[WN] SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EllyStel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:14

Wranglerbutt schreef:
Een pretpark ga je meestal maar 1 dag naar toe (of in mijn geval helemaal niet :P ) maar het zou leuk zijn om het DWRF meerdere dagen te bezoeken om deelnemers aan te moedigen, toch? :Y)

nou ik ook niet hoor, maar kan jou standpunt begrijpen want jij wilt geen dag missen <3

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:23

shellybelly schreef:
De WRAN kent maar 1 prijsuitreiking, de punten worden bij elkaar opgeteld. Dit is een aantal jaren beslist in de ALV. Vandaar 1 lintje bij de prijsuitreiking, dit geldt ook voor de DAWRA en de FNW Young Riders.

Nou, dan mogen dat wel een extra mooie linten zijn, zeker bij een 30 jarig bestaan. <<)

De DAWRA en de Young Riders hoeven geen voorrondes te rijden.
Dus zij hoeven "maar" één keer te rijden.
En zij kunnen, als zij dat willen, ook de WRAN starten en dat kunnen meerdere WRAN ruiters niet.
En dan nog, vind ik, dat je net zo goed een lint per plaatsing verdiend.

Deelname kost genoeg en dan besparen op de linten.(of mag ik dat weer niet zeggen, omdat we dan wel in een mooie accommodatie rijden en op een grote show ;).vast niet)

hputs

Re: SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:25

Humbletalent, laat dan maar horen!

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 09:12

sliding schreef:
shellybelly schreef:
De WRAN kent maar 1 prijsuitreiking, de punten worden bij elkaar opgeteld. Dit is een aantal jaren beslist in de ALV. Vandaar 1 lintje bij de prijsuitreiking, dit geldt ook voor de DAWRA en de FNW Young Riders.

Nou, dan mogen dat wel een extra mooie linten zijn, zeker bij een 30 jarig bestaan. <<)

De DAWRA en de Young Riders hoeven geen voorrondes te rijden.
Dus zij hoeven "maar" één keer te rijden.
En zij kunnen, als zij dat willen, ook de WRAN starten en dat kunnen meerdere WRAN ruiters niet.
En dan nog, vind ik, dat je net zo goed een lint per plaatsing verdiend.

Deelname kost genoeg en dan besparen op de linten.(of mag ik dat weer niet zeggen, omdat we dan wel in een mooie accommodatie rijden en op een grote show ;).vast niet)

De SWRN heeft nog nooit bespaard oop linten en bekers.
Een dubbel pointed show krijgt dubbele linten, een dubbel judged show niet.
Of het een dubbel judged of een dubbel pointed is is een beslissing van de verenigingen.
Wij kopen ieder jaar voor ongeveer € 10.000,- bekers, linten etc.
Kijk, Nederland is een spaarzaam volk, alles is altijd te duur.
Wij hebben duidelijk gesteld dat het voor de deelnemers niet duurder zou worden. Dat is het niet geworden, voor de standhouders is het niet duurder geworden.
Alleen het entree is € 4,00 per dag duurder, maar daar krijg je dan ook veel meer voor dan in Marienheem.
Wanneer ben je nu goedkoper uit, als je € 12,50 betaald en alles voor schappelijke prijzen kan kopen en al een goede warme maaltijd kan krijgen voor € 8,50 of wanneer je gratis naar binnen mag en overal de hoofdprijs moet betalen?

Dit jaar wordt het evenement voor het eerst georganiseerd en zal moeten groeien om grote sponsors binnen te krijgen.
In de tussentijd moeten wel de rekeningen betaald worden en ik denk dat alle prijzen goed binnen de perken zijn gebleven en dat het evenement als je alles bij elkaar optelt niet duurder maar zelfs goedkoper is dan menig ander paardenevenement.
En € 60.000,- added money voor reiners en niet reiners is nog nooit vertoont in Nederland, wanneer is het eigenlijk wel goed in Nederland? ;)

hputs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:27

het is nooit goed in Nederland blijkt, zeker als je op bokt leest is het in Nederland alleen maar kommer en kwel, maar dat leggen wij als organisatie naast ons neer en proberen voor de positieve, sportieve ruiters, bezoekers en een ieder in Nederland en daarbuiten die de Western sport een warm hart toedraagt of gewoon zijn eten hiermee verdient een perfecte show neer te zetten. Niets meer en niets minder. Mijn vraag is nu: Zouden er voldoende mensen aan deze beschrijving voldoen om zo een show te kunnen dragen? Ik denk het wel, deze groep gaat gewoon genieten van iets unieks en als het lukt en als het een succes wordt (ik ben daar nog steeds voor 100% van overtuigd) heeft al het gezever daar zeker niet aan toe bijgedragen.

