's op de markt terecht.
joytje_05 schreef:Ik ben dit jaar niet naar de Zuidlaardermarkt gegaan, vorig jaar was ik wel van de partij. Eerst baalde ik wel een beetje, maar toen het zo regende![]()
![]()
Wat ik mij afvroeg, zou het niet beter voor de paarden zijn als ze in de Prins Bernard Hal zouden staan? Ik bedoel, regen voor paarden is helemaal niet zo erg (mijn pony's hebben een dikke wintervacht + een inloopstal), maarja die paarden op de ZL zijn meestal erg mager en hebben een slechte vacht. Voor die beesten is regen wel erg. De PB-Hal is groot genoeg en daar zouden de beesten gewoon droog kunnen staan. Daarnaast kun je met lampen aan de beesten ook veel beter beoordelen dan in het donker om 6 uur s'morgens.. Oke het zal wel wat duurder zijn en het moet ook allemaal opgeruimd worden na afloop, maar zou dat niet een veel beter idee zijn? Stuk vriendelijker ook. Het is maar een idee hoor, maar ben wel benieuwd wat jullie daar van vinden..
anneliesdj schreef:Sjah al die onwetende mensen zitten lekker die handelaren te spekken.
Zie je ook veel hier op bokt, van die topicjes met zielige zieltjes van de markt waar véél te veel voor betaald is.
Loran schreef:joytje_05 schreef:Ik ben dit jaar niet naar de Zuidlaardermarkt gegaan, vorig jaar was ik wel van de partij. Eerst baalde ik wel een beetje, maar toen het zo regende![]()
![]()
Ik vindt het zelf van niet..
Of meer verlichting buiten..
Maar binnen zou ik ze niet neer gaan zetten..
Ten eerste omdat er bij evt. brand (of andere paniek) het echt een drama wordt, en haal dan maar eens snel alle mensen + paarden eruit als er zoveel paniek is.
Verder vindt ik het wel fijn(er) dat je op het harde ondergrond meteen kan horen/zien of een paard/pony mank/kruepel loopt.
Dus dat is in mijn ogen makkelijker en fijner te beoordelen.
Ook moet je je eens indenken..
Staan ze in de PB-hoeve, daar is het rustiger dan daarbuiten, met de kermis etc.
Heb je een nerveus paardje, die daarbinnen heel rustig is, en daarbuiten ontploft..
Nou dan denk ik dat er veel meer ongelukken zouden gebeuren.
Buiten kun je beter beoordelen hoe ze zijn in drukte/lawaai etc.
Niet dat ik dat zo leuk vindt hoor, zoals sommige paarden reageerden, maar vindt dat het buiten hoort.
Laten ze dan maar (regen)dekens aanschaffen/weggeven/erbij geven bij de (ver)koop)
IloveNikitaa schreef:Hee allemaal,
Mijn beste vriendje is vandaag op de markt verkocht,
hebben jullie hem misschien gekocht?
Hij heet jonkers'Icarus en is een K welsh van 1.38 en heeft een kolletje, ook onder zijn manen heefd hij een vlekje en witte voetjes, en een wit/roze vlekje op zijn neus:
Als jullie heb hebben gekocht of diegene kennen die hem kocht willen jullie het dan please zeggen?
Mis die lieve schat nu al
Loran schreef:Het regent niet elk jaar geloof ik..
en vanaf 12.00uur was het gisteren droog..
Met brand bedoel ik meer: buiten (vooral met regen) is de kans vele malen kleiner dan binnen in de PB-hoeve. En buiten kun je ze evt. los laten lopen (op een veld in het midden, die ze grotendeels ook afgesloten hebben als ik me niet vergis)
Loran schreef:anneliesdj schreef:Sjah al die onwetende mensen zitten lekker die handelaren te spekken.
Zie je ook veel hier op bokt, van die topicjes met zielige zieltjes van de markt waar véél te veel voor betaald is.
Vond de algemene (gemiddeld genomen) toestand van de paarden beter dan een jaar of 7/8 terug..