Hoe snel kunnen dingen gaan...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: Hoe snel kunnen dingen gaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:51

Ik zag gister voor het eerst je topic, al je berichten gelezen en de foto's ook aan vriendje (DA) laten zien. In die korte tijd vinden wij het al mooi genezen. Je bent er goed mee bezig. Ik denk toch dat dit uiteindelijk nog behoorlijk netjes zal genezen. Heel veel sterkte en succes nog verder.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:03

Fijn dat ze thuis is en dat er goede vooruitgang is. :)

Atina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 21:14

Hoi TS,

Ik heb je topic vanaf het begin gelezen. Een vriendin van mij werkt in de kliniek Utrecht en van haar heb ik het verhaal van de andere kant gehoord. Dat is wel erg apart. Zij vond het ook om te horen dat jij je verhaal beschrijft op bokt. Zo kan ik haar op de hoogte houden van het herstel.
Succes met alles en mocht je vragen hebben aan haar, dan wil ik deze best voor je stellen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 21:33

Atina schreef:
Hoi TS,

Ik heb je topic vanaf het begin gelezen. Een vriendin van mij werkt in de kliniek Utrecht en van haar heb ik het verhaal van de andere kant gehoord. Dat is wel erg apart. Zij vond het ook om te horen dat jij je verhaal beschrijft op bokt. Zo kan ik haar op de hoogte houden van het herstel.
Succes met alles en mocht je vragen hebben aan haar, dan wil ik deze best voor je stellen.

he wat grappig zeg!
hoe bedoel je erg apart, was haar verhaal heel anders dan dat van mij?

word nu wel nieuwsgierig... 8-)

mag ook via pb

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:12

Denk dat ze bedoeld dat heg apart is hoe zij er naar kijkt en hoe jij het hebt meegemaakt. Die vrouw die in utrecht werkt heeft natuurlijk fifi vaker gezien en ziet haar dus als buitenstaander en jij kant haar door en door. Misschien is het daarom apart. Maar op positieve maniet :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 08:03

ja we hebben al wat pb's uitgewisseld, zo werd het inderdaad bedoeld, grappig! :j

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 09:12

Fijn dat ze thuis is , heb zelf zeer goede ervaringen met honingzalf bij een diepe beenwond. Het is wonderlijk geeskrachtig spul. Heel veel succes en een voorspoedig herstel

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:49

OO ik lees je topic nu pas!! Wat verschrikkelijK!!
O ik ben echt sprakeloos... En ik zit nog zo op mn roze wolk door m'n nieuwe paard, maar zo wordt je weer even keihard in de realiteit gezet..
Wat heb jij een verschrikkelijke periode achter de rug, en fifi ook!! Ze ziet er ondanks alles wel ontzettend goed en gelukkig uit!

Fifi is voor mij toch wel een paard wat ik graag volg op bokt, ze heeft iets heel speciaals, en dan dit.... shock...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 22:59

Bedankt voor jullie berichtjes!

Fifi was vandaag goed wakker toen ze buiten stond, hoorde en zag alles, vast weer hengstig aan het worden nu ze weer in de frisse lucht komt... :D
Vanavond toen ik met haar ging stappen was ze duidelijk heel moe, dat is ze eigenlijk steeds 's avonds na een dag buiten staan.
Zolang ze buiten staat toont ze super fit en 's avonds is gaat het kaarsje uit, logisch na 3,5 week binnen staan, een zware operatie, koorts en veel pijn...
Maar ik merk dat ze verder wel duidelijk fitter wordt en ook beter gaat eten, ze ziet er eigenlijk ook prima uit, op de wegvallende rugbespiering na...

De wond ziet er naar mijn idee niet slecht uit, er komt nog wel steeds troep uit, en na een dag of een nacht ziet dat er echt ook vies uit, maar na het schoonmaken ziet het er eigenlijk heel mooi uit...
Het stuk bij de singel is best goed dicht maar daar zit een flinke grote bult, ik vraag me af of dat nog weg gaat trekken...
het zit echt precies op de plaats van de singel, maar goed, dat is nog even later zorg...

Verder merk ik met stappen dat ze vooral achter erg stijf loopt, haar linker achterbeen trekt ze ook wat meer op...
Geen idee of dat stijvigheid is of dat ze daar ook nog ergens last van heeft, even afkijken maar...

Stappen aan de hand doet ze super braaf trouwens! :j

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 23:11

dat dikkere stuk bij de singel voelt dat ook harder en stugger? dan zou ik denken dat het littekenweefsel is. as het zacht is en bewegelijk dan denk ik dat het met de tijd mischien nog wel wegtrekt. of ze daar later met de singel last van blijft houden is gewoon zowiezo afwachten. of die bult wel of niet weg trekt.

fijn om te horen dat ze zo lekker gaat :j vind het niet zo vreemd dat ze nu moe is na de hele dag buiten estaan te hebben. vooral de laatste dagen op de kliniek waren natuurlijk erg stil en saai en nu staat ze weer in een omgeving vol met prikkels en grasjes en weersomstandigheden waar het lichaam op in moet spelen. en natuurlijk heeft haar lichaam een enorme klap gehad van alles. mijn merrie is het weekend van fifi's ongeluk doodziek geweest en dat kan ik nu ook nog heel goed merken aan heel veel dingen terwijl zij wel al helemaal beter is. een lichaam krijgt dan zoveel te verduren en dat merk je voorlopig nog wel even.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 05:57

Nouvel schreef:
Stappen aan de hand doet ze super braaf trouwens! :j

Klinkt toch nog niet als de oude Refilona :o :D

Fijn dat ze het zo goed doet. _/-\o_

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 07:42

Littekenweefsel is voor een groot deel ook nog weg te krijgen door behandeling door fysiotherapeut. Weet het uit eigen ervaring, dus ook daar is nog hoop, mocht dat het zijn.

En dat stijve lopen met achterhand kan misschien door behandeling fysio ook beter worden. Ze heeft natuurlijk wel een heel rare sprong en val gemaakt. En heeft daarna stil gestaan op stal. Overleg anders met kliniek en fysio of behandeling nu al mogelijk is.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 10:10

bult bij de singel ben ik vanmorgen zachtjes in gaan masseren met traumeel gel, dat blijf ik even doen deze week, kijken of het werkt...
fysio is ook wel plan, maar wil ik nog even mee wachten, eerst maar even bijkomen en loskomen door wat stappen en buiten lopen, ik wil nu nog niet iemand aan het lijf laten zitten eigenlijk...

ik wil van de week wel even bellen naar Utrecht over die bult en het stijve in haar achterhand, kijken wat zij daarover zeggen inderdaad....

janouk, je zou het waarschijnlijk niet zeggen, maar met stappen aan de hand is ze altijd heel erg braaf geweest, wij wandelen nl ook heel veel met 'r, meestal samen met de hond, overal naar toe...
aan de hand heeft ze heel veel vertrouwen en blijft ze eigenlijk altijd goed bij me...

vanmorgen was ze weer goed wakker trouwens met buiten zetten! :+

kimenragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:47

jeetje heb even alles doorgelezen!..
Wat een verhaal zeg en tot nu toe met een goede afloop gelukkig!
heel veel stertke alsnog en hopen op een goed herstel!!!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:03

Mijn hemel Ellis!
Wat een shockerende foto's, en wat een ongeluk..
Ik zag je ergens posten dat je niet kon rijden met je spook, dus ik zoeken... Bah zeg!
Maar het genezen klinkt wel hoopvol, komt wel weer goed!
Groetjes Prul van zk ;)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:09

Jeetje TS wat een verhaal.. heb net het hele topic door gelezen.. wat zag die wond eruit zeg.. :oo heb toch al veel wonden gezien die erg waren maar deze was wel echt heel erg eg.. :oo maar de laatste foto's zien er al zoveel beter uit en jou verhalen wauw.. wat een super baasje ben jij.. ! ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe de wond er nu uit ziet..
Heel veel sterkte met het verdere herstel..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:13

@ Liesjuh, pag 26 staan foto's van 10 mei, die zullen wel redelijk de stand van nu representeren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 12:17

Bedankt voor jullie reakties!

foto's van 10 mei zijn de laatste inderdaad, ik zal van de week weer even nieuwe foto's maken...

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 15:41

Nouvel wat fijn dat ze weer thuis is! En de wonden zien er mooi uit, dat hebben ze keurig gedaan zeg.
Ze staat iig weer heerlijk te grazen in de wei, wat een opluchting dat het zo goed gaat met haar :)

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:33

traumeel gel heb ik ook bij mijn paard gebruikt die een wondje had op de hals er daarna en een bobbel kreeg op advies van een strijker. En dan hielp heel goed, gebruik je de zalf van de natuur winkel?

Dat stijve lopen zou inderdaad door de val kunnen komen, heeft ze dat van begin af aan al gedaan? Of misschien omdat de buikwond toch een beetje trekt met lopen omdat die natuulijk nu aan het dicht gaan is?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 21:32

Ik heb de traumeelgel die speciaal voor paarden is, ze verkopen deze oa bij de paardendrogist.

Ik weet niet of ze al stijf liep achter vlak nadat het gebeurd is, want ze kon toen bijna niet lopen van de pijn en vooral haar voorbenen bijna niet naar voren doen. Dat gaat nu wel goed, voor zie ik geen problemen meer met stappen en vanavond wilde ze ook wel weer haar voorbenen naar voren strekken voor iets lekkers! :D
Gelijk na de operatie heeft ze 3,5 week boxrust gehad, omdat lopen teveel pijn deed, dus ik heb ook geen idee hoe de achterhand toen was...

Vandaag leek het met stappen wel weer wat beter trouwens, dus misschien is het toch gewoon stijfheid, even in de gaten houden maar...

Ik kreeg nog een tip van iemand om brandnetels te koken en het vocht voor de zemelenslobber te gebruiken. Dat werkt vochtafdrijvend en schijnt ook goed te zijn bij ontstekingen en ontstekingsvocht, maar ook voor de mok en de dikke benen...
Gisteren en vandaag dus een pan brandnetels tot soep gekookt en slobber van gemaakt! :D

Vandaag vond ik de wond er weer iets beter uit zien, minder geel en minder nat had ik het idee. Het druppelen lijkt ook weer ietsje minder te worden.
Ik zal van de week weer even foto's maken!

Vanavond zo'n 20 min. met 'r gestapt langs de weg, dat vindt ze heerlijk! :j
Op de terugweg moest ze enorm gapen... :D

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:37

wat fijn zeg dat het zo goed gaat :j
en ongelooflijk wat snel ,het was echt een megawond,ze is schijnbaar super gezond waardoor ze zo voorspoedig hersteld.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:40

brandnetel ontgift ook. dus niet meteen schrikken als de urine wat donkerder is de eerste dagen :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:42

Nouvel, fijn te horen dat ze zich steeds iets beter voelt, ook al gaat 's avonds het kaarsje dan uit,
van vermoeidheid.

Wel vervelend dat ze ook zo stijf is in haar achterhand, maar ze heeft ook nogal wat meegemaakt, pfffftt,
arme Fifi.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:50

Hele stille meelezer meldt zich!

Echt nare foto's brrr

Even over de brandnetel. Je hoeft het niet te koken. Je kunt het ook geven zodra de brand eruit is, is vrij snel na het plukken. Ook kan je de brandnetel drogen en voeren.