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:05

Ik denk niet dat je het als commentaar moet opvatten maar meer als aandacht punten wat de mensen hier belangrijk vinden en wat hun mening is. Ik lees niet heel veel negatieve dingen in dit topic maar gewoon mensen die zich kritisch uitlaten over wat hun denken. Ik vind dat dit gewoon mag in een topic en wat jullie ermee doen is aan jullie.
Ik weet zeker dat als het dwrf een succes wordt (waar o.a. ik ook van uitga) dat je niemand meer hoort en iedereen positief zal zijn, dus dat is jullie uitdaging.
Maar ik denk wel dat dit gezever er aan mee helpt om er een zo goed mogelijk en een zo leuk mogelijk show van te maken. Jullie pikken het op als er ergens veel commentaar op komt en jullie doen er dan alles aan om dat punt anders te laten verlopen, dus heeft het gezever in mijn ogen best wel zin.

hputs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:33

Er is mijn inziens een duidelijk verschil tussen opbouwende kritiek en gezever, opbouwende kritiek zijn wij heel erg blij mee, gezever dient geen doel. Dus laten wij vanaf nu opbouwende kritiek geven aan elkaar. Ik denk dat ieder het daarmee eens kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:39

hputs schreef:
De WRAN bestaat 30 jaar en heeft voor haar leden een speciale prijs van € 12,50 voor € 7,50 per dag en een passe partout van € 35,00 voor € 25,00, kijk maar op http://wran.eu/nieuws/30-jaar-wran/. Van andere verenigingen hebben wij nog niets mogen vernemen of zij iets voor hun leden gaan doen. Maar wij staan open voor elk initiatief.

+:)+ Tof geregeld +:)+

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:07

hoe zit het met grooms, mogen die nog gratis mee? en voor de deelnemers die op 2 dagen starten, kunnen die de hele week wel komen kijken ook al kamperen ze niet?

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 12:14

hobbelheks schreef:
hoe zit het met grooms, mogen die nog gratis mee? en voor de deelnemers die op 2 dagen starten, kunnen die de hele week wel komen kijken ook al kamperen ze niet?

Zelfde regeling als alle vorige jaren!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:47

top +:)+ dus 1 groom kan mee en bandje voor hele week :)

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 14:10

Zolang je hem niet afdoet, bandjes die zijn doorgeknipt en weer aan elkaar geplakt zijn ongeldig. :D

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:05

Dus eigenlijk moet je gewoon meedoen, dan kun je de rest van de week entreevrij kijken :)* :D

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:28

tante_t schreef:
Ik denk niet dat je het als commentaar moet opvatten maar meer als aandacht punten wat de mensen hier belangrijk vinden en wat hun mening is. Ik lees niet heel veel negatieve dingen in dit topic maar gewoon mensen die zich kritisch uitlaten over wat hun denken. Ik vind dat dit gewoon mag in een topic en wat jullie ermee doen is aan jullie.
Ik weet zeker dat als het dwrf een succes wordt (waar o.a. ik ook van uitga) dat je niemand meer hoort en iedereen positief zal zijn, dus dat is jullie uitdaging.
Maar ik denk wel dat dit gezever er aan mee helpt om er een zo goed mogelijk en een zo leuk mogelijk show van te maken. Jullie pikken het op als er ergens veel commentaar op komt en jullie doen er dan alles aan om dat punt anders te laten verlopen, dus heeft het gezever in mijn ogen best wel zin.

:j , +:)+

Ik heb de vraag eerst gesteld via de mail aan de WRAN en kreeg daar niet een erg sympathiek antwoordt op.
Daarom heb ik hem nog eens gesteld in dit topic, dat mag je gezever noemen , jammer dan.
Ik weet niet of de WRAN zijn eigen linten betaald of de SWRN, maar dit is geheel aan de WRAN gericht.

Citaat:
Wij hebben duidelijk gesteld dat het voor de deelnemers niet duurder zou worden.

