eper paarden 4 daagse 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:59

MirjamN schreef:
Hoi allemaal! Ik heb helaas slecht nieuws. Ik heb af moeten zeggen voor de vierdaagse omdat hans momenteel echt doodziek op stal staat. Hij kon niet meer lopen en toen de Da kwam, bleek hij ook hoge koorts te hebben. De dierenarts komt nu dagelijks, maar de koorts wil nog niet structureel zakken (is 40,4 en 40,2 en na medicijnen zakt het wel een beetje, maar komt weer snel omhoog). De Da heeft nu al aangegeven dat het herstel (heel) lang zal gaan duren. Gisteren heeft hij 50 meter naar de wei gelopen en een uurtje daarna weer 50 meter terug en toen was hij alweer uitgeput en kon ie niet meer, dat zegt wel genoeg denk ik....

Ik baal enorm, maar meer dat hans zo enorm ziek is dan van de eper vierdaagse, want met een teleurstelling kan ik wel omgaan, maar mijn lieverd zo ziek, trek ik niet goed....

Ik wens iedereen veel succes en plezier en zal dit topic zeker nog wel blijven volgen om jullie voorbereidingen en ervaringen te kunnen volgen!

jeetje wat erg mirjam, misschien iets in frankrijk opgelopen?
iig heel veel sterkte ermee en ik hoop voor je dat hans gauw opknapt

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:59

RRteam schreef:
Oo wat ballen

Ook wij ballen heeel erg |(
Wij hadden gehoopt na een heel zwaar jaar(ziekte bij me zelf en ziekte paard) weer lekker naar Epe te kunnen om mee te doen.
Helaas gaat het nog niet goed met mij zelf inverband gezondheid en de artsen rade het dus echt af
Wij ballen echt want hadden gehoopt om veel mensen weer te zien op de Epe

Als mijn gezondheid het toe laat komen we zeker kijken bij de intocht

:(:) :(:) beterschap

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:06

Oh wat vervelend :(:) Heel veel beterschap voor je paardje

Ice_baby

Re: eper paarden 4 daagse 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:01

@ mirjan & hans.. beterschap joh!! wat vervelend.. ik hoop dat het mannetje er snel weer boven op is....suc6!!

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 23:57

mirjam, ik had je graag op de camping willen leren kennen, en Hans:-) Wat vervelend voor je, weten ze niet wat het is? Heel veel beterschap en sterkte voor jou, geef hem een knuf van mij (en Indra..)

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:34

Dank jullie wel voor de lieve wensen! De DA is gister weer geweest (4e keer), voor een injectie. Ook hij is verbaasd dat ondanks de injecties en de metacam de koorts zo lang zo hoog blijft (al 4 a 5 dagen bovende 40). Vanochtend ging het goed, ik ga zo weer temperaturen en als het goed genoeg (dus niet te hoog) is mag hij even op de wei! Dan eet hij tenminste wat. Ik heb een ander pak hooi en dat lijkt hij ook lekkerder te vinden dan zijn oude hooi. zo probeer je eens wat hè!

Ik had jullie allemaal graag (beter) willen leren kennen, maar dat wordt hem dus niet in Epe! Jullie zijn uiteraard allemaal welkom om in september bij mijn trec wedstrijd te komen meedoen, helpen of kijken! En ik wacht natuurlijk met spanning de verhalen af hier op het topic!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:55

wat balen Mirjam, dat de koorts nog steeds niet weg is, veel sterkte en een dikke knuffel voor je paardje!!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 08:24

hopelijk krijgen jullie het snel beetje ondr controlle mirjam

OPROEP
gezocht een mede rijder voor oud wijf in spe :D

eerdere aanbiedingen blijken toch wel flink door te willen rijden
en ik kan dat gewoon weg niet garanderen

zoek dus iemand met een niet te snel / ruim lopend paard /pony
die MAK AN de 4 daagse wil doen

kiek ben niet rouwig om stukje draf of galop
maar moet nu eenmaal regelmatig stukje stappen tussen door
en dat is van te voren niet te voorspellen
+ kleine rust pauze :o
_O- ben niet voor niets aan het oefennen met een zadeltas met bammetjes en drinken

lijkt me toch wel gezellig dit samen met een ander te doen 8-)
en een prettig gestoorde positiveling heeft de voorkeur :o

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:27

nickyu schreef:

OPROEP
gezocht een mede rijder voor oud wijf in spe :D

eerdere aanbiedingen blijken toch wel flink door te willen rijden
en ik kan dat gewoon weg niet garanderen

zoek dus iemand met een niet te snel / ruim lopend paard /pony
die MAK AN de 4 daagse wil doen

kiek ben niet rouwig om stukje draf of galop
maar moet nu eenmaal regelmatig stukje stappen tussen door
en dat is van te voren niet te voorspellen
+ kleine rust pauze :o
_O- ben niet voor niets aan het oefennen met een zadeltas met bammetjes en drinken

lijkt me toch wel gezellig dit samen met een ander te doen 8-)
en een prettig gestoorde positiveling heeft de voorkeur :o

Oudwijf meldt zich! Niet in spe; ben het al!!!
Vanwege de knietjes niet hard kunnen rijden; stappen heeft mijn voorkeur. mag je je best bij onze groep aansluiten.
Mits je geen bezwaaar hebt tegen het haflingerras!

Vooral de 1e dag ga ik te paard, te zadel. Samen met nog een aantal dat het rustig aan doen. Een galopje kan tot de mogelijkhden behoren. De dinsdag staat in elk geval vast wat ik ga doen/ hoe ik ga rijden; Onder Het Zadel. De andere dagen zijn nog onzeker wat te doen.

2e en andere dagen zou ik met de kar kunnen gaan. Ook weer vanwege de klutsknieën. Heb ik geen groom en wel een meerijder dan zou ik te paard en te zadel kunnen gaan (met jou?) Nog veel onzekerheden daar. Maar wel erg veel zin om er aan mee te doen. Laat van je horen, kan per PB.
Tot ziens? Sandrina

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:43

gaat pben :D

heb helemaal niks tegen haflingers ;)
de mijne is net zo groot ongeveer
misschien zelfs trager :o iig niet sneller :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 13:47

Net heel mak an 16 km gereden maar was gewoon binnen twee uur weer thuis. Pony kon het ook prima volhouden en dochter ook. Toch jammer dat zij niet mee mag naar Epe. Kon ze zat.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:13

wij hebben een heerlijk ritje in Kootwijk gedaan, echt super! we waren zo'n 3 uur onderweg, dus ik denk dat het wel een epe afstand was.

anne, die van ons moeten nog even geduld hebben idd. Julia zou ook wel mee willen.. maar ja, die moet gewoon naar school...

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:21

Was een geslaagde rit in Kootwijk :) Erg leuk! Maarrrrr heb nu wel pijn aan mn kont :o haha, daarin voorzie ik toch wel een probleemje met de vierdaagse :D

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:18

Sprintje schreef:
Was een geslaagde rit in Kootwijk :) Erg leuk! Maarrrrr heb nu wel pijn aan mn kont :o haha, daarin voorzie ik toch wel een probleemje met de vierdaagse :D

Een zadelbontje?

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:48

Odi schreef:
Sprintje schreef:

Een zadelbontje?

ja ik heb zo'n gelzitting dus die ga ik maar gebruiken. Hoop dat dat helpt want mijn zadel heeft al een zachte zit ;-) Misschien moet ik maar gewoon heel veel friet, chocola en andere vette dingen eten voor die tijd :9 :+

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:11

juval schreef:
wat balen Mirjam, dat de koorts nog steeds niet weg is, veel sterkte en een dikke knuffel voor je paardje!!

nickyu schreef:

Thanx... ik dacht woensdag dat het beter ging, maar helaas. 's avonds weer de Da gebeld en aan de Metacam. Gisteravond was het zelfs nog erger, 40.3 (zondag 40.4 en sindsdien elke dag wel boven de 40), dus om half 10 's avonds de DA weer gebeld. Er kwam een andere dan eerder die week en die heeft toch ook maar een volledig onderzoek gedaan. Niks te vinden. Koortsremmer en vitame shor geïnjecteerd en antibiotica. hij heeft wel gezegd dat het toch ook spierbevangenheid is, naast de virusinfectie, want waar Hans last van heeft is niet enkel toe te schrijven aan het virus. Ik heb hem na de wedstrijd op rust met weidegang gezet, met de beste bedoeling uiteraard. Dat was niet handig. dus als jullie klaar zijn met de vierdaagse, doe de 5e dag vooral een rondje met hem, longeren of aan de hand ofzo! De rest van het (TREC) seizoen vrees ik dat ik paardloos ben...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 12:15

maandagziekte??
heel veel sterkte ermee Mirjam!

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:35

_-:( :( -:(- >;) Vandaag de 1ste daas tegen gekomen. Uiteraard heb ik hem/haar vermoord.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:37

Loopt Hans extreem gevoelig? Haflinger die ooit bij ons stond was eerst de diagnose spierbevangenheid gesteld, later bleek hoefbevangen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:36

hoe zit het met dazen en vliegen straks in epe ?
iemand die het weet?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:12

De afgelopen 2 jaar heb ik nauwelijks last gehad van dazen.
De meeste dazen zitten aan het rand van het bos.
En je rijdt of in het bos, of in het buitengebied (dus weinig langs de bosrand).
Ook is het nog niet de periode van veel dazen (meestal pas in augustus).

Maar ik weet niet hoe anderen het hebben ondervonden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:22

Odi schreef:
_-:( :( -:(- >;) Vandaag de 1ste daas tegen gekomen. Uiteraard heb ik hem/haar vermoord.

:= De eerste heb ik twee weken terug al gemold.

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:13

Odi schreef:
Sprintje schreef:

Een zadelbontje?

is niet altijd de oplossing! ik had het eerste jaar ook een (echt schapenwollen) zadel bontje maar door de warmte kreeg ik na 3 uur rijden brandschafen op mijn billen! geen grapje.. ik had allemaal brandplekken en dat was helemaal niet fijn...
gelukkig had ik vaseline mee.. dus na flink smeren kon ik de volgende dag wel rijden maar wel met pijn...
iedereen suc6 met oefenen!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:04

nog 2 weekjes!! het komt nu snel dichtbij zeg!!

ik ga het er maar op wagen zonder ijzers en met de hoefschoentjes. Ik hoop dat de smid begin volgende week de hoefjes nog even netjes bij komt werken.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:46

Sprintje schreef:

Zitvlees ontwikkelen. Je hebt nog twee weken.