Dat is niet geheel waar, want de stalling is wel duurder.
Ook op de ALV hebben we het daar nog over gehad en toen werd ook gezegd dat er dit jaar geen verhogingen zouden zijn.
Maar daar was ik niet over begonnen, omdat ik daar best begrip voor kan hebben.

petrasmedes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:37

even een andere vraag waarop ik het antwoord nergens vinden kan....
Mag je volgend jaar nog in de rookie (wran) starten als ik dit jaar apha zou starten?
Staat dat los van elkaar...?
Wie o wie weet t antwoord? Mag ook PB.

hputs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:57

Stalling US dit jaar inclusief bode bedekking en voorgaande jaren exclusief bodem bedekking.
Als we dan gaan vergelijken en zoeken dan svp alles lezen en appels met appels vegelijken. Maar om een einde aan de discussie te maken Ja het is allemaal enorm veel duurder en moeilijker maar zoveel leuker en makkelijker. De oplettende lezer weet beter.

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:58

hobbelheks schreef:

Is dat 1 groom per paard of per ruiter :D Kortom start je met meerdere paarden heb je dan 1 groombandje of meerdere? (ik weet niet hoe het de voorgaande jaren was)

johnpppp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:07

deze groep gaat gewoon genieten van iets unieks en als het lukt en als het een succes wordt (ik ben daar nog steeds voor 100% van overtuigd) heeft al het gezever daar zeker niet aan toe bijgedragen.
Wij zijn er hoor ......................
john

cowboyinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:28

johnpppp schreef:
deze groep gaat gewoon genieten van iets unieks en als het lukt en als het een succes wordt (ik ben daar nog steeds voor 100% van overtuigd) heeft al het gezever daar zeker niet aan toe bijgedragen.
Wij zijn er hoor ......................
john

En zo ist maar net!
Wij gaan er ook een leuke week van maken!

petrasmedes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:28

petrasmedes schreef:
Mag je volgend jaar nog in de rookie (wran) starten als ik dit jaar apha zou starten?

anyone?? /3

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 22:08

Jan_Trel schreef:
Wij hebben duidelijk gesteld dat het voor de deelnemers niet duurder zou worden.

sliding schreef:
Dat is niet geheel waar, want de stalling is wel duurder.
Ook op de ALV hebben we het daar nog over gehad en toen werd ook gezegd dat er dit jaar geen verhogingen zouden zijn.
Maar daar was ik niet over begonnen, omdat ik daar best begrip voor kan hebben.

Ik weet wel dat Harrie hier al op heeft gereageerd, maar ik vraag me steeds maar weer af:
Waarom niet eerst ff verder denken of je beter laten informeren voordat je iets schrijft, het scheelt zoveel tijd in het rechtzetten van misverstanden die worden gecreeerd.
|(

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 22:09

SusanW schreef:
Dus eigenlijk moet je gewoon meedoen, dan kun je de rest van de week entreevrij kijken :)* :D

Zie je nou wel dat het niet duur is!!! :D

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 22:12

pwaaijer schreef:
hobbelheks schreef:

Is dat 1 groom per paard of per ruiter :D Kortom start je met meerdere paarden heb je dan 1 groombandje of meerdere? (ik weet niet hoe het de voorgaande jaren was)

Het is een groom per paard, het is zelfs zo dat als een groom naar huis gaat en een nieuwe groom komt voor een bepaald paard, deze nieuwe groom tegen inlevering van het bandje van de oude groom geheel GRATIS een nieuw bandje om de pols krijgt.

Dat schept toch volop mogelijkheden voor de creatievelingen onder ons!! ;)

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 22:13

petrasmedes schreef:
petrasmedes schreef:

anyone?? /3

Starten bij de rookie van de WRAN staat geheel los van het starten bij de APHA!

Zo alle vragen zijn weer ff beantwoord.
Als je iets te vragen hebt dan roept u maar!!

hputs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:16

Van het DWRF komt er kleding met het logo op de borst of groot op de rug, bodywarmers, trainingjacks,windbreakers, polo's, overhemden maar ook baseball caps etc
Als test hebben wij enige stukken laten maken en op wedstrijden, trainingen en de clinic van Cira Baeck liepen mijn dochter Giomani en ik in de DWFR kleding. Nu heb ik al verscheidene keren de vraag gekregen waar deze kleding te koop is.
Deze zal op het Dutch Western Riding Festival te koop zijn bij JC&S borduurservice, maar als je het vraagt zal Ron van de Berg best wel al het een en ander kunnen leveren, als je hem een email stuurt dan weet je